~driver
| Czyli towarzystwo już wie że jest już blisko końca dobrobytu? Kryzys na rynku żywności energii stali zapoczątkuje zmiany w życiu wielu ludzi czyt bezrobocie nędza i głód Tyle czeka większość ludzi | | | |
~Kris
| Breaker to ze robia na w chooja z woją i chorobą bezobjawową pełna zgoda. Tylko my tu teraz mowimy o skutkach robienia w chooja. Ludzie w kowidzie dostali miliardy kasy za darmo więc zaczeli je bez sensu wydawac i to spowodowało inflację. Teraz dolweamy benzyny do ognia bo trzeba finasowac ukraine więc na dymają chociazby na cenie paliwa. Do tego dochodza inne czynniki bo kazdy chce ugrac cos dla siebie. Ekoterorysci chcą zniszczyc tanią energetykę i rolnictwo. Unia che nas wykonczyc ekonomicznie zebysmy sie zgodzili na federalizację itd itp. Jak to wszystko poskładac do kupy to naprawdę jestesmy w ciezkim położeniu. A wystarczyło nic nie robic. | 1 | | |
~driver
| Ukraińcy wyjdą nam bokiem szybciej niż się wydaje Ci co ich wzięli pod dachy nie mogą się ich wyzbyć a co najgorsze zaczynają stawiać warunki gospodarzowi W takim wypadku nie będzie dobrze | | | |
~Milicja
| nie ma co płakać tylko przygotować się na kryzys, na pierwszy odstrzał idą firmy w których większość sprzętu jest w kredycie czy leasingu. | | | |
~Kris
| MIlicja tylko ze ten okres potrawa 3 miesiace a potem juz po doopie dostaną wszyscy. Bo sie zaczną braki ładunków, problemy z płynnością. A na to nie da sie teraz przygotowac. Juz jest za pozno. | | | |
~Kris
| Problem z ukraincami może rozwiazac tylko koniec wojny. A nasz rząd robi wszystko zeby to trwało jak najdłuzej bo dali sobie wmówic przez amerykanów ze to jest z korzyscią dla nas jak osłabimy rosję. | | | |
~Milicja
| Kris że to wszystko je/bnie było wiadomo od dłuższego czasu, należało się do tego przygotować. od dłuższego czasu było pisane o tym, tylko kilku idio/tów ufało że dodruk pieniądza bez pokrycia nie zaszkodzi gospodarce. obecna sytuacja potrwa max do końca roku. później szczaw i chrust z lasu. | | | |
~driver
| Jedyne wyjście to redukcja kosztów do minimum I nie trzymanie na siłę nie rentowności w kierunkach i pracownikach | | | |
~Kris
| Driver tylko powiedz to kolesiom co sprzedali osobówki zeby miec na pierwszą wpłatę na auta. Okleili globy własnymi nazwiskami, założyli trąby na dachu zeby cała wieś słyszała jak jadą. I oni teraz maja oddać auta? | | | |
~Kris
| Oni będą brnęli do samego konca. Az wynajęte firmy przez leasingi wywala ich kierowców z kabin na autostradzie | | | |
~Hycel
| Na pierwszy ogień idą ci co mają polepione stare szrotu takie które dalej niż do Rygi nie dojadą beż konserwacji ( czytaj pęczka tretytek lub drutu gładkiego) drugi ogień będą lizingi i kredyty. | 1 | | |
~Milicja
| odwrotnie hycel na pierwszy ogień odą ci co mają większość floty w leasingu | | | |
~driver
| Kris to jest ich wybór niech walczą Ja na początku covida dokładnie 31. 03 miałem 100%autek na bazie Stałem kwiecień maj Ruszyłem dopiero w połowie czerwca Nie powiem ze to było źle Wszyscy kierowcy byli na bezpłatnym przez ten okres i odeszło kilku tylko Po tym okresie nie powiem ze złe wyszło bo na każdego dostałem po 36tys dziś spłacam 25%kwoty która otrzymałem ok 15tys miesięcznie Ta kasę zainwestowałem w pelet i ekogroszek którego nikt nie chciał Dziś jest 4x droższej Magazyny które mam zarobiły krocie na tym ruchu A towar jeść nie wolał Teraz jeszcze czekam że sprzedażą bo w tamtym roku kwekali ze pelet po 950zl dziś już 2500 w olx jak dojdzie do 3000 to go puszcze Teraz znowu myślę zejść z ilości kierowców do może 1/2 max Jutro zwalniam 5szt co pokazują rogi oni myślą że mi robią krzywdę a nie przysługę A wakacje już są Włoch już odmawia przyjęć towaru Niemcy też Ostatnie wywozy na BY bo od 10. 07 kolejne sankcje i finito | | | |
~Hycel
| Milicja ta flotą z lizingu zmieni tylko właścicieli. Nadal ci co mają sam szrot będą odczuwać konkurencję nad tymi z lizingu | | | |
~Kris
| Hycel dziwną logiką się kierujesz | | | |
~Hycel
| Kris logiką jest taka że z nową flotą są przeważnie duże firmy 50+ zestawów. W otoczeniuwysokich kosztów prowadzenia działalności wysokich ciągle nowelizowanych podatków tacy mają Wielka przewagę nad małymi | | | |
~Kris
| To jest duze uproszczenie. Dla przykładu mielismy taki wątek o Giretce która pokazała wyniki za 2020 rok i im tam wyszedł zysk na poziomie 240 euro miesiecznie z zestawu. To jakim cudem oni mogą byc teraz rentowni po wzroscie kosztów których stawki nie zrekompensował? | | | |
~driver
| 20%transportu tego co jest będzie miało pracę maksymalnie Reszta jest do usunięcia | | | |
~300D
| tee Kris guptoku. to daje ponad pół bańki euro zysku czyli tyle ile im pasuje
to się reguluje inwestycjami guptoku
rozumiesz coś z tego czy trza jaśniej? | | | |
~Patryk pogromca dziadow
| Kris oni pokazywali 240euro zysku ale to był zysk na papierze.
Dziad trans też więcej nie zarabiał teoretycznie bo dawał stos papierów do podpisania diet delegacji itp których to kierowca nie widział i już z 200euro na papierze robi się 1200 w kieszeni | | | |
~ukraina
| Redukcja kosztów, zmniejszenie wynagrodzeń kierowcy do minimalnej i wydłużenie pracy kierowcy do kosmicznego maksimum. To. już się dzieje.
Niewydajni kierowcy z pl są hurtowo wymieniani na ukraińskich.
Polaka nikt nie chce. A zatrudnienie pana kierowcy zawsze kończy się bankructwem.
Kierowca, człowiek bez szczególnych umiejętności musi zarabiać jak najmniej.
To przez niego ceny idą w górę, jego nierealne zarobki windują ceny produktów.
Przeciętny Kowalski płaci za niewydajność panóff kierofcóff swoimy ciężko zarobionymi pieniędzmi. Kowalskiemu nikt nie zapłaci za siedzenie jak kieorfcy.
Wymiana trwa, polaków w transporcie międzynarodowym nie będzie.
Kto jeszcze tego nie zrozumiał, zbankrutuje. | | | |
~300D
| poza tym takie molochy mają z czego ciąć
pomijając zgromadzony kapitał, to sponsoring reklama nagrody dla zarządu... jest z czego brać
a taki druciarz ma trzy fury drut i dług w hurtowni paliwa.
jak ma kawałek swojej roboty to spoko, przetrwa
a jak jedzie na spedycji czy giełdach, to czeka go plajta, 90gr, za kilogram w skupie złomu i tyle. | | | |
~driver
| Tak masz rację Kiedy będzie 20szt do jednej kierownicy będziesz miał lepiej | | | |
~scan cargo
| MOżemy długo dyskutowac czy lepsze stare podrutowane jak to mowicie czy nowe w leasingu, tylko wystaczy siegnąć do histori czyli 2009 rok wtedy padły firmy średnie tzw 20-100 aut w leasingu one nie przetrwały mowie o przewoźnikach czyli podwykonawcach a nie o firmach logistycznych które maja kontrakty z bezpośrednimi klientami i posiłkują sie dodatkowo podwykonawcami jak maja górke, a mowiac o drutowaniu nie zgodze sie mam 3 auta z 2012 roku E 5 480 z 13 litrowymi silnikami zaznaczam bo najwieksze g... to były te 10 litrowe silniki i generują mi dużo mniej problemów niż auta 2-4 letnie ba mam jedno auto które zrobiło 300 tys praktycznie z jedna awarią na zachodzie - rozrusznik a te nowe nawet mi sie nie chce pisać jeden wjazd na serwis i koszty wieksze niż na tamtych 3 staruszkach przez rok | | | |
~scan cargo
| Po za tym główa zaleta starszego własnego sprzetu !!! idziesz do wydziału komunikacji robisz wyrejestrowanie czasowe i jedyny twój koszt stały to około 50 pln miesiecznie !!! i to jest najważniejsza przewaga jak masz auto w leasingu nowe to np stajesz na miesiac w sierpniu i masz 2500 E kosztu z naczepa + ubezpieczenie około 800 pln + podatek 250-300 pln to masz kosztu stałego 12700 pln !!! + urlop kierowcy wakacje mocno wyczesza branże !!! | | | |
~scan cargo
| teraz popatrzecie sobie na firme np 10 aut w leasinu naczepy w leasingu i staja na miesiac i np maja umowy z kierowcami na 5922 brutto to maja jakies 200 tys kosztu stałego miesiecznie | | | |
~300D
| 10 aut w leasingu bez własnej roboty to prędzej czy później musi się skończyć plajtą | | | |
~scan cargo
| ale czy z własną czy obcą robotą, jak myslisz firmy sobie nie robią wolnego? ? czy że nie spadnie im wolumen wysyłek | | | |
~driver
| Teraz jest czas na wywalanie pracowników Bo za chwilę zrobią odgórnie przepis ochrony miejsc pracy i będzie trudno wyzbyć się balastu | | | |
~driver
| Lub cwaniaki pójdą na l4 od psychiatry | | | |