ID: 149896
Czy moge w dobie rozpoczac prace drugi raz???
ID: 149896
ID: 149896
j. v. jesli zaczne w poniedzialek, to w piatek mam fajrant, czy moge jeszcze jechac w sobote??
j. v. jesli zaczne w poniedzialek, to w piatek mam fajrant, czy moge jeszcze jechac w sobote??
~Nowy*.70.23.133
*.70.23.133
Posty (35)
FAN-MAGNUM
| Mogę Gówno Robić I Nieźle Żyć ten nick pokazuje, jak idiotyczne dajesz porady, no i puchatek też się zagalopował :-) | |||
~ktosik | zaczynajac prace w poniedzialek, to prosta matematyka wskazuje ze szosty okres 24h konczy sie w niedziele mg - mozesz wskazac art ktory mowi o cyklach pracy? | |||
~ktosik | puchatek - odpoczynek tygodniowy trzeba rozpoczac maksymalnie przed uplywem tygodnia ( tj przed godz 24:00 w niedziele ). nie trzeba go w calosci " zmiescic " w tygodniu | |||
TGD
| Odpoczynek tygodniowy musi być rozpoczęty maksymalnie po sześciu dobach od zakończenia poprzedniego. Dla przykładu zaczynając pracę w poniedziałek o 8:00, najpóźniej o 8:00 w niedzielę kierowca musi odpoczywać. i tak jak przedmówca napisał, nie musi się zmieścić w danym tygodniu. | |||
~ktosik | nie po szesciu dobach, bo doba trwa od 00:00 do 24:00 odpoczynek tygodniowy nalezy rozpoczac maksymalnie po 6 okresach 24h artykul art8 6. (... ) Tygodniowy okres odpoczynku rozpoczyna się nie później niż po zakończeniu sześciu okresów 24 godzinnych licząc od końca poprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku. | 1 | ||
~kierowca | ciekawi mnie, kto dal uprawnienia do kierowania ciezarowka matolowi, ktory zadaje takie pytanie? polski transport to naprawde patologia... | |||
~maro | Pytanie jest proste, tylko wiele jest de*ilnych odpowiedzi. | |||
~kierowca | oczywiscie, ale ktos, kto nazywa sie kierowca, nie ma prawa zadawac takiego pytania. przepisy nalezy poznac zanim wsiadzie sie za kolko. a moze sie myle? | |||
~maro | mylisz się bardzo. | |||
FAN-MAGNUM
| ludziska, przeczytajcie jeszcze raz pytanie- bo ja nie wiem po co jakieś przepisy o odpoczynku tygodniowym, cyklach i jakieś tam 6x24h? ? | |||
~maro | bo przepisy się zmieniają niestety, tak jak i wtym przypadku. Teraz mozna sobie rozpoczynać pracę 2 razy w ciągu doby, kiedyś nie. | |||
~ktosik | to zalezy wg jakich przepisow. wg 561 - mozna wg ustawy o czasie pracy kierowcow - nikoniecznie. | |||
~maro | ktosik nie mieszaj już tu bez sensu. | |||
~ktosik | Art21 UoCPK poczytaj i postaraj sie zrozumiec | |||
~ktosik | ps: ulatwie ci Doba cywilna - okres pomiędzy godziną 00:00 jednego dnia i godziną 00:00 dnia następnego w danej strefie czasowej. Początek doby cywilnej jest w danym miejscu na Ziemi przesunięty o ok. 10-14 godzin w stosunku do początku doby słonecznej. Wynika to z podziału kuli ziemskiej na strefy czasowe, podziału na czas letni i zimowy oraz momentu górowania Słońca na danej długości geograficznej. | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | wazniak forumowy znowu maci | |||
~tomiaszek | ~ktosik (2014-08-01 17:33:26) puchatek - odpoczynek tygodniowy trzeba rozpoczac maksymalnie przed uplywem tygodnia ( tj przed godz 24:00 w niedziele ). nie trzeba go w calosci " zmiescic " w tygodniu jeśli zaczyna w poniedziałek o np 7. 00 max żeby Stop wykonać na pauzę 24h to niedziela 7. 00, jeśli natomiast 45h to sobota 10. 00... wykonanie pauzy zarówno tygodniowej regularnej jak i skróconej MUSI mieścić się w okresach rozliczeniowych (24ro godzinnych) podobnie jak "rozliczanie" dziennych okresów dobowych | |||
~daro | widać że niektórzy dalej żyją jakimiś mitami:) 1 NIE MA OKRESÓW!!! (chyba że u kobity) 2 masz się zmieścic z pracą w 6 dobach (pózniej odpoczynek tygodniowy) | |||
~daro | a i ktosik ma racje z tym odpoczynkiem a ty tomiaszek nie mieszaj ludziom w głowach | |||
~daro | a i w dobie oczywiście że możesz rozpocząć prace. np ruszysz o 4rano popracujesz z 2 godziny pózniej pauza 9 i jazda dalej:) | |||
Mały_Jack
| tomiaszek - get lost :) | |||
~Ktosik | wykonanie pauzy zarówno tygodniowej regularnej jak i skróconej MUSI mieścić się w okresach rozliczeniowych (24ro godzinnych) Kuzwa to jak zmieścić odpoczynek 45h w 24 h? ?? | |||
~Pajsek | Moje pytanio odświeżające. Jeżeli wystartuje o godz wystartowałem w srode o 3:20 skończyłem 16:30 to czy ruszając w czwartek o 1:20 (po. pauzoe 9) jest ok? I później w czwartek skończę kolo 14 :00 I chciałbym. wystartowac w tym samym dniu o 23 (po pauzę 9) | |||
~Kasztan | Możesz bez problemu. | |||
~Pajsek | Kasztan dziękuję ślicznie za przejrzysta odp. Bo juz człowiek głupieje czy można ruszać 2 razy w tej samej dobie czy nie. Jezdze na kampanii buraczanej i czynne mam 24h. Więc jeżdżąc tak zjeżdżam w piątek na baze juz o 6 rano i do domu. | |||
~Kasztan | Jeździj spokojnie, nie ma nigdzie takiego przepisu, który by zabraniał. | |||
~Pajsek | Jeszcze raz wielkie dzięki za prosta i zrozumiała odp na moje pytanie. Szerokości. | |||
~Don | ~Pajsek Jako informacja. Zaczynając nową DOBĘ pracowniczą / roboczą, trzeba zawsze pilnować czasu pracy w poprzedniej nie zakończonej DOBIE pracowniczej, żeby nie przekroczyć ilość dozwolonych godzin pracy w tej DOBIE poprzedniej, jak i pilnować czasu pracy z godzinami pracy w pore nocnej (maksymalnie10 godzin pracy) w okresie zmiany pracowniczej (po kraju) / w okresie doby pracowniczej (poza krajem w UE). UWAGA!!! Ograni czenie 10 godzin PRACY ("jazda" i/lub "młotki") z godzinami pracy w pore nocnej dotyczy okresu między dwoma kolejnymi okresami dziennego odpoczynku albo dziennego i tygodniowego okresu odpoczynku (Uoczpk Art. 2 pkt. 6a, Art. 21 od lutego 2022 r. ). Wiadomość : "Co przyniesie przewoźnikom nowy rok?" Utworzona : 2021-12-28 Źródło : etransport. pl "... Styczeń 2022 - NOWE PRZEPISY KRAJOWE... Zmiany w USTAWIE O CZASIE PRACY KIEROWCÓW... - Zmieniono zasady organizacji pracy nocnej - ograniczenie do maksymalnie 10 godzin pracy będzie dotyczyło okresu pomiędzy dwoma odpoczynkami dziennymi, a nie, jak było dotychczas, okresu 24 godzinnego (doby pracowniczej). ZMIANA NIEZGODNA Z PRAWEM EU (sprzeczna z art. 7 ust. 1 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 marca 2002 r. w sprawie organizacji czasu pracy osób wykonujących czynności w trasie w zakresie transportu drogowego - PRZEPIS jeszcze nie wszedł w życie, a już NIE MOŻE BYĆ STOSOWANY ZE WZGLĘDU NA SUPREMACJĘ PRAWA UE NAD KRAJOWYM)... " Ograniczenie 12 godzin PRACY ("jazda" i/lub "młotki") dotyczy okresu 24 kolejnych godzin, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę (Uoczpk Art. 8 ust. 1, Art. 15 ust. 1). Ograniczenie 9 lub 10 godzin JAZDY dotyczy okresu "dziennego czasu prowadzenia pojazdu" od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku ( Rozp. (WE) nr 561/2006/2020 Art. 4 pkt. k, Art. 6). Czas PRACY ("jazda"+"młotki") reguluje Ustawa o czasie pracy kierowców i ogranicza w okresie zmiany pracowniczej (od lutego 2022 r. ), w okresie doby pracowniczej (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy), w okresie jednego tygodnia, w przyjętym okresie rozliczeniowym i w okresie roku. Czas JAZDY reguluje Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020 i ogranicza w okresie dziennym czasu prowadzenia pojazdu, w okresie jednego tygodnia i w okresie dwóch tygodni. Każdego czasu, zależnie od konieczności, trzeba pilnować i dotrzymywać (żadnego priorytetu Rozporządzenie nad Umową, lub odwrotnie, nie ma i Rozporządzenie z Umową nie są sprzeczne). Kodeks pracy i Ustawę o czasie pracy kierowców - kontroluje PIP. Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020 - kontroluje ITD Uprzedzenie i ludzki czynnik jeszcze nikt nie skasował. Kodeks Pracy, jak i wszystkie przepisy na które powołuje się, jest obowiązkowy dla wszystkich pracowników zatrudnionych na Umowie o pracy i jest też obowiązkowy dla ich pracodawców wobec wszystkich stref (budżetowych i poza budżetowych). Ustawa o czasie pracy kierowców jest zobowiązująca dla wszystkich kierowców, zatrudnionych na podstawie stosunku pracy (Ustawa, w pytaniach o godzinach pracy i odpoczynku, zasadniczo nie różni się od Kodeksu). Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020 jest zobowiązujące nie dla wszystkich kierowców objętych Ustawą o czasie pracy kierowców. Zależnie od konieczności, jedną Ustawę albo jednocześnie Ustawę razem z Rozporządzeniem na raz (SYNCHRONIZUJĄC RAZEM) trzeba pilnować i dotrzymywać (żadnego priorytetu Rozporządzenie nad Umową, lub odwrotnie, nie ma). Razem te przepisy poszerzają możliwości i dopełniają jeden jednego, czyli nie są sprzeczne. | |||
~Don | Jako informacja o zakompleksiono szokniętym durnio paranoiku "mądralo znawcy". ; -) Wątek " Nowa karta kierowcy" ~Kasztan "... Logując nową kartę wpis manualny można zrobić tylko od początku daty jej ważności... " Wyjaśnienie. h t t p s://www. youtube. com/watch?v=Go2QAj88 MFM (żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim wszystkie odstępy) W tamtym nagraniu polskiego kierowcy (polskomownego z polską KK i z monitorem tachografu ustawionym w języku jednym z unijnych) jest (jako przykład) dokładnie pokazano, że przy logowaniu nowej (ważna od 28. 09. 17r. ) KK w tachografie podczas wpisu manualnego tachograf zażąda zaznaczyć czynność okresu czasu aż od 31. 08. 17r. 00:00h (czas UTC). Jeśli jakiś okres czasu już jest zaznaczony w pamięci starej KK, jak i w pamięci tachografu, to w nowej KK podczas wpisu manualnego wystarczy go zaznaczyć tylko jednym ogólnym piktogramem "?" (nieznana aktywność) żeby nie powtarzać się z danymi starej KK i pamięci tachografu (ta i "jazdę" ani jak nie uda się zaznaczyć) a resztę czasu zaznaczyć zgodnie faktycznej czynności. Podczas wymiany starej KK w tachografie na nową, bezpośrednio o północy (czas UTC) z powodu końca daty ważności starej KK, można (najlepiej) w ogóle ominąć wpis manualny za niepotrzebnością, bo będzie (po fakcie) nieprzerwane użycie kart. ~Kasztan "... jest... wg przepisów dzienny okres pracy... " "... Rozp 165 /2015... jest tam kilkukrotnie używane... " Wyjaśnienie. W Rozp. (WE) nr 561/2006/2020, Uoczpk, Rozp. 165-2014 w sprawie tachografów z korektą od 2020r., jak i w żadnym innym przepisie dotyczącym kierowcy zawodowego, definicji wyrażenia "dzienny okres pracy" nie ma. Takiego Rozp. 165 /2015 (dla zapoznania się), co najmniej w google i onet, nie ma. => | |||
~Don | => ~Kasztan "... Kierowcy ciężarówek nie pracują na zmiany. Zmiany to w fabrykach, magazynach... zakładach gdzie można pracować na dwie lub trzy zmiany... " "Kierowca... nie ma żadnej zmiany, nikt inny go nie zmienia na tym stanowisku pracy... " Wyjaśnienie. W polskich, jak i w innych unijnych fabrykach, magazynach i zakładach, a mianowicie związanych z montażem samochodów / samolotów i związanych z pocztą, kierowcy ciężarówek przeważnie pracują na dwie lub trzy zmiany z wyjazdem poza tereny fabryk, magazynów i zakładow ponad 50 km z obowięzującym używaniem tachografu. Jest to fakt powszechnie znany, szczególnie tym, którzy mają choć trochę doświadczenia w transporcie zawodowym. ~Kasztan "... zmiana nie jest synonimem dziennego okresu pracy... " Wyjaśnienie. Instrukcji tachografu cyfrowego VDO DTCO 1381 wersja 4. 0 (tak zwany inteligentny, czyli rejestruje automatycznie dane dotyczące lokalizacji) w języku polskim 09. 2018r. : "... Piktogramy: "I>" - rozpoczęcie zmiany (początek dziennego okresu pracy) "I>I" - zakończenie zmiany (koniec dziennego okresu pracy) "o I>" - miejsce (kraj / region), w którym rozpoczęto dzień pracy (zmianę) "I>I o" - miejsce (kraj / region), w którym zakończono dzień pracy (zmianę)... " h t t p s://www. fleet. vdo. com/media/1974/ba_dt co_40_pl_internet. pdf (żeby link zadziałał trzeba usunąć w nich wszystkie odstępy) Wyrażenie "denny okres pracy" to jest ogólno objednane wyrażenie i ma ogólno objednane znaczenie, bo kierowcy (ze specyfiki pracy) nie pracują wyłącznie tylko w dziennych okresach pracy a i w nocnych, rannych, wieczorowych... , i wszystkie te (dzienny, nocny, ranny, wieczorowy... ) okresy pracy mają (jak wskazuje instrukcja tachografu) ogólno objednany synonim - zmiana (w sensie pracownicza). => |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz