ID: 244554
Szwajcaria
ID: 244554
ID: 244554
Witam. Wiem ze duzo watkow o tym ale odpowiedniego znalezc nie moge. Otoz bylem juz pare razy na CH i zawsze odprawe mialem w agencji na granicy. Tym razem laduje a odprawe mam miec w CH na rozladunku. W zwiazku z tym mam pytanie. Czy w takim razie moge jechac na granice na ktora chce? I jak na takiej granicy sie zachowac tzn odrazu pod szlaban czy do jakiegos celnika mam isc? Z gory dzieki za odp.
Witam. Wiem ze duzo watkow o tym ale odpowiedniego znalezc nie moge. Otoz bylem juz pare razy na CH i zawsze odprawe mialem w agencji na granicy. Tym razem laduje a odprawe mam miec w CH na rozladunku. W zwiazku z tym mam pytanie. Czy w takim razie moge jechac na granice na ktora chce? I jak na takiej granicy sie zachowac tzn odrazu pod szlaban czy do jakiegos celnika mam isc? Z gory dzieki za odp.
~Michał*.centertel.pl
*.centertel.pl
Posty (559)
~Michał | Nie wiem Panowie tlumqczylem im ze mam info ze z eur1 odprawa na granicy w agencji powiedziano mi w spedycji ze klient im powiedzial ze mam pokazac aby na granicy dokument i ze odprawa koncowa na miejscu rozladunku. Jade zatem na granice a co bedzie dalej sie okaze jutro | |||
~dobry kolega | No tak ale aby wjechac do ch potrzebujesz jakis kwit europaische gemeinschaften albo tranzytowy t1 lub t2 inaczej nie wjedziesz | |||
~Michał | Teraz zauwazylem ze mam jeszcze dokument na ktorym jest napisane MITTENTE:IT10 czy to nie jest to T1? | |||
~dobry kolega | Nie t1 wyglada jak standardowa odprawa tylko w miejscu it i ch w prawym gornym rogu jest napisane T1 | |||
~Michał | E nie to mittente to nadawca i poczatek kodu | |||
~Michał | No to nie mam zadnego dokumentu na ktorym widnieje T1 | |||
~dobry kolega | Musisz go wyrobic na granicy proste kosztuje ok 36 e pewnie bedziesz musial sam zaplacic | |||
~Michał | Na dokumentach w lewym dolnym rogu mam napis po wlosku warunki dostawy EXW | |||
~Kierowcabombowca | Masz Ex, czyli papier do granicy CH. Tam meldujesz się na spedycji i robią papiery. Mając T1 lub T2 podbił byś je w okienku i jedziesz dalej do odprawy wewnątrz kraju. | |||
~Michał | Mam jeszcze dokument jakis ale na nim nie widnieje napis T1 czy T2 tylko napisane jest po wlosku z zastrzezeniem bezplatnego zgloszenia wywozowego. Kurde bylem w ch 3 razy ale zawsze bylo tak ze dostawalem nazwe agencji i granice szedlem do niej z dokumentami i po temacie. Z tego co piszecie wychodzi na to ze mam wszystkie dokumenty ale t1 bede musial poprostu wyrobic na granicy | |||
~dobry kolega | Dokladnie problem w tym ze wiele agrncji nie chce tego robic | |||
ese
| Fachowcy.. Podobno są tutaj KIEROWCY ZAWODOWI. Gdzie??? | 3 | ||
ese
| Co by to było gdyby to była granica turecko-iracka na przykład w czasach, gdy transport międzynarodowy istnial jak najbardziej, a nie było internetu, czy nawet telefonów komórkowych?? Ba... Podobno nawigacji nie było! Ale byli za to kierowcy ZAWODOWI, fachowcy. A tu problem na poziomie przedszkola, z wymaganiami na poziomie profesora wyższej uczelni. Nie krytykuję. Stwierdzam jak bardzo ten zawód (?) upadl. | 3 | ||
Nadul
| Najgorsze jest to, że nie ma na to lekarstwa. | 1 | ||
~Pan Ordynator | Nie ma lekarstwa, bo podobno Smak Gumy jest z banowany. | |||
~Pan Ordynator | Powitać ese po dłuuuuugiej przerwie. Kiedyś nie było mediów, jedynka w Jelonku się zakleszczała, ale byli kierowcy i wzajemny szacunek. A dzisiaj?Dzisiaj w większości powożą cipy. Turcja, kolejka na granicy, problem z dokumentami?To nie dla leszczy. | 1 | ||
~robert2 | T1 jest dokumentem tranzytowym na przejazd przez dany kraj w tym wypadku ch a t2 jest do miejsca docelowego ex jest dokumentem potwierdzajacym miejsce pochodzenia towaru na podstawie ktorego wystawia sie wyzej wymienione wiec t1 nie moga ci wystawic do miejsca docelowego | -1 | ||
~Pan Ordynator | Da się to jakoś ominąć, jak wpadnie T-34? | 1 | ||
~Piotr | @robert: T1- spoza UE, T2 - z terenu UE - w to w skrócie. Jak ładujesz w CH i masz odprawę w PL do musisz zrobić tranzyt T1 do miejsca clenia. Jak ładujesz w PL i robisz odprawe w CH ( nie na granicy !!!) to masz T2. Pomijam transporty clone na granicy, bo pytanie było o T1/2. Tak jak Michałowi powiedziano, że ma clenie w CH, to tylko na podstawie T2. Jak go nie ma to znaczy, że czeka go odprawa na granicy, no chyb, że ktoś wpadł na pomysł wystawienia tranzytu na niej. | 1 | ||
~robert2 | Tak wlasnie napisalem ze musi miec t2 moze zbyt zawile ale o to chodzilo i do t2 dobrze byloby gdyby mial tc10 na potwierdzenie odprawy chyba ze bedzie stepel urzedu na cmr | |||
~Piotr | Chciałem tylko sprostowac Twoje " T1 jest dokumentem tranzytowym na przejazd przez dany kraj w tym wypadku ch". Tak nie jest, gdyż T1 dostaniesz jadąc ze Szwajcarii np do PL. Wiekszość klientów z krajów, które graniczą z CH robi ostateczne na granicy. Tranzyty zazwyczaj przy pozostałych. Jadąc do CH praktycznie każdy transport jest clony na granicy. Wszystko wynika z faktu, że ta granica fizycznie tam jest. | 1 | ||
~Piotr | "Tranzyty zazwyczaj przy pozostałych. " miałem na myśli export z CH. | |||
~Janusz | Teraz juz nie ma ZAWODOWYCH kierowcow | 1 | ||
~Pan Ordynator | Fizycznie, to nie wiem czym się jaracie. Zajedzie na granicę, to sam się dowie czego mu brakuje. | |||
~Janusz | Sa za to janusze grazyny i co najfajniejsze ci wielcy Posiadacze firm transportowych musza sie z tym zmierzyc | |||
~Piotr | Fizycznie to chodzi o to, żeby nie tracił czasu, krążył granica-agencja, etc. Gość pyta to wypada odpowiedzieć. Poza tym to chyba nie rola kierowcy żeby:"sam się dowie czego mu brakuje. " | |||
~Pan Ordynator | Piotr na jakiej podstawie Szwajcarzy mają go w puścić do siebie. EUR 1 wystarczy? | |||
~Piotr | To wystarczy do clenia na granicy. | 1 | ||
~dobry kolega | Tylko spedytor powinien podac adres agencji i powinien byc ustalony sposob zaplaty najgorzej jest jak zostanie z tym sam kierowca | |||
~dobry kolega | Ciekawe za co placa tym nierobom w biurze firmy w ktorej pracuje ten kierowca skoro te tumany nie sa w stanie podac mu podstawowych informacji potrzebnych do zalatwienia sprawy |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.