ID: 264419
DEBATA: skutki Pakietu Mobilności
ID: 264419
ID: 264419
Dzisiaj, około godziny 22:30 na kanale Telewizja Republika odbędzie się debata poświęcona skutkom Pakietu Mobilności, które określają m. in. konieczność zgłaszania kierowców w innych krajach i zmieniają zasady naliczania wyrównania do zagranicznych płac.
Dzisiaj, około godziny 22:30 na kanale Telewizja Republika odbędzie się debata poświęcona skutkom Pakietu Mobilności, które określają m. in. konieczność zgłaszania kierowców w innych krajach i zmieniają zasady naliczania wyrównania do zagranicznych płac.
~etransport.pl
Posty (262)
~Gucio | Łysy dobrze pisze. Popieram | |||
~Rrr | PM to strata dla kiero. Jedynie państwo zaciera ręce. Ale większość tego nie rozumie. Cyfry już mają w głowie, że 5900 brutto. I co dalej? Na rękę 4000 plus 1000 pod stołem na osłodę. | |||
~nöd 13 | dzikusy dostały nakaz cywilizowania się i płacz | |||
~Wielki Szu | Kiedy dziad się martwi o szofera to na km śmierdzi to obłudą. Jest ostatnia rzecz która dziad może zrobić - martwić się o szofera. Pokażcie mi szofera który pojedzie za 5 tys. To lepiej na miejscu być cieciem. | |||
~Wielki Szu | Poza tym delegacje według zachodniej siatki plac dalej istnieją i są obowiązkowe. A zdaję się że według tych stawek szofer ma zarabiać. | -1 | ||
jacek-kuba
| Przejechałem trochę bokami po okolicy i widzę, że dziady którym zostało trochę ziemi- starają się odśnieżać i już coś sadzą -nie wiem co, jakieś pomidory zimowe? żeby sprzedać w Marcu po 18 zł kg albo truskawki? chcą być pierwsi na rynku. Uprawy kapusty grodzą i zające wpuszczają. Dziką różę sadzą na więźby dachowe. Czarną porzeczkę na foszty. W każdym razie o obornik się zabijają. | -1 | ||
~!!!iiii | Szu nie są obowiązkowe a PM mówi, że za godzinę ma dostać tyle samo co miejscowy od cała zasada wynagradzania mało tego nawet jak by były to kierowca od tego musiałby zapłacić ZUS i PiT, bo zgodnie z prawem polskim i PM zwroty kosztów podróży nie są zaliczane do wypłaty. Więc co Ty za bzdury opowiadasz o płaceniu diet. PM je wykluczył. Nie zaprzeczaj sobie. Najpierw kierowcy chcieli przychód z diet zaliczyć do dochodu, bo dieta to płacenie pod stołem i oszukiwanie pracownika i państwa a teraz chciałby aby diety otrzymywać no co za chciwość i okradanie państwa. | |||
~!!!iiii | Szu ja mam takiego co chce jeździć za 3800brutto i wiem dlaczego ale nie mogę tak mu płacić to musi się zwolnić. | |||
~z. | wielki dupku jestes tylko zlodziejem paliwa wiec sie nie wypowiadaj w tematach o ktorych nie masz zielonego pojecia bezrobotny balwanie | |||
~Wielki Szu | Dziady kwiczo oj kwiczo. | |||
~!!!iiii | Kiedy się spostrzegłeś, że słyszysz kwik? Jak okazało się, że system nie jest ułożony pod kierowcę czy jak okazało się, że diety zniknęły i w sądzie czy podczas kontroli PiP będą sprawdzać godziny pracy. I takie 180h/mc pracy to jakieś 1600eu/brutto, bo nie wszystkie godziny podchodzą pod PM i wiesz ile to netto? ? No i jak coś kiero podpadnie to dostanie 3010brutto i w sądzie nic nie ugra, bo diet nie ma a z pensji można obciążyć bez problemów do minimalnej jak regulamin pracy jest dobrze ułożony. | |||
~!!!iiii | Nikt nie kwiczy tylko myśli, że będzie w miarę normalnie już kierowcy nie będą cwaniaczyc, bo będą mieli dużo do stracenia i kierowcy normalni też już wiedzą, że uczciwie pracując uczciwie dostaną pensje i uczciwie po tą pensje przyjdzie zapłacić fiskusowi. No ale skoro chciało się wykazać przychód jako dochód i to jest kwota wyższa niż 90% pracujących w PL to będzie trzeba płacić wg "PiSŁadu" | |||
~Milicja | Teraz 18 tyś zł za uszkodzony samochód, zwykłe obciazenie za lusterko. Trasa DE-PT załadunku/rozładunek , reszta wyłącznone z PM. Za sama podstawe. Kto na zyska? W koncu kierowca zapłacić należyte podatki, teraz święta krowa płaciła grosze. | -1 | ||
~Wielki Szu | Stary ubek się opił bimbra ukraińskiego | |||
~!!!iiii | Milicja tak jak piszesz większe pieniądze to wieksza odpowiedzialność finansowa no nie ma nic za darmo. | |||
~z. | Az takich nieodpowiedzialnych ludzi zatrudniacie ze co tydzien kolizje libacje, lezenie na dniowkach, kradziez elektroniki? A przepraszam odpowiedzialnosc finansowa, nie no to zupełnie zmienia postać zagadnienia | |||
~Kuku to dzban | Brakuje wypowiedzi największego speca na tym forum. Mowa tutaj o dzbanie kuku. Dzięcioł kuku gdzie jesteś? | |||
~bary | Wroński z Kucharski gwarantują że oglądanie będzie strata czasu. No chyba że ktoś ckliwy i lubi jak łzy się wylewają. Pakiet to odpowiedź na przegięcia i odrobina cywilizacji w wschodnim transporcie. | |||
~Milicja | bary po wejściu PM kierowca będzie siedział cicho jak mysz pod miotłą, jak trafisz wk/urwisz szefa dostaniesz notę obciążeniową na 18 tyś zł. jak się z tym nie zgadzasz to musisz sam założyć sprawę w sądzie zatrudnić papugę i dowodzić że jesteś nie winny. z drugiej strony nie wszystkie godziny podlegają pod pakiet są wyłączenia, czy aż tak poprawiono byt kierowców? | -1 | ||
~przewoźnik | Bardzo dobrze z tym nowym ładem. Kto nie ma dobrej roboty niech wypier... la z rynku. Dziady muszą upaść. Pamiętajcie giełdom można się podeprzeć od wielkiego dzwona, a nie na niej bazować. Płaczą Ci którzy roboty szukają na FB. | |||
~Wielki Szu | Milicja ty jełopie przeczytaj sam co napisałeś | |||
~!!!iiii | bary mylisz się PM to podziały i patologia w zachodnim wydaniu. Większa cywilizacja w transporcie jest w Chinach niż w UE. Reguluje się rynek o którym mówi się, że jest wolnym i swobodnym. Do tego nasi rządzący nie zrozumieli założeń PM i każdego kierowcę zagranicznego (bez wyjątku jaki charakter ma jego tras) potraktowali tak samo poróżniając ich z kierowcami krajowymi. Nie da się wprowadzić równych zasad pracy przy ponad dwudziestu różnych systemach pracy i ubezpieczeń. Trzeba było najpierw coś ujednolicić, uśrednić, wyciągnąć medianę a potem ustalić minimalne zasady. Tu tylko chodziło o obronę rynku i przepływu kapitału. Kierowca więcej nie zarobi tylko będzie droższy. To jest proste liczenie. Szczytaj sobie kartę za ostatni pełny miesiąc pracy zlicz godziny pracy i średnio 10e x godz i to jest kwota brutto pod PM czyli 200h to 2000eu ( nie wszystkie godziny pracy będą pod PM to pewnie wyjdzie mniej) czyli netto jakieś 1500-1600eu (do ręki) i po temacie. Firmie tylko wzrosną koszty i za to zapłaci w dłuższej perspektywie klient. | |||
~Milicja | szmata jak tam kolejka po świadczenia z MOP-su? ile tu/mani dostałeś zasiłku na dzieci do PIS-u, kiedy zrozumiesz ośle że twje dzieci będą musiał spłacić te podarunki? w 2015 roku dług publiczny na jednego mieszkańca to było około 25tyś zł dzisiaj jest około 38 tyś zł, | -1 | ||
~!!!iiii | Na nowej ustawie najlepszą pozycję względem pracowników mają firmy które jeżdżą dużo Export - Import, bo tam nie ma godzin w PM lub cross-trade tranzytem długie dystanse (np DK-ES) bo tam pod mało godzin w PM i właściwie firma może spokojnie zmieścić się w podstawie na umowie do wypracowanych godzin w PM a resztę może ale nie musi wypłacić. Czyli kierowca nic nie wygra. Położy klucze na stole nie będzie chciał wyjechać (zgodnie z okresem wypowiedzenia) firma nie wypłaci pieniędzy ponad pensje z umowy. Nie ma diet nie ma godzin w PM lub jest ich mało nie ma o co walczyć w sądzie czy nawet zgłaszać do PiP. Naprawdę będzie normalnie, bo nagle pracownik oprócz swoich praw dostrzeże też swoje obowiązki. | |||
~kierowawa | Wypisujecie tu brednie. Płacenie składek ZUS i odprowadzanie zaliczek na podatek dochodowy jest obowiązkiem pracodawcy. Diety nadal się należą w wysokości nie mniejszej niż dieta krajowa. U nas za cztery kółka Wa-wa -Nadarzyn (30 km w jedna stronę) naliczają 30 zł diety. | |||
~Wielki Szu | Strach zajrzał dziadom w gały. Oj kwiczo i to grubo kwiczo. | |||
~Wielki Szu | Głupi milicja będzie noty obciążeniowe wystawiał na 18 tyś. Idiota idiota idiota. | |||
~Ł ysy | kierowawa. Brak wiedzy czy inteligencja szympansa? | 1 | ||
Ł ysy
| kierowawa. Co z deputatem węglowym i dodatkiem za deprywacje seksualną? | 1 | ||
Ł ysy
| Wysokie koszty pracy wygenerują potrzebę zatrudniania kierowców tylko efektywnych. Głupi, leniwy luj staje się bytem zbędnym. Takich mogą zatrudniać tylko za* kredytami lub leasingami. U takich koła muszą się kręcić. Tylko jak długo? | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.