Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Szwajcaria

ID: 244554


Witam. Wiem ze duzo watkow o tym ale odpowiedniego znalezc nie moge. Otoz bylem juz pare razy na CH i zawsze odprawe mialem w agencji na granicy. Tym razem laduje a odprawe mam miec w CH na rozladunku. W zwiazku z tym mam pytanie. Czy w takim razie moge jechac na granice na ktora chce? I jak na takiej granicy sie zachowac tzn odrazu pod szlaban czy do jakiegos celnika mam isc? Z gory dzieki za odp.

~Michał
*.centertel.pl

Posty (559)

~MAN
Żeby było bez problemu, powinieneś znać nazwę agencji która obsługuje klienta, byle pierwsza z brzegu może nie być zainteresowana odprawa, eori, zabezpieczenie i tym podobne.
~Michał
Wszystkim "kolega po fachu" ktorzy madruja sie ze uj nie kierowca dziekuje za komentarze. Pamietajcie kazdy z was ma zasoba ten 1 raz. A to ze co niektorzy nie zaczynali w dobie internetu tylko latali i pytali po rajkach co i jak to juz nie moj problem. Jutro zajade na granice to sie wszystkiego dowiem. Na zaladunku dali mi cmr, fakture, i 2 jakies dokumenty wszystkie po wlosku. Na jednym jest (eur1) na drugim wyszczegulnione jakies konwencje prawne. Na zadnym z nich nie ma ze to T1 czy T2. Spedycja caly czas uparcie twierdzi ze te dokumenty wystarcza zeby normalnie przekroczyc granice i odprawic sie na miejscu rozladunku. Jak bedzie okaze sie jutro. Jesli bedzie trzeba to wyrobie ta t2 i tyle w temacie. Dziekuje za tak liczny odzew szegolnie tym kolegom co nie wniesli swoimi komentarzami nic do tematu i uwazaja sie za najmadrzejszych.
gustav
Michał ładowałeś we Włoszech i dlatego dokumenty nasz po włosku? Z EUR 1 jedziesz prosto do miejsca odprawy. O czym dyskutować?
~Michał
Gustav wiem ze mam po wlosku bo ladowalem we wloszech. Przeciez nie po chinsku. Chodzi mi ze na zadnym z tych dokumentow nie widnieje t1 badz t2. Piszesz ze z eur1 prosto do miejsca odprawy. Odprawe mam miec w miejscu rozladunku a jak poczytasz poprzednie wypowiedzi koledzy twierdza ze nie przekrocze granicy nie majac tego t2 a ze eur1 potrzebny bedzie ale do jego wyrobienia ale na granicy
gustav
Nikt nie pakuje ciebie na minę. Zawsze możesz podejść do celnika na granicy i zapytać czy potrzebujesz inne dokumenty by jechać dalej. Będzie trza, to granicy, w spedycji zrobisz T1 na koszt odbiorcy. Po prostu dawno tego nie przerabiałem, ale to żaden wstyd pytać.
~Michał
Wiem i tak zamierzam zrobic jesli sie okaze ze cos jest nie tak pozdrawiam :-)
gustav
Michał, przypomniałem coś sobie, czy na EUR 1 masz numer odprawy? Jeżeli tak, to na granicy walisz do celnika i wczytuje ten fakt i ogień.

2

gustav
Możesz ten numer mieć od załadowcy, spedytora na kartce w mailu, SMSie. Czynności takie same, odprawa częściowa na granicy, rozładunek i reszta to broszka odbiorcy.

1

~Michał
Gustav mam jakis numer na tym dokumencie eur1. Napisane jest na nim esportazione nr...

-1

~Michał
Dzieki gustav za podpowiedz
~dobry kolega
Michal jak to oclisz to opisz chociaz jakie dokumenty zalatwiles i co na to twoj pseudospedytorek jak go poinformiwales jak wyglada sprawa

-1

~Michał
Poki co nic nie zalatwilem jest jeden wielki burdel. Na granicy celnik spojrzal na papiery i powiedzial ze musze pierw zalatwic wloska agencje potem szwajcarska. Czekam poki co na info od spedycji do jakiej agencji mam sie udac. Pierwsza lepsza agencja z brzegu krzyknela 100e za zalatwienie tematu
~dobry kolega
To jest to o czym ci wczoraj pisalem sa 2 odprawy tez sie kiedys zdziwilem no i kto zaplaci
~Michał
Sa 2 odprawy wloska i szwajcarska. Wloskie agencje sa w centrum miasta Como szwajcarskie na granicy. Dostalem niby sms z agencjami Pesa i Plnzer. Jak sie okazalo Pesa do szwajcarska do ktorej mam sie udac po zalatwieniu wloskiej. Zas Planzer okazalo sie ze to firma transportowa na ktorej sa rozne agencje. Teraz czekam na info do ktorej mam sie udac. Normalnie mozna oszalec. Oczywiscie na granicy tak jak pisalem jest agencja ktora zaoferowala sie ze zalatwi dokumenty za kwote 100e ale ja z wlasnej kieszeni nie zaplace a spedycja milczy
ese
Poki co nic nie zalatwilem jest jeden wielki burdel. Na granicy celnik spojrzal na papiery i powiedzial ze musze pierw zalatwic wloska agencje potem szwajcarska"-

Coś takiego! Najpierw trzeba towar z jednego kraju formalnie wywieźć by do sąsiedniego wwieźć! Ale tam mają... porządki!

1

~dobry kolega
Ese widac ze tam nie byles po stronie wloskiej jest faktycznie burdel i syf wiedzialem ze chlopaka tam przytka na caly dzien a polusowa spedycyjka zawalila temat jak zwykle
~Michał
Panowie poszedlem jeszcze raz do agencji na terenie tego planzer wzieli dokumenty gdzies tam podzwonili i kazali czekac i wrocic za pol godziny. Dam znac co dalej. Klient zamawiajacy towar oraz spedycja nie maja widocznie bladego pojecia jakie formalnosci zalatwic. Zero instrukcji z ich strony do jakiej agencji sie udac pierw. Info po zaladunku bylo ze odprawa na miejscu rozladunku w CH co sie okazalo bzdura. Z tymi dokumentami co ja mialem musi byc pierw odprawa na granicy
~dobry kolega
Na st. loius jest podobnie zadna agencja nie chce robic tranzytu a jesli nie jestes firma szwajcarska wszystko odprawiasz na hranicy
~Pan Ordynator
Nspisałem to już wczoraj. W twojej spedycji są pier/dolnięci.
~Michał
Przyniesli mi papiery spowrotem powiedzieli ze dzwonili do szwajcarskiej agencji Pesa i ze tam o niczym nie wiedza. Wychodzi na to ze w zadnej z podanych agencji nie jestem zaavisowany
~Michał
Jezdze u malego przedsiebiorcy ktory bierze ladunki ze spedycji z jablonnej ta zas zwala wine na klienta ze to on nie pozalatwial tematow suma sumarum stoje i czekam az pozalatwiaja mi agencje
~dobry kolega
Ja w momencie zaladunku informuje sprdytora co mam i zawsze musisz miec dokument europaische gemeinschaft albo t2 i rachunek invoice
~Pan Ordynator
Już to wczoraj powinni zrobić.
~Michał
Dobry kolega tak tez zrobilem wczoraj zaraz po zaladunku zadzwonilem i podalem im jakie mam dokumenty. Ba nawet im zdjecia powysylalem tych dokumentow. Twierdzili uparcie ze wjade na nich do CH ale od poczatku mi sie to wydawalo dziwne dlatego tez napisalem ten watek
~dobry kolega
Dokladnie jesli klient nie dal zadnych papierow w uzgodnieniu ze spedycja powinienes podjechac po najblizszego urzedu celnego po t2 i wtedy byloby jak wstepnie pisales tylko bys to pokazal i wjechal bez problemu do ch
~Pan Ordynator
Jak nie mają umowy z agencją, raczej nic mu nie zrobią.
~Pan Ordynator
On od wczoraj pisze, i nawet nie wie jakie papiery ma.
~Piotr
Michał, my w takiej sytuacji dzwonimy do odbiorcy, czy ma agencję, z którą współpracuje.
Często jest tak, że mają już przetarte ścieżki.
Jeśli jednak wyjdzie kwestia odprawy w urzedzie wewenątrz CH to musisz roić ten T2. Idź tam, gdzie chcieli to zrobić i zapłać.
~dobry kolega
Potem mu szef nie odda bo powie ze nie mial tego wkalkulowane w koszty zlecenia
kryskamaryska
Wpuszcza go, to załatwi najlepszy, najwspanialszy i nieoceniony śc. Powie, że to jego znajomy i celnicy pokłonią się nisko i go wpuszcza, a łańcuchy założy sam osobiście ść. Co prawda, jeszcze nigdy tego nie robił, ale zawsze musi być ten pierwszy raz. Reasumujac, do zimy śc jest cnotka.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.149.250.19

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels