Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Dotkliwsze kary, tachografy - jak zmieni się transport o DMC do 3, 5 tony?

ID: 256331


Dyskusja na temat tzw. pakietu mobilności w branży TSL nie cichnie od kilku miesięcy. Przegłosowane w lipcu przepisy dotykają między innymi norm socjalnych, tachografów, czy wynagrodzeń kierowców.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (66)

kevlar
Temat tacho w busach przewija się już od lat. W efekcie będzie mniej wyczerpanych pracą mo*derców na kółkach, skończą się ekspresowe przesyłki "na strzała np. Włochy - Polska" itp... Gdy będzie tacho w busach transport busami nie będzie miał sensu bo bardziej ekonomicznie będzie wychodziło przewozić ciężarówkami... Busów zostanie ze 30% tego co jest teraz...
Kierowca-busiarz będzie szukał pracy na ciężarówkach bo przy prawidłowym czasie pracy "gówno" zarobi.
~zcx
A czy się różni strzał z północnych włoch do polski, od pracy 15h w zastawie?
~zcx
trwa krócej niż 15h
gigi
50 % busów zostanie, zawsze były są i będą ładunki na małe autka, niestety część kierowców będzie musiała sie przebranżowić...
gigi
troszkę przypał robić pauze w busie, jakaś masakra ze względu na ilość miejsca, ale jak mus to mus...
~zcx
2020-12-28 17:54:24 troszkę przypał robić pauze w busie, jakaś masakra ze względu na ilość miejsca, ale jak mus to mus...


przecież dzisiaj busy tez obowiązuje tacho, gdy ciągną przyczepę.
~serwis homeinhome
ten wciaz ma faze..
ja nie wiem czy ty jestes wciaz najepany, czy po prostu jestes de*ilem?
pytanie retoryczne do zcx
~80 busów
dodajmy, że tacho póki co tylko na międzynarodówkę; tj. Niemiec spod Flensburga do Freiburga może jechać 10-12h (o ile nie ma korków, etc) ale już polska rejestracja zrobi tą samą trasę na tacho - czyli do Stuttgartu przy dobrych wiatrach i koniec, pauza. ale rynek niby wolny i równy dla wszystkich; jestem również przeciwnikiem tacho na dużych w tym formacie - praca pracy nie równa; magazynier ładuje towar ze związanymi jajami 3-4h bo mu się nie chce ale Tobie czas pracy leci; mgazynier zostanie 2h dłużej w pracy i... nic; po prostu odbije sobie i tyle- zero mandatów, stresu; na tacho to raczej nie przechodzi ;
~zcx
serwis homeinhome
2020-12- 28 18:05:04


powied z kto cię idioto spłodził to cie pomszczę.
~serwis homeinhome
moi rodzice.
zapraszam de*ilu
~zcx
przy który śmietniku rezydują?
~serwis homeinhome
rzeszow.
jak bedziesz w poblizu, to pisz.
~zcx
ile fabryka dała całe 90km/h
gigi
wracając do mojego postu wyżej, nie chciałbym jeździć busem i robić pauzy, albo duży albo rezygnacja z zawodu, mozliwości jest wiele żeby pracować...
~Kamil
Je.. ac busiarzy won z parkingow dla duzych szmaciarze
kursky
Znowu ta szmata zcx sraa głupotą? ?

1

~Veni
Polacy każdy przepis ominą bo zawsze będzie potrzebny expresowy transport drobnicowy
~zcx
2020-12-29 09:36:32 Znowu ta szmata zcx sraa głupotą?


idź się leczyć idioto.
~Bbb
Nie rozumiem tego płaczu u mnie bus robi w miesiącu 14 tys jeżeli kierowca jeździ od, pon do piątku weekend w domu to w miesiącu ma 180h jazdy. średnia prędkość jest większa niż na ciężarówkach więc bez problemu jest to do ogarnięcia. wychodzi 77 km/h średnia prędkość przy tylu godzinach i kilometrach
~//~
Czynność (działalność) kierowców nie jest ograniczona albo objęta tylko prowadzeniem pojazdu ("jazda") i przerwami / odpoczynkami ("łóżko"). Są jeszcze inna praca ("młotki" ) i dyspozycji / dyżury ("koperta"), które obowiązkowo trzeba rejestrować w czasie zmiany pracowniczej bo to też są prawidłowe i wymagane czynności przy obsłudze tachografu (w pewnych warunkach wynagradzają się nawet 100%).
Są limity: dzienne / dobowe (9 lub 10 godzin jazdy w zmianie pracowniczej / 10 lub 12 godzin pracy - "jazda" i/lub "młotki" w dobie pracowniczej), tygodniowe (56/34 godzin jazdy w tygodniu, 60 godzin pracy w tygodniu), dwutygodniowe (90 godzin jazdy w dwóch kolejnych tygodni), w okresach rozliczeniowych (średnie 48 godzin pracy - "jazda" i/lub "młotki" w tygodniu) i t. d., których trzeba pilnować i dotrzymywać (Uoczpk oraz Rozp. nr 561/2006/2020).
Puchacz1
~//~
2021-09-13 08:01:27 Czynność (działalność) kierowców nie jest ograniczona albo objęta tylko prowadzeniem pojazdu ("jazda") i przerwami / odpoczynkami ("łóżko"). Są jeszcze inna praca ("młotki" ) i dyspozycji / dyżury ("koperta"), które obowiązkowo trzeba rejestrować w czasie zmiany pracowniczej bo to też są prawidłowe i wymagane czynności przy obsłudze tachografu (w pewnych warunkach wynagradzają się nawet 100%).
Są limity: dzienne / dobowe (9 lub 10 godzin jazdy w zmianie pracowniczej / 10 lub 12 godzin pracy - "jazda" i/lub "młotki" w dobie pracowniczej), tygodniowe (56/34 godzin jazdy w tygodniu, 60 godzin pracy w tygodniu), dwutygodniowe (90 godzin jazdy w dwóch kolejnych tygodni), w okresach rozliczeniowych (średnie 48 godzin pracy - "jazda" i/lub "młotki" w tygodniu) i t. d., których trzeba pilnować i dotrzymywać (Uoczpk oraz Rozp. nr 561/2006/2020).

Pavel.
Nie wprowadzaj naiwnych w błąd, że za wszystko dostaną "kasę".
Proponuję byś przed bezmyślnym wklejaniem zapoznał się z u. o. c. p. k, szczególnie z artykułami 6, 7, 9 i14.
~//~
Puchacz1
2021-09-13 09:15:45
"... Nie wprowadzaj naiwnych w błąd, że za wszystko dostaną "kasę"... "

REKOMENDUJĘ popatrzeć (w w w. akademiaczasupracy. pl).
Co jest a co nie jest czasem pracy kierowców i jak / ile za to płaci się.
h t t p s://www. youtube. com/watch?v=dFtR9I2d k48
(żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy)

Też REKOMENDUJĘ zapoznać się.

Wiadomość : "Czas pracy: nie tylko za kółkiem"
Utworzona : 2020-10-15 Źródło : etransport. pl

Wiadomość : "Rozliczanie czasu pracy kierowcy. Czy wiesz ile czyha na Ciebie pułapek?"
Utworzona : 2020-11-01 Źródło : etransport. pl

Wiadomość : "Wykonujesz przewozy na terytorium Francji? Musisz to wiedzieć!"
Utworzon a : 2021-03-09 Źródło : etransport. pl

Wiadomość : "Wysokość stawek płacy minimalnej w transporcie"
Utworz ona : 2021-04-09 Źródło : etransport. pl

Wiadomość : "Absurdalnie niskie pensje, niewytłumaczalne potrącenia od wynagrodzeń"
Utworz ona : 2021-05-05 Źródło : etransport. pl

Wiadomość : "Kierowca i nadgodziny"
Utworzo na : 2021-05-15 Źródło : etransport. pl

Wiadomość : "Składniki wynagrodzeń kierowców"
Utworzon a : 2021-05-18 Źródło : etransport. pl

Wiadomość : "O ewidencja czasu pracy kierowców słów kilka?"
Utworzona : 2021-06-08 Źródło : etransport. pl

Wiadomość : "Dlaczego firmy nie wypłacają nadgodzin w systemie równoważnym?"
Utwor zona : 2021-07-30 Źródło : etransport. pl
~//~
Najważniejsze że nawet czekanie pracownika w trakcie wykonania zadania służbowego musi być wynagrodzone.

Czekanie, będąc w pracy, to nie inaczej jak jest "OKRES GOTOWNOŚCI" - 100% wynagrodzenia podczas dyspozycji ("koperta"), czyli w normalnych godzinach pracy wynikającej z umowy o pracę; 60% (30% w załodze) wynagrodzenia (albo czas wolny bez użycia rocznego urlopu w wymiarzy czasu 1/1 - na wniosek pracownika lub 1/1. 5 - na wniosek pracodawcy) podczas dyżuru ("koperta"), czyli poza normalnymi godzinami pracy (Uoczpk Art. 9-10).

CZYTAJCIE WSZYSTKO CO PODPISUJECIE (dużo czego ciekawego dowiecie się) i jeśli coś NIE ROZUMIECIE albo NIE ZNACIE - NIE PODPISUJCIE!!!
Wyst arczy mieć na rękach archiwizację swoich godzin pracy (sczytywania z karty kierowcy - sczytujące urządzenie nie drogo kosztuje, ksero lub skany albo zdjęcia wykresówek, dodatkowo CMR-ek i t. d. - będzie w przyszłości z czym pójść do PIP i t. d. ) jak i nie podpisywać wątpliwych dokumentów, ta jeszcze inblanko, i po sprawie (nie trzeba będzie w przyszłości iść po swoje zarobione i przysługujące pieniądze do sądu).
Puchacz1
Rekomenduję:) :) :)
Uocpk
" Art. 9. prac. kierow.
Czas dyżuru
1.
Czasem dyżuru jest czas, w którym kierowca pozostaje poza normalnymi godzinami pracy w gotowości do wykonywania pracy wynikającej z umowy o pracę w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym przez pracodawcę.
2.
Do czasu dyżuru zalicza się przerwy przeznaczone na odpoczynek, o których mowa w art. 13 przerwa na odpoczynek,
3.
W przypadku gdy pojazd jest prowadzony przez dwóch lub więcej kierowców, czas nieprzeznaczony na kierowanie pojazdem jest czasem dyżuru.
4.
Czas dyżuru nie może być wliczany do przysługującego kierowcy dobowego nieprzerwanego odpoczynku. Wykorzystywanie dobowego odpoczynku w pojeździe w sposób określony w art. 14 prawo do nieprzerwanego odpoczynku ust. 1 nie może być traktowane jako czas dyżuru.
5.
Za czas dyżuru, o którym mowa w ust. 1, z wyjątkiem dyżuru pełnionego w domu, kierowcy przysługuje czas wolny od pracy w wymiarze odpowiadającym długości dyżuru, a w razie braku możliwości udzielenia czasu wolnego - wynagrodzenie wynikające z jego osobistego zaszeregowania, określonego stawką godzinową lub miesięczną, a jeżeli taki składnik wynagrodzenia nie został wyodrębniony przy określaniu warunków wynagradzania - 60 % wynagrodzenia.
6.
Za czas dyżuru, o którym mowa w ust. 2 i 3, kierowcy przysługuje wynagrodzenie w wysokości określonej w przepisach o wynagradzaniu obowiązujących u danego pracodawcy, nie niższe jednak niż w wysokości połowy wynagrodzenia określonego w ust. 5. "
Puchacz1
Jak to Pavel przeczytasz ze zrozumieniem, wróć.
~//~
Jako informacja.

Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020.
Art. 4.
d) "PRZERWA" oznacza OKRES, w którym kierowca nie może prowadzić pojazdu ani wykonywać żadnej innej pracy, WYKORZYSTANY WYŁĄCZNIE DO WYPOCZYNKU;
e) "INNA PRACA" oznacza czynności zdefiniowane jako czas pracy w art. 3 lit. a) dyrektywy 2002/15/WE, z wyjątkiem "prowadzenia pojazdu", włącznie z wszelką pracą dla tego samego lub innego pracodawcy, w sektorze transportowym lub poza nim;
f) "ODPOCZYNEK" oznacza NIEPRZERWANY OKRES, w którym kierowca może SWOBODNIE DYSPONOWAĆ SWOIM CZASEM;
Art. 6.
5. KIEROWCA ZAPISUJE jako INNĄ PRACĘ cały czas określony w art. 4 lit. e), a także cały czas spędzony na prowadzeniu pojazdu używanego do działalności zarobkowej nieobjętej zakresem stosowania niniejszego rozporządzenia ORAZ ZAPISUJE WSZELKIE OKRESY GOTOWNOŚCI określone w art. 3 lit. b) dyrektywy 2002/15/WE zgodnie z art. 34 ust. 5 lit. b) ppkt (iii) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 (*). Zapisu tego dokonuje się ręcznie na wykresówce, na wydruku lub przy użyciu funkcji ręcznego wprowadzania danych do urządzenia rejestrującego.
(*) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 z dnia 4 lutego 2014 r. w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym i uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego (Dz. U. L 60 z 28. 2. 2014, s. 1) ;

Rozporządzenie (UE) nr 165/2014/2020.
Art. 34.
5. Kierowcy:
b) obsługują przełączniki umożliwiające osobną i wyraźną rejestrację następujących okresów:
(i) pod symbolem kierownica : czas prowadzenia pojazdu;
(ii) pod symbolem młotki : "inna praca", która oznacz wszelkie czynności inne niż prowadzenie pojazdu, zgodnie z definicją zawartą w art. 3 lit. a) dyrektywy 2002/15/WE, a także wszelkie prace wykonywane dla tego samego lub innego pracodawcy w sektorze transportowym lub poza nim;
(iii) pod symbolem koperta : "okresy gotowości" zgodnie z definicją w art. 3 lit. b) dyrektywy 2002/15/WE;
(iv) pod symbolem łóżko : przerwy, odpoczynek, urlop wypoczynkowy lub zwolnienie lekarskie;
(v) pod symbolem na oznaczenie "promu/pociągu" : dodatkowo oprócz symbolu łóżko : okres odpoczynku spędzany na promie lub w pociągu zgodnie z wymogami art. 9 rozporządzenia (WE) nr 561/2006. ;

Dyrektywa 2002/15/WE.
Art. 3.
a) "CZAS PRACY" oznacza:
1. w przypadki pracowników wykonujących pracę w trasie: czas od rozpoczęcia do zakończenia pracy, w którym pracownik wykonujący pracę w trasie, znajduje na swoim stanowisku pracy, jest w dyspozycji pracodawcy i wykonuje swoje funkcje lub czynności, to znaczy:
- czas poświęcony wszelkim czynnościom w zakresie transportu drogowego.
Czynności te, w szczególności, obejmują:
(i) kierowanie;
(ii) załadunek i rozładunek;
(iii) pomaganie pasażerom we wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu;
(iv) sprzątanie i konserwację techniczną;
(v) każda inna praca zmierzająca do zapewnienia bezpieczeństwa pojazdu, jego ładunku i pasażerów lub do wypełnienia ustawowych lub wykonawczych zobowiązań bezpośrednio związanych z trwającą operacją transportową, włącznie z nadzorowaniem załadunku i rozładunku, formalnościami administracyjnymi z policją, cłem, urzędnikami imigracyjnymi, itd.,
- okresy, w których nie może on swobodnie dysponować swoim czasem i zobowiązany jest pozostawać na swoim stanowisku pracy, w gotowości do podjęcia normalnej pracy, wraz z niektórymi zadaniami związanymi z dyżurowaniem, w szczególności podczas okresów oczekiwania na załadune lub rozładunek, w przypadku, gdy przypuszczalny czas ich trwania nie jest z góry znany, to znaczy albo przed odjazdem, albo tuż przed rozpoczęciem odnośnego okresu, lub na mocy ogólnych warunków wynegocjowanych przez partnerów społecznych i/lub na warunkach wynikających z ustawodawstwa Państw Członkowskich;
2. w przypadku kierowców pracujących na własny rachunek, tę samą definicję stosuje się do czasu między rozpoczęciem i zakończeniem pracy, w którym kierowca pracujący na własny rachunek pozostaje na swoim stanowisku pracy, będąc do dyspozycji klienta i wykonując swoje zadania lub funkcje inne niż ogólna praca administracyjna, która nie jest związana bezpośrednio z trwającą operacją transportową.
Przerwy wymienione w art. 5, okresy odpoczynku określone w art. 6 i, bez uszczerbku dla ustawodawstw Państw Członkowskich lub porozumień między partnerami społecznymi stanowiących, że takie okresy powinny być wyrównane lub ograniczone, okresy gotowości określone w lit. b) niniejszego artykułu, są wyłączone z czasu pracy;
b) "OKRESY GOTOWNOŚCI" oznaczają:
- okresy inne niż te odnoszące się do przerw i okresów odpoczynku, podczas których pracownik wykonujący pracę w trasie nie jest zobowiązany pozostawać na swoim stanowisku pracy, ale musi być dostępny, aby odpowiedzieć na każde wezwanie do rozpoczęcia lub kontynuowania jazdy lub wykonania innej pracy. W szczególności, do takich okresów gotowości należą okresy, w których pracownik wykonujący pracę w trasie towarzyszy pojazdowi transportowanemu promem lub koleją, jak również okresy oczekiwania na granicy lub wynikające z zakazu ruchu.
Okresy te i ich przewidywalna długość będą z góry znane przez pracownika wykonującego pracownika w trasie, to znaczy albo przed odjazdem, albo tuż przed właściwym rozpoczęciem odnośnego okresu, lub na mocy ogólnych warunków wynegocjowanych przez partnerów społecznych lub na warunkach wynikających z ustawodawstwa Państw Członkowskich,
- dla pracowników wykonujących pracę w trasie, którzy jeżdżą w zespole, czas spędzony na siedzeniu obok kierowcy lub na kuszetce, gdy pojazd jest w ruchu;
~Www
Szoszon swoje non stop. Nie przetlumaczysz mu
Puchacz1
Tylko dlaczego on nie uczestniczy w manewrach "Zapad 2021"???
Chyba że z kuchni "nadaje" obierając "kartoszki".
~//~
Puchacz1

Dowiedzi ałeś się już co to jest zmiana pracownicza? :-)

Przypomnę.

Wątek "13 czy 15 przy 10 godzinach jazdy?"
Puchacz1
2 021-03-24 15:32:57
"Jakiej kurfa zmiany pracowniczej? Nie pisz bzdur. "
2021-03-24 15:55:50
"Zmianę pracowniczą To Ty masz w magazynie w kolchozie:) :) :) "

No jeśli ta zmiana o której pisałem (jak przykład, od "I> PL" do "I>I PL") z twego punktu widzenia nie jest pracowniczą to jaką ona jest i jak ją inaczej nazwałeś by?
No pokaż swoją mądrość.
Czy potrafisz tylko "czepiać się" do tego czego do końca nie rozumiesz? :-)

Jako informacja.

Z instrukcji tachografu cyfrowego VDO DTCO 1381 wersja 4. 0 (tak zwany inteligentny, czyli rejestruje automatycznie dane dotyczące lokalizacji) w języku polskim 09. 2018r.
h t t p s://www. fleet. vdo. com/media/1974/ba_dt co_40_pl_internet. pdf
(żeby link zadziałał trzeba usunąć w nich odstępy)
symbole:
"I>" - rozpoczęcie zmiany (początek dziennego okresu pracy)
"I>I" - zakończenie zmiany (koniec dziennego okresu pracy)
"o I>" - miejsce (kraj / region), w którym rozpoczęto dzień pracy (zmianę)
"I>I o" - miejsce (kraj / region), w którym zakończono dzień pracy (zmianę)
Puchacz1
Nie ma w przepisach czegoś takiego jak "zmiana pracownicza".
Nawet jeśli to sam dodasz w nawiasie:) :) :)
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.15.229.113

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels