ID: 278161
Transport poniżej kosztów powinien być karalny
ID: 278161
ID: 278161
Zachodniopomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych (ZSPD) postuluje wprowadzenie kalkulatora stawek transportowych, na podstawie którego firmy obliczałyby wysokość minimalnej stawki za przewóz drogowy. Wykonywanie usług poniżej kosztów powinno podlegać karze – postulują przewoźnicy.
Zachodniopomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych (ZSPD) postuluje wprowadzenie kalkulatora stawek transportowych, na podstawie którego firmy obliczałyby wysokość minimalnej stawki za przewóz drogowy. Wykonywanie usług poniżej kosztów powinno podlegać karze – postulują przewoźnicy.
~etransport.pl
Posty (428)
~Kris | A dlaczego nie moge kupic? Własnie o to pytam? Jakie jest sensowne wytłumaczenie? | |||
~Frey | Teraz już jasno można by opisać związki fuzji Płocka i Gdańska, okresu dziwnych cen paliw w PL, "braku" ON w hurcie i sprzedaży schwedt. Idealne "dopasowanie" w czasie. Za długo by o tym pisać. Nie jest tajemnicą, że schwedt zaopatruje w ON cała zachodnia PL. Do kogo należała ta rafineria, do kogo należy?... wszystko jest w necie. Pominięty już wtedy Płock szybko pokazał jak może zrobić kuku. I pchnął sztycha. A lud o wyborach pitoli... ł | |||
~Frey | Nie kupisz bo nie masz koncesji. Państwo doi tylko z "dopuszczonych" szarakow | |||
~Kris | Koorwa własnie o to pytam. Co ta koncesja daje? Dlaczego mogę jechac do cukrowni i kupic 100 ton cukru. A jak che kupic 30 tys litrów paliwa to musze miec koncesję. .isz jak łysy. | |||
~Kris | Twierdzisz ze w transporcie licencja jest bez sensu ale w handlu paliwem uwazasz ze jest potrzebna. | |||
~Frey | Skąd takie wnioski? Ja widzę tylko, że w paliwach system reglamentacj działa. Bo tak chce państwo. I nic więcej. A w transporcie to samo państwo ma widocznie reglamentację w d. oopie. | |||
~kiero | Na handel towarami z akcyzą potrzebna jest koncesja. | |||
~Frey | Jeszcze 2 słowa szerzej. Plan był dobry. Klepiemy fuzje, potem zapewniamy dostawy surowca przez Naftoport - bo to jedyna droga, zarabiamy na tranzycie i PRZEROBIE, atakujemy rynek w DE - bo mamy tam 600 stacji i... biznes się kręci. Ale nie, przyszedł rudy hooy I zostały z planu zgliszcza - tylko tranzyt - a co do reszty to papa. M. in. dlatego nie trawie tej persony, zayebie wszystko co mogłoby wzmocnić polska pozycję ( następny temat to cpk i rynek cargo). | |||
~Kris | A co fuzja ma wspolnego z tym wszyskim skoro lotos był panstwowy? | |||
~Kris | kiero nastepny sie obudził wieczorem. I pier. doli o oczywistościach tylko nie potrafi wytłumaczyc dlaczego ma byc koncesja. Marzy mi sie zeby kiedys w nocy sejm uchwalił ze trzeba chodzic z gołą dooopą. Pewnie byście chodzi bo taki jest przepis i nie myslelibyście ze jest bez sensu. | |||
~kiero | ~Kris 13 minut temu A co fuzja ma wspolnego z tym wszyskim skoro lotos był panstwowy? Lotos sp. skarbu państwa. Niemcy mają problem z zaopatrzeniem w ropę po embargu na rosyjską. W ubiegłym tygodniu był ich minister żeby zapewnić dostawy przez nasz nafto port. Chcą wywłaszczyć udziały Rosnieftu z rafinerii w Schwedt, boja się że ruskie zakręcą rurę z kazachska ropą. Były nawet propozycje że udziały Rosnieftu miałby kupić Orlen. Ostatni zakup Obajtka to w grudniu 260 stacji paliwa w Austrii. | |||
~Frey | Synergia, głównie wspólnych zakupów. Brak kanibalizacji na rynku wewnętrznym. Zdolność kapitalowa do ekpansji poza PL. Bliskość Nabrzeża, Naftoportu I rafineriii na ul. Elblaskiej. Krotki transport, mały koszt. Nowoczesne instalacje. Obie firmy były państwowe, teraz jest tylko jedna. Europa uczyniła to jakieś 20 lat temu. Sprawdź jak powstało Eni, Total, a nawet MOL. Długo by pisać. | |||
~Frey | Kiero, czujesz dobry trop. | |||
~SanchoPanchokierowca Ząbki | Ja to widzę jnaczej Nie ma dostępu laik z parzeczewa, tylko mają polscy Oligarchowie zarabiać. Tak jak kiedyś była licencja na transport, licencja na taxi. Uber już ma wyższe stawki niż taxi Jeśli jest duże zapotrzebowanie. | |||
~Frey | Kiedy Płock już wiedział, że został pominięty przez rząd Rzeszy przy zmianie wlascuicielskiej w schwedt, to pokazał przyjaciołom germanom co może "narobic", aby popsuć im interesiki. No i ustawił ceny tak, że przez prawie 3 miechy niemiaszki nie sorzedaly do Polski nawet litra napędu. | |||
~Frey | Ale niestety, otumaniona połowa rodakow darla wtedy ryja, że paliwo w Polsce jest za... TANIE. Zdjęcia q.. rwa robili. Robią je dalej, teraz, kiedy napęd na stacjach dochodzi do 7 zl? Teraz jest DOBRZE? , ... :) A jak tam notowania baryłki i dolara :) ? | |||
~kiero | Już nie dochodzi, przekroczył na BP koło mojego domu 7 zł. Jest po 7, 04, 6, 88 pb95. | |||
~Frey | I tak bardziej humorystycznie. Przez przypadek widziałem dziś Kołodziejczaka w Polsacie. Już pomijam fakt, że taki viceminister to kpina z ludzkiej inteligencji. "Fajne" było to, że gość mówi, że popiera i się zgadza z protestem rolników. Ba, on pierwszy te problemy zauważył. I pomoże je rozwiązać. Bedzie walczył. Złoży interpelację poselską. Do kogo, hmmm... do rzadu/ministerstwa rolnictwa. Czyli do samego siebie. Ja wiem, że chlalem w sobotę, a czy on pamieta kiedy???... Jekyll, Hyde... kołodziejczak :) | |||
szatan
| Teoretycznie dumping jest nielegalny, rzecz w tym że Ukraińscy przewoźnicy mając uciekających przed pewną śmiercią na froncie pracowników łatwo mogą udowodnić że jeszcze na takich stawkach zarabiają. A nasi przewoźnicy którzy tak ochoczo zatrudniali imigrantów od Ukrainy do Filipin nie mają teraz argumentów, bo sami na dumpingu socjalnym zarabiali. | |||
~robert2 | Najprostsze rozwiązanie to ustalić cenę za km na poziomie ceny 1 litra paliwa i będzie git. Żeby stworzyć taki kalkulator będą płacić firmom informatycznym potem z 10 poprawek bo ktoś się dopatrzy że coś nie uwzględnione itp a tak będzie prosto i uczciwie. Paliwo dzisiaj po 5, 35 w jurcie taka stawka itd itp | |||
~M!? | Koncesja na obrót paliwem jest konieczna bez dwóch zdań... Na zasadzie " kontrola podstawą zaufania " Produkt jest gigantyczne strategiczny i jest w nim od ch/oo/oja podatków, to raz. Sposób jego przewożenia, dystrybucji, magazynowania i sprzedaży jest ciut inny jak cukru... Koncesjonariusz musi mieć warunki... to dwa. W tak gigantycznym biznesie jak paliwa odstąpienie od totalnej kontroli tego zrodzi natychmiast gigantyczne patologie, to trzy... Porównywanie tego do cukru i rzodkiewki no jak się ma do rzeczywistości... kris- życie znasz i dokładnie wiesz, że tam gdzie ogromną kasa to czasem musi być bat żeby driver - nie kupił opału, następnie dodał kwasu i zobojetnil wapnem... | |||
~M!? | Te Frey- pier/doli/ sz o Kolodziejczaku, a nie raczysz już wspomnieć jak wczoraj perfekcyjnie i mądrze opi/erdo/lil Żeleńskiego... Musi być czasem blisko władzy taki chłopek - roztropek który bez dyplomacji powie kilka słów prawdy w temacie... Dobrze zrobił!! | |||
~driver | M i po co chemikalia jak z BY jezdzi sie na paliwie po 2, 30zł ; ) 2000l tygodniowo jedzie do kraju w tej cenie ; ) | |||
~Frey | M, w polityce międzynarodowej ważna jest też ranga wypowiadającego dane słowa. Viveminister od palonych opon nie powinien zabierać głosu- jako reprezentant naszego rządu- w sprawach, na których łamią sobie żeby najwięksi tego świata. Dlatego, że wyłącznie może zaszkodzić. Wyłącznie. Szczekający ratlerek przy walce grizzly jest dalej tylko ratlerkiem, który niedźwiedzia może jedynie podk.. uuurwic. A nam to po co? | |||
~Frey | Zresztą umówmy się, facet skali nie ogarnia. To zwyczajnie kwestią jego inteligencji. Małej. | |||
~M!? | Ale taki musi być też... Polityczny szczek w stronę Żeleńskiego był bardzo słuszny i konieczny... Najbardziej istotne właśnie jest to, że ze szczebla wice... Świetnie zagranie i solidna treść tego szczeku... | |||
~Mariusz | Bardzo dobry postulat, mówiłem o tym od lat. Tak trzymać. Stawki w Polsce są liczone chu... wie z kąd biorą takie stawki. Sam jeżdżę od lat jako podwykonawca, łamanie przepisów aby zarobić cokolwiek, dziwne jadąc z np. Holandii do Niemiec można zarobić natomiast z Polski do UE stawki już poniżej. W kraju tak samo, gdybym miał kierowcę to wielki ch... zostaje a jeszcze opłacić wszystkich pasożytów po drodze od ITD po US itd. | |||
~kiero | ~driver około godzinę temu M i po co chemikalia jak z BY jezdzi sie na paliwie po 2, 30zł ; ) 2000l tygodniowo jedzie do kraju w tej cenie ; ) Znaczy celnicy z granicy do wymiany. | |||
~driver | 600l legal | |||
~driver | 4x600 -100 na kółko na dojazdy |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.