ID: 246977
Scania S520 2019r. bierze olej
ID: 246977
ID: 246977
Witam, mam dla Was hit. Legendarny, kultowy silnik Scanii bierze olej. Auto kupione przez nas w lipcu br. po 8tys. km kierowca pojechał na 1 dolewkę, myślałem sobie - ok dociera się (chociaż niby nowe są już dotarte). Później była druga, trzecia i czwarta dolewka... Auto idzie w najbliższym czasie na serwis, mają szukać. Słyszałem, że mój przypadek nie jest odosobniony, czy ktoś zmaga się z tym problem w nowej serii V8?
Witam, mam dla Was hit. Legendarny, kultowy silnik Scanii bierze olej. Auto kupione przez nas w lipcu br. po 8tys. km kierowca pojechał na 1 dolewkę, myślałem sobie - ok dociera się (chociaż niby nowe są już dotarte). Później była druga, trzecia i czwarta dolewka... Auto idzie w najbliższym czasie na serwis, mają szukać. Słyszałem, że mój przypadek nie jest odosobniony, czy ktoś zmaga się z tym problem w nowej serii V8?
~Rychu*.centertel.pl
*.centertel.pl
Posty (340)
~barbakan | ZCŚMIECIU UTWIERDZIŁEM SIĘ WRAZ Z MOIMI WSPÓŁPRACOWNIKAMI ŻE TY NA PRAWDE JESTEŚ POSLEDZONYM DE BILEM | |||
~zcx | barbakan 2020-04-30 23:52:39 spier/// dalaj de////bilu do warzywniaka albo kanał zamiatać. | |||
~zcx | a twoja fachowa wiedza "wiem ale nie powiem" jest nikomu niepotrzebna idź pajacować gdzie indziej. | |||
~barbakan | o jest nasza cipa :) | |||
~zcx | barbakan 2020-05-01 01:30:11 co tam buczysz paparuchu. | |||
~zcx | Sprawdź czy czasami o układ Leszka Millera ci nie chodziło, to by po części tłumaczyło twoją tajemniczość typu wiem ale nie powiem. | |||
tomco23
| Z tym bialym krukiem to przesadziles nawet na otomoto jest ich cale stado. C 5 3. 0 HDI jest wiecej niz wszystkich jakichkolwiek C6. Wczesniej twierdziles ze takich w ogole nie bylo C5 | |||
tomco23
| i zdecydowanie wiecej niz C5 2, 7 HDI na sprzedaz w otomoto | |||
gigi
| proponuję założyć nowy temat lub iść do kącika na kawe bo to jest temat o scanii nie o citroenie | |||
~barbakan | zcx to cipa cipacipacipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa cipa | |||
tomco23
| A najnowsza scania to nic dziwnego ze bierze olej. Patenty wymysly np. termostat z ukladu olejowego. Kiedys Scania 4 np 400 nie Schodzila na cieplo z 3 -3, 5 atm cisnienia oleju. Teraz 2 sie rzadko zdarza w nowych scaniach. 4 sie nie pierd jak nowe wynalazki, pierd sie rozpoczelo z cudownymi DC13 i DT12. I ze spokojnego 1, 5 mln km malo ktora dojezdza 1 mln bez kapitalki. A wianki z Egr wyciekami itp to na porzadku dziennym, cos co kiedys praktycznie wogole sie nie zdarzalo | |||
~Marco | Te wartości ciśnienia oleju to przy jakich obrotach? | |||
~Da_las | Tomco23, bo kiedys Scania to byla Scania a nie VAG. Scania tak jak i caly VAG jedzie na legendzie i marketingu. | |||
Puchacz1
| A który producent ''robi'' auta by przyjechały np 3mln km? Max 1mln i na ''przemiał ''. Kupuj nowe. | |||
~barbakan | tomcio_ przy wartościach cisnienia któe podajesz przy wolnych obrotach paliła by sie usterka silnika na wolnych obrotach, Przy obrotach 1900 ciśnienie musi wynosić od 4 atm w górę. rzeczowy termostat ma za zadanie nie dopuścić by olej przekroczył graniczne wartości temp i przy 113 C przekierowywuje cały olej na chłodnicę w celu schłodzenia, Ale i też ma nie dopuścić do schłodzenia oleju co skutkuje gorszym smarowaniem. Na chwilę obecną silniki o których mówisz latają juz przebiegami 1 mil i więcej bez remontów. Nie chlubny prym faktycznie przymosiły silniki z seri XPI gdzie i egr się sypał i vgt. Ale wskaż mi auto innej marki gdzie EGR i VGT były trwałe. Nie będę wspominał o wyciakach płynu miedzy głowicami czy pękających blokach. Te czasy juz minęły. | |||
~barbakan | puchacz- taki przebieg jest możliwy i realny tylko wymaga jednej rzeczy. Wymian oleju co 30tkm max. A nie w układzie flex co 130 tkm. Ale kazdy dziad trans chetnie by wymieniał olej co 200 tkm bo koszty ai zaś płacze że trwałość mniejsza. | |||
~Marco | Gościu o czym pitolisz? | |||
~zcx | ~barbakan 2020-05-0 1 08:46:42 Zasób słów jak na eksperta ogromny. | |||
~Marco | Co dziada obchodzi czy scania zmienia olej co 30 czy co 200 tysięcy kilometrów | |||
~Marco | Barbakan ma szwagra w warsztacie i powtarza co przy wódce usłyszał | |||
~barbakan | marcio o faktach | |||
~Marco | Jeżdżę trzeci rok nową scania i oleju nie bierze a ma już 360 tysięcy | |||
~barbakan | tu jeździsz, a ja to serwisuje. | |||
Puchacz1
| barbakan 2020-05-01 09:36:11 puchacz- taki przebieg jest możliwy i realny tylko wymaga jednej rzeczy. Wymian oleju co 30tkm max. A nie w układzie flex co 130 tkm. Ale kazdy dziad trans chetnie by wymieniał olej co 200 tkm bo koszty ai zaś płacze że trwałość mniejsza. I co z tego że możliwy? Zgnebią Cię normami spalin by chcąc jeździć, kupił nowe. | |||
~Marco | To czemu piszesz że wszystkie biorą? Jaka jest różnica w litrach między max a minimum we wskazaniach? | |||
~zcx | Skoro barbakan mówi że wszystkie biorą to znaczy że tak jest. To samo jak Łysy mowi, że czegoś nie ma bo nie widział. I po co z idiotami dyskutować. | |||
~barbakan | puchacz- to fakt, ale już nie wina producenta auta tylko miłościwie nam panujących marcio- pisałem tylko ze układ w jakich pracują te silniki się wzmaga w rzędówkach od nowości do 200 tkm po tym przebiegu bez wyjasnienia się stabilizuje. Żużycie oleju szczególnie jest widoczne w silnikach V8. | |||
~Gucio | Kiedyś samochody były proste konstrukcyjnie (bardzo mało elektroniki) , miały jeździć latami taki przykład : audi 80 kombi 19tdi, blachy drobne poprawki, silnik 750tys bez remontu-podstawowa obsługa, dbanie o auto na czas, co ciekawe w sytuacji sprzedaży chętnych nie brakuje, bo ludzie już wiedzą że dzisiejsze auta to zabawki na krótko 150-200tys/km i już grube remonty, ale ekologia. Jak się do aut typu SUV wkłada silniki 1, 2 -1, 4 to nie pojeździ długo i potrafią takie auta w okresie gwarancyjnym narobić niezłych problemów. Im więcej elektroniki, im bardzie wyśrubowane normy eko tym auta mniej trwałe i kosztowne czy to osobowe, czy ciężarowe, byle *ła i trzeba mieć gruby portfel. Dziś wszystko się produkuje na ilość a nie jakość - bo szybciej się zepsuje to klient kupi nowe, gdyż starego naprawa okazuje się czasem nieopłacalna. | |||
~Marco | Ile jest oleju miedzy max a minimum. Potrafisz odpowiedzieć? | |||
~barbakan | manual podaje 7 L |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.