ID: 246977
Scania S520 2019r. bierze olej
ID: 246977
ID: 246977
Witam, mam dla Was hit. Legendarny, kultowy silnik Scanii bierze olej. Auto kupione przez nas w lipcu br. po 8tys. km kierowca pojechał na 1 dolewkę, myślałem sobie - ok dociera się (chociaż niby nowe są już dotarte). Później była druga, trzecia i czwarta dolewka... Auto idzie w najbliższym czasie na serwis, mają szukać. Słyszałem, że mój przypadek nie jest odosobniony, czy ktoś zmaga się z tym problem w nowej serii V8?
Witam, mam dla Was hit. Legendarny, kultowy silnik Scanii bierze olej. Auto kupione przez nas w lipcu br. po 8tys. km kierowca pojechał na 1 dolewkę, myślałem sobie - ok dociera się (chociaż niby nowe są już dotarte). Później była druga, trzecia i czwarta dolewka... Auto idzie w najbliższym czasie na serwis, mają szukać. Słyszałem, że mój przypadek nie jest odosobniony, czy ktoś zmaga się z tym problem w nowej serii V8?
~Rychu*.centertel.pl
*.centertel.pl
Posty (340)
~barbakan | Jest to uzaleznione od silnika czy 9 13 czy 16 litrowy kontrukcji miski olejowej i jej pojemności Więc nie ma jedno znacznej odpowiedzi na twoje pytanie bez podania numeru podwozia. Jest to wartośc uśredniona. | |||
~Marco | 13 litrów 450 koni | |||
~Marco | Ile by dokładnie nie było tych litrów, to chyba można uznać to za niewiele. Prawie nic | |||
~barbakan | mało tego, jeśli olej jest uzupełniany do max stanu to te silniki będą go zużywać. Stan ma być trzymany między 1/2 do 3/4 jeśli chodzi o wskazania miarki poziomu oleju, a sam czujnik poziomu oleju czasami trzeba kalibrować bo wartości się rozjeżdżają. | |||
~barbakan | twój silnik w jeśli nie jest z autobusu to ma pojemność 43 litrów jeśli chodzi o układ smarowania. Jeżeli interwały serwisowe są na poziomie 90 tys czy flex to taka wartość to wielkie nic. gdyby mniejszyć interwały do 30 max 45 tyś to nagle okazało by sie że zużycie oleju jest nie zaóważalne. | |||
~zcx | Ekologia w motoryzacji skończyła się dawno temu. Teraz to jest cyrk w wymyślaniu kolejnych cyferek i prześciganiu się w tym. I tak dzieje się w każdej dziedzinie, nie tylko motoryzacji. | 1 | ||
tomco23
| cisnienie przy obrotach jalowych przy nominalnej temperaturze pracy a wiec np. 600 obr/min i 83 st C. | -1 | ||
tomco23
| barbakan a g wiesz... termostat w ukladzie olejowym scanii pojawil sie z najnowsza generacja i nie ma przepuszczac tylko powoduje ze silnik nagrzewa sie szybciej by nie zostal wychladzany przez chlodniczke oleju w trakcie rozgrzewania. Tylko ze nikt nie wie czy przypadkiem ten termostat nie nawalil i auto nie jezdzi bez chlodniczki oleju i przegzany olej (a wiec z oslabionymi wartosciami smarnymi) krazy w ukladzie. 1900 obr to nie sa obroty jalowe. Idz do scanii rozgrzej nowa i zobaczysz ze 2, 2 to jest max przy obrotach jalowych kiedys 3, 5 miala 4 na wolnych obrotach przy 83 st silnika. A wszystko z powodu oszczednosci paliwa, slabsza pompa nie potrzebuje tyle ennergii by robic cisnienie, szybciej sie nagrzewa (termostat w oleju ) -szybciej osiaga paramery robocze. Jak bys zobaczyl monitoring zuzycia paliwa przy niskich temeraturach pracy wtryski podaja bardzo bogata mieszanke i to nawet 2-3 razy tyle ile w nominalnych warunkach pracy. W MAN -ie kontrolka niskiego cisnienia zapala sie dopiero przy 0, 6 atm, w polonezie swego czasu przy 0, 3 atm, a w scanii ponizej 1, 5 (tak mialy stare Scanie -na nowszych to obnizyli) | -1 | ||
tomco23
| barbakan "Ale i też ma nie dopuścić do schłodzenia oleju co skutkuje gorszym smarowaniem. " tus pojechal po bandziej. Wartosci smarne oleju spadaja wraz ze wzrostem temperatury. Nowe oleje typu 10W 30 niestety sa maja duzo gorsze parametry zerwania filmu olejowego od starego 15W -40 przy wysokich temperaturach. Ale liche pompy olejowe jakie teraz sie montuje mialy by klopoty przepchnac taki olej przy ujemnych temeperaturach, stad nowe mocno plynne oleje ktore niestety wraz ze wzrostem temperatury mocno traca swe wlaciwosci smarne. Najlepiej by bylo kupowac oleje typu 5W-40 (albo wyzsze) ale takie to juz kosztuja fortune. A wiec mocno plynne przy niskich temperaturach i nie traca wlasciwosci smarnych przy mocno wysokich. | -1 | ||
~barbakan | tomcio23 jak wspomniałem wcześniej od 15 lat pracuje przy silnikach scania patrz od 15 lat jestem pracownikiem autoryzowane staco obslugi Scania czytaj dalej serwis Scania manuale znam na pamięć. smujesz parkingowe teorie. Scania nigdy nie stosowała oleju 10w30 jak już to 10w40 LDF3 teraz LDF4 5w30 ze względu na niską zawartość popiołu wydłuża życie DPF 2 krotnie. Olej sam w sobie jest bardzo dobry bo wytrzy przebiegi 130 tyś, ale optymalnie lepiej wykonać wymianę po 60 tyś średnia wartość temperatury oleju przy roboczej temp silnika wacha się w granicach 100 stopni gdzie wartości kinetyczne leju LDF4 LDF3 i E5 i 7 są praktycznie identyczne. Wartości bazowe do pomiaru wartości ciśnienia oleju są zależne od prędkości obrotowej i wykonuje się je tylko i wyłącznie na rozgrzanym silniku. A ich wartości nie zmieniają sie od lat. | 1 | ||
~barbakan | Dobrze że opuściłem ten chory kraj gdzie kierowca był zawsze mądrzejszy od mechanika, a nie potrafił dolać sobie oleju do silnika. na Niemieckim rynku kultura techniczna jak i sama jakość pracy z klientem stoi na zupełnie innym poziomie. tutaj przynajmniej żaden kierowca czy właściciel nie kozaczy plując na warsztat. Tylko kulturalnie przyjeżdża i wykonuje naprawy. Dziwicie się że w zachodnich serwisach traktują was toksycznie? Ja nie. | 1 | ||
~Tomco23 | Dobra barbakan nie kompromituje się, bo to tylko świadczy jacy mechanicy pracują w Scanii w niemczech. Ale nie martw się w Niemczech nie jest tak źle najgorsi są mechanicy we francuskich servisach. Nigdzie nie napisałem że 10w30 leje się w Scanii. Myslisz że jak przepiszesz coś z opakowania oleju to jesteś mądry. Cały czas ci tolkuje że biorę pod uwagę ciśnienie oleju przy obrotach jałowych (circa600obr/min) . A kwiatki które wypisujesz że właściwości smarne oleju rosną z temperaturą to tylko świadczy o tobie i twojej wiedzy SERWISANCIE od klockow | 1 | ||
~Tomco23 | Idź odpal sobie nową Scanie roZgrzej sobie do 83 at i zobacz jakie będziesz mieć ciśnienie na wolnych obrotach | 1 | ||
~barbakan | to po * do serwisów jeździsz skoro wiesz lepiej? na parkingu przy flaszce tematy o*asz? | 1 | ||
~Tomco23 | Barbakan-Albo kwiatek 2. 0 atm cisn oleju paliła by się usterka silnika Scanii. To ty może swrwisujes z ale serio niewiele wiesz o tych motorach | 1 | ||
~Marco | Tom 600 jest na zimnym. Na ciepłym 500 obrotów. | 1 | ||
~barbakan | nawet wyświetla się komunikat o niskim ciśnieniu oleju | 1 | ||
~Marco | Jak spadnie do 1, 5 nic się nie wyświetla | 1 | ||
~zcx | Tomco23 Marco po co dyskutujecie z idiotą? szkoda czasu | 1 | ||
~zcx | to ten sam poziom dyskusji co z Łysym. czyli próby klaskania jedną ręką | 1 | ||
~Tomco23 | Barbakan a g ci się wyświetla, tak by się we wszystkich świeciło. ok 500 nie wiem ile dokładnie mają jałowe obroty, ja przyjąłem. 600 ale może być 500 (a może mniej lub więcej) | 1 | ||
~Ł ysy | Tomcio23. Ty chociaż wiesz jak są zbudowane pompy pleju? "Słabe pompy" -co w nich takiego słabego? Stosowanie rzadkich olejów jest podyktowane wyścigiem zmniejszania paliwożerności silników. Stąd pompy płynu ze sprzęgłem, sprężarki i inne *rele. Co takiego stanie się po wlaniu do silnika oleju o lepkości 10/40, 15/45, o ile olej spełnia wymogi jakościowe? | 1 | ||
~Ł ysy | Głupi ku tas zcx znowu chce uchodzić za experta? | 1 | ||
~Tomco23 | W Scanii w żadnej (starej czy nowej bez znacZenia) nie będziesz mieć info o ciśnieniu jeśli będzie ponad 1, 5. W Man d28 ciśnienie powyżej 0, 6 i się kontrolka wcześniej nie zapali zadna. W osobówkach min ciśnienia to często 0, 3 atm | 1 | ||
~zcx | Zjawiła się łysa szmata po wczorajszym zaoraniu. | 1 | ||
~Tomco23 | Łysy doskonale wiem, najczęściej to jest zwykła pompa zębata, często z zaworem nadciśnieniowym. A powiem ci więcej pomp może być więcej rodzajów nawet przy tym samym silniku. Jesli wzięliśmy ten silnik D28 z mamą to stosuje on w tym samym silniku 4 rodzaje pomp oleju zewnętrznie wyglądają prawie identycznie ale różnią się wydajnością. Wiadomo najmniej wydajna najmniej obciąża silnik (zrobić 6 atmosfer ciśnienia oleju to paradoksalnie mocno obciąża silnik) | 1 | ||
~zcx | i dalej szczeka. biedny ze złości nie może przeżyć, że jego kłamstwa bardzo szybko zostały zweryfikowane. | 1 | ||
~Tomco23 | Ktoś w Scanii wpadł na pomysł by odciążyć układ smarowania poprzez mniejsza pompę oleju, bo 1, 8 na wolnych obr też jest ok po co pompować 3 -4 na wolnych, a przy wyższych obrotach i tak idzie często przeZ zawór zwrotny. Tylko że auto się zużywa panewki zużywają i ta licha pompA przestaje wyrabiać. Ale to dla producenta też plus bo przyjedzie kupić nowe... (a do optymalizacji nadmiernej wytrzymałości sprzętów producenci nas przyzwyczajają) . oleju też wg nich nie trzeba wymieniać przez 150 tyS km. | 1 | ||
~Ł ysy | zcx. Kiedy ty zrozumiesz? Z tobą się nie rozmawia, z tobąsięnie dyskutuje. Tobie mówi się spier da laj. Tak jak innym internetowym "znaffcom ". | 1 | ||
~Ł ysy | Tomco23. Od lat używam olejów o podwyższojej lepkości /w granicach rozsądku 14W40/ w klasie jakościowej SJ wymiany co 30-40 tyś km. Zero problemów z pierścieniami, panewkami. Nie zamierzam nawet stosować olejów 5/30, Do zaleceń serwisowych niech się stosują młodzi, zdolni, prężni. Niech wymieniają oleje co 80-120 tyś km. Nawet najwyższej klasy, te najdroższe. | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.