ID: 255279
Słaby MAN TGX Euro 6
ID: 255279
ID: 255279
Witam
MAN TGX Euro 6 500 000km
wymieniony czujnik nox gdyż palił się na żółto check. Samochód słaby jakby brakowało mu mocy. Spalanie wzrosło o 3-5 litrów. Po wymianie check się nie pali, auto dalej słabe, spalanie nie wróciło do normy. Po przekręceniu stacyjki do momentu wyświetlenia się wszystkich kontrolek check zapala się na chwilę, gaśnie i tak co 5-6 sekund. Coś go boli tylko nie wiem co. Jak czytam fora to piszą o wtryskach, turbina, zawór daładowania, egr itp. Wydaje mi się, że będzie to bzdura, ale trudna do zdjagnozowania. Check podpowiada, że dalej coś nie tak z obróbka spalin, ale już sam nie wiem. Może ktoś coś podpowie od czego zacząć.
Pozdrawiam
Witam
MAN TGX Euro 6 500 000km
wymieniony czujnik nox gdyż palił się na żółto check. Samochód słaby jakby brakowało mu mocy. Spalanie wzrosło o 3-5 litrów. Po wymianie check się nie pali, auto dalej słabe, spalanie nie wróciło do normy. Po przekręceniu stacyjki do momentu wyświetlenia się wszystkich kontrolek check zapala się na chwilę, gaśnie i tak co 5-6 sekund. Coś go boli tylko nie wiem co. Jak czytam fora to piszą o wtryskach, turbina, zawór daładowania, egr itp. Wydaje mi się, że będzie to bzdura, ale trudna do zdjagnozowania. Check podpowiada, że dalej coś nie tak z obróbka spalin, ale już sam nie wiem. Może ktoś coś podpowie od czego zacząć.
Pozdrawiam
~Łukasz*.play-internet.pl
*.play-internet.pl
Posty (106)
gigi
| i dyskusja sie rozmyła jak zawsze | |||
~Łukasz | Koleś jakiś dziwny. Serwis sam nie wie co jest jak w większości przypadków i zazwyczaj chcą wymieniać wszystko po kolei za grube złotówki. Już zostawiłem 4 koła i zero poprawy, więc nie pisz bzdur abym zostawił robotę profesjonalista bo takich jest bardzo mało. Więc pytam się kolegów gdzie tylko można czy ktoś miał podobny przypadek, bo znając życie będzie to jakaś bzdura i tu obstawiam podpowiedzi kolegów z forum że wymienię dwa elektrozawory od retardera - koszt około 1000zł. Bo auto się zachowuje tak jakby coś go trzymało. Na początku było ok, później raz było dobrze raz nie, a teraz już cały czas jest źle, więc może elektrozawór się nie zamyka lub nie otwiera do końca i może wytwarza ciśnienie na retarderze i go trzyma. Ogólnie dziękuję osobom za różne podpowiedzi, na co zwracać uwagę. | |||
~zcx | Dziwny to ty jesteś co pokazują twoje wpisy. Dla mnie możesz wymieniać wszystko po kolei jak ci doradzają inni nie maja kasa i nie mój czas. | |||
~Wroctgx | Czy już ktoś wie, gdzie jest problem? | |||
~dziad Wszechwied | Ja miałem podobny przypadek Man nie miał mocy błędów brak. Auto było w servisie i u wielu mechaników ale żaden nie doszedł co mu jest. Po pewnym czasie sam rozwiązałem problem ale to mnie trochę kosztowało bo musiałem metodą prób i błędów wymienić parę części. Man teraz smiga jak dawniej. Za małą opłatą mogę podzielić się wiedzą. | |||
~Co za dekiel lukasz | Co chcesz głąbie naprawiać jak wszystko ok. sam tak napisałeś. Po drugie skoro mechanik widząc na własne oczy auto nie potrafi naprawić ( coś co się nie zepsuło ) to jak de*ile na forum mają to naprawić? Kuźwa jesteś większy młot niż myslalem | |||
gigi
| Łukasz nie lepiej załóż wątek na elektrodzie? | |||
~zcx | Jeszcze jeden wątek? Litości. | |||
~Łukasz | Nie ma problemu z opłatą za wiedze, jeżeli to będzie przyczyną. Koledzy podpowiadają aby sorawdzic elektrozawory na retarderze. | |||
~Gooo | No to sprawdzaj | |||
~Wroctgx | Kiedyś u nas retardera działał tylko na 5-6 poziomów. Po wymianie dwóch zaworów wszystko stało do normy. Łukasz jak zaraz działa twój retarder? | |||
gigi
| podziel się opinią jak uleczysz swojego mana | |||
~covidowy czas | nie ma problemu z porada. najpierw wplata, potem porada | |||
~Łukasz | Mój retarder działa, nie ma problemów z hamowaniem. | |||
~dziad Wszechwied | Łukasz. Oprócz retardera masz tam jeszcze hamulec silnikowy tzw. EVB? | |||
~Łukasz | Tak jest hamulec silnikowy z siłownikiem. | |||
~dziad Wszechwied | dział Ci ten hamulec prawidłowo, zwalnia auto? | |||
~Łukasz | Jeżeli załączam retarder w dół to auto hamuje. Nie wiem tylko czy to retarder czy hamulec silnikowy hamuje? | |||
~dziad Wszechwied | Jeśli przekroczysz prędkość chyba powyżej 93 km wtedy automatycznie się załącza hamulec EVB i powinieneś czuć że auto folguje | |||
~Łukasz | Na desce zapala się kontrolka od załączenia retardera, ale tylko wtedy kiedy jadę na tempomacie. Po przekroczeniu zadanej prędkości zaczyna hamować - tylko nie wiem czy retarder czy silnikowy. | |||
~Kibel | To jest bardzo proste do sprawdzenia. Ale za darmo to sobie możesz stolca walnąć | |||
~H@j | Golodupcy się odezwały.. | |||
~szum w uchach | gołodupce, głąbie. naum sie koncówków | |||
~H@j | Golodupcy *eczki rozglądający się za niedopalony petem | |||
~Łukasz | Będę probowal | |||
~Georg | Wyczyść dpf chemia do mycia zalanie go, daj mu troche czasu na przemoczenie pyłu i sadzy. W przeciwnym kierunku plukaj i dmuchaj, nawet woda z myjki tylko ostrożnie bo kruchy, pare takich plukanek zrób zmontun i próba. Jak ozyje to zobacz temperaturę cieczy chłodzące, czy przypadkiem nie jest za mała i termostaty (niby blache, no co ty wez... a jednak) do wymiany bo nie trzymaja temp pracy j-jeden z warunków wypalania (jak jedziesz po równym i nie na pełnym obciążeniu silnika... dpf nie wypala sie pod gore tylko przy stałej prędkości po wmiare plaskim bez duzych zmian obciazenia silnika- drugi z warunków wypalania-tak mniej wiecej- (wskazówka ci nie pokaże dokładnego wskazania temperatury, a jeśli jest pochylona choćby troche w kier na mniej niz tzw "90"to na 100% niedogrzany silnik... dpf wypalanie nie następuje, nie ma spełnionych potrzebnych warunków do jego regeneracji automatycznie (co podpowiada tu przebieg od ostatniej regeneracji). Dpf powoli się zapełnial i dusil maszyne ktora traci swoją energię na wypchanie spalin zamiast na uklad napędowy | |||
Puchacz1
| ~Georg 2022-01-15 13:57:22 Wystarczy wejść na temperaturę oleju. Gapić się na wskazówkę temperatury cieczy nie ma sensu. O ile pamiętam, wypalanie DPF chyba powyżej 100 stopni temp oleju może być aktywne. | |||
~Bruner | Lukasz xzy rozwiązałeś ten problem, em, mam dokładnie taka sama sytuacje. | |||
~Mikołaj | I co poradziłeś sobie z tym problemem? Jeśli tak to co było przyczyną? | |||
~Daniel | Objawy ciekawe tylko zastanawia mnie czy przypadkiem nie trzeba mu zrobić resetu a tak dla jasności w jaltescie jest taka opcja "reset kontrolki MIL i ograniczenia mocy" próbowałeś to zrobić? Wiem z doświadczenia ze nie każdy MAN automatycznie włącza ograniczenie po usunięciu awarii bez podpięcia testera |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.