ID: 257939
Niedoboru kierowców nie można lekceważyć. Trzeba działać❗
ID: 257939
ID: 257939
Tak wynika z badania ankietowego w 2020 r., które zostało udostępnione poprzez organizacje członkowskie IRU należącym do nich firmom transportu drogowego.
Tak wynika z badania ankietowego w 2020 r., które zostało udostępnione poprzez organizacje członkowskie IRU należącym do nich firmom transportu drogowego.
~etransport.pl
Posty (230)
~Zorientowany | Łysy Nie masz pojęcia o tym, o czym piszesz. Pracodawca w obecnej sytuacji wynikającej z kodeksu pracy ma prawo wysłać kierowcę na urlop tylko w jednym wypadku - jeśli umowa o prace ulega rozwiązaniu i kierowca ma jeszcze taki urlop do wykorzystania. Wtedy pracodawca w okresie wypowiedzenia może z własnej inicjatywy udzielić pracownikowi urlopu żeby nie wypłacać ekwiwalentu za niewykorzystany urlop. Jest to jedyna sytuacja, w której to w zasadzie pracodawca decyduje o tym, czy pracownik na urlop idzie, czy też nie. W pozostałych przypadkach decyduje o tym pracownik!!! Oczywiste jest, że po to się robi w firmie plan urlopów żeby nie zatrzymać działalności tej firmy. Ale nie jest tak absolutnie, ze pracodawca bez rozwiązania stosunku pracy może nakazać kierowcy wybranie jakiegokolwiek urlopu!!! Więc jak by mi podkładali jakiś wniosek urlopowy za tydzień, kiedy byłem w domu po trzech tygodniach jazdy do bym im się kazał bujać razem z tym wnioskiem!! Zgadzam się z Tobą Łysy, że można pracownika ściągnąć z urlopu ze względu na istotne przyczyny leżące po stronie pracodawcy ale potem w dogodnym dla pracownika czasie trzeba mu tego urlopu jeszcze raz udzielić W CAŁOŚCI!!! Więc jak się nie znasz - to nie pisz nieprawdy!!! Czy myślicie, ze jest sens otworzyć taką stronę na necie z tego typu poradami? teraz idąc dalej: czy chciałbym pieniądze za leżenie? Odpowiedź z prawnego punktu widzenia jest krótka: za zorganizowanie pracy odpowiada pracodawca! Działalność gospodarcza jest bowiem prowadzona na rzecz i ryzyko pracodawcy - a nie kierowcy. Zatem jeśli pracodawca nie jest w stanie zorganizować pracy tak, żebym w niej nie leżał to jest jego problem. Popytajcie w PIP. | 1 | ||
~maly | luje to ty i twoje szoszony ja mam porzadna robote 8h i do domu a zarabiam i tu reke dam sobie uciac ze wiecej niz twoje luje (dawaj pita za zeszly rok ktoregos luja albo nawet 2ch naraz) a ja ci pokaze swojego robote u takich lujow i kretaczy jak ty jeplem w 2011r i od tamtego czasu czuje ze zyje i wcale nie musialem wyjezdzac z pl takze uwazaj co piszesz gnoju bo to sie moze dla ciebie zle skonczyc nie jestes anonimowy a ja potrafie z takimi ka*aliami szybciutko porzadek zrobic | |||
~Ł ysy | Zorientowany. Doczytaj, postaraj się zrozumieć czytany tekst, potem dyskutuj. Jak zwykle, interpretacja przepisów jest odczytywana przez pryzmat oczekiwań. Koleś, podawaj rzetelne informacje. Jeszcze jedno, wuj Google może być autorytetem tylko dla takich jak ty. Dla mnie nie. W necie piszą też idioci. Najlepszym przykładem jest nasz kołchoźnik. | 1 | ||
~Ł ysy | mały. Gratuluję, życzę dalszych sukcesów. Nie zaskoczyłeś mnie. Wszystkie szoferskie ofermy wylewające żake na etransport mają zajebistą robotę, za zajebustą kasę. Jest tylko jedna niewiadoma, skąd te łzy? Skąd tyle jadu? Rozumiem, zadowoleni ze swojej pracy Pany Kieroffce występują w roli trybunów ludowych podejmując walkę za "dobro "wasze i nasze. Tak trzymaj, lubię się pośmiać. | |||
~Ł ysy | mały. Od 40 lat trzymam psy ras uznawanych za agresywne lub rasy służbowe. Zachowujesz się jak przestraszony ujadający ku*del. Szczekasz i tyle twojego. Zawsze miałem pogardę do zalęknionych osobników. Tych trzeba eliminować z hodowli. Są nieprzydatne. Ty jedynie możesz skoczyć. Uderzając w twoją retorykę, ty też nie jesteś anonimowy. Za nazwanie mnie złodziejem, oszustem, krętaczem możesz beknąć. Masz chciaż jakąkolwiek podstawę do powyższych oszczerstw? Nie. Zatem zamknij ryj i siedz grzecznie. | -1 | ||
~sid | ~Ordynator jest jeden! 2021-03-10 08:08:29 Wyjdzie na to, że siadasz na sprzęt na jaki szef każe, pracujesz zamiast po 8 to po 12-15 godz, a po oplaceniu podatków na rękę dostaniesz 1600e - nic nie wyjdzie bo robie tu juz 5 lat a stawke podalem netto [ 3 grupa ] | |||
~sid | ~Ordynator jest jeden! 2021-03-10 08:11:44 Widzisz sid bajki kazdy moze pisać na forum - TYLKO PO CO? | |||
~maly | przyglupem jestes napewno a co do reszty to czytajac to forum mozna domniemac dlatego napisalem jak jestes taki prawy to pokaz pity swoich trzymaczy i sie wyjasni czy jestes zlodziej czy nie | 1 | ||
~sid | ~Ł ysy 2021-03-10 10:27:35 sid. Co to za zarobek 2300eur mieszkając w Niemczech? Dziad jesteś. PONAD 13 EURO /H a tobie ile na godzine wychodzi? | -1 | ||
~Zoerientowany | Łysy, zapewniam Cię, że jestem dobrze przygotowany merytorycznie. Polemizuj, przedstaw siłę argumentów - a nie argumenty siły Twoich psów. Udowodnij, że jest inaczej jak napisałem i poprzyj to przepisami, jak chcesz, to ja Tobie wszystkie wypiszę które powinieneś przeczytać. P. S. i n ie pisz do mnie per koleś - wódki nie piliśmy | 1 | ||
~zcx | ~zcx 2021-03-10 09:14:15 Koniec jeżdżenia za mniej niż 10 tysia krajówka i za mniej niż 15tysia międzynarodówka. To są minimalne kwoty, które dziadzisko musi zapłacić. WON zj. ebna podróbo | 1 | ||
~zcx | Zawodowy kłamca łysa szmata znów ujada. Wiejski parch z rotacją pracowniczą na poziomie 150% | |||
~Ł ysy | Zorientowany. Podtrzymuję swoją wypowiedz. Pieprzysz w cały świat koleś. Nie zamierzam. wchodzić w wszelkie utarczki z "mądrymi "kierowcami. Nie ma to sensu. Nic to nie zmieni. Parkingową optykę widzenia świata trudno przełamać. Kpina, powoływanie się na Kodeks Pracy czy to coś zmieniło w postach kołchoźnika? No nie. To samo z tobą. Szkoda pary. | |||
~Ł ysy | zcx. Długo cię nie było po je bie. Marzec należy do ciebie. | |||
jacek-kuba
| ~Ł ysy 2021-03-10 13:06:12 mały. Od 40 lat trzymam psy ras uznawanych za agresywne lub rasy służbowe Co z ciebie za hodowca? Skoro nie masz pojęcia o jakimkolwiek podziale psów. Rasy agresywne??? to eliminuje psa. Coś ty wyhodował agresorze??? Psy służbowe-można polemizować, może masz na myśli np. psy pracujące, strużujące, pasterskie? Transport byle jaki, hodowla byle jaka i ty jakiś byle jaki. | |||
~Zorientowany | Nie trafiłeś - nie jestem już kierowcą, choć kiedyś byłem. Od 18 lat zajmuje się prawem transportowym - w tym prawem pracy, w różnych jego aspektach. Jeżdżę w tej chwili nieczęsto, choć czasem się trafi. Nie mogę jednak patrzeć na to, jak się ludzi w kabinach traktuje i często oszukuje, Czasy niewolnictwa minęły tu się z Tobą zgadzam. Nikt nikogo w tej robocie nie trzyma. Ale nie jestem w stanie przejść obojętnie nad niektórymi rzeczami zwłaszcza, że związki zawodowe chętnie bronią Górników - ale o jakiś działaniach skierowanych do kierowców raczej nie słyszałem, jeśli ktokolwiek takie podejmował to bardzo nieśmiało. | |||
~Pozdrawiam | W wielu wypadkach problemem jest nie kwestia stosowania prawa, tylko jego słaba jakość i za duża możliwość interpretacji. | |||
~Pozdrawiam | Mobing ciągle ma się dobrze i jest na tą chwilę nie do zwalczenia. Powiem więcej... Coraz więcej kadr zarządzających kształci się w tematach umiejętnego przystawiana do ściany pracownika w ten sposób żeby osiągnąć założony cel, i nie przegiąć że względu na deficyt dobrego materiału na pracownika. | |||
~Pozdrawiam | Szczególnie mocno próbuje się "poniewierać" pracownikiem że wschodu. Mają oni bardzo mocno ograniczone pole manewru jeśli chodzi o obronę swoich praw pracowniczych. Niejednokrotnie perfidnie są traktowani. Taka jest prawda. | 1 | ||
~Zorientowany | Zgadzam się w pełni z Twoją Opinią "Pozdrawiam". Przykładem niech będzie tu zapis z ustawy o czasie pracy kierowców o nieusprawiedliwionyc h przerwach w pracy, Wydaje mi się, że celem jego wprowadzenia było usunięcie konieczności zapłaty kierowcy, kiedy ten w istocie nie pracuje. Jednak wszelkie możliwe firmy rozliczające czas pracy zrobiły sobie z niego wygodne narzędzie umniejszania ilości godzin "płatnych" przepracowanych w istocie przez kierowcę. Musisz chyba jednak też przyznać, że ten dietowo - ryczałtowy system wynagradzania kierowców w międzynarodówce jest patologiczny i utrzymywany jest od lat, choć wszyscy to widzą. | |||
~Pozdrawiam | Dietowo - ryczałtowy jak to nazwałeś system rozliczeń jest NIESTETY jedynym sposobem żeby kierowca zarobił dość sporo i firma bez solidnych podstaw przetrwała. Cholernie złożone problemy... Myślę, że z czasem powoli to powoli ale będzie się coś tam... klarować. Oby!! | |||
~Ordynator orginał! | I glaca zaorany, teraz pewnie w jakimś kącie leży i kwiczy. | |||
~Zorientowany | To się będzie musiało zmienić w lutym 2022 jak wejdzie ta część pakietu mobilności, która dotyczy delegowania. Diet i ryczałtów nie będzie można wliczać do płacy minimalnej w poszczególnych krajach. Swoją drogą wiesz coś o jakichś pracach legislacyjnych w naszym kraju dotyczących tego tematu? Coś się robi w tym kierunku? | |||
~Pozdrawiam | Nic nie wiem o pracach nad ulepszaniem prawa w naszym kraju!!! | |||
~Pozdrawiam | Wielu twierdzi, że posiadanie dużych pieniędzy zwalnia z przestrzegania prawa. Nawet znam osobiście... Na dodatek temu z kasą jest o wiele, wiele łatwiej walczyć o cokolwiek. Sądy i mecenasi biorą za robote bajońskie pieniądze... Państwo ma gdzieś ochrone obywatela. | |||
~Gucio | PM jednym słowem ucywilizuje transport - takie same zasady dla wszystkich. | 1 | ||
~Gucio | 2021-03-10 15:05:39 Masz racje wielkie firmy i koncerny itp. mają za sobą ogromne zaplecze ludzi od wszystkiego, mają prawników o jakich zwykły Kowalski czy mały przedsiębiorca sobie może pomarzyć - zwyczajnie nie stać Go na takich ludzi. Zawsze jest było i będzie że duży może więcej. | |||
~Ł ysy | Jak zwykle jacek -kupa ma najwięcej do powiedzenia w sprawach, o których nie ma zielonego pojęcia. Jak zwykle expert wychodzi na idiotę. Na liście ras agresywnych z roku 1998 jest owczarek niemiecki i doberman. Na liście z 2003 jest rottweiler. Expercie, te trzy rasy uznawane są za rasy służbowe. Znowu nasz expert zaliczył wpadkę. | |||
~Ł ysy | Może w ten sposób. Niech polski kierowca zmieni etos pracy, a wtedy pracodawcy zmienią systemy wynagradzania. Ponoć mentalność zmienia się najtrudniej. Daj polskiemu kierowcy godzinówkę, w miesiącu wyjdzie 400godz pracy, oczywiście płatnych i 5000km przejechanych. Zatem, gdzie tkwi problem? W Kodeksie Pracy czy w stylu pracy polskiego kierowcy? Proponuję trochę uczciwości przy opisywaniu transportowej rzeczywistości. | |||
~Pozdrawiam | Myślę, że ETOS Przedsiębiorcy też w wielu wypadkach do gruntownej poprawy. Tak uczciwie mówię... |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.