ID: 241862
Przegłosowali tachografy w busach
ID: 241862
ID: 241862
Parlament przyjął zmiany w Rozporządzeniu 561/2006. Jeśli Rada UE przyjemnie pakiet mobilności regulacje dotyczące czasu prowadzenia busów, odbierania odpoczynków i przerw, wcześniej wymagane jedynie dla ciężarówek, będą miały zastosowanie do wszystkich samochodów o DMC powyżej 2, 4 tony wykorzystywanych w międzynarodowym transporcie drogowym.
Parlament przyjął zmiany w Rozporządzeniu 561/2006. Jeśli Rada UE przyjemnie pakiet mobilności regulacje dotyczące czasu prowadzenia busów, odbierania odpoczynków i przerw, wcześniej wymagane jedynie dla ciężarówek, będą miały zastosowanie do wszystkich samochodów o DMC powyżej 2, 4 tony wykorzystywanych w międzynarodowym transporcie drogowym.
~etransport.pl
Posty (69)
~3000zl | Ciekawe. Widać ze kierowcy busów są bardziej inteligentni od kierowców ciężarówek. Gamonie z c+e na waszym miejscu piali by z zachwytu. W końcu będą jeździć z tacho! Super, czym więcej firm padnie tym lepiej dla kierowcy! Serio, wielcy tirowcy i to ich tok myślenia. Kto sprytny zainwestuje w prawko, może przez urząd pracy... Kierowcy z busa siadający na dużego szybko wygryza rozczeniowe marudy. Europę i prace kierowcy juz znacie. C+E tylko formalność. | 1 | ||
~3000zl | A o robotę się nie martwcie. Dużym nie jeździłeś, ok ale po UE tak. I to jest twój plus. | 1 | ||
~dobry kolega | Wielu busiarzy to spokojni ludzie ze zwyklym b sam wczoraj z takim gadalem na parkingu przed antwerpia nawet browara nie chcial bo nie pije | 1 | ||
~Max 4 | Busy jeździły jeżdżą i jeździć będą po Unii Europejskiej i bardzo dobrze niech wprowadzają tacha będzie więcej spokojniejszej roboty | 1 | ||
~Z telefonu | Skończyła się wolność. Teraz dopiero poczują co to jest gonitwa | 1 | ||
~dobry kolega | Kolego z parkingu ranst czerwony nowy vw jak z czarna plandeka rej ZS jak to czytasz to miales zaszczyt spotkac dobrego kolege z et | 1 | ||
~tago | Jak pamiętam, to busiarze zawsze chcieli zarabiać tyle co kiero na dużym. Teraz będzie mógł się poczuć jak kiero z dużego, bo dostanie tacho i kartę do niego. Obawiam się tylko, że zarobi w tej sytuacji znacznie mniej. | 1 | ||
Michal1978
| Witam. Będą sztafety. I dzieleniem się kasą za fracht. No i koniec proszenia się mniejszych o transport do sklepu w sobotę. I zajmować będą miejsca dużym na parkingach które i tak są za małe. | |||
Max4
| Na pewno jakiś procent tzw firm busiarskich upadnie ale to dobrze dla branży | |||
~Z telefonu | Będzie jechał głodny, bo im szybciej skończy, tym szybciej zacznie i witamy w paranoi | 1 | ||
~Kierowca | Bardzo dobrze. To powinno być już dawno wprowadzone | 1 | ||
~kiero | Bardzo dobrze! | 1 | ||
~kierowca | Max 4 Kierowca ta Lizbona-Warszawa w 19 godz to oczywiście żart? Nie to nie żart. 19-20 godzin to 100e szef dostanie za szybką paczkę. Popytaj busiarzy. Nie raz to mówili na parkingu. Szybkie siku i wio, bo nie ma czasu. | 1 | ||
Michal1978
| Przecież to będzie jakieś 3000km. Jadąc średnio 100km/h w dobę zrobi 2400 km. To jak szybko musi zapierdzielać że to zrobi w 20 godzin? Nawet z pampersem w gaciach nierealne. | |||
~Max 4 | Warszawa - Lizbona ok ok3300 km | 1 | ||
~Pirat | No i w ten oto sposób transport pojazdów do 3, 5 tony po Europie przestanie istnieć. Dodam że rząd chyba sam nie wie co robi. Czas szukać pracy chyba | 1 | ||
~marek | A co potem? Tacho dla samochodów osobowych? W jakim kierunku da de*ilna UE zmierza... | 1 | ||
~marcin | Jeśli zostanie to przegłosowane, to jest to absolutny koniec busów do 3, 5t. Definitywny. Nie wchodzą w grę żadne przeładunki, bo to jest nie opłacalne. Kary za przeładowania będą ogromne. Brak miejsc parkingowych - busy będą zajmować rajki - będzie dramat. Kurierka będzie mieć problemy. 45 h w hotelu? Kto za to zapłaci? Jazda 2/1? - przy tej ilości km co obecnie, a dojdzie do tego tacho - dramat. W ciągu 21 dni robi się ok. 10 tys km. To już jest na granicy opłacalności. Z tachem o wiele mniej. Są 2 firmy w Polsce z busami, gdzie kierowca za 21 dni dostaje powyżej 6 tys złotych. Z tachem na starcie będzie o 2 tys mniej. Kierowcy zaczną odchodzić. Nie ma możliwości aby międzynarodowy transport z busami się utrzymał. To koniec na 100%. | 1 | ||
~Max 4 | marcin więcej optymizmu busy są potrzebne będą przeladunki frachty będą drosze europejski przemysł potrzebuje busów po prostu spedycje będą musiały robotę ustawić no i oczywiście mniej kroić przewoźników | 1 | ||
~Kierowca | A co z busami 9_osobowymi typ master sprinter bedą mogły jezdzic bez tacho? Kierowca jedzie około 24 h do nl i po kilku godzinach wraca i ma ludzi na pokładzie a nie kartofle | 1 | ||
~Milioner | I bardzo dobrze zwiększyć kontrole tym nieodpowiedzialnym pseudo kierowcom i przewoznikom ze słomą w butach Tachografy + obowiązkowe wagi na wjezdzie do każdego państwa | 1 | ||
~kompost z łysych | Potrójne zero, widać że są nawet mądrzejsi i inteligentniejsi od takich ktosiów jak ty. I to nie jest przypadek. | 1 | ||
~Gulden | Polski transport byl potega w UE. Europa zachodnia zdecydowala aby ten rosnacy wrzod jezdzacy za dummping stawki wycisnac. No i teraz tacho na busy. Brawo dobra zmiana, dalej tak. Zachodni transport sie cieszy :-) | 1 | ||
~Milioner | Bardzo dobrze Prośba do ITD - na wagę każdy bus i daj Boże jak najszybciej tachografy wykluczy to idiotów z drogi | |||
~DZIADEK | Witam jestem kierowca ciezarowki prawie od 30 lat ale jak czytam o tych wpisach to widze ze wielu z was niema pojecia o tacho a zwlaszcza na busach. Kierowcy z busow chcac wyrobic karte do tacho to nie tak prosto bo trzeba zdac egzamin z przpisu AERTR czyli o czasie pracy potem badania psychotechniczne i na koncu lekarskie badania czy pan doktor dopusci [ cukrzyca ]. Wpis do prawka z kodem 95 [busy musza miec ten kod] włącznie z zebranymi papierkami i zdjęciem wysyłamy do PWPW i czekamy. Karta jest ważna na 5 lat tylko. No za to wszystko trzeba słono zapłacic. Czy to TIR czy BUS wszyscy jesteśmy uczestnikami dróg i szanujmy się. Wszystkiego dobrego w 2020r. | 1 | ||
~Papug | Może i jesteś 30 lat kierowca, ale wiedzę masz na poziomie przedszkolaka. Do wyrobienia karty kierowcy potrzebne jest tylko prawo jazdy. Może być z kat A1. I to tyle | 1 | ||
~Sesek | ~Smak Gumy i ~3000zl To ten sam pod innymi nickami? | 1 | ||
~Rafał solowka | Hej wytłumaczcie mi w czym problem bo nie kumam przecież tacho na busy to czas pracy skróci się o połowę a towary zostaną te same więc będzie trzeba 2 x więcej busów i kiero żeby to przewieźć co bez tacho więc chyba lepiej dla pracodawców bo więcej rob oty będzie i koniec z wyprzedzanie m jeden drugiego kto dłużej za kierownicą i więcej na dobę przewiezie A tak na marginesie jak będzie tacho na busie to wracam na busy i wielu znajomych z dużych jest tego samego zdania co ja | |||
~Adarsiak | Poz zmianach też zastanowię się czy nie wrócić na wiosnę na busy. | |||
~Rafał solowka | Zmiany za 6 lat dopiero więc nie ma co przeżywać |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.