Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Scania R450 problemy z spalaniem

ID: 240368


Witam, mam problem ze scania e6 r450 ze zmienną geometrią.
Rozszczelniła się chłodnica intercoolera, wymieniona a spalanie zostało tak jak przed awarią. Auto pali na pusto w granicach 27-29L pełno ciężko po za autostradą zejść poniżej 32L. Brak błędów. Ciśnienie doładowania pod obciążeniem max pokazało 3. 3-3. 5 bar. Może ktoś wie jakie jest książkowe? Auto ma przejechane 500 tyś. Filtry wymienione. Na dolocie do chłodnicy za turbina w tym gumowym wężu były ślady oleju, auto jednak na bagnecie trzyma olej, nie kopci, moc w miarę też ma. Może ktoś przerabial taki temat w tym silniku?
Pozdrawiam

~Ynwa2304
*.centertel.pl

Posty (77)

~Da_las
Zacznijmy od tego, ze Scania nie wypuscila jeszcze dobrego silnika z EGRem. Sprawdz uszczelnienia ukladu recylkulacji spalin.
~Sąsiad
Katalizator sprawdź może być zatkany albo oderwany
~PAN MECHANIK
ja bym najpierw zaczal od sprawdzenia cisnienia w oponach.
potem luz na kierownicy
~Ynwa2304
A zawory co ile km powinno się wyregulowac? 400 tyś?
~x-man
scania zaleca regulacje zaworow przy kazdej wymianie olejow i filtrow.

1

~Kierowca dylizansu
Moja osobowką przy dobrym deptaniu spali 40 litrów a wy szukacie problemu przy 32 w ciężarowce. Żałośni janusze biznesu...

1

realia
Kierowca dylizansu- żałosny to ty jesteś. Gdyby ciężarówki robiły tyle km co ty osobówką, to nikt by nie robił afery o 2 -3 l/100km. W przypadku ciężarówki gdy w ciągu roku robi 130 tyś km 2 litry to już jest dużo. To ci daje 2600 litrów. Po dzisiejszych cenach paliwa netto to około 10 000 zł rocznie. Przelicz to sobie jeszcze przez ileś tam samochodów w firmie to zobaczysz kto tu jest żałosny.
~ynwa2304
Napisałem że ciężko zejść poniżej 32L, to przy założeniu że jadę po płaskim i autostradą, o krajowej drodze nie wspominam czy górkach bo wtedy podchodzimy pod 40L, a te silniki przy pełnym tonażu w zróżnicowanym terenie spokojnie mieszczą się w 33L. A janusze transportu to takie osoby jak kolega który nic mądrego nie napisze, wyleje jakieś swoje typowo polskie bolączki. Pewnie Twoja Majorka tyle pali i nazywasz ją osobówką bo ton już pewnie nie uciągnie po za Twoją dupką :)

1

~Ktod
Przy 200tys w dwóch Scaniach wymieniali dpf, a zaczeło sie od problemow z adblue, spalanie według kom 27-28l

1

pawelrtrans
Mam ten sam problem spalanie 36/38 z pełnym obciążeniem, zawory, filtry (org. ) intercooler szczelny dpf ok. ~ynwa2304 udało się coś zrobić?

-1

~irun
scanie ze zmienna geometria turbiny zlopia paliwo jak geometria w turbo nawala. objaw czesto zapala sie kontrolka emisja spalin szczegolnie pod obciazeniem. naprawa -wymiana turbiny na nowa, tego nikt nie potrafi zregenerowac niestety. tzn regeneruja ale nigdy skutecznie tak na max 50 tys km

1

~Sdx
Zawor sterowania turbiny czujnik doładowania szczelność układu...

1

~Drobny przedsiebiorca
DPF kolego na 99 procent (-:

1

pawelrtrans
DPF sprawdzał serwis doładowanie wszystko wg nich w porządku nie wyświetla błędów

-1

gigi
generalnie jak to jest scania z egr to będzie więcej palić

-1

gigi
opony też mają duży wpływ, dla porównania podam przykład volvo fh na bridgestonach oś pędna z kiepska etykieta i potem założone good year fuelmax na oś pędna autko odrazu 2 l mniej...

-1

gigi
a może jakiś felerny okaz tej scanii że pije jak smok... może bezpieczniej puścic na export i niech inni szukają rozwiązania... ? szkoda ładować pieniędzy gdyż nie podniesie to wartości tego żelastwa...

-1

~miki
To mi volvo fh euro 3 460KM spala srednio 30 litrow po kraju, przebieg 1mln 620 tys ma najechane

1

gigi
kolego i jak ta królowa? bo temat się wyciszył...

-1

gigi
widać miki że Twój Volviak był i dlatego taki przebieg oraz ładne spalanie...

-1

gigi
był dbany miałem napisać

-1

pawelrtrans
niestety nadal wysokie spalanie brak błędów

-1

gigi
to spalanie masz z komputera czy pod pistaletem?

-1

gigi
nie masz czasem wolnego mostu?

-1

pawelrtrans
komputer pokazuje o 1l/100 mniej niż rzeczywiście, most najbardziej eco podobno 1150 przy 85.

-1

~Btk
Tak a ja jeżdżę i mam 1300 przy 85km scania r450 mega i spalanie do 30 różne ładunki. Faktycznie to może być wina przełożenia mostu

1

~Szypki
Scania r450 bez Egr po regeneracji turbiny duże spalanie wymieniłem intercooler dalej duże spalanie po wymianie na nową turbinę okazało się że spalanie spadło o 3 litry na setkę

1

~Marcin
Mam ten sam problem Scania R 450 z egrem poniżej 35 nie można zejść. Wymienione noxy wtrysk DPF regulacja zaworów i względem serwisu jest wszystko ok. Nie mam już pojęcia gdzie szukać przyczyny...

1

~Tadzik
Nauczcie się jeździć, nie lamentować...

1

~Ynwa2304
Witam po jakimś czasie, nic nie wymieniłem I nadal jest jak jest, trasy pusto-pełno z wanną 35L L. Ale chłodnica intercoolera znów na jednej rurce rozszczelniona więc zapewne to wina zmiennej geometrii. Straty mocy nie czuje, górki robi aż miło Ale wyrównuje sobie to paliwem. Sprawdzę ją pod kompem, ustawimy wszystko jak należy I zobaczymy co będzie.

1

Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.236.145.110

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels