ID: 153176
Ile godzin jazdy w ciagu doby?
ID: 153176
ID: 153176
Witam! Czy po 9 godzinach jazdy i po pauzie 9 godzin mozna jechac następne 9 lub 10 godzin w tej samej dobie?
Witam! Czy po 9 godzinach jazdy i po pauzie 9 godzin mozna jechac następne 9 lub 10 godzin w tej samej dobie?
~Magda*.dynamic.inetia.pl
*.dynamic.inetia.pl
Posty (37)
~ku-ku | Co tu sie dzieje, mam dzwonic gdzie cza! | |||
~Wnikliwy... | Dzwoń... dzwoń... rzesz ku... a za... na mać !!! Bo nie wytrzymam !!! Ile jeszcze pytam :) | |||
~ku-ku | Wal po nogawce, wyschnie wytrzepie sie! | |||
~wieczny gnacz | ja ostatnio jechałem 30 godzin w ciagu doby i dało rade | |||
~str | Jak można jechać 30h w ciągu doby jak doba ma 24h. Co za matołki pracują w tym zawodzie. W dodatku jadąc 30h sam sobie szkodzisz zdrowotnie a twój szef cieszy się ze ma takiego frajera. Inaczej tego nie nazwę. | |||
~RIP | Doba kierowcy moze wynosić 30 godzin jeżeli jadą w 2osoby. Tylko w ciagu tych 30h jest wliczone pauzy oraz odpoczynek dzienny. A co do jazdy 30h to sie da tylko bez tacho. | |||
~realista | Maksymalny czas jazdy w ciągu 24-ech godzin wynosi 13. 5 godziny. ? ?? ale pierda! | |||
~akazamis | Zibi tacho liczy tylko godziny jazdy lub pracy, więc tu jest nasz plus że jeśli po 11stce rozpoczynamy, to godziny tygodniowe i dwutogodniowe się do tego nie liczą. Pauzy rób 11stki, 9tki zostawiaj na powrót do domu no chyba że w ostateczności. Belgowie i Francuzi nas tępią, dlatego po każdej dyszce rób 11stkę, co by uniknąć kłótki z inspektorem mimo że Tobie to gówno da | |||
~Skania 1 | Kolezanka sie ladnie pyta a jakis p[alant co 3 dni jezdzi sie sra jak by30 lat jezdzil nie odpowie i nie pomoze normalnie bo sam niewie jezdzi, jak potrafi???z chlebem i sie sra a to raczej trzeba pomoc!!! | |||
~ren | kierowca jako wół roboczy może orać 15h bez płaconych nadgodzin za psie pieniądze, ewenement na skalę światową nawet chinczykom płacą za nadgodziny | |||
Locio
| MI wyszło tak jak to zibi obliczył 13h 30 minut. Więcej się nie da. | |||
~Hopek | zibi1906, więcej najzwyczajniej się nie da. Oczywiście są agenty co potrafią :D | |||
z_dzichu
| 9 godzin pauzy to skrócony odpoczynek, regularny powinien wynosić 11 godzin, przynajmniej tu tak piszą: ://www. czaspracykierowcow. com/czas-pracy-kiero wcow/odpoczynek-dzie nny/ | |||
~DC Krk | czas pracy : 13 h pauza 9 ( skrócona) lub 11 h normalna 15 h pauza 9 h czas jazdy : 9h 10h max 2 razy na tydzień | |||
~ren | ~DC Krk wyjaśnił ci wszystko pan ~DC Krk nie wspomniał że tyrasz te 15h za 1200zł jak wół ale to szczegół | |||
zibi1906
| ~realista (2014-10-02 23:06:29) Maksymalny czas jazdy w ciągu 24-ech godzin wynosi 13. 5 godziny. ? ? ale pierda! Jeśli używa się "wspomagaczy to nawet wielka "pierda". | |||
aRaon
| zibi1906: 9h jazdy = 00:00 -> 9:45 (45 minut pauzy) + 9h pauzy = 9:45 -> 18:45 nowy cykl po 9h pauzy ale ten sam dzień +4, 5h jazdy = 18:45 -> 23:15 W sumie jazdy 13, 5h. Jakby nie było w jeden dzień można zrobić maks 13, 5h :) | |||
aRaon
| Cholera mała pomyłka. powyższa wypowiedź nie do zibi1906 a do realista | |||
~ana | ale dajecie się robić w ciula co to jest kierowca może jechac tylko 8 godzin i nic więcej | |||
~Sławek | Raczej pracować | |||
~fryc | Przeciętnie 8 godzin dziennie w ustalonym okresie rozliczeniowym. | |||
PavelSPM
| ~Magda Kierowca w jednej DOBIE może mieć czasu pracy (jazda+młotki) nie więcej niż 12 godzin, a z czasem pracy w porze nocnej tylko 10 godzin. Ustawa o czasie pracy kierowców. Art. 8. 1. Dla celów rozliczania czasu pracy i ustalania uprawnienia do wynagradzania za pracę w godzinach nadliczbowych, przez DOBĘ należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy. Art. 15. 1. Do kierowców wykonujących przewóz drogowy mogą być stosowane rozkłady czasu pracy, w których jest dopuszczalne przedłużenie wymiaru czasu pracy do 12 godzin na DOBĘ w ramach systemu równoważnego czasu pracy. Art. 21. W przypadku gdy praca jest wykonywana w porze nocnej, czas pracy kierowcy nie może przekraczać 10 godzin w danej DOBIE. Art. 2. 6a. Pora nocna - okres czterech godzin pomiędzy godziną 00. 00 i godziną 07. 00 ; definicję pory nocnej zawartą w tym przepisie stosuje się wyłącznie do celów ustalania czasu pracy; | |||
~czesio | dzisiaj mam 3godz jazdy, 13godz pracy, 160e netto za godziny plus 38e za nocleg w kabinie. pozdrawiam | |||
~czesio | no i oczywiście wszystko legal, podatki zapłacone składki zdrowotne też i wszystko co trzeba a polskie dziady wiecznie swoje że transport sie nie opłaca. | |||
~czesio | jeżeli święto wypadnie w środku tygodnia to leżę w domu a szef płaci 8godz ale po 22e brutto | |||
~Pajsek | To czyli jezeli skończyłem dziś 16 30 to koge wyruszyć spokojnie o 01 30 tak? Skończę kolo. 14 zrobię znow 9 pauzę i o 23. 00 moge znow ruszyć czy nie? ?? | |||
~Don | ~Pajsek Jako informacja. Kierowca w jednej DOBIE pracowniczej / roboczej (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy) może mieć czasu pracy ("jazda" i/lub "młotki") nie więcej niż 12 godzin (Uoczpk Art. 8 ust. 1, Art. 15 ust. 1). Zaczynając nową DOBĘ pracowniczą / roboczą, trzeba zawsze pilnować czasu pracy w poprzedniej nie zakończonej DOBIE pracowniczej, żeby nie przekroczyć ilość dozwolonych godzin pracy w tej DOBIE poprzedniej, jak i pilnować czasu pracy z godzinami pracy w pore nocnej (maksymalnie10 godzin pracy) w okresie zmiany pracowniczej (po kraju) / w okresie doby pracowniczej (poza krajem w UE). UWAGA!!! Ograni czenie 10 godzin PRACY ("jazda" i/lub "młotki") z godzinami pracy w pore nocnej dotyczy okresu między dwoma kolejnymi okresami dziennego odpoczynku albo dziennego i tygodniowego okresu odpoczynku (Uoczpk Art. 2 pkt. 6a, Art. 21 od lutego 2022 r. ). Wiadomość : "Co przyniesie przewoźnikom nowy rok?" Utworzona : 2021-12-28 Źródło : etransport. pl "... Styczeń 2022 - NOWE PRZEPISY KRAJOWE... Zmiany w USTAWIE O CZASIE PRACY KIEROWCÓW... - Zmieniono zasady organizacji pracy nocnej - ograniczenie do maksymalnie 10 godzin pracy będzie dotyczyło okresu pomiędzy dwoma odpoczynkami dziennymi, a nie, jak było dotychczas, okresu 24 godzinnego (doby pracowniczej). ZMIANA NIEZGODNA Z PRAWEM EU (sprzeczna z art. 7 ust. 1 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 marca 2002 r. w sprawie organizacji czasu pracy osób wykonujących czynności w trasie w zakresie transportu drogowego - PRZEPIS jeszcze nie wszedł w życie, a już NIE MOŻE BYĆ STOSOWANY ZE WZGLĘDU NA SUPREMACJĘ PRAWA UE NAD KRAJOWYM)... " Ograniczenie 12 godzin PRACY ("jazda" i/lub "młotki") dotyczy okresu 24 kolejnych godzin, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę (Uoczpk Art. 8 ust. 1, Art. 15 ust. 1). Ograniczenie 9 lub 10 godzin JAZDY dotyczy okresu "dziennego czasu prowadzenia pojazdu" od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku ( Rozp. (WE) nr 561/2006/2020 Art. 4 pkt. k, Art. 6). Czas PRACY ("jazda"+"młotki") reguluje Ustawa o czasie pracy kierowców i ogranicza w okresie zmiany pracowniczej (od lutego 2022 r. ), w okresie doby pracowniczej (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy), w okresie jednego tygodnia, w przyjętym okresie rozliczeniowym i w okresie roku. Czas JAZDY reguluje Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020 i ogranicza w okresie dziennym czasu prowadzenia pojazdu, w okresie jednego tygodnia i w okresie dwóch tygodni. Każdego czasu, zależnie od konieczności, trzeba pilnować i dotrzymywać (żadnego priorytetu Rozporządzenie nad Umową, lub odwrotnie, nie ma i Rozporządzenie z Umową nie są sprzeczne). Kodeks pracy i Ustawę o czasie pracy kierowców - kontroluje PIP. Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020 - kontroluje ITD Kodeks Pracy, jak i wszystkie przepisy na które powołuje się, jest obowiązkowy dla wszystkich pracowników zatrudnionych na Umowie o pracy i jest też obowiązkowy dla ich pracodawców wobec wszystkich stref (budżetowych i poza budżetowych). Ustawa o czasie pracy kierowców jest zobowiązująca dla wszystkich kierowców, zatrudnionych na podstawie stosunku pracy (Ustawa, w pytaniach o godzinach pracy i odpoczynku, zasadniczo nie różni się od Kodeksu). Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020 jest zobowiązujące nie dla wszystkich kierowców objętych Ustawą o czasie pracy kierowców. Zależnie od konieczności, jedną Ustawę albo jednocześnie Ustawę razem z Rozporządzeniem na raz (SYNCHRONIZUJĄC RAZEM) trzeba pilnować i dotrzymywać (żadnego priorytetu Rozporządzenie nad Umową, lub odwrotnie, nie ma). Razem te przepisy poszerzają możliwości i dopełniają jeden jednego, czyli nie są sprzeczne. | |||
g-a
| Chciałbym nieśmiało zauważyć że wątek ma 10 lat. | |||
~Kasztan | Szoszon idiota znów wklejki pomylił. Tak to bywa, gdy się wkleja gotowe teksty, których się nie rozumie. | |||
~Kasztan | Szoszon przecież twego bełkotu nie sposób zrozumieć. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.