Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Szwajcaria

ID: 244554


Witam. Wiem ze duzo watkow o tym ale odpowiedniego znalezc nie moge. Otoz bylem juz pare razy na CH i zawsze odprawe mialem w agencji na granicy. Tym razem laduje a odprawe mam miec w CH na rozladunku. W zwiazku z tym mam pytanie. Czy w takim razie moge jechac na granice na ktora chce? I jak na takiej granicy sie zachowac tzn odrazu pod szlaban czy do jakiegos celnika mam isc? Z gory dzieki za odp.

~Michał
*.centertel.pl

Posty (559)

~Michał
Nie wiem Panowie tlumqczylem im ze mam info ze z eur1 odprawa na granicy w agencji powiedziano mi w spedycji ze klient im powiedzial ze mam pokazac aby na granicy dokument i ze odprawa koncowa na miejscu rozladunku. Jade zatem na granice a co bedzie dalej sie okaze jutro
~dobry kolega
No tak ale aby wjechac do ch potrzebujesz jakis kwit europaische gemeinschaften albo tranzytowy t1 lub t2 inaczej nie wjedziesz
~Michał
Teraz zauwazylem ze mam jeszcze dokument na ktorym jest napisane MITTENTE:IT10 czy to nie jest to T1?
~dobry kolega
Nie t1 wyglada jak standardowa odprawa tylko w miejscu it i ch w prawym gornym rogu jest napisane T1
~Michał
E nie to mittente to nadawca i poczatek kodu
~Michał
No to nie mam zadnego dokumentu na ktorym widnieje T1
~dobry kolega
Musisz go wyrobic na granicy proste kosztuje ok 36 e pewnie bedziesz musial sam zaplacic
~Michał
Na dokumentach w lewym dolnym rogu mam napis po wlosku warunki dostawy EXW
~Kierowcabombowca
Masz Ex, czyli papier do granicy CH. Tam meldujesz się na spedycji
i robią papiery. Mając T1 lub T2 podbił byś je w okienku i jedziesz dalej do odprawy wewnątrz kraju.
~Michał
Mam jeszcze dokument jakis ale na nim nie widnieje napis T1 czy T2 tylko napisane jest po wlosku z zastrzezeniem bezplatnego zgloszenia wywozowego. Kurde bylem w ch 3 razy ale zawsze bylo tak ze dostawalem nazwe agencji i granice szedlem do niej z dokumentami i po temacie. Z tego co piszecie wychodzi na to ze mam wszystkie dokumenty ale t1 bede musial poprostu wyrobic na granicy
~dobry kolega
Dokladnie problem w tym ze wiele agrncji nie chce tego robic
ese
Fachowcy.. Podobno są tutaj KIEROWCY ZAWODOWI. Gdzie???

3

ese
Co by to było gdyby to była granica turecko-iracka na przykład w czasach, gdy transport międzynarodowy istnial jak najbardziej, a nie było internetu, czy nawet telefonów komórkowych?? Ba... Podobno nawigacji nie było! Ale byli za to kierowcy ZAWODOWI, fachowcy. A tu problem na poziomie przedszkola, z wymaganiami na poziomie profesora wyższej uczelni. Nie krytykuję. Stwierdzam jak bardzo ten zawód (?) upadl.

3

Nadul
Najgorsze jest to, że nie ma na to lekarstwa.

1

~Pan Ordynator
Nie ma lekarstwa, bo podobno Smak Gumy jest z banowany.
~Pan Ordynator
Powitać ese po dłuuuuugiej przerwie. Kiedyś nie było mediów, jedynka w Jelonku się zakleszczała, ale byli kierowcy i wzajemny szacunek. A dzisiaj?Dzisiaj w większości powożą cipy. Turcja, kolejka na granicy, problem z dokumentami?To nie dla leszczy.

1

~robert2
T1 jest dokumentem tranzytowym na przejazd przez dany kraj w tym wypadku ch a t2 jest do miejsca docelowego ex jest dokumentem potwierdzajacym miejsce pochodzenia towaru na podstawie ktorego wystawia sie wyzej wymienione wiec t1 nie moga ci wystawic do miejsca docelowego

-1

~Pan Ordynator
Da się to jakoś ominąć, jak wpadnie T-34?

1

~Piotr
@robert: T1- spoza UE, T2 - z terenu UE - w to w skrócie. Jak ładujesz w CH i masz odprawę w PL do musisz zrobić tranzyt T1 do miejsca clenia. Jak ładujesz w PL i robisz odprawe w CH ( nie na granicy !!!) to masz T2. Pomijam transporty clone na granicy, bo pytanie było o T1/2. Tak jak Michałowi powiedziano, że ma clenie w CH, to tylko na podstawie T2. Jak go nie ma to znaczy, że czeka go odprawa na granicy, no chyb, że ktoś wpadł na pomysł wystawienia tranzytu na niej.

1

~robert2
Tak wlasnie napisalem ze musi miec t2 moze zbyt zawile ale o to chodzilo i do t2 dobrze byloby gdyby mial tc10 na potwierdzenie odprawy chyba ze bedzie stepel urzedu na cmr
~Piotr
Chciałem tylko sprostowac Twoje " T1 jest dokumentem tranzytowym na przejazd przez dany kraj w tym wypadku ch". Tak nie jest, gdyż T1 dostaniesz jadąc ze Szwajcarii np do PL. Wiekszość klientów z krajów, które graniczą z CH robi ostateczne na granicy. Tranzyty zazwyczaj przy pozostałych. Jadąc do CH praktycznie każdy transport jest clony na granicy. Wszystko wynika z faktu, że ta granica fizycznie tam jest.

1

~Piotr
"Tranzyty zazwyczaj przy pozostałych. " miałem na myśli export z CH.
~Janusz
Teraz juz nie ma ZAWODOWYCH kierowcow

1

~Pan Ordynator
Fizycznie, to nie wiem czym się jaracie. Zajedzie na granicę, to sam się dowie czego mu brakuje.
~Janusz
Sa za to janusze grazyny i co najfajniejsze ci wielcy Posiadacze firm transportowych musza sie z tym zmierzyc
~Piotr
Fizycznie to chodzi o to, żeby nie tracił czasu, krążył granica-agencja, etc. Gość pyta to wypada odpowiedzieć. Poza tym to chyba nie rola kierowcy żeby:"sam się dowie czego mu brakuje. "
~Pan Ordynator
Piotr na jakiej podstawie Szwajcarzy mają go w puścić do siebie. EUR 1 wystarczy?
~Piotr
To wystarczy do clenia na granicy.

1

~dobry kolega
Tylko spedytor powinien podac adres agencji i powinien byc ustalony sposob zaplaty najgorzej jest jak zostanie z tym sam kierowca
~dobry kolega
Ciekawe za co placa tym nierobom w biurze firmy w ktorej pracuje ten kierowca skoro te tumany nie sa w stanie podac mu podstawowych informacji potrzebnych do zalatwienia sprawy
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.141.42.41

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels