ID: 255279
Słaby MAN TGX Euro 6
ID: 255279
ID: 255279
Witam
MAN TGX Euro 6 500 000km
wymieniony czujnik nox gdyż palił się na żółto check. Samochód słaby jakby brakowało mu mocy. Spalanie wzrosło o 3-5 litrów. Po wymianie check się nie pali, auto dalej słabe, spalanie nie wróciło do normy. Po przekręceniu stacyjki do momentu wyświetlenia się wszystkich kontrolek check zapala się na chwilę, gaśnie i tak co 5-6 sekund. Coś go boli tylko nie wiem co. Jak czytam fora to piszą o wtryskach, turbina, zawór daładowania, egr itp. Wydaje mi się, że będzie to bzdura, ale trudna do zdjagnozowania. Check podpowiada, że dalej coś nie tak z obróbka spalin, ale już sam nie wiem. Może ktoś coś podpowie od czego zacząć.
Pozdrawiam
Witam
MAN TGX Euro 6 500 000km
wymieniony czujnik nox gdyż palił się na żółto check. Samochód słaby jakby brakowało mu mocy. Spalanie wzrosło o 3-5 litrów. Po wymianie check się nie pali, auto dalej słabe, spalanie nie wróciło do normy. Po przekręceniu stacyjki do momentu wyświetlenia się wszystkich kontrolek check zapala się na chwilę, gaśnie i tak co 5-6 sekund. Coś go boli tylko nie wiem co. Jak czytam fora to piszą o wtryskach, turbina, zawór daładowania, egr itp. Wydaje mi się, że będzie to bzdura, ale trudna do zdjagnozowania. Check podpowiada, że dalej coś nie tak z obróbka spalin, ale już sam nie wiem. Może ktoś coś podpowie od czego zacząć.
Pozdrawiam
~Łukasz*.play-internet.pl
*.play-internet.pl
Posty (106)
~Fan | Witaj. Łukasz sprężarka to musi być taki kompresor co mają na budowach. musi być duży przepływ powietrza. Zwykłym małym komp resorkiem to nic tu nie wskórasz. Zatkany filtr to brak mocy całe ciśnienie cofa się do silnika. komputer ani żadna diagnostyka w Manie nie pokarze żadnych błędów. jest tak jak piszesz zero błędów auto nie jedzie i dużo pali. W moim jednym Manie Ciśnienie wypchnęło ceramikę z obudowy opierając ją o pokrywę którą odkręcisz. Ceramika była ok. wiec wcisnąłem lewarkiem go na swoje miejsce. Cały filtr wymontujesz w pół godz. żadna Filozofia. Auta jeżdżą normalnie spalanie wróciło do normy. Zrób tak a będziesz miał po Problemie. napisz po wszystkim. | |||
~zcx | Łukasz 2020-11-17 01:52:37 Ty nadal nie odróżniasz kasowania błedów od diagnostyki. | |||
~H@j | Texa spokojnie wystarczy, jedziesz na 12 biegu lekko pod górkę (półautomat) obroty 900, gaz W podłogę.. ciśnienie powinno wskazywać na około 3 najlepiej gdy przekroczy 3.. po teście napisz co wyszlo.. ! | |||
~Łukasz | Witam Po teście w trakcie jazdy ciśnienie powietrza doładowania (bezwzględne) powyżej 3 dokładnie 3, 25 do 3, 67. Zostaje sprawdzić DPF i wyczyścić, ale to już na weekend po zjeździe. Zawór EGR otwiera się i zamyka - tak pokazuje na diagnostyce. Ciśnienie różnicowe spalin filtra pyłkowego wynosi 0, 01 - 0, 02 bar. Nie wiem ile powinno wynosić. Temperarura spalin przed kat. = 251, 3 Za katalizatorem utleniającym = 278, 4 Temp. Spalin za FAP 246, 8 stopni Czynnik popiołu = 0, 97 Odległość pokonana od regeneracji 55 060km. Objętość popiołu = 0, 44l Ładunek sadzy 0, 38g/l Zmierzona masa sadzy = 5, 89g Symulowana masa sadzy = 14, 67g Ciśnienie pompy adblue = 4, 4 bar. Dozowana ilość adblue = 0, 971 kg/h W diagnostyce pokazuje brak napięcia na modulatorze przednim prawym 0mA. Na lewym jest 566mA, modulator mostu 371mA. Może mieć to na coś wpływ. | |||
~H@j | Ciśnienie masz bardzo dobre.. Wypalanie DPF nastąpiło dosyć dawno.. jesteś pewny ze hamulec górski działa poprawnie? Jest on niezbędny przy wypalaniu.. Jeśli masz pod ręka komputer diagnostyczny to sprawdź parametry pompy wysokiego ciśnienia.. wartość osiągalna powinna być równa lub wyższa od wartości zadanej.. test tak samo pod obciążeniem. !! | |||
~zcx | Jeżeli ta różnica ciśnień jest pod obciążeniem to jest zła. | |||
~Łukasz | Ta różnica jest pod obciążeniem, chociaż bez obciążenia jest taka sama prawie zero. 0. 01 - 0, 02. Jakie powinny być parametry, czy może to świadczyć o zapchanym DPF czy jakiś czujnik czy może coś innego? Przykładowy odczyt z szyny podczas jazdy : Rzeczywisty odczyt Ciśnienia na listwie 1090. 23 bar Wartość docelowa ciśnienia szyny 1105. 55 bar Jeżeli o to chodzi. | |||
~Łukasz | Wrzuciłbym zdjęcia z diagnostyki podczas jazdy z parametrami ale nie wiem jak | |||
gigi
| czasem nie trzyma go retarder? | |||
~Łukasz | Jak sprawdzić czy trzyma czy nie retarder? | |||
gigi
| ja słyszałem że ponoć są jakieś ceki tam przy skrzyni i czasem ponoć jak cewka jest rąbnięta to tak sie dzieje, że troszke trzyma retarder | |||
gigi
| to tylko z opowieści 1 właściciela parę manów tgx... robili ponoć różne rzeczy a tu taka bzdurka... | |||
Goldi1231
| Może być coś w tym bo samochód jedzie właśnie tak jakby coś go trzymało lub jakby dostawał za mało powietrza do spalania lecz z powietrzem jest ok. Ta cewka jest przy samym retarderze? Właśnie do tego służy forum aby wymieniać się doświadczeniami bo zazwyczaj jest to jakaś bzdura, a w serwisie wszystko na nowe by wymieniali. | |||
gigi
| tego nie wiem, mówie tylko to co gdzieś tam kiedyś usłyszałem i a*alizując Twój przypadek mi się przypomniało, zauważ moje wcześniejsze posty pisałem co innego, ale przypomniało mi się coś i pisze o tym retarderze... szczerze mówiąc nigdy nie przyglądałem się retarderowi i skrzyni zf... napisz potem czy udało się coś zrobić... | |||
~Łukasz | DPF wyjęty, wygląda jak nowy, po przedmuchaniu praktycznie żadnego syfu nie było. Pozostaje retarder i te 2 cewki wymienię na pałę. Koszt nie duży i mam nadzieję, że to będzie to bo spalanie juz 36 litrów w porównaniu do wcześniejszego 30 max przy tych samych ładunkach i trasach. Hamulec silnikowy otwarty więc też chyba nie tu leży wina. Samochód jedzie jakby go coś trzymało. Na początku myślałem że modulator od naczepy i ona mnie terzyma, ale tu wszystko ok. Jak ktoś się orientuję gdzie są te elektro zaworki (gdzie je szukać)? | |||
gigi
| szkuaj przy retarderze | |||
~zcx | 2 tygodnie napraw na podstawie wróżenia z fusów. o zgrozo. | |||
~H@j | Lepsze to niż wymiana polowe podzespołów w autoryzowanym serwisie za 10 - 20 tys zł.. Widać chłopak ma czas gdyby był zmotywowany sprawdziłby wszystko w jeden dzień a ta wiedza napewno mu się przyda.. | |||
~zcx | Wróżby z fusów to jest właściwa droga. | |||
~Łukasz | Za bardzo nie rozumiem o jakie fusy ci chodzi. Kilka razy robiona diagnoza i nic nie pokazuje że coś jest nie tak, więc o co ci k... wa chodzi? Po co zbędne komentarze. Jak nie wiesz co pisać to lepiej nie pisz nic. Po to jest forum aby wymieniać się doświadczeniem a nie pier... olić bez sensu o fusach. Jeżeli serwis chce wymieniać turbinę, wtryski itd i zrobić duże koszty to pytam się po co jeżeli w diagnozie wszystkie te parametry są w normie. Zrób sobie kawę chłopie i się napij. | |||
~zcx | Łukasz 2020-11-21 21:29:54 przeci eż wyżej pisałeś że nie masz pojęcia czy wartości są dobre a teraz wypisujesz że wszystko jest super. | |||
~zcx | A skoro wszystko jest w normie to nie należy zakładać kilku wątków i beczeć tylko jeździć. | |||
~zcx | wg mojego widzimisie ciśnie nie adblue jest za wysokie. różnica ciśnieniem dpf pod obciążeniem jest zła zła - za mała taka naprawa wirtualna z osobą nie ma nawet fioletowego pojęcia je t bardzo trudna. wyjąłeś kata to należało go zalać chemią. I to od strony powrotnej. | |||
~zcx | czyli zalanie kata czy dpf od strony przeciwinej. | |||
~H@j | zCx - to forumowy głupek numer 2, alkoholik pracujący na szlabanie dużej firmy transportowej Łukaszu nie czytaj jego wypowiedzi.. zalanie chemia dpf a może spirytusem co to go wcześniej wypiłeś zcx? Pajacu.. w skuterku tez tak robisz? ? | |||
~H@j | Auto nie ma mocy bo ciśnienie adblu jest za wysokie.. za chwile dowiemy się ze mieszanka ropy z adblu jest nieodpowiednia bo de*il tak wymyślił zcx Przywiązali trola do klawiatury nic Innego go nie czeka.. jedynie ujadanie | |||
gigi
| generalnie szacun że chłopak chce coś sam zrobić i ma w sobie tyle samozaparcia... najprościej jechać na serwis i potem mega wielka faktura do zapłaty i płacz i ryk że dana marka pojazdu kibel... | |||
~zcx | H@j idioto czego nie zrozumiałeś? | |||
~zcx | 2020-11-22 16:26:49 generalnie szacun że chłopak chce coś sam zrobić i ma w sobie tyle samozaparcia... najprościej jechać na serwis i potem mega wielka faktura do zapłaty i płacz i ryk że dana marka pojazdu kibel... Przecież on tą kasę co by wydał na zlecenie naprawy już dawno puścił wydechem przez tyle czasu. | |||
~co za tepa pala z lukasza | Łukasz Za bardzo nie rozumiem o jakie fusy ci chodzi. Kilka razy robiona diagnoza i nic nie pokazuje że coś jest nie tak, więc o co ci k... wa chodzi? No wlasnie, o co ci ku//rwa chodzi skoro jest wszystko ok? Po co zbędne komentarze. Jak nie wiesz co pisać to lepiej nie pisz nic. no wlasnie, jak wyzej Po to jest forum aby wymieniać się doświadczeniem a nie pier... olić bez sensu o fusach. powaznie? a ja wole *lic na forum bez sensu, a robote dac profesjonaliscie Jeżeli serwis chce wymieniać turbinę, wtryski itd i zrobić duże koszty to pytam się po co jeżeli w diagnozie wszystkie te parametry są w normie. no to nie wymieniaj i jezdzij. bo uj beczysz? Zrób sobie kawę chłopie i się napij. a na koniec sie jepnij |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.