~Dawid
| O biedni ci pracodawcy teraz po roku nie będą mieli 50 nowych zestawów ani ferrari w garażu, olo boga, złodzieje jedni najlepiej płacić lierowcy najniższa podstawe i mieć murzyna za kierowce, niech dziad transy upadnom a normalne firmy przetrwają | | | |
~Draiver
| Polskie dziady boją się że się skończy eldorado z ukraincami którzy siedzą w budzie po kilka tyg i nierzadko kilka miesięcy trzymam stronę pakietu koniec szmacenia tego zawodu, jest za dużo ciężarówek w Europie czas to zredukować, niech listonosze fryzjerzy ludzie z wyższym wykształceniem wrócą do swoich zawodów a nie siedzą w budzie bo tylko tu można coś zarobić, generalnie Europa syf | 1 | | |
~Tango
| Jeśli zredukują liczbę pojazdów to podaż spadnie dlatego kierowcy będą zaniżać stawki byle tylko pracować., będziecie ścigać się w tym kto więcej kwitów podpisze pod stołem tylko po to aby mieć prace. !! Pomysł 80 % szoferów nie ma innych perspektyw.. | | | |
~Viking
| Tango,
Pan Kierowca sobie zawsze poradzi, nie u Polskiego dziada, to u zachodniego sąsiada. Gdybyś ty chłopcze wiedział ile zarabia Kierowca na solówce w Londynie, rozwożąc towar po sklepach, to już dzisiaj byś taczka pojechał do Anglii aby się na te robotę załapać.
A Polski psiewoznik? Co on kurna umie? kraść, kombinować oszukiwać. Kogo on teraz będzie skubał? Chyba zonę za bobra. | 1 | | |
~!!!iiii
| Viking nic nie stoi na przeszkodzie pakuj rodzinę i jedz do królowej robić kokosy, po co się podniecasz jakimś pakietem mobilności. Jak za daleko to pakuj rodzinę i do niemieckiego sąsiada za kółko, tam tez ponoć kokosy płaca. Pomieszkaj spróbuj i potem pochwal się jak twojej rodzinie poszło mieszkając w tych krajach gdzie szofer jest Panem. Za 3 lata okaże się dla kogo ten pakiet był dobry i czy chodziło o dobro Polskiego kierowcy. | | | |
~Viking
| iiiiiii - czy jak tam cie wołają na wsi. Co ty młodziku możesz wiedzieć o transporcie? na dodatek Międzynarodowym. Jak ja jeździłem po świecie i Europie, to ty jeszcze u ojca w worku siedziałeś. Co do Niemca? Gwarantuje cize jest on o niebo lepszym pracodawca niz polski psiewoznik. Owszem Helmut jest wymagający i zasadniczy, ale płaci uczciwie wszystko na konto a nie pod stołem, jak polski dziad. Co do Londynu? znów pudło, bo mam córkę w Londynie od ponad 5 lat, nie narzeka, polowe pensji spokojnie odłoży, choć bardzo dużo podróżuje po świecie. A przyszły zięć? Zaczynał jako kierowca dostawczaka, w tej chwili ma 4 solówki własne i rozwozi towar po sklepach, gdyby chciał, kupiłby już dom w Londynie, ale woli wynajmować bo tajniej wychodzi. Wiec nie pieprz mi tu głupot smarkaczu, tylko wracaj do gierek. . I nie zabieraj głosu w sprawach o których nie masz zielonego pojęcia. | | | |
~Viking
| aha, iiiiiiiiii, jeśli słyszałeś gdzieś na forum ze Polak kierowca narzekał na Niemca, to był to na bank, Polak, Turek, Rumun lub inny cwaniak ze wschodu udający Niemca. A który się właśnie dorobił oszukując kierowców ze wschodu Europy. | | | |
~Viking
| A co ja będę ciebie uświadamiał. ? Z pustego i Salomon nie naleje. baw się nadal gierkami. Tylko nie jajkami, bo se krzywdę zrobisz. | | | |
~Gucio
| Polski przewoźnik uważa, że warunki pracy w PL są najlepsze, że płacą lepiej jak na zachodzie, albo podobnie - prawda jest taka że żeby nie UA w polskich ciężarówkach to nic by nie znaczyli w transporcie, teraz PM ograniczy znacznie siedzenie tygodniami w budzie -co jest nie na rękę przewoźnikom -bo i UA będzie musiał robić tak jak wszyscy wreszcie Bruksela sprząta ten "burdel" i wszyscy jadą na tym samym wózku. | 2 | | |
~Jon
| Tango jesteś ciemnym dziad transem, co drugi kierowa może porozumieć się cinajmniej w dwóch językach, a ty bardaszany chłopcze jak jedziesz na wakacje to tylko yes and no potrafisz wydukać, taki cwaniaczek jak ty to będzie miał problem z etatem w biedronce, większość dziadów popada i tak ma być | | | |
~Dawid87
| Jon jeżeli dziad trans padnie kierowcy którzy u niego pracują będą szukać pracy, na jedno wolne miejsce będzie 10 chętnych. Zarobki twoim zdaniem wzrosną? | | | |
~driver
| Dawid oni mysla ze niemcy beda inwestowac i brac kazdego jak leci i dawac im po 3000e za prace po 7h | | | |
~Dawid87
| po co Niemiec ma inwestować w samochody kierowców, dla Niemca wygodniej zlecić tańszemu przewoźnikowi z PL czy innemu z wschodu | | | |
~bary
| cyt. "Co ciekawe, rodzimi przedsiębiorcy w większości nie śledzą na bieżąco informacji o nowych zapisach europejskiego prawa drogowego, a zapytani... ". I to jest właśnie obraz Polskiego dziadtrans. Nawet jak tlumok umie czytać to nie rozumie tego co czyta i ta większość to 90 proc. dziadów. Wczoraj z widłami w gnoju dzisiaj za biurkiem. Na takich ciwokach żerują cwaniacy min. z TLS. Od dawna twierdzę że to branża patologiczna i siermiezne nie zdolna do zmian inowacji. Piszczą o pakiet ale żaden nie spojrzy na zapisy i na mapę. Zlecenia spadają bo biorą je Litwini Rumuni i Bułgarzy ale żeby to dostrzec trzeba ruszyć łbem i * codla tych mułów jest nie wykonalne. Tak tak-pan problem. | 1 | | |
~Dawid87
| bary możesz zastawić mieszkanie golfa3 i co tam jeszcze masz kupić zestaw i trzepać kasę.
w czy widzisz problem prosty chłop który wczoraj machał widłami z gno/jem umie prowadzić firmę, to taki szpec jak ty do roku będzie mieć 10 zestawów i płacic po 12tyś dla łącznika | | | |
~driver
| wyjscie jest ba*alnie proste kupujesz czystą spółke gmbh robisz oddział w de zatrudniasz polaków za minimum co delegujesz ich do pracy na polskich autach Oczywiscie dojazd za 100e ryczałt do miejsca postoju auta w de i Głupiec sie ciszy ze tyra u niemca na niemieckiej umowie za mniej jak w polsce I oczywiscie przy problemach nie wypłacasz ostatniej wypłaty tak to robi porzadny niemiec Mozna dymac jełopow jak sie chce i ile sie chce | | | |
~Żona
| Dawid87 i driver. Od wczoraj tak kwiczycie pod każdym postem, że aż mi was szkoda. Rozluźnijcie pośladki.
Prawdą jest, że nie ma na ten moment możliwości przewidzieć jakie efekty wywoła pakiet mobilności i czy dotknie to również kierowców czy nie. Niemniej jednak, jeśli wam się wydaje, że kierowcy będą tłuc się o pracę za mniej, to możecie bardzo się zdziwić. Już w tej chwili zawód kierowcy jest na granicy opłacalności. Wy myślicie, że 6 czy 7 to jest dużo za rozłąkę, życie w aucie a właściwie brak jakiegokolwiek życia prywatnego. Ludzie, w tej chwili się da wyciągnąć po 3500-4000 na rękę za pracę na fabryce 180 - 200 godzin w miesiącu, wszystko opodatkowane, l4 płatne, urlop płatny, na emeryturę się zbiera. Ja rozumiem waszą frustrację ale kto wam będzie jeździł za mniej niż 6000/7000 po kilka tygodni w trasie i większość kasy pod stołem. A jszcze jak sie noga powinien i przyjdzie mandat to już w ogóle ochłap zostanie z wypłaty. A niestety tak się też zdarza i takie ryzyko też trzeba w wypłatę wliczyć. Policzyliście kiedyś ile to wychodzi za godzinę? Jeśli sytuacja pogorszy się choć jeszcze trochę to będzie masowy exodus kierowców, bo w innych zakładach po prostu będzie lepiej. Ludzie pracują dla kasy a nie dla idei. Bardzo możliwe, że to wszystko umrze śmiercią naturalna - przewoźnicy upadną a kierowcy odejdą z zawodu i tyle. Marzenia, ze ktoś wam będzie jeździł kilka tygodni na międzynarodówce za 4000 zł gdzie w tej chwili niewiele mniej się zarobi na lini fabrycznej są po prostu z cyklu science fiction. | 1 | | |
~Tango
| U Niemca 60% umów w systemie 2/2 to pół etatu.. ale Polak czytać nie potrafi to tak jak Ukrainiec możesz mu wszystko napisać on wszystko podpisze.. kolegę zwolnili Niemcy po 3 latach jezdzi u polskiego dziada | | | |
~Tango
| Kto jezdzi za 4000? Standard 8-10 tys za 4 tygodnie pracy.. oczywiście w większości to dieta ale to jest zarobek.. pokaz rachunki jeśli koszt pracy to 50 eur dziennie. | | | |
~Dawid87
| Żona my przerabialiśmy jak płace minimalne zakazy 4h w samochodzie i wiele inny problemów.
to kierowcy wiecznie płaczą że im za mało. co mnie obchodzi problem kierowców, co obchodzi kierowce problemy szefa. | | | |
~Żona
| To jest Panowie właśnie cały problem z wami, że wam się wydaje, że kierowca to jest atrakcyjny zawodów i ktoś się będzie o to bił. Nie jest i dlatego tak wielu kierowców brakowało przed pandemią. Wiadomo, teraz jest zamieszanie na rynku pracy i każdy sie woli trzymać tego co ma. Jak tylko to minie, to mąż zmienia pracę na pracę na miejscu i wcale nie w transporcie bo już z tym g*wnem wytrzymać nie idzie. | | | |
~Dawid87
| poza tym nie widzę żeby driver płakał nad pakietem, ale ujadania kierowców już nie idzie czytać.
co do twojej uwagi że kierowca pójdzie pracować na linie do fabryki, kierowca to w większości ludzie którzy będą za kółkiem nawet za 2tyś miesięcznie | | | |
~Dawid87
| żona twój mąż może już dziś oddać klucze z auta i iść pracować do fabryki lub gdzie tylko chce, taki transport zły takie to g*wno dlaczego jeszcze on jest w tej branży ma wyrok sądowy na prowadzenia auto, na jego miejsce czeka 10 chętnych z Ukrainy którzy pojadą na kilka miesięcy po EU. | | | |
~Żona
| Tango, a czytanie ze zrozumieniem na maturze było... ? Napisałam, że wam się marzy żeby 4000 płacić i myślicie że to ku temu zmierza. Sam u góry pisałeś, że będą się kierowcy bić który więcej kwitów podpisze pod stołem. Wiadomo, że w tej chwili zarobki są jakie są, 6 czy 7 czy i nawet 10 w zależności od systemu i za mniej po prostu nikt tego robić nie będzie. Tak jak wam się musi opłacać tak i kierowcy. | | | |
~Żona
| Dawid, Ja nie mogę... Jak widzę wasze braki w zwykłym czytaniu ze zrozumieniem to nieco mi to rozjaśnia pogląd na sytuację w polskim transporcie ; ) tak jak napisałam już powyżej, tak powtórzę - niedługo będzie zmiana zawodu. I nie pisz mi że masz w to wy*e, bo wiem że masz w to wy*e bo masz miliony Ukraińców na jego miejsce. Tylko chyba nawet zatrudniając Ukraińców nadal pakiet mobilności obowiązuje, więc nie wiem jak ten konkretny problem rozwiążesz. | | | |
~driver
| nad czym mam plakac ze auto raz na 8tyg bedzie w kraju na 60h a nie na 45 w maxie co to zmieni To ze 24x2 mi to nic nie zmieni jesli Nie zmienią zasad rekompensaty do 45h jest wyszystko po staremu Chłopaki z ua robia zawsze max 40h i rekompensate w tygodniu te 5h oddają Nie musze im tłumaczyc Mi pakiet nic nie zmienia I wielu innym ktorzy znają jak go obejsc Gorzej bedzie jesli wg inelo wejdzie minimalna stawka a nie bedzie mozna tego pociagnąc z ryczłtow za noclegi i delegacji | | | |