ID: 149896
Czy moge w dobie rozpoczac prace drugi raz???
ID: 149896
ID: 149896
j. v. jesli zaczne w poniedzialek, to w piatek mam fajrant, czy moge jeszcze jechac w sobote??
j. v. jesli zaczne w poniedzialek, to w piatek mam fajrant, czy moge jeszcze jechac w sobote??
~Nowy*.70.23.133
*.70.23.133
Posty (35)
FAN-MAGNUM
| Mogę Gówno Robić I Nieźle Żyć ten nick pokazuje, jak idiotyczne dajesz porady, no i puchatek też się zagalopował :-) | |||
~ktosik | zaczynajac prace w poniedzialek, to prosta matematyka wskazuje ze szosty okres 24h konczy sie w niedziele mg - mozesz wskazac art ktory mowi o cyklach pracy? | |||
~ktosik | puchatek - odpoczynek tygodniowy trzeba rozpoczac maksymalnie przed uplywem tygodnia ( tj przed godz 24:00 w niedziele ). nie trzeba go w calosci " zmiescic " w tygodniu | |||
TGD
| Odpoczynek tygodniowy musi być rozpoczęty maksymalnie po sześciu dobach od zakończenia poprzedniego. Dla przykładu zaczynając pracę w poniedziałek o 8:00, najpóźniej o 8:00 w niedzielę kierowca musi odpoczywać. i tak jak przedmówca napisał, nie musi się zmieścić w danym tygodniu. | |||
~ktosik | nie po szesciu dobach, bo doba trwa od 00:00 do 24:00 odpoczynek tygodniowy nalezy rozpoczac maksymalnie po 6 okresach 24h artykul art8 6. (... ) Tygodniowy okres odpoczynku rozpoczyna się nie później niż po zakończeniu sześciu okresów 24 godzinnych licząc od końca poprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku. | 1 | ||
~kierowca | ciekawi mnie, kto dal uprawnienia do kierowania ciezarowka matolowi, ktory zadaje takie pytanie? polski transport to naprawde patologia... | |||
~maro | Pytanie jest proste, tylko wiele jest de*ilnych odpowiedzi. | |||
~kierowca | oczywiscie, ale ktos, kto nazywa sie kierowca, nie ma prawa zadawac takiego pytania. przepisy nalezy poznac zanim wsiadzie sie za kolko. a moze sie myle? | |||
~maro | mylisz się bardzo. | |||
FAN-MAGNUM
| ludziska, przeczytajcie jeszcze raz pytanie- bo ja nie wiem po co jakieś przepisy o odpoczynku tygodniowym, cyklach i jakieś tam 6x24h? ? | |||
~maro | bo przepisy się zmieniają niestety, tak jak i wtym przypadku. Teraz mozna sobie rozpoczynać pracę 2 razy w ciągu doby, kiedyś nie. | |||
~ktosik | to zalezy wg jakich przepisow. wg 561 - mozna wg ustawy o czasie pracy kierowcow - nikoniecznie. | |||
~maro | ktosik nie mieszaj już tu bez sensu. | |||
~ktosik | Art21 UoCPK poczytaj i postaraj sie zrozumiec | |||
~ktosik | ps: ulatwie ci Doba cywilna - okres pomiędzy godziną 00:00 jednego dnia i godziną 00:00 dnia następnego w danej strefie czasowej. Początek doby cywilnej jest w danym miejscu na Ziemi przesunięty o ok. 10-14 godzin w stosunku do początku doby słonecznej. Wynika to z podziału kuli ziemskiej na strefy czasowe, podziału na czas letni i zimowy oraz momentu górowania Słońca na danej długości geograficznej. | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | wazniak forumowy znowu maci | |||
~tomiaszek | ~ktosik (2014-08-01 17:33:26) puchatek - odpoczynek tygodniowy trzeba rozpoczac maksymalnie przed uplywem tygodnia ( tj przed godz 24:00 w niedziele ). nie trzeba go w calosci " zmiescic " w tygodniu jeśli zaczyna w poniedziałek o np 7. 00 max żeby Stop wykonać na pauzę 24h to niedziela 7. 00, jeśli natomiast 45h to sobota 10. 00... wykonanie pauzy zarówno tygodniowej regularnej jak i skróconej MUSI mieścić się w okresach rozliczeniowych (24ro godzinnych) podobnie jak "rozliczanie" dziennych okresów dobowych | |||
~daro | widać że niektórzy dalej żyją jakimiś mitami:) 1 NIE MA OKRESÓW!!! (chyba że u kobity) 2 masz się zmieścic z pracą w 6 dobach (pózniej odpoczynek tygodniowy) | |||
~daro | a i ktosik ma racje z tym odpoczynkiem a ty tomiaszek nie mieszaj ludziom w głowach | |||
~daro | a i w dobie oczywiście że możesz rozpocząć prace. np ruszysz o 4rano popracujesz z 2 godziny pózniej pauza 9 i jazda dalej:) | |||
Mały_Jack
| tomiaszek - get lost :) | |||
~Ktosik | wykonanie pauzy zarówno tygodniowej regularnej jak i skróconej MUSI mieścić się w okresach rozliczeniowych (24ro godzinnych) Kuzwa to jak zmieścić odpoczynek 45h w 24 h? ?? | |||
~Pajsek | Moje pytanio odświeżające. Jeżeli wystartuje o godz wystartowałem w srode o 3:20 skończyłem 16:30 to czy ruszając w czwartek o 1:20 (po. pauzoe 9) jest ok? I później w czwartek skończę kolo 14 :00 I chciałbym. wystartowac w tym samym dniu o 23 (po pauzę 9) | |||
~Kasztan | Możesz bez problemu. | |||
~Pajsek | Kasztan dziękuję ślicznie za przejrzysta odp. Bo juz człowiek głupieje czy można ruszać 2 razy w tej samej dobie czy nie. Jezdze na kampanii buraczanej i czynne mam 24h. Więc jeżdżąc tak zjeżdżam w piątek na baze juz o 6 rano i do domu. | |||
~Kasztan | Jeździj spokojnie, nie ma nigdzie takiego przepisu, który by zabraniał. | |||
~Pajsek | Jeszcze raz wielkie dzięki za prosta i zrozumiała odp na moje pytanie. Szerokości. | |||
~Don | ~Pajsek Jako informacja. Zaczynając nową DOBĘ pracowniczą / roboczą, trzeba zawsze pilnować czasu pracy w poprzedniej nie zakończonej DOBIE pracowniczej, żeby nie przekroczyć ilość dozwolonych godzin pracy w tej DOBIE poprzedniej, jak i pilnować czasu pracy z godzinami pracy w pore nocnej (maksymalnie10 godzin pracy) w okresie zmiany pracowniczej (po kraju) / w okresie doby pracowniczej (poza krajem w UE). UWAGA!!! Ograni czenie 10 godzin PRACY ("jazda" i/lub "młotki") z godzinami pracy w pore nocnej dotyczy okresu między dwoma kolejnymi okresami dziennego odpoczynku albo dziennego i tygodniowego okresu odpoczynku (Uoczpk Art. 2 pkt. 6a, Art. 21 od lutego 2022 r. ). Wiadomość : "Co przyniesie przewoźnikom nowy rok?" Utworzona : 2021-12-28 Źródło : etransport. pl "... Styczeń 2022 - NOWE PRZEPISY KRAJOWE... Zmiany w USTAWIE O CZASIE PRACY KIEROWCÓW... - Zmieniono zasady organizacji pracy nocnej - ograniczenie do maksymalnie 10 godzin pracy będzie dotyczyło okresu pomiędzy dwoma odpoczynkami dziennymi, a nie, jak było dotychczas, okresu 24 godzinnego (doby pracowniczej). ZMIANA NIEZGODNA Z PRAWEM EU (sprzeczna z art. 7 ust. 1 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 marca 2002 r. w sprawie organizacji czasu pracy osób wykonujących czynności w trasie w zakresie transportu drogowego - PRZEPIS jeszcze nie wszedł w życie, a już NIE MOŻE BYĆ STOSOWANY ZE WZGLĘDU NA SUPREMACJĘ PRAWA UE NAD KRAJOWYM)... " Ograniczenie 12 godzin PRACY ("jazda" i/lub "młotki") dotyczy okresu 24 kolejnych godzin, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę (Uoczpk Art. 8 ust. 1, Art. 15 ust. 1). Ograniczenie 9 lub 10 godzin JAZDY dotyczy okresu "dziennego czasu prowadzenia pojazdu" od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku ( Rozp. (WE) nr 561/2006/2020 Art. 4 pkt. k, Art. 6). Czas PRACY ("jazda"+"młotki") reguluje Ustawa o czasie pracy kierowców i ogranicza w okresie zmiany pracowniczej (od lutego 2022 r. ), w okresie doby pracowniczej (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy), w okresie jednego tygodnia, w przyjętym okresie rozliczeniowym i w okresie roku. Czas JAZDY reguluje Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020 i ogranicza w okresie dziennym czasu prowadzenia pojazdu, w okresie jednego tygodnia i w okresie dwóch tygodni. Każdego czasu, zależnie od konieczności, trzeba pilnować i dotrzymywać (żadnego priorytetu Rozporządzenie nad Umową, lub odwrotnie, nie ma i Rozporządzenie z Umową nie są sprzeczne). Kodeks pracy i Ustawę o czasie pracy kierowców - kontroluje PIP. Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020 - kontroluje ITD Uprzedzenie i ludzki czynnik jeszcze nikt nie skasował. Kodeks Pracy, jak i wszystkie przepisy na które powołuje się, jest obowiązkowy dla wszystkich pracowników zatrudnionych na Umowie o pracy i jest też obowiązkowy dla ich pracodawców wobec wszystkich stref (budżetowych i poza budżetowych). Ustawa o czasie pracy kierowców jest zobowiązująca dla wszystkich kierowców, zatrudnionych na podstawie stosunku pracy (Ustawa, w pytaniach o godzinach pracy i odpoczynku, zasadniczo nie różni się od Kodeksu). Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020 jest zobowiązujące nie dla wszystkich kierowców objętych Ustawą o czasie pracy kierowców. Zależnie od konieczności, jedną Ustawę albo jednocześnie Ustawę razem z Rozporządzeniem na raz (SYNCHRONIZUJĄC RAZEM) trzeba pilnować i dotrzymywać (żadnego priorytetu Rozporządzenie nad Umową, lub odwrotnie, nie ma). Razem te przepisy poszerzają możliwości i dopełniają jeden jednego, czyli nie są sprzeczne. | |||
~Don | Jako informacja o zakompleksiono szokniętym durnio paranoiku "mądralo znawcy". ; -) Wątek " Nowa karta kierowcy" ~Kasztan "... Logując nową kartę wpis manualny można zrobić tylko od początku daty jej ważności... " Wyjaśnienie. h t t p s://www. youtube. com/watch?v=Go2QAj88 MFM (żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim wszystkie odstępy) W tamtym nagraniu polskiego kierowcy (polskomownego z polską KK i z monitorem tachografu ustawionym w języku jednym z unijnych) jest (jako przykład) dokładnie pokazano, że przy logowaniu nowej (ważna od 28. 09. 17r. ) KK w tachografie podczas wpisu manualnego tachograf zażąda zaznaczyć czynność okresu czasu aż od 31. 08. 17r. 00:00h (czas UTC). Jeśli jakiś okres czasu już jest zaznaczony w pamięci starej KK, jak i w pamięci tachografu, to w nowej KK podczas wpisu manualnego wystarczy go zaznaczyć tylko jednym ogólnym piktogramem "?" (nieznana aktywność) żeby nie powtarzać się z danymi starej KK i pamięci tachografu (ta i "jazdę" ani jak nie uda się zaznaczyć) a resztę czasu zaznaczyć zgodnie faktycznej czynności. Podczas wymiany starej KK w tachografie na nową, bezpośrednio o północy (czas UTC) z powodu końca daty ważności starej KK, można (najlepiej) w ogóle ominąć wpis manualny za niepotrzebnością, bo będzie (po fakcie) nieprzerwane użycie kart. ~Kasztan "... jest... wg przepisów dzienny okres pracy... " "... Rozp 165 /2015... jest tam kilkukrotnie używane... " Wyjaśnienie. W Rozp. (WE) nr 561/2006/2020, Uoczpk, Rozp. 165-2014 w sprawie tachografów z korektą od 2020r., jak i w żadnym innym przepisie dotyczącym kierowcy zawodowego, definicji wyrażenia "dzienny okres pracy" nie ma. Takiego Rozp. 165 /2015 (dla zapoznania się), co najmniej w google i onet, nie ma. => | |||
~Don | => ~Kasztan "... Kierowcy ciężarówek nie pracują na zmiany. Zmiany to w fabrykach, magazynach... zakładach gdzie można pracować na dwie lub trzy zmiany... " "Kierowca... nie ma żadnej zmiany, nikt inny go nie zmienia na tym stanowisku pracy... " Wyjaśnienie. W polskich, jak i w innych unijnych fabrykach, magazynach i zakładach, a mianowicie związanych z montażem samochodów / samolotów i związanych z pocztą, kierowcy ciężarówek przeważnie pracują na dwie lub trzy zmiany z wyjazdem poza tereny fabryk, magazynów i zakładow ponad 50 km z obowięzującym używaniem tachografu. Jest to fakt powszechnie znany, szczególnie tym, którzy mają choć trochę doświadczenia w transporcie zawodowym. ~Kasztan "... zmiana nie jest synonimem dziennego okresu pracy... " Wyjaśnienie. Instrukcji tachografu cyfrowego VDO DTCO 1381 wersja 4. 0 (tak zwany inteligentny, czyli rejestruje automatycznie dane dotyczące lokalizacji) w języku polskim 09. 2018r. : "... Piktogramy: "I>" - rozpoczęcie zmiany (początek dziennego okresu pracy) "I>I" - zakończenie zmiany (koniec dziennego okresu pracy) "o I>" - miejsce (kraj / region), w którym rozpoczęto dzień pracy (zmianę) "I>I o" - miejsce (kraj / region), w którym zakończono dzień pracy (zmianę)... " h t t p s://www. fleet. vdo. com/media/1974/ba_dt co_40_pl_internet. pdf (żeby link zadziałał trzeba usunąć w nich wszystkie odstępy) Wyrażenie "denny okres pracy" to jest ogólno objednane wyrażenie i ma ogólno objednane znaczenie, bo kierowcy (ze specyfiki pracy) nie pracują wyłącznie tylko w dziennych okresach pracy a i w nocnych, rannych, wieczorowych... , i wszystkie te (dzienny, nocny, ranny, wieczorowy... ) okresy pracy mają (jak wskazuje instrukcja tachografu) ogólno objednany synonim - zmiana (w sensie pracownicza). => |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.