ID: 255279
Słaby MAN TGX Euro 6
ID: 255279
ID: 255279
Witam
MAN TGX Euro 6 500 000km
wymieniony czujnik nox gdyż palił się na żółto check. Samochód słaby jakby brakowało mu mocy. Spalanie wzrosło o 3-5 litrów. Po wymianie check się nie pali, auto dalej słabe, spalanie nie wróciło do normy. Po przekręceniu stacyjki do momentu wyświetlenia się wszystkich kontrolek check zapala się na chwilę, gaśnie i tak co 5-6 sekund. Coś go boli tylko nie wiem co. Jak czytam fora to piszą o wtryskach, turbina, zawór daładowania, egr itp. Wydaje mi się, że będzie to bzdura, ale trudna do zdjagnozowania. Check podpowiada, że dalej coś nie tak z obróbka spalin, ale już sam nie wiem. Może ktoś coś podpowie od czego zacząć.
Pozdrawiam
Witam
MAN TGX Euro 6 500 000km
wymieniony czujnik nox gdyż palił się na żółto check. Samochód słaby jakby brakowało mu mocy. Spalanie wzrosło o 3-5 litrów. Po wymianie check się nie pali, auto dalej słabe, spalanie nie wróciło do normy. Po przekręceniu stacyjki do momentu wyświetlenia się wszystkich kontrolek check zapala się na chwilę, gaśnie i tak co 5-6 sekund. Coś go boli tylko nie wiem co. Jak czytam fora to piszą o wtryskach, turbina, zawór daładowania, egr itp. Wydaje mi się, że będzie to bzdura, ale trudna do zdjagnozowania. Check podpowiada, że dalej coś nie tak z obróbka spalin, ale już sam nie wiem. Może ktoś coś podpowie od czego zacząć.
Pozdrawiam
~Łukasz*.play-internet.pl
*.play-internet.pl
Posty (106)
~Łukasz | jak w temacie... | |||
~zcx | Zamiast marnować czas na czytanie bzdur, należało zrobić kompleksową diagnostykę. | |||
~Łukasz | Diagnostyka zrobiona i pokazała właśnie tylko ten jeden błąd nox do wymiany. ZEC jak nie masz nic mądrego do dodania to po co piszesz. Lepiej poczytać i zasięgnąć opinii niż mądrale z siebie robić jak ty. | |||
~Janusz | Ja nie pomogę. Piję kawę z ekspresu ( czyli nie mam fusów) a kule zgubiłem. Ps. A dzwoniłeś już może do jakiegoś wróżbity co ci kartami zrobi diagnozę? | |||
~zcx | A od kiedy to diagnostyka pokazyje co jest do wymiany? | |||
gigi
| wejdź kole w menu diagnostyka i spróbuj odczytaj błędy, ale przede wszystkim zrób diagnostykę i wtedy będziesz miał pogląd... generalnie 500 tys to juz powoli wtryski się kończą i many euro 6 maja taki objaw że są "zmulone" | |||
~Łukasz | Temat zamknięty. Więcej tu szpeców niż myślałem. Od tego jest forum aby móc się wymieniać doświadczeniami a nie beznadziejnymi wpisami. Jeżeli w diagnostyce wychodzi ze nox nie działa to go wymieniam i tyle w temacie. Dziękuję wszystkim za mądre wpisy | |||
~Dreszczowiec | No to skoro po diagnozie wychodzi że nox do wymiany to go wymień. Po co ten wątek? | |||
~Adam | Ty myślałeś, że ktoś ci powie wymień to czy tamto. Diagnostyka to nie jest skasowanie lub sprawdzenie błędów. Może być tak i często tak jest że błędów nie ma, a maszyna nie idzie. Tutaj trzeba sprawdzić ciśnienie paliwa, szczelność doładowania, wydajność wtryskiwaczy, drożność wydechu | |||
~zcx | No co ty Adam, przecież powiedziano mu żeby wymienił nox. to wymienił. | |||
~H@j | W manie euro 6 przy 500 tys km wtryski do naprawy to chyba jak z wiadra paliwo tankujesz.. | |||
~Krzysztof | Zawór sterowania turbiną, w Manach E6 są dwie turbiny, i jest wiecznie problem z tymi zaworami. Podjedź do autoryzowanego serwisu to może część Man sfinansuje. | |||
gigi
| załóż kolego temat na elektrodzie lub poobserwuj ta strone, tutaj raczej nic się nie dowiesz, | |||
~H@j | W tgx euro 6 od roku 15 masz dwie turbiny jedna ze zmienna geometria a druga jednostopniowa. Zaworek od jednostopniowej Rzadko lecz czasem Nawala.. koszt 150 zł, łatwo sprawdzić w pozycji zapłon powinien być zamknięty lub ewentualnie robisz podglad Na parametry, 12 bieg pod górkę gaz w podłogę ciśnienie doładowania powinno przekroczyć 3.. | |||
~sid | nic nie dziala wiecznie nawet M A N | |||
~mn242 | Obawiam się że ta bzdura to zapchany katalizator SCR. Pewnie silnik 440KM. Częsta usterka przy tym przebiegu, a koszty ogromne. Regenerują to, z różnym efektem, nowy to połowa wartości tego niemieckiego traktora na tą chwile |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.