ID: 255279
Słaby MAN TGX Euro 6
ID: 255279
ID: 255279
Witam
MAN TGX Euro 6 500 000km
wymieniony czujnik nox gdyż palił się na żółto check. Samochód słaby jakby brakowało mu mocy. Spalanie wzrosło o 3-5 litrów. Po wymianie check się nie pali, auto dalej słabe, spalanie nie wróciło do normy. Po przekręceniu stacyjki do momentu wyświetlenia się wszystkich kontrolek check zapala się na chwilę, gaśnie i tak co 5-6 sekund. Coś go boli tylko nie wiem co. Jak czytam fora to piszą o wtryskach, turbina, zawór daładowania, egr itp. Wydaje mi się, że będzie to bzdura, ale trudna do zdjagnozowania. Check podpowiada, że dalej coś nie tak z obróbka spalin, ale już sam nie wiem. Może ktoś coś podpowie od czego zacząć.
Pozdrawiam
Witam
MAN TGX Euro 6 500 000km
wymieniony czujnik nox gdyż palił się na żółto check. Samochód słaby jakby brakowało mu mocy. Spalanie wzrosło o 3-5 litrów. Po wymianie check się nie pali, auto dalej słabe, spalanie nie wróciło do normy. Po przekręceniu stacyjki do momentu wyświetlenia się wszystkich kontrolek check zapala się na chwilę, gaśnie i tak co 5-6 sekund. Coś go boli tylko nie wiem co. Jak czytam fora to piszą o wtryskach, turbina, zawór daładowania, egr itp. Wydaje mi się, że będzie to bzdura, ale trudna do zdjagnozowania. Check podpowiada, że dalej coś nie tak z obróbka spalin, ale już sam nie wiem. Może ktoś coś podpowie od czego zacząć.
Pozdrawiam
~Łukasz*.play-internet.pl
*.play-internet.pl
Posty (106)
~H@j | Niemieckiego traktora.? ? Ty jesteś zwykły łącznik Co pewnie scanioo najlepsza? ? ; 0 | |||
~H@j | Scr regenerują? Wiedza z wykładu na garbsenie tego pana nie interesuje, ., | |||
~Ł ysy | mn242. Też stawiam na zapchany katalizator. | |||
~mn242 | ~H@j Ty za to jesteś niezwykły łącznik, ewentualnie niezwykły psiewoźnik. A twoja wiedza z przedszkola tego Pana pewnie też nie interesuje. Zrozum ośla łąko że wszystkie dobre auta skończyły się na e3, teraz to plastik i tandeta, do 500tkm i ma się psuć | |||
~mn242 | A MAN ze swoim "komfortowym" zawieszeniem z traktora nie jest tu wyjątkiem | |||
~H@j | Po co kupować scr? Na parkingu nie mieli racji.. nie lepiej sprawdzić filtr DPF? Twój Man z zawieszeniem z traktora może Pracował w roli traktora? ? | |||
~Ł ysy | Jak są szczochy musi byc scr. DPF i szczochy? To chyba kombinacja parkingowego inżyniera. | |||
gigi
| Łukasz a ile Ci pobiera adblue? | |||
~Adam | W euro 6 Daf, Man, jest egr, chłodnica spalin, turbo ze zmienną geometrią, dpf, układ scr takie to maszyny. | |||
~Adam | Scania i volvo, a także Iveco ma 3/4 mniej tego osprzętu | |||
~Marek | Typowa usterka w tych modelach to pękające śruby łączące turbiny. | |||
~Fan | Witaj. na 99% zatkany DPF wyjmiesz go w pól godziny potrzebny dobry kompresor żeby go wydmuchać. Koszt to takie dwie uszczelki około 1500 zł. nie trza go płukać wystarczy dobre wydmuchanie/ zdziwisz się co z niego wyleci. Sprawdzone przerobiłem to na swoich trzech Manach. Sukces gwarantowany. | |||
~Fan | A i jeszcze odepnij rurę od tłumika i wydmuchaj katalizator on jest pierwszy wmontowany na stałe w tłumik tego nikt nie czyści a tam jest najwięcej syfu. | |||
~Łukasz | Witam adblue pobiera normalnie. Czyli muszę rozkrecic cały tłumnik i przeczyścić pdf oraz katalizator. Nigdy tego nie robiłem - jest to skomplikowane czy nie będzie problemu? Jeszcze nigdy nie zapaliła mi się kontrolka od wypalania DPF. Zrobiłem z 60 - 70 tyś. Co ile powinna być procedura wypalania? Mowiceie że 99% to będzie przyczyną braku mocy i wzrostu spalania? Jeżeli tak to na weekend się zabieram. Wystarczy przedmuchać sprężarką? | |||
~Łukasz | Jeszcze jedno - nie pali się żaden błąd odnośnie wypalania DPF | |||
~H@j | Nie będzie wywalało błędu. auto jest zamulone i dużo pali. !! Z prawej strony ściągasz pokrywę aluminiowa z przetłoczeniem MAN pod nią będą półokrągłe pokrywy jedna o kształcie koła druga podłużna.. interesuje cię ta pierwsza.. odkręcisz opaskę i ściągasz pokrywę!! Filtr jest twój.. przedmuchanie czasochłonne ale skuteczne.. | |||
~H@j | Lecz najpierw sprawdziłbym sterowanie turbiny ze zmienna geometria.. zawór powietrzny mógł paść i turbo generuje zbyt małe ciśnienie.. !! | |||
g-a
| Marne Auto Niemiec kie | |||
~zcx | jeszcze raz napiszę diagnostyka a nie wróżenie z fusów. | |||
~H@j | te parametry podejrzysz najzwyklejszym komputerem diagnostycznym. | |||
~mn242 | Filozof H@j doradza wymianę zaworka turbiny za 150 zł, więc po co się męczyć z czyszczeniem filtra sadzy. Podobno tego się nie czyści. A tak na poważnie, możliwe że masz problem z katalizatorem SCR i skrystalizowane AdBlue zapycha filtr. Jak to rozbierzesz, możesz się zdziwić co będzie na filtrze. Może naprawisz to za 2tys, a może 20 będzie mało | |||
~mn242 | A zamiast pytać na tym forum, ja bym pojechał do dobrego mechanika/serwisu bo tu to takie gdybanie. Powodzenia i daj znać czy naprawiłeś klamota | |||
~H@j | Napisał ze pobiera adblu to o czym piszesz ośle.. | |||
~H@j | Tym bardziej ze w tym manie nie ma filtra adblu | |||
~H@j | Każde problemy z układem adblu są sygnalizowane kodem błędu.. zapchany filtr lub niedostateczna wydajność turbiny błędu nie wykaże.. mn242 - ty bys pojechał dup@ po nieoheblowanej desce co najwyżej.. | |||
~zcx | już by pół osprzętu wymienił jakby was słuchał. | |||
~Łukasz | On wrócił z serwisu. Diagnostyka robiona nie pokazuje żadnych błędów. Zawory wyregulowane, filtry paliwowe i powietrza wymieniony. A spalanie około 38, 9 na 15 ton, nie ma czym jechać, muł. Więc nie pisze sobie tak by popisać tylko szukam odpowiedzi bo może ktoś miał podobny problem. Sami widzicie ile już by rzeczy trzeba było wymieniać z podpowiedzi. W pierwszej kolejności przedmucham DPF. Czy jakiś jeszcze filtr czy coś w tym tłumiku trzeba przeczyścić. Auto przed tem jechało tak, że z pełnym ładunkiem pod górę nie miało spadku mocy po prostu ciągnęło i spalanie oscylowało w granicach 30 lit. Więc coś go boli, tylko co. Sami wiecie jak do tego podchodzą na serwisie. Wymienili by zaraz wszystko na nowe i nie byłoby pewności czy to pomoże. | |||
~H@j | A wiec Panie Łukaszu najlepiej sprawdzić ciśnienie doładowania.. na wolnych obrotach jest Ok na wysokich również błędu nie pokarze a wartości mogą być zbyt niskie. Wyjdzie to tylko w trakcie testu podczas jazdy | |||
gigi
| na 100 % problem z doładowaniem ale wyczyszczenie układu wydechowego na pewno mu nie zaszkodzi, tym bardziej że możesz zrobić to sam bez jakiegoś specjalnego nakładu finansowego... | |||
~Łukasz | H@j Trzeba podiąć komputer i patrzyć parametry doładowania? Posiad am Texa da radę? |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.