Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Nawet 500 tysięcy osób może zniknąć z polskiego rynku pracy

ID: 239231


Chodzi o otwarcie się Niemiec na pracowników spoza Unii Europejskiej. Choć większość Ukraińców jest zadowolonych z warunków pracy w Polsce, to ponad pół miliona pracujących tu osób opuści nasz kraj, gdy otwarty stanie się dla nich niemiecki rynek.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (65)

~Marek
Mam dalekiego kuzyna w Niemczech, który pracuje w urzędzie pracy w Mannheim, więc ma informacje z pierwszej ręki; nie musicie wdawać się ze mną w dyskusję, to co wam napiszę to po prostu czysta informacja.

Stanowisko niemieckich urzędów pracy i imigracyjnych w zakresie przyjmowania pracowników spoza UE jest inne, oficjalnie oczywiście są zainteresowani napływem robotników, ale w szczegółach widać, że interesują ich dwie kategorie ludzi:

1) pracownicy do prac sezonowych w ogrodnictwie, rolnictwie itp. Czyli przyjeżdżasz na sezon ogórkowy, szparagi, kopanie ziemniaków, zgarniasz kasę, formalności minimum i rzeczywiście można szybko się dostać, ale nie masz przy tym żadnych uprawnień socjalnych (poza ubezpieczeniem zdrowotnym, więc w razie choroby w trakcie pracy możesz iść do lekarza)

2) pracownicy określonych specjalności, w tym kierowcy ciężarówek, a więc to, co nas interesuje; tutaj rzeczywiście będzie można uzyskiwać pozwolenia na pracę ALE WARUNKIEM JEST OSIEDLENIE SIĘ NA STAŁE W NIEMCZECH Z RODZINĄ; oznacza to, że w dłuższej perspektywie czasu nie ma szans na to, żeby dostawać pozwolenie na pracę i oraz wizę pobytową bez spełnienia warunków takich jak - wynajem lub zakup nieruchomości do mieszkania (w grę nie wchodzą żadne hotele robotnicze, stancje, mieszkania w których melduje się po kilkunastu kierowców na raz), dokumentuje się to m. in. regularnie opłacanymi rachunkami za prąd, śmieci, czynszu itp. Poza tym wymagane będzie aktywna nauka języka niemieckiego - wytyczne dla urzędników są takie, że przy kontakcie przez pierwsze pół roku może być obecny tłumacz, ale potem mają stopniowo wymagać normalnej rozmowy przez petenta, a jeśli po roku pobytu w Niemczech przychodzi człowiek odnawiać pozwolenie na pracę i urzędnik nie może się z nim porozumieć po niemiecku, to znaczy, że ten warunek nie jest spełniony i ma być udzielona decyzja odmowna. Ostatni warunek to taki, że człowiek pracujący w Niemczech i mający na utrzymaniu rodzinę musi ją sprowadzić do Niemiec w ciągu tego roku na stałe; wytyczne są takie, że żona albo pracuje, albo szuka pracy i jest zarejestrowana w urzędzie pracy, dzieci są zapisane do szkoły i lekarza; nie muszę dodawać, że urzędy w Niemczech pracują bardzo sprawnie i nie ma szans, żeby jakieś dziecko nie chodzące do szkoły umknęło uwadze Jugendamtu, a żona "szukająca pracy" migała się od skierowań do pracodawcy - jest zasada, że jeśli dostajesz trzy skierowania z urzędu pracy do firm poszukujących rąk do pracy i w żadnej się nie dogadałeś, to oznacza, że wcale nie zależy ci na pracy i jesteś darmozjadem = tracisz rejestrację jako bezrobotny, nie masz opieki lekarskiej itd. W tym momencie kierowca pracujący w Niemczech nie spełnia już warunku, że ma ze sobą rodzinę w Niemczech i * zbita... Niemcy to cwany naród i nie chcą u siebie ludzi, którzy będą transferowali zarobioną u nich kasę np. na Ukrainę, tylko chcą, żeby ta kasa zostawała w ich gospodarce.

I teraz zastanówmy się, ilu Ukraińców pójdzie na coś takiego - czy kasa zarobiona u Niemca, ale wydana na utrzymanie całej rodziny w Niemczech będzie bardziej atrakcyjna od kasy, którą ten sam człowiek zarobi u Polaka, ale wyda na utrzymanie rodziny na Ukrainie???
Pomijam już elementy psychologiczne, patriotyczne, rodzinne (na wschodzie nadal istnieją rodziny wielopokoleniowe, żyjące razem i nikt nie zostawi samego starego dziadka lub babuszki, a tym bardziej nie każe im się przeprowadzać na starość do obcego kraju).

Informacje o spodziewanym masowym odpływie Ukraińców na zachód w mrzonki, wyjadą nieliczni, naprawdę unikatowi specjaliści zdecydowani do stałej emigracji, a takich zawsze w społeczeństwie jest garstka.
~Kierownik ciężarówki
Seff
2019-01-10 11:22:00
dwa bezrobotne debi-le kierownik i kryska od rana maja najwiecej do powiedzenia

Seff, ofeflusku takie info dla Ciebie. Nigdy nie byłem bezrobotnym człowiekiem, w przeciwieństwie do takiego gamonia, jakim jesteś ty. Obecnie stoję pod rampą we Wrocławiu, i kończą mnie rozladowywac. Taki widzisz jestem bezrobotny.
game_over
Marek, jeśli to co piszesz jest prawdą, a znając Niemców nie mam podstaw żeby nie wierzyć, to całe to otwarcie rynku dla pracowników spoza UE można śmiało nazwać legalną germanjzacją.
Fakt, nauczeni historią ustalają pewne zasady żeby nie łożyć na darmozjadów i socjalnych wyzyskiwaczy. Pytanie, kkedy wprowadzą nakaz zmiany nazwiska na niemieckie?
~3000zl
Rozczeniowe czuby wrócą do trzymania ogonów. Nic nie znaczenie nic nie możecie.
Nie mówię o normalnych Polskich kierowcach a o czubach z forum.
Teraz nawet pracy w PGR -rze nie dostaniesz. Ukraińcy zrobią z was bezrobotnych a o 6 z przodu zapomnij. Ciec pracuje za 1500zl.
~Bogaty.
Przybywa podań o pracę, najwięcej tych co ostatnie miejsce pracy piszą :Niemcy.
~Bogaty.
Nawet nie mają wymagań finansowych.
Ważne aby była praca u Polskiego Szefa.
Mają dość poniewierania u szkopa.
~fabio
Marek ma rację. Można sobie poczytać: s://forsal. pl/artykuly/1388452, ukraincy-niepredko-u ciekna-z-polski-na-z achod. html
~Bogaty.
Pewnie, że nie uciekną.
Nie są przecież na naiwni jak polskie kierowczyki.
~Marek
game-over: to, co napisałem to informacja z pierwszej ręki od człowieka, który pracuje w niemieckim urzędzie pracy. Jakby na to nie patrzyć, to jest to w całości logiczne, spójne i dalekosiężne planowanie, ale to jest już sprawdzony model działania - w latach 70 w tym modelu sprowadzano Turków nie po to, żeby pracowali i transferowali kasę do rodzin w Turcji, ale po to, żeby rodziny sprowadzali na stałe do siebie, a zarobioną kasę pompowali konsumpcyjnie w niemiecką gospodarkę.

Trudno odmówić temu pomysłowi logiki, znając niemiecką dokładność można liczyć, że będą się trzymać tych zasad tym bardziej, jeśli z tych procedur są właśnie szkoleni urzędnicy na szczeblu landowym, który de facto prowadzi administrację związaną z zatrudnieniem i imigracją.

Moim zdaniem Ukraińcy nie pójdą masowo na takie rozwiązanie, bo mentalnie, społecznie, ale i finansowo nie będzie to dla większości atrakcyjna oferta; pod tym względem Polska bedzie dla nich znacznie bardziej przyjaznym miejscem do pracy, bo stąd do domu jedzie się parę godzin, z dworca zachodniego w Warszawie autobusy odjeżdżają co 5 minut, a za kasę zarobioną w Polsce, rodzina na Ukrainie żyje na bardzo wysokim poziomie
~Bogaty.
Marku bardzo mądrze piszesz.
~Marek
erto - ulżyło ci? Pisałem na samym początku, że chcę napisać coś, o czym wiem, a nie sobie wydumałem. Co w moim poście cię obraziło, że mnie atakujesz? Wystawiasz sam sobie laurkę, bo mnie to spływa jak deszcz po nowej blachodachówce :)
~Marek
Raz jeszcze powtórzę, że powyższa informacja jest z pierwszej ręki, od niemieckiego urzędnika zajmującego się zatrudnieniem i imigracją, więc proponuję wklejać powyższą informację w innych wątkach i w firmach, żeby nieco spuścić powietrza w narodzie. Dramatu nie ma i nie zapowiada się, żeby jakiś kataklizm zbierał się nad nami, poza codziennymi problemami...
Krzykacze na forum na pewno będą pultać się dalej, ale karawana jedzie dalej, firmy niewypłacalne upadają, pozostałe firmy trwają, a normalni kierowcy robią po prostu swoją robotę.
~Marek
erto - nie napisałem nic obraźliwego, a ty mnie po prostu obrażasz, więc chyba po prostu moja informacja trąciła ci nerwa, bo nie pasuje do twojej teorii
~Marek
A poza tym moja racja jest mojsza niż twojsza
~Tołdi
Marek, odpuść. Tutaj szkoda merytorycznie zabierać głos - parking zawsze wie lepiej! Zmarnowałem sobie tylko 5 lat życia studiując swego czasu na dziennych w polibudzie śląskiej - jakbym to mógł przewidzieć, to wybrałbym się raz czy dwa w trasę z pierwszym z brzegu kierowcą na Zachód i po 3 tygodniach na przerzutach oraz tych wszystkich pauzach na Garbsenach, Dżanguerach, Irunach i Vipitenach, teraz miałbym co najmniej tytuł doktora, jak nie profesora, atak to mam zaledwie mgr inż; -)
~Borewicz07
Odnosnie zatrudniania Ukraińców. Dziś w radio slysze. Policja w Końskich zatrzymuje do kontroli auto. Kierowca jest Polak, policjantów zdziwił fakt, ze sześć kategorii pj (ukrainskiego) były uzyskane jednego dnia. Zatrzymany wyjaśnił, że to wszystko kosztowało go 2000zł.
witamina80
Ukraińca nie będzie obchodzić czy będzie w pracy 1200km od domu czy 600km od domu... jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze... Ukraińcy lepiej liczą pieniądze niż rodowici Polacy... smutne ale prawdziwe...

-1

~Pan Ordynator
Niech się gumofilce jeszcze trochę pocieszą.
Ł ysy
Marek. Nie traktuj erto poważnie.
To forumowy przygłup.
~Pan Ordynator
A teraz piszę całkiem poważnie. Jadąc dzisiaj przez D (zima, ciękie warunki i zablokowana A-72), pojechałem A-4 do A-9. Podczas "krótkiej" na A-4, zauważyłem kilka polskich zestawów z zasłoniętymi firankami (godzina była 13 i brak było odgłosu ogrzewania postojowego). Trochę mnie to zastanowiło, bo nikt w takich warunkach pogodowych nie rusza w nocy, zwalniając miejsce parkingowe. I też nikt w takich warunkach nie jedzie po nocy, tylko po to aby potem dłuuugo spać.
~Seff
erto ty głup-ku ty nie masz kolegów sklep juz zamknięty [ wysoko postawiony kolega ] dobre sobie
piotr2075
Czasami przeglądam dyskusje na tym forum i podobnych forach. Czasami chciałbym do Polski wrócić. Czytam jednak te posty (zarówno pracowników jak i pracodawców) i wraca mi trzeźwość umysłu. Dalej się zagryzajcie w swoim kociołku i dalej płaczcie i przeklinajcie. Na tyle was stać
~TransPOrtowy JEŁOP (!)
Nie uciekną, nie uciekną...

Średnia z kilku firm: POLSKA
1. Wypłaty na kraju od pon-pią (czasami wpada sobota albo niedziela) ogólnie weekendy w doma: 4500-5000zł NETTO.
2. Wypłaty na UE 2/2: 6000-6500zł NETTO.
3. -II- 3/1: 7000-7500zł NETTO.
4. -II- 4/1: 8500-9500zł NETTO.
To średnia z kilku firm za 2018r. Teraz od Stycznia mają być podwyżki-Ile tego nie wiem. Taka jest prawda ale oficjalnie mało kto mówi o tym a szczególnie tu na ET. Oficjalnie: WSZYSCY narzekają...
~Seff
ludzie głu-pek erto ma wysoko postawionego kolege na 2 pietrze
~Pan Ordynator
Scenariusz może więc być taki. Przyjedzie niemiecki boss na pierwszy lepszy parking, zobaczy Chachła w lkw, zaproponuje pracę i wyższe zarobki (o praktykę nie będzie pytał, bo przecież Chacheł sam dojechał do reichu). Ponadto powie że wszystkie związane z tym formal ości załatwi osobiście. I co?I po "ptokach", dziad może go cmoknąć i szukać po ukraińskich stepach.

1

~Pan Ordynator
A klamota w reichu. Co wy na to druciarze?
~Piotrek Piotrek
Prawda jest taka że ukrajińce jak szybko pójdą do Niemca tak jeszcze szybciej od niego uciekną.
Niemiec Polaka traktuje słabo a resztę jeszcze gorzej.
Osobiście znam przypadek że Filipińczyki odeszli od Polaka do Niemca i bardzo szybko wrócili. Kasa w Niemczech? Dużo lepsza niż w PL? Żart. Wiele niemieckich firm oferuje niSze wynagrodzenie niż Polsce. Polski dziad to oszust ale przy faszyście to grzeczny kotek. Tu w Niemczech jest milion firm które tylko czekają żeby poniewierać Ukraińców a na końcu im nie zapłacić.
~Kierownik ciężarówki
Uciekną, nie uciekną. Dla mnie Ukraińcy nie są żadnym problemem. Robotę zawsze miałem, mam i będę miał. Konkurencją to może i będą, ale dla posiadaczy prawa jazdy, anie kierowców. Żaden normalny szef, nie pozwoli sobie zatrudnić w swojej firmie ofeflusa, który nie dba o siebie i o sprzęt. Kierowca i auto jest wizerunkiem firmy, a kabina niejednokrotnie domem, w którym należy mieć porządek.
~Kierownik ciężarówki
Erto kierowcy sie nie zjednoczą, i to nigdy. Zapamiętaj sobie te słowa raz na zawsze. Nauczyciele maja do siebie szacunek, i umieją ze sobą normalnie żyć. W naszej branży tego już nie ma. Wystarczy posłuchać radia cb. Także na zjednoczenie polskich kierowców liczyć można tylko na forum. I to też nie zawsze.
~Transportowski
To już wiem, kto będzie handlował sraj taśma na bazarze.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 54.87.17.177

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels