Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Scania S520 2019r. bierze olej

ID: 246977


Witam, mam dla Was hit. Legendarny, kultowy silnik Scanii bierze olej. Auto kupione przez nas w lipcu br. po 8tys. km kierowca pojechał na 1 dolewkę, myślałem sobie - ok dociera się (chociaż niby nowe są już dotarte). Później była druga, trzecia i czwarta dolewka... Auto idzie w najbliższym czasie na serwis, mają szukać. Słyszałem, że mój przypadek nie jest odosobniony, czy ktoś zmaga się z tym problem w nowej serii V8?

~Rychu
*.centertel.pl

Posty (340)

~barbakan
ZCŚMIECIU UTWIERDZIŁEM SIĘ WRAZ Z MOIMI WSPÓŁPRACOWNIKAMI ŻE TY NA PRAWDE JESTEŚ POSLEDZONYM DE BILEM
~zcx
barbakan
2020-04-30 23:52:39

spier/// dalaj de////bilu do warzywniaka albo kanał zamiatać.
~zcx
a twoja fachowa wiedza "wiem ale nie powiem" jest nikomu niepotrzebna

idź pajacować gdzie indziej.
~barbakan
o jest nasza cipa :)
~zcx
barbakan
2020-05-01 01:30:11

co tam buczysz paparuchu.
~zcx
Sprawdź czy czasami o układ Leszka Millera ci nie chodziło, to by po części tłumaczyło twoją tajemniczość typu wiem ale nie powiem.
tomco23
Z tym bialym krukiem to przesadziles nawet na otomoto jest ich cale stado. C 5 3. 0 HDI jest wiecej niz wszystkich jakichkolwiek C6. Wczesniej twierdziles ze takich w ogole nie bylo C5
tomco23
i zdecydowanie wiecej niz C5 2, 7 HDI na sprzedaz w otomoto
gigi
proponuję założyć nowy temat lub iść do kącika na kawe bo to jest temat o scanii nie o citroenie
~barbakan
zcx to cipa cipacipacipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa
tomco23
A najnowsza scania to nic dziwnego ze bierze olej. Patenty wymysly np. termostat z ukladu olejowego. Kiedys Scania 4 np 400 nie Schodzila na cieplo z 3 -3, 5 atm cisnienia oleju. Teraz 2 sie rzadko zdarza w nowych scaniach. 4 sie nie pierd jak nowe wynalazki, pierd sie rozpoczelo z cudownymi DC13 i DT12. I ze spokojnego 1, 5 mln km malo ktora dojezdza 1 mln bez kapitalki. A wianki z Egr wyciekami itp to na porzadku dziennym, cos co kiedys praktycznie wogole sie nie zdarzalo
~Marco
Te wartości ciśnienia oleju to przy jakich obrotach?
~Da_las
Tomco23, bo kiedys Scania to byla Scania a nie VAG. Scania tak jak i caly VAG jedzie na legendzie i marketingu.
Puchacz1
A który producent ''robi'' auta by przyjechały np 3mln km?
Max 1mln i na ''przemiał ''.
Kupuj nowe.
~barbakan
tomcio_ przy wartościach cisnienia któe podajesz przy wolnych obrotach paliła by sie usterka silnika na wolnych obrotach, Przy obrotach 1900 ciśnienie musi wynosić od 4 atm w górę.

rzeczowy termostat ma za zadanie nie dopuścić by olej przekroczył graniczne wartości temp i przy 113 C przekierowywuje cały olej na chłodnicę w celu schłodzenia, Ale i też ma nie dopuścić do schłodzenia oleju co skutkuje gorszym smarowaniem.
Na chwilę obecną silniki o których mówisz latają juz przebiegami 1 mil i więcej bez remontów. Nie chlubny prym faktycznie przymosiły silniki z seri XPI gdzie i egr się sypał i vgt. Ale wskaż mi auto innej marki gdzie EGR i VGT były trwałe. Nie będę wspominał o wyciakach płynu miedzy głowicami czy pękających blokach. Te czasy juz minęły.
~barbakan
puchacz- taki przebieg jest możliwy i realny tylko wymaga jednej rzeczy. Wymian oleju co 30tkm max. A nie w układzie flex co 130 tkm. Ale kazdy dziad trans chetnie by wymieniał olej co 200 tkm bo koszty ai zaś płacze że trwałość mniejsza.
~Marco
Gościu o czym pitolisz?
~zcx
~barbakan
2020-05-0 1 08:46:42


Zasób słów jak na eksperta ogromny.
~Marco
Co dziada obchodzi czy scania zmienia olej co 30 czy co 200 tysięcy kilometrów
~Marco
Barbakan ma szwagra w warsztacie i powtarza co przy wódce usłyszał
~barbakan
marcio o faktach
~Marco
Jeżdżę trzeci rok nową scania i oleju nie bierze a ma już 360 tysięcy
~barbakan
tu jeździsz, a ja to serwisuje.
Puchacz1
barbakan
2020-05-01 09:36:11
puchacz- taki przebieg jest możliwy i realny tylko wymaga jednej rzeczy. Wymian oleju co 30tkm max. A nie w układzie flex co 130 tkm. Ale kazdy dziad trans chetnie by wymieniał olej co 200 tkm bo koszty ai zaś płacze że trwałość mniejsza.

I co z tego że możliwy?
Zgnebią Cię normami spalin by chcąc jeździć, kupił nowe.
~Marco
To czemu piszesz że wszystkie biorą?
Jaka jest różnica w litrach między max a minimum we wskazaniach?
~zcx
Skoro barbakan mówi że wszystkie biorą to znaczy że tak jest.

To samo jak Łysy mowi, że czegoś nie ma bo nie widział.

I po co z idiotami dyskutować.
~barbakan
puchacz- to fakt, ale już nie wina producenta auta tylko miłościwie nam panujących

marcio- pisałem tylko ze układ w jakich pracują te silniki się wzmaga w rzędówkach od nowości do 200 tkm po tym przebiegu bez wyjasnienia się stabilizuje. Żużycie oleju szczególnie jest widoczne w silnikach V8.
~Gucio
Kiedyś samochody były proste konstrukcyjnie (bardzo mało elektroniki) , miały jeździć latami taki przykład : audi 80 kombi 19tdi, blachy drobne poprawki, silnik 750tys bez remontu-podstawowa obsługa, dbanie o auto na czas, co ciekawe w sytuacji sprzedaży chętnych nie brakuje, bo ludzie już wiedzą że dzisiejsze auta to zabawki na krótko 150-200tys/km i już grube remonty, ale ekologia. Jak się do aut typu SUV wkłada silniki 1, 2 -1, 4 to nie pojeździ długo i potrafią takie auta w okresie gwarancyjnym narobić niezłych problemów. Im więcej elektroniki, im bardzie wyśrubowane normy eko tym auta mniej trwałe i kosztowne czy to osobowe, czy ciężarowe, byle *ła i trzeba mieć gruby portfel. Dziś wszystko się produkuje na ilość a nie jakość - bo szybciej się zepsuje to klient kupi nowe, gdyż starego naprawa okazuje się czasem nieopłacalna.
~Marco
Ile jest oleju miedzy max a minimum.
Potrafisz odpowiedzieć?
~barbakan
manual podaje 7 L
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.190.156.78

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce