Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Jakie opony do chłodni 3 osiowej 385/65/22. 5

ID: 248970


Witam

Potrzebuje Waszej rady jakie 4 opony zakupić do mojego zestawu konkretnie do chłodni Krone 3 osiowej.

Potrzebuje 4 opon w rozmiarze 385/65/22. 5 bo moje aktualne są już są prawie łyse.

Chłodnie kupowałem używana używam jej ok 2 lata założone były jak ja kupiłem Michelin remix zrobiłem na nich ok 150tys więc całkiem nieźle bo u poprzedniego właściciela też jeździły.

No i teraz pytanie do Was jakie kupić opony do mojej chłodni 4 sztuki 385/65/22. 5 co do budżetu to wolał bym jakieś tańsze lub używane premium może lepiej? (Może udało by się znaleźć używane micheliny roczne czy dwu letnie i takie kupić)
Boje się wystrzałów więc nie chciałbym kupić opon które mają tendencję do wystrzałów.

Pomóżcie coś panowie i podpowiedzcie mi co tu kupić.

Posty (98)

tomco23
to na jakich jeździsz łysy skoro 445/45 to zawodne gumy?

-4

~Pan teraz O!
Na kondonach.

1

tomco23
Unimil :)

-4

~Driver
Xta2 445 45 19. 5 badziew? Znajdziesz mi lepsza oponę na mege? 300-380tys opony z 1 montażu od nowości cały czas w jednym zestawie ganiane średnie przebiegi na 40 zestawach jeśli rotujesz w odpoednim czasie na osiach

3

~Kris
Nacinki to tylko można na środkowej osi. Na innych to od razu mandat to po pierwsze. Po drugie co ci handlarz ma powiedzieć że ma badziew? Jasne że będzie zachwalal. Gwarancja? Na jakiej podstawie. Kupisz nowe i jest problem a z uzywkami to chyba by Cię śmiechem zabili zresztą do kogo wyślesz te opony? Do tego handlarza? Tak jak pisałem ja uważam że jeśli chodzi o nowe to bez znaczenia koszt na km wychodzi ten sam. Jedne wytrzymają dłużej ale droższe a tańsze częściej wymieniasz. Bilans na zero. Ja testowałem gy, brigestony, savy, kormorany swego czasu, Fuldy i jak policzyłem koszt km to było podobnie. Kup to na ile masz kasy. Nie ma co się spuszczać nad oponami. Bo kupisz Michelina i gdzieś go rozpie... i będziesz płakał

3

~Driver
Jak prowadzę 20 lat transport i od 15 lat Michelin 1 montaż ciągnik naczepa a potem remix i na śmieci to ani w Austrii ani Szwajcarii nie miałem problemów z nacinkami na naczepie i napędach po tuv nawet mrugnięcia okiem zero mandatów

3

gigi
bierz pozycję 11 jakość do ceny adekwatna

-4

~kris
Nie wiem skad jestes ale ceny trochę z du. py za te opony. Na slasku masz o 200 zł taniej

3

~Misiek
A gdzie autor tematu napisał o używanych nacinanych hahah co wy se ludzie wmawiacie?
Napisał używane nie naprawiane nie nacinane 8mm bieżnika oryginalny Michelin (nie remix) z 2016-2018r więc opony są jeszcze na gwarancji chociażby producenta haha

Możliwe, że ten sprzedawca daje jeszcze swoją gwarancję tu niech się autor już wypowie na ten temat.

Żeby nie było że robię offtopic mój dziad na swoich zestawach przy naczepach ma contineltale czy regenerowane czy zawsze nówki nie wiem nie wnikam parę lat tam pracuje i trafił się tylko jeden wystrzał u kolegi szofera ale coś było nie tak z jedną osoba bo zgłaszał dziadowi jak był w Hiszpanii że na środkowej osi wycina mu opony od wewnątrz na jakieś 7-8cm dziad oczywiście kazał jechać dalej ze sprawdzimy na bazie w Polsce co się dzieje. Kolega niestety nie dojechał do bazy jedna z tych wyciętych od wewnątrz na środkowej osi strzeliła na rondzie we Francji podczas powrotu.

Ogólnie Contineltale mój dziad sobie chwali.

2

~Misiek
Coś było nie tak z jedną osią tam miało być a nie z osobą telefon mi zmienił...

2

~kris
Widzę że tu niektórzy wierzą w dobre używki jak w dobre niemieckie uzywane samochody. Generalnie nic mi do tego. Ale tu nie chodzi o jednego czy drugiego co sie chce zabić tylko o innych uczesników ruchu i tu juz mojej zgody nie ma. Misiek gwarancja to moze i jest jak kupujesz u dilera albo w sklepie a nie u Józka w stodole. A gwarancje Józka to wiesz gdzie mozna wsadzić? Poza tym 8 mm to na ile taka opona wystarczy na 3 miesiące?

2

gigi
Misiej mówi że idzie na swoje za pół roku, już widze jakim będzie szefem... a jeszcze ciśnie teraz na swoje dziada że ten to i tamto...

-4

~Driver
Jest wolność wyboru każdy wie co ma robić

2

~Misiek
Kris

Ty widzę też jakiś zablokowany mózg masz czasami co do opon odpisałem Ci w tamtym temacie.

Wiele firm na zachodzie gdy np masz naczepę 3 osiową i kierowca rozwali jedna oponę powiedzmy 3 oś strona lewa to firma wymieniu mu obie opony na trzeciej osi a ta prawa która ma no 2 lata i 10mm bieżnika idzie do magazynu uzbiera im się takich opon przyjeżdża kupiec i zabiera je i sprzedaje takim wulkanizatorom w Pl oni mniej więcej kompletują te opony i tak sprzedają używki nie każda używana opona musi być od razu nacinana mieć naprawiane boki itp

Co do naprawy po przebiciu gwoździem na przykład to chyba nic złego się nie dzieje gdy fachowo naprawi się oponę po śrubie czy gwoździu.

Co do samochodów
Auto na zachodzie jak najbardziej można kupić zadbane regularnie serwisowane i od prawdziwego Niemca (białego Europejczyka) jednak takie auto kosztuje o wiele więcej niż w Polsce a te wszystkie kokosowe perełki od "Niemca z garażu" to w większości przypadków parchy z rypniętym przebiegiem ciekawa historia wypadkową, składane z dwóch kupione przez handlarza od jakiegoś turasa lub z tureckiego placu z przeznaczeniem "na eksport"powtarzam się :)

2

~Misiek
8mm w michelinie to jeszcze z 70-80tysiecy do przejechania z palcem w * ograniczniki są na 3-4mm

Poczytaj na oficjalnej stronie michelina Michelin sam zaleca jazdę do prawidłowego zużycia opon jak chcesz wkleje Ci cytaty z oficjalnej strony michelina później gdzie piszą że taka opona do ograniczników ma nadal swoje właściwości jezdne na bardzo wysokim poziomie

2

~Misiek
A i opony michelina można nacinać jeszcze mają z boku napis który o tym świadczy, nas sam Michelin zaleca i odpowiednim czasie pogłębienie bieznika co zmniejszy zużycie paliwa i pozwoli kolejny rok na nich pojeździć
~Janusz
no toś mi Misiek przyimponował

T i N się do ciebie nieumywają

ty i tylko ty jesteś w stanie pokazać jak w transporcie robi się kapuche ziomuś

3

~Driver
Chyba muszę zmienić miernik a producenci opon ograniczniki bo w UE dopuszcza się 1. 6mm głębokość bieżnika poza Austria i Szwajcaria bo oni w zimowych dopuszczają 5mm

3

~Misiek
No to może mniej jest do tego ogranicznika nie mierzyłem tego na oko wydawało mi się, że to ok 3mm

2

~Misiek
Janusz używam własnego mózgu w przeciwieństwie do innych tu potrafię czytać ze zrozumieniem to co dany producent pisze o własnych oponach do jakiegoś czasu i zużycia bieżnika zaleca eksploatować swoje opony

2

gigi
Misiek zacznij się logować

-4

~to proste!
k... ja pierd. kazdy niemiec wyrzuca 8 mm micheliny. w idealnym stanie. przecież to oczywiste. oddaje je prawie darmo. szkoda ze w Niemczech tego nie wiedza i za nacinke u gumiarza krzycza 100 euro. ten nasz z polski cudotworca bierze nowki ze złomu prawie nie zużyte. a wejdziesz na allegro ze te 8 mm to po nacięciu jest

2

~Kris
Wy tu o teorii z prospektów producenta a ja pisze o 15 letniej praktyce. Może i jakiś Niemiec wyrzuca dobre opony chociaż mógłby sprzedać karkas do bieżnikowni ale on woli sprzedać polskiemu handlarzowi albo nawet oddać za darmo bo on lubi Polaków.. Może jeden albo nawet 10 tak robi a my mówimy o całym przemyśle naprawiania opon i tysiącach sztuk. Powtarzam jak znajdziesz w Koziegłów ach spośród 5 tys opon jedna nie naprawianą masz u mnie dobre piwo kraftowe

2

~Misiek
Gigi:
piszesz o tym żebym założył swoje konto a nie używał tylko wpisanego nicku? Jeśli tak to czemu i po co?

Uzytkowniku o nicku "To proste":

Ja nie wiem czy każdy Niemiec tak robi gdzie widziałeś słowo każdy? Chyba tylko w Twojej chorej wyobraźni.

Są na zachodzie duże firmy które nie mają czasu się w to babrać (jak strzeli jedna opona to myślisz że będą szukać w ogłoszeniach drugiej takiej samej dwu letniej o takim samym zużyciu bieżnika?) Wymieniają obie a ta jedna trochę zużyta odkładają tam gdzie składują takie opony w magazynach co jakiś czas podjeżdża handlarzyna busem i bierze kilkanaście lub kilkadziesiąt sztuk płacąc im kasę, to chyba lepsze niż płacenie za utylizację w dojczach co?

Handlarzyna opyla to do Polski sztukę z tych 30-40opon jakieś podobne zużyciem i rocznikiem komplety jeśli jest jakaś dziura po gwoździu to ja naprawianie pcha dalej, nie jedna firmę taka znam i mają się dobrze.

Jeśli jesteś tak tępy, że nie potrafisz odróżnić opony nacinanej od fabrycznej to nie mam do ciebie kmiocie żadnych pytań.

Kris do kozieglowa mi nie po drodze a nawet jakbym znalazł większość po naprawach np po gwoździu lub śrubie to co? Taka oponę po gwoździu i profesjonalnej naprawie mam twoim zdaniem odrzucać?

Jak kupisz nowe gumy i np po miesiącu jedna przebijesz gwoździem to nie pojedziesz jej naprawić do warsztatu tylko wywalisz do śmietnika i kupisz następna nówkę?

Nikt tu nie pisze o naprawach boków opony człowieku...

2

~Misiek
Poprawiam to zdanie

Handlarzyn a opyla to do Polski sztukuje z tych 30-40opon jakieś podobne zużyciem i rocznikiem i dobiera je w komplety jeśli jest jakaś dziura po gwoździu to ja naprawianie pcha dalej, nie jedna firmę taka znam i mają się dobrze.

2

~kris
Jasne Misiek ze handlarz ma się dobrze bo wmówił innym ze te opony są super. Handlarze aut tez sie mają dobrze bo ludzie wierzą w niebite auta z przebiegiem 200 tys. Ja nie neguję ze ktos wymienia komplet opon na blizniaku ale jak są dobre to je sprzeda na karkas a nie do polski

3

~Misiek
Kris a może ten handlarz daje np 10e więcej? Na kilkudziesięciu sztukach rocznie to jest różnica.

Poza tym firmy które skupują opony do bieżnikowania czy regeneracji zanim zapłacą Ci pieniądze minie dużo czasu, taka opona idzie na sprawdzenie które trwa długo nie jesteś pewien czy wszystkie Ci przyjmą czy część odrzuca i musisz płacić za utylizację albo ponownie za wysyłkę do siebie.

Taki handlarz podjedzie na miejsce obejrzy da kasę i po temacie, wróci jak znów uzbiera się opon.

Powtarzam gdy opona była nacinana to widać gołym okiem, gdy była naprawiana np po gwoździu to też widać od wewnątrz (taka opona naprawiona przez profesjonalistę nadal nadaje się do użytku)

Opon w których były naprawiane boki kijem bym nie dotknął i za darmo nie chciał ale to chyba logiczne.

2

~Misiek
Co do osobówek igiełek od płaczącego Niemca z garażu pisałem parę postów wyżej, nie będę trzeci raz powtarzał bo pisałem ci to już w innym temacie jak to wygląda i dobre auto od Niemca (białego Europejczyka) kosztuje więcej niż w Polsce.

1

~kris
I tu jest sedno tego co napisałes. Handlarz przyjezdza i bierze wszystko co lezy na placu i nie sprawdza. Moze i jakas dobra sie przypadkiem trafi ale generalnie to złom. Ale nie chce mi sie juz polemizowac na ten temat. Sa amatorzy złomu i ja tego nie zmienię. Jak ktos wierzy w dobre uzywki niech kupuje. Tak samo jak czasem zdarzy sie jakies dobre auto. Ale to są wyjątki a nie regula. tak samo ktos tam trafia 6 w totka a 14 mln pozostałych nie trafiło tylko złożyło sie po 3 zł na jego wygraną

3

~kris
Natomiast dla mnie jest ciekawe zjawisko. Bo jak mowimy o innych narodach to np o niemcach panuje przekonanie ze to oszczędny naród i stad jego bogactwo. Nawet kierowcy pisza ze niemiec to buduje firmę kilka pokolen i ma kilka lub kilkanascie aut a polacy to na hura. A potem w innym wątku ci sami kierowcy twierdzą ze niemiec to nie bawi sie w przekładanie opon albo naprawianie aut tylko wypier. dala jak jednorazówkę i kupuje nowe

3

Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.141.198.13

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels