ID: 240368
Scania R450 problemy z spalaniem
ID: 240368
ID: 240368
Witam, mam problem ze scania e6 r450 ze zmienną geometrią.
Rozszczelniła się chłodnica intercoolera, wymieniona a spalanie zostało tak jak przed awarią. Auto pali na pusto w granicach 27-29L pełno ciężko po za autostradą zejść poniżej 32L. Brak błędów. Ciśnienie doładowania pod obciążeniem max pokazało 3. 3-3. 5 bar. Może ktoś wie jakie jest książkowe? Auto ma przejechane 500 tyś. Filtry wymienione. Na dolocie do chłodnicy za turbina w tym gumowym wężu były ślady oleju, auto jednak na bagnecie trzyma olej, nie kopci, moc w miarę też ma. Może ktoś przerabial taki temat w tym silniku?
Pozdrawiam
Witam, mam problem ze scania e6 r450 ze zmienną geometrią.
Rozszczelniła się chłodnica intercoolera, wymieniona a spalanie zostało tak jak przed awarią. Auto pali na pusto w granicach 27-29L pełno ciężko po za autostradą zejść poniżej 32L. Brak błędów. Ciśnienie doładowania pod obciążeniem max pokazało 3. 3-3. 5 bar. Może ktoś wie jakie jest książkowe? Auto ma przejechane 500 tyś. Filtry wymienione. Na dolocie do chłodnicy za turbina w tym gumowym wężu były ślady oleju, auto jednak na bagnecie trzyma olej, nie kopci, moc w miarę też ma. Może ktoś przerabial taki temat w tym silniku?
Pozdrawiam
~Ynwa2304*.centertel.pl
*.centertel.pl
Posty (78)
~Ynwa2304 | jak w temacie... | |||
faq
| a pali tak tobie czy twojemu kierowcy bo to zasadnicze pytanie.. ; )? | |||
~Ynwa2304 | Jeżdżę osobiście, dziś przy 21 tonach, lekki wiaterek i już 38-40 | |||
~mechanik | jak zwykle pierwsze podejrzenie to kierowca, wielkość polskiego transportu mnie powala, pozdrawiam naprawiających auta na forum, polecić dobrą wróżkę? może wywróży przytarty silnik, robiłem kiedyś u takiego, oleju nigdy nie zmieniał | |||
faq
| a może to już czas na DPF? | |||
~Ynwa2304 | A gdzie mam naprawić auto? Na serwisie w Polsce który w R420 nie potrafił zaworów ustawić? Właśnie nie sztuką jest wydać 12 tyś zł, bo czasami wystarczy 300 zł i jest ten sam efekt. Kolego też myślałem o DPF, a orientujesz się jak zaleca się wymianę? Co ile km? Pozdrawiam | |||
~Ynwa2304 | Mój prywatny mechanik sprawdził doładowanie, nie ma błędów. Auto pod koniec tygodnia wyląduje na warsztacie, a na forum nie naprawiam tylko potrzebuję burzę mózgów i doświadczeń żeby eliminować metodą prób i błędów różne podzespoły które serwis zapewne zaraz chciałby mi włożyć nowe. | |||
~mechanik | zacznij od spawdzenia ciśnienia sprężania, potem ciśnienie oleju, dpf tez mozliwy, ale po kolei... | |||
faq
| pod górki słabnie bardziej niż zwykle? | |||
~mechanik | jeszcze jeden czynnik, zbiżność i hamulec gdzieś może trzymać, wtedy też więcej pali, drze gumy? tarcze nadmiernie gorące, nie zawsze za spalanie odpowiada układ napędowy | |||
~Ynwa2304 | Nic się nie grzeje, chociaż podejrzewam że zbieżność do poprawy bo wchodzi powyżej 85 kmh w drgania, opony nowe, felgi też, wyważone proszkiem, teraz drugi raz klasycznie i bez zmian, opony zrobiły 40 tyś km i nie widać żeby gdzieś mocniej były zdarte. Będę sprawdzał krok po kroczku | |||
~Ynwa2304 | Właśnie mocy nie brakuje jej ale wir w zbiorniku robi za duży:) | |||
~Btk | Ciśnienie doładowania powyrzej 3barow. W dafie jest do 1. 8 sprawdź ile powinien mieć orginalnie | |||
faq
| przy podobnych objawach wymieniałem ostatnio 1 wtrysk ale to była renata. Na mocy kierowca też nic"niby" nie czuł ale wyłapałem to po wzroście spalania.. Efekt wszytko wróciło do normy.. | |||
~Ynwa2304 | Wtryski są ok, układ paliwowy też. Wstępnie wiem że te scanie dają do 3 a ta ma lekko ponad, na chlodnicy napisane że do 3. 5 bara wiec może dała więcej i rozszczelniła ją. Serwis milczy, koniecznie chcą auto na pełno sprawdzić, nie uzyskałem w dwóch serwisach ile powinno być książkowo ale za to jakiś ich żale słuchałem przez 15 minut, ręce opadaja | |||
~Btk | Zawór spustowy na turbinie sprawdź i czujnik ciśnienia doładowania sprawdź | |||
~Ynwa2304 | Czujnik jutro poczyszczę, w czwartek mam zbieżność i od weekendu będziemy działać krok po kroku, dzięki za pomysły i czekam na kolejne Pozdrawiam | |||
~Da_las | Zacznijmy od tego, ze Scania nie wypuscila jeszcze dobrego silnika z EGRem. Sprawdz uszczelnienia ukladu recylkulacji spalin. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.