ID: 249668
Obraz Polskiego Przewoźnika
ID: 249668
ID: 249668
W większości prowadzi Firmę od czasów upadku komunizmu. Od małego jest nauczony kombinowania, oszustw, matactwa. Dzisiaj bieda mu w oczy zagląda, bo chętnych na pracę w niewolniczych systemach coraz mniej. Ludzie coraz bardziej roszczeniowi, nie chętnie podkładają magnesiki i znają swoją wartość na rynku pracy.
Pracodawca, często człowiek zmęczony całą otoczką transportu siedzi sfrustrowany i myśli jak obejść kolejny przepis, jak ukryć dochody firmy, jak "wyrwać " ładunek z giełdy 10 centów taniej. Przez lata swojej pracy nie potrafił zbudować Firmy opartego na potencjale ludzkim. Liczył się tylko szybki zysk i kolejny samochód w garażu.
Drugą grupę stanowią przewoźnicy którzy bazują na stałych zleceniach, stworzyli dobry team pracowników którzy są lojalni i potrafią dostosować się do koniunktury rynku. Ci przetrwają wszelkie zawirowania.
W większości prowadzi Firmę od czasów upadku komunizmu. Od małego jest nauczony kombinowania, oszustw, matactwa. Dzisiaj bieda mu w oczy zagląda, bo chętnych na pracę w niewolniczych systemach coraz mniej. Ludzie coraz bardziej roszczeniowi, nie chętnie podkładają magnesiki i znają swoją wartość na rynku pracy.
Pracodawca, często człowiek zmęczony całą otoczką transportu siedzi sfrustrowany i myśli jak obejść kolejny przepis, jak ukryć dochody firmy, jak "wyrwać " ładunek z giełdy 10 centów taniej. Przez lata swojej pracy nie potrafił zbudować Firmy opartego na potencjale ludzkim. Liczył się tylko szybki zysk i kolejny samochód w garażu.
Drugą grupę stanowią przewoźnicy którzy bazują na stałych zleceniach, stworzyli dobry team pracowników którzy są lojalni i potrafią dostosować się do koniunktury rynku. Ci przetrwają wszelkie zawirowania.
Posty (5264)
~Driver | Pm mobilności nic nie zmienia tylko każe wam robić więcej za mniej Bo masz jechać na Maxa robić krótkie pauzy i siedzieć w domu za free A ukr robi równe pauzy po 44. 30 i ma wy*e na p przyjedzie raz na miesiąc zrobi 47 na bazie i leci dalej | -1 | ||
~Gucio | ~Driver 2020-10-11 15:25:48 To radzę poczytać przepisy PM - bo Ci kasy braknie na mandaty. | 1 | ||
~Dawid87 | Gucio karty nie ma w tacho I problem z głowy, myślisz że Ukraińcy chcą być co weekend w domu, mylisz się. | -1 | ||
~Driver | Ostatnio Białorusa francuski transportowy inspektor pytal co robił na 45h we Francji i czemu nie było karty To mu odpowiedział że był na dziwkach kwitow na hotel nie ma a karty w d. u. pie nie chciało logowac | -1 | ||
~ostrowiec | @Gucio mam firmę budowlaną i wiem jak się sprawdzają masz 4 murarzy i kilku pomocników, którzy robią mnóstwo roboty tak by murarz robił tylko to co robi najlepiej zwiększając efektywność. Pomocnik na budowie jest mega potrzebny bo robi dużo czasochłonnych prostych robót na które fachowiec nie powinien tracić czasu. Co do PM nic nie zmieni, założe spółkę gmbh w niemczech i tam zatrudnie kierowców na najniższe wypłaty w DE i bede robił tylko kabotaże i wcale na tym źle nie wyjde. Druga rzecz dojdzie do tego, że pensje spadną kosztem podatków i ozusowania wszystkiego. Dla przykładu jeśli zarabiasz jako szofer 6500 zł (podstawa + diety) to będzie tak 6000 brutto podstawy + 600 zł diet dlaczego? Bo budżet potrzebuje kasy na zus, który jest niewydolny oczywiście kosztem pracowników a PM tylko przyśpieszy ten proces. | 1 | ||
~Tomek | Drajwer skond wiesz oczym rozmawiali? Na luzku bez majtek leżałeś? | |||
~kiero | Schemat podany przez drivera jest prawidłowy i żaden mandat mu nie grozi | -1 | ||
~kiero | Tak PM zadbał o szoferakow | |||
~ostrowiec | Nie gloryfikuje Ukraińców bo oczywiście, że wolałbym Polaków ale lubie też zarabiać i kazda firma jest po to by przynosić zysk. Nie preferowałem nigdy systemów po ileś tam tygodni w trasie chyba, że ktoś bardzo chciał. Mam kilku Ukraińców/Polaków (urodzeni w lwowie, dziadkowie Polacy) co pracują po 2/2 dwa tygodnie jezdzi dwa tygodnie w domu i nie ma z nimi żadnych problemów a niektórym polskim kierowcom to i już to nie pasuje bo najchętniej to by chciał tydzien pracy 3 tygodnie wolnego. | 1 | ||
~kiero | A szoferaki z taką nadzieją czekali na wejście upragnionego pakietu mobilności | -1 | ||
~Driver | Szkolenie ocrk i masz pm w d. U. Pie 44. 30 44 30 47 h kara nawet za skrócenie o 30min jest znikoma więc nic nie zmienia a ta 47 to już dla spokojności | -1 | ||
~Tander | ostrowiec najnizsza krajowa w de na etat to 1570 e brutto | |||
~kiero | Niewiele | |||
~Ordynator na powrocie! | Od rana nic tylko kwik gumowców. A gdzie się podziewa guru gumiaków glaca, herbu "peruka"? Była wypłata, czyżby jeszcze nie doszedł do siebie po traumie? | |||
~Gucio | ~ostrowiec 2020-10- 11 15:47:45 Jane też staram się zawsze zrozumieć tą drugą stronę jako pracodawcy - masz dużo racji i wypowiadasz się merytorycznie, co jest na tym forum mało popularne, co do systemu pracy jako kierowca 2/2 to nie rozumiem jak może być za długo, no ale są różni ludzie, jak widzisz ciężko jest trafić takim normalnym ludziom jeden na drugiego - bo jak człowiek raz się natnie to już zmienia swoje myślenie. Nigdy nie wątpiłem że w PL są dobre firmy i uczciwi przewoźnicy, szkoda tylko że jest ich tak mało i reszta cwaniaków w branży psuje Im dobre imię, no ale taki jest świat i cóż poradzisz. | 1 | ||
~Gucio | Miało być Jasne -literówka. | |||
jacek-kuba
| Dzień dobry. Ja tylko w kwestii formalnej. Wczoraj usunięto kilka wątków i w związku z tym, mam pytanie. Czy z automatu usunięto całą swołocz bolszewicką? Wszystkich wyrąbali? Ani jednego ciula nie zostawili? Rewelacja, ale nie ma kogo kopnąć nawet. | |||
~MarekPolski | U Niemca tyrali nocami po 17 H dziennie.. wypłata na podstawie danych z tacho wypłacana do 1. 5 miesiąca.. i kilka innych ciekawostek. A nasz szef poprostu jest spoko, Ukrainiec go szanuje a Polak to tylko jeden drugiego podpuszczał chcieli firmę rozwalić wiecznie niezadowoleni.. | |||
jacek-kuba
| Z ukrainy już piszesz? wróciłeś do domu? | |||
~MarekPolski | Z Polakami były wieczne afery.. ginęły towary pasy klucze pieniądze z kabin itp., szef powiedział dość !! | |||
jacek-kuba
| Jasne markuukraiński -dziękujemy za info, nara. | |||
jacek-kuba
| Faktem jest, że b ciężko znaleźć Polskiego pracownika, bo trzeba będzie niedługo piętnastkę zapłacić. Dlatego firmy upadające, ratują się obcokrajowcami-ale to szybciej ciągnie je na dno. To naturalna kolej rzeczy, słabi odpadają robiąc miejsce lepszym. Reasumując dziad z kadrą ukraińską, liczy dni do zakończenia działalności. | |||
jacek-kuba
| Takie firmy to tzw. odpad. Rynek to wydala w sposób naturalny. Tak jak organizm, wydala ciała obce. | |||
~Szef | czy ty gadasz sam ze soba wypisujac te brednie?? | |||
jacek-kuba
| genku, tanderze, szefie -nie podsłuc*, nie ekscytuj się, wyłącz kompa idź na 18 na mszę św. A cha maskię załóż, bo covidianie atakują. | |||
~Ordynator na powrocie! | Patrzcie jak to jest. Każdego miesiąca w granicach 10 tego, glaca znika na kilka dni. Chłopisko chyba nie wytrzymuje, jak mu piranie przejdą po portfelu. Ale mus przyznać że to człek orkiestra, jest wszystkim. Bosem, księgowym, mechanikiem, cieciem, i jeszcze po nocach szczury łapie. Normalnie pszehcoojek. | |||
jacek-kuba
| Głównie jeszcze przyszłość przepowiada. | |||
~Marekpolski | 15 tys na miesiąc kolego weekend się kończy nie pij już tej Amareny wytrzeźwiej.. 8500 ledwo wyciągam za 30 dni i jestem wdzięczny szefowi ze daje mi prace a ty o 15 gadasz? ? He he he he brak słów marzyciel | |||
~kris | Jacek wytłumacz mi jak pastuch krowie. Są dziadowskie firmy bo jadą za grosze i kiepsko płaca kierowcom. I twierdzisz ze one padną i pojawią sie nowe lepsze. Tzn ze będą jedziły po 5 zł/km i beda płaciły po 12 tys kierowcom? Dobrze rozumiem? A jak myslisz czy firmy będą chciały zapłącic za transport 2 x tyle co do tej pory? | |||
jacek-kuba
| Na bramie marku robisz? To powiem ci, że w mojej ocenie super. Nawet za 30 dni. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.