Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

SCANIA R410 E6 2014R MEGA. DUŻE SPALANIE

ID: 227082


Witam 3tygodnie temu wziąłem w leasing swój pierwszy samochód Scania r410 2014r euro 6 ma 400tys km przebiegu. I jak na to auto dużo pali pusto często jeżdżę ok 300km w tygodniu ciągiem i wtedy ma spalanie już 30l z zaladunkoem 24t ostatnio 38-39 zazwyczaj ładowane ma ok 6 do 12t wtedy spalanie jest ok 32l jeździ głównie Polska Szwecja. Byłem w serwisie zaktualizowali oprogramowanie i nic nie dało. Dodam że opony klocki duży przegląd oleje filtry kompletnie wszystko było robione 3tyg. Temu. Serwis mówi że powinna palić 26 27l i nie wiedzą gdzie jest problem. Może jakieś pomysly? Wskazówki. Z góry dziękuję za pomoc.

Posty (65)

Szlifiarz
W Niemczech był robiony ten serwis duży i niby robili regulację zaworów. Zero błędów. Serwis nie wie co się dzieje czym spowodowane. Dodam że wsadzilem kolegę na ta scanie na tydzień co w manie tgx440 ma spalanie 27 28l i sam powiedział że nie potrafi zejść ta scania poniżej 33l z ładunkiem 10t. Nie wiem co robić. Nic się nie świeci nie kopci. Pracuje równo. Jedyne co zauwazylem że jak zdlawi ja trochę pod górę np poniżej 1tys obr. Spadnie i wcisne gaz to pracuje głośniej klekocze do póki nie uzyska 1100 obr. Mniej więcej. Oleju po 10tys. Km nie ubyło adblue bierze ok 2. 5l na 100km opony nowe goodyear fuelmax d przód Westlake 385/55 Tak jak wyszła. org. Nie wiem co robić ma ktoś może na Śląsku jakiegoś magika od scani? Dzięki za pomoc
~Btk
Jak z mocą auto normalnie jedzie czy molowate?
Szlifiarz
Nigdy nie jeździłem scania ale według mnie podobnie idzie jak daf 460 e6. Jedyne co zauwazyle. Że potrzasa kabina jak się auto rozpędza albo jedzie na odcięciu nie wiem czy to ma coś wspólnego. Ostatnio na Szwecję 3t mebli w tym tyg spalanie 32l co prawda śnieg temperatura ok 0 stopni ale raczej płasko czasami jakaś górka. Sam nie wiem co robić.
~btk
test drogowy był robiony? na serwisie byłeś przy aucie jak serwisowali?
~Xyz
I bardzo dobrze. Scania 410 to najwiekszy gniot. Kolejny rekin transportu dal sie nabrac na LEGENDARNE niskie spalanie. Teraz sie bujaj tym parchemvi teac pieniadze.
~filou
Posadz szofera daj mu 28 L normy. Reszte musi sam dotankowac albo ociazyc nieuka.
Szlifiarz
kolego xyz nie masz nic mądrego do powiedzenia to się nie wypowiadaj. wziąłem Scanie bo dafa którego wziąłem 106 wytrzymał 10tys km i padł silnik na 2 cyl stracił kompresje. Nie żartuje przy 300tys km 2014r i z prawnikiem mi się udało wymienić auto wziąłem scanie którą wyglądała na zadbaną pełne wpisy w książce serwisie bez usterek na gwarancji żadnych poważnych oprócz czujnika nox. I te auta dalej są poczciwe a ty wgl nie znasz Sie na rzeczy widać że wiesz gdzie kluczyk i kierownica reszta Cię nie obchodzi. wziąłem swoje auto z prostego względu chce być co tydzień w domu i wybierać sobie robotę. jedno i nie mam zamiaru więcej robię na siebie. A koledzy obrotów ma przy 89 1300 dokładnie. Dzięki na prawdę za wypowiedzi wszystko czego nie sprawdziłem jeszcze a proponujecie będę sprawdzał. pozdrawiam
~Szlifiarz
Kolego to jest oryginalna mega w serwisie potwierdzili że w takiej konfiguracji wyszła nie było żadnej ingerencji. Szczerze powiem że przy takim spalaniu mało opłacalny biznes żeby nie powiedzieć że śmiesznie zarabiać 4tys na miesiąc jeżdżąc u siebie.
~filou
Serwis mówi że powinna palić 26 27l -to jest o. k
ale jezeli masz 24 T to 33 L jest normal.
Jazda Eco Roll jest bardzo wazna. Mozna 5% zaoszczedzic.
~filou
Typuje na turboladowarke. Przy obrotach powyzej 900 zaczyna sie zmieniac geometria lopatek zo powoduje szybsze dostarczeni powietrza do cylindrow.
Nie kazdy mechanik potrafi to zmierzyc.
~Da_las
Moze zacznijmy od najbardziej ba*alnych rzeczy. Jak wyglada sytuacja z temperatura silnika? Wskazowka jest idealnie w pionie po nagrzaniu i nie rusza sie?
~Da_las
filou, 410 ma zwykla turbine. I nie ma egr.
~filou
Topografia terenu, styl jazdy kierowcy -15%
~Da_las
1300 obrotow w Scanii to jest normalnie. Kiedy byly wymieniane wszystkie filtry? Filtr paliwa tylko i wylacznie oryginal. Naczepa nie robi oporow?
~filou
wbesto 5 L dziennie?
Szlifiarz
Panowie bardzo dziękuję za wskazówki powiem tak. Wszystkie filtry oleje itp 10tys temu wymienione w serwisie scani w Berlinie. przy tym zostały założone nowe opony oraz termostat. Jedynie czego nie mogę znaleźć to wzmianki o regulacji zaworów. Tak jak kolega wyżej powiedział turbo jest zwykle bez zmiennej geometrii oraz nie posiada egr. I cały czas mówię o spalaniu do 10t nie wiecej. Eco rok mam 88% jeżdżę już nawet tak jak pokazuje auto. Spalanie i tak jest duże. Znalazłem jeden problem narazie była wymieniana jednostka sterująca. Nie wiem o co dokładnie chodzi. Jedna rzecz nie pasuje mi tzn w scani jest coś takiego że dzwoni się do nich podaje się vin i mają wgląd do parametrów w danym momencie i ileś tam do tyłu i jest pewna nie ścisłości u nich pokazało że auto w tygodniu pracowało 19h powyżej 1tys obr. A aż 16h na biegu jalowym co jest nie możliwe. Sam jeżdżę i co prawda chodzi na biegu jalowym jak na prom wjezdzam zjezdzam czy chwilę po dłuższej jeździe ale nie 16h to daje ok 3h na dzień. Akumulatory nowe też założone w serwisie dogłębnie była przejrzana i nie wiedzą gdzie szukać?
Szlifiarz
Naczepe dostałem nowa schmitz więc nie powinna. opony na naczepie continental Eco. Wozi się na prawdę lekko ale ten problem się ukazał od początku sam koń z Wiednia do Częstochowy spalił 24l z naczepą jazda Świnoujście Poznań 89kmh bez korków luźna droga 30l bez ładunku to raczej nie jest normalne?
~Ziom
Szlifierz a jakie masz opony, nie rozmiar tylko producent, na chińczykach często wzrasta
~Da_las
Wymiana jednostki sterujacej to po naszemu komputer sterujacy silnikiem. Jednostka zalozona nowa i programowana czy uzywana? Ziom, moze wzrastac spalanie, ale nie o 1/3. 1-2 litry to jest maks.
Szlifiarz
opony goodyear fuelmax d napęd westlake przody. jednostka sterująca w serwisie zaczym ja wziąłem więc nie mam pojęcia jaka założyli podejrzewam że nowa w Niemczech ale głowy nie dam
~Da_las
To wiec wedlug mnie tak sie do tego trzeba zabrac. W pierwszej kolejnosci kabina w gore, na kolektorze dolotowym z gory, bardziej z przodu (lewa strona silnika), jest czujnik od turbiny przykrecony dwoma srubkami. Wykrecasz go, bierzesz spray do czyszczenia stykow, czusta szmatke i usuwasz nagar zgromadzony na nim, a w szczegolnosci na bolcu. Oceniasz wizualnie czy nie jest uszkodzony i czy ten bolec sie nie rusza.
~Da_las
W drugiej kolejnosci wizyta w serwisie. Regulacja zaworow + podpiecie komputera. I maja zrobic test visco i sprawdzic wskazania czujnika cisnienia doladowania, najlepiej w probie drogowej. Jak padla jednostka, jest bardzo duze prawdopodobienstwo, ze uszkpdzila czujnik i/lub visco. Nie zawsze wytzuca blad, trzeba zrobic testy. I niech zrobia dostepne aktualizacje na EMS i GMS. No i niech sprawdza co to jest za jednostka zalozona. Do ktorego Serwisu masz najblizej?
Szlifiarz
serwis w Częstochowie ale ostatnio na aktualizowanie całego oprogramowania byłem w Gliwicach. testu drogowego nie robili a samochód nie miał żadnych błędów w kabinie. znalazłem jakiegoś gościa który niby pracował w serwisie scani ma też oryginalny komputer dostęp do aktualizacji i przyjeżdża na miejsce zastanawiam się czy lepiej jechać do serwisu czy żeby ten koleś podjechał i zobaczył to pierwszy?
~Da_las
Sam ciagnik nie powinien wiecej spalic jak 18-19 litrow, na pusto w okolicach 24 litrow.
~Da_las
Jak masz jakiegos magika z SDP3 to bierz jego. Jezeli masz info, ze zna sie na rzeczy to bedzie sto razy lepszy niz serwis. Serwis to tak jak dzieci we mgle.
~Da_las
I tak jak pisalem wczesniej. To, ze nie wyrzuca bledow to czasami nie znaczy, ze cos nie jest zepsute. Niekiedy trzeba zrobic testy i obserwowac wskazania parametrow.
~felus kombajnista
Wymienic łacznik miedzy kierownica a siedzeniem, przemalowac zderzak na czarno. Pomoze.
~Szlifiarz
Dzięki ma czas dopiero w sobotę ale zobaczymy jak problem ustanie to napiszę co i jak. W razie jakby ktoś mial jeszcze jakieś pomysly to oczywiście proszę pisać.
~Rok
Twoja scania pali jak na zimnym. Wymien czujnik cisnienia powietrza. Powinno pomoc
Szlifiarz
Panowie sprawa wygląda tak znalazłem jedną rzecz która nie jestem pewien czy działa prawidłową mianowicie chodzi o hamulec silnikowy (gorski) dajmy na to że na wyłączonym silniku jest sztanga tego hamulca jest zassana natomiast na wlaczonym silniku sztange czy też jak to nazwac srube wypycha i tak jest cały czas. jeżeli jednak ręcznie na chama ja wcisne i trzymam zauważyłem że silnik pracuje ciszej a spalanie na desce rozdzielczej w danym momencie spada z 4l na 2. 3l? pytanie jak to powinno być? nie wiem czy ktoś mnie zrozumie bo ciężko to wytłumaczyć.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.138.137.212

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels