ID: 245137
Transport się nie opłaca
ID: 245137
ID: 245137
Czyli o tym, kto rządzi w branży TSL?
Czyli o tym, kto rządzi w branży TSL?
~etransport.pl
Posty (91)
AgaGora
| Szpadel tlumoku. Nie wiesz co to jest? | 2 | ||
~Pan Ordynator | Że co cielęcino? | |||
~Pan Ordynator | Ty to jednak masz parówo dobrze... nasrane w łepetynie. | |||
Tomkat
| Czy na tym forum jest jakiś moderator? Przecież po tym artykułem jest jeden post, który coś wnosi, a reszta to szambo i prostactwo na całej lini. | 1 | ||
~bary | Spedycję to święte krowy transportu bez odpowiedzialności bez wymogów bez nadzoru. Jak do tego dołoży się Giełdę to mamy pełny patologiczny obraz transportu. Gumowce też swoje dokładają bo siedzą na zobowiązaniach więc biorą jak leci. Francuskie spedycję dziesięć razy się zastanowią zanim że swoim pograją. Druga spraw to co ma wielkość firmy do funkcjonowania na zdrowym rynku nic. W Francji, Hiszpanii cz Beneluksie a nawet Niemczech są ludzie jeżdżący dla siebie na swoim aucie i żyją nieźle żyją. Wiec można tylko peryferie transportu i transport trzeba wyleczyc-operacyjnie . | 1 | ||
~parkingowy dyrektor | kat uj uje ęic!zidohcbo... | |||
~bywalec | Ceny ustalane przez państwo już były i to nie jest dobry pomysł. Aut jest po prostu za dużo. Idealną proporcją byłoby gdyby zawsze było 10% mniej aut niż oferowanych transportów. Do tego raczej nie dojdzie, bo jak tylko jest ciut lepiej to zaraz masowe dobieranie aut w imię "dynamicznego rozwoju", a później gdy rynek się nasyci albo przesyci to jest płacz bo stawki spadają. Jedyną kwestią do uregulowania jest działalność wszelkiego rodzaju "spedycji". Handlować ładunkami powinny móc tylko prawdziwe spedycje a nie wszelkiego rodzaju "Grażyny" z laptopem, co dają * kilku przy*som z kilku firm i dostają od nich ładunki. Wg mnie prawnie powinno się ustanowić: - wymóg ubezpieczenia od niewypłacalności spedycji - mija termin płatności, składasz wniosek do ubezpieczyciela i ten ma obowiązek przelać Ci kasę w ten sam dzień, a on sam wtedy ściąga kasę od spedycji. Od razu by terminowość poszła o 99% w górę, bo każda spedycja wolałaby unikać podwyższonych składek od takiego ubezpieczenia. - termin płatności max 21 dni od dostarczonych dokumentów i fv za usługę - tutaj absurdu 60 dni a czasem i więcej nie muszę chyba nikomu opisywać. Spedycja ma czas do 3 dni na reklamację transportu ( uszkodzenie towaru, nieterminowość dostawy itp), po tym czasie obligatoryjnie uznaje się za usługę wykonaną bez zarzutu. - "dwustronność zlecenia transportu" - tu powinna być taka sama odpowiedzialność, np. skoro w zleceniu spedycja zapiszę karę za nieterminową dostawę, np 50% frachtu za dzień spóźnienia, to automatycznie taką karę może naliczyć przewoźnik jeżeli załadowca przeciągnie załadunek do kolejnego dnia ( np brak towaru, brak ludzi itp ), tu wprowadziłbym zakaz wpisywania, że 24h czy 48h wolne od opłat. Skoro auto jest umawiane na powiedzmy środę to firma od rana powininna być gotowa do czynności załadunkowych czy rozładunkowych, a nie że czeka się godzinami nim łaskawie ktoś zajmie się autem. Przyjeżdża auto i ma być ładowane czy rozładowane. Jeżeli ta czynność jest przekładana lub odkładana to kara za każdą godzinę czekania. Tak samo z awizacjami, ty spóźnisz się godzinę to kara, a jak masz awizacje na 8 rano a rozładują Cię o 17 to nic się nie stało. Takie zapisy od ręki rozwiązałyby odwieczny problem. | |||
~gość | - bywalec: masz całkowitą rację jeśli chodzi o terminy płatności, straty wynikające z oczekiwania na załadunek lub rozładunek auta itd. Tu muszą znaleźć zastosowanie wyroki sądów. Jak spedytor pisze w umowie, że jest powiedzmy głupi, to niech pisze, po co to wykreślać, a nuż zmądrzeje :) jednak co do cen mam inne zdanie. Argument o ilości aut jest w zasadzie słuszny jako diagnoza sytuacji ale nie jej poprawa, podobnie było z taxi i tylko ceny maksymalne ustalane przez miasto pomogły, jako tako to uporządkować. Napisz co byś zaproponował za zmiany żeby sytuację poprawić, przecież nie będziemy liczyć aut i wstrzymywać ich sprzedaży :) Paza tym ja wolę mieć 2 auta dodatkowe jeśli realizuję długoterminowy kontrakt i tak w sumie będzie ich więcej zawsze. uważam, że tylko ingerencja w stawki pozwoli reagować na dumping cenowy, nieuczciwą konkurencję, zmowy cenowe itp. To rozwiązanie pozwoli na kontrolę sytuacji i np. karanie firm, które za transport biorą za mało, a za inne usługi sobie odbijają straty, albo czekają aż konkurencja padnie. sorry ale dla mnie hasło wolny rynek oznacza wolną amerykankę, gdzie w mętnej wodzie pływają chore leszcze. | |||
~Tadek | W umowie przewozowej umieszcza się zapis. Zleceniobiorca podstawia auto na zał/rozl o ustalonej godzinie na czas nie dłuższy niż xx godzin. Przekroczenie tego czasu powoduje naliczanie dodatkowej opłaty w wysokości yy zlotych za każdą rozpoczętą godzinę. | 1 | ||
~Tadek | U mnie ten czas z reguły wynosi 4 godziny, czasem 6 | 1 | ||
~jarek ogarek | co z a bzdury, że transport sie nie opłaca, kazdy szef ma piekny dom z basenem, wczasy spa, super auto Q 7, ml x 6 jego zona i dziecie rowniez super bryki a tu pisza, ze sie nie opłaca | |||
~Pan Ordynator | A mnie to hcooja obchodzi czy się mojemu szefowi opłaci. Płaci i tyle. Jak przestanie to wymienię go na nowszy model. | |||
~jarek ogarek | prędzej ciebie wymienią na nowszy model, jestes juz stary -zaraz zaczniesz chorować - kregosłup, serce, hemoroidy po co komus potrzebny ktos taki jak ty? jak szybko umrzesz to nawet zus sie ucieszy | |||
~Tadek | Ordynator da radę. Jak przestanie być ćmukiem krakowskim to zostanie dziadem kalwaryjskim. Na precelka i wode nazbiera na żebrach. | 1 | ||
~Pan Ordynator | Nie wiadomo kto pierwszy z brzegu. Patrz i pilnuj siebie. | |||
~Pan Ordynator | Co tam AgaWsiora? | |||
~Tadek | Co tam ćmuku bredzisz o adze? | 1 | ||
~Pan Ordynator | Bonto jest wazelina i ciepłe kluchy. Podobnie jak ty łachmyto. | |||
~Pan Ordynator | I obojniak. | |||
~Tadek | Już rozumiem ćmuku :-) Miałeś wczoraj starcie z Agą. | 1 | ||
~Pan Ordynator | Noooo, rzucała do mnie twoimi stringami. | |||
~Ł ysy | Panowie o czym wy bredzicie? Chcecie ingerować w ceny, ustalać je odgórnie? Wystarczy respektować obecne przepisy. Utrudnić dostęp do zawodu przewoźnika biedakom i przygłupom. Gwarancja bankowa lub blokada kasy na koncie załatwiłaby sprawę. Należy podnieść poprzeczkę egzaminu na CKZP do poziomu, który nie ogarnie przygłup i owczarek niemiecki. Dzisiaj egzamin zdaje dobrze wyszkolona sabaka. To tyle. | 2 | ||
~Pan Ordynator | Się glaca wysiliłeś. | |||
~jedker real | do poziomu ktorego nie ogarnie przyglup i owczarek niemiecki a jak ja pisze psi woźnik na takich to glaca sie nie zgadza. jak tam plaza na hulajnodze | |||
~kris | Kolego goś ićdąc twoim tokiem nalezy kazdemu przydzielić ilośc kursów w miesiącu. Bo co z tego ze bedzie ustalona stawka jak będzie 10 wolnych aut i jeden ładunek? Bedą losować kto pojedzie. Jak pisze łysy generalnie rynek sam sie reguluje tylko z pewną bezwładnością. Są przepisy i trzeba je stosować. | |||
~kris | Gośc ty naprawdę uważasz ze jest ktos kto ma stratę na transporcie odbija ją na innych usługach? Jakim ku... trzeba byc de*ilem zeby cos takiego robić. Na jednym biznesie tracę 10 tys miesięcznie a na drugim zarabiam 10 tys miesiecznie to po miesiącu jeb... mam zero. To gdzie tu sens? Trzeba pozbyc sie niedochodowej czesci i skupic się na tym co daje zysk. No ale jak sie studiuje na uniwersytecie parkingowym to potem sie takie głupoty powtarza | |||
~300D | Taki glaca to już pewnie nie wie ile ma długów. Firma w której pracuje moja żona wysyła trzy palety z W-wy do Gdyni za 230zł. netto trzy razy w tygodniu. Te glace jeszcze mają z czego dokładać i do tego muszą lizać brudne ukraińskie dupska. Jak to dobrze że na czas przejrzałem na oczy. | |||
~Sancho Pancho | Nie opłaca się bo jest kryzys | |||
~Sancho Pancho | Widzę że pieski biorą się za transport dosadnie. Najpierw pozbyli się kierowców, teraz egzaminu zdają. Łyski, jak będą die szcznic, daj znać. Kupię cztery sztuki. Brakuje rąk do pracy w Warszawie | |||
300D
| ~Ł ysy 2019-08-16 15:46:32 Ty to masz już ponad 90lat albo w hooya lecisz. Mijają lata a Ty piartolisz te same farmazony. Przypominasz mi mojego sąsiada sadownika. Ile by mu nie dali to i tak susza albo za dużo deszczu. Takie przygłupy robią chlew na każdym rynku. Im taniej tym więcej, i więcej tym taniej. Kiedyś się porzygacie od tej roboty. Sąsiada szanuje, bo ma 40lat i zapiertala jak pszczółka, nie ma czasu pisać po forach. Łysy przyznaj że jesteś zwykłym trolikiem, to też będą Cie szanować. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.