ID: 227082
SCANIA R410 E6 2014R MEGA. DUŻE SPALANIE
ID: 227082
ID: 227082
Witam 3tygodnie temu wziąłem w leasing swój pierwszy samochód Scania r410 2014r euro 6 ma 400tys km przebiegu. I jak na to auto dużo pali pusto często jeżdżę ok 300km w tygodniu ciągiem i wtedy ma spalanie już 30l z zaladunkoem 24t ostatnio 38-39 zazwyczaj ładowane ma ok 6 do 12t wtedy spalanie jest ok 32l jeździ głównie Polska Szwecja. Byłem w serwisie zaktualizowali oprogramowanie i nic nie dało. Dodam że opony klocki duży przegląd oleje filtry kompletnie wszystko było robione 3tyg. Temu. Serwis mówi że powinna palić 26 27l i nie wiedzą gdzie jest problem. Może jakieś pomysly? Wskazówki. Z góry dziękuję za pomoc.
Witam 3tygodnie temu wziąłem w leasing swój pierwszy samochód Scania r410 2014r euro 6 ma 400tys km przebiegu. I jak na to auto dużo pali pusto często jeżdżę ok 300km w tygodniu ciągiem i wtedy ma spalanie już 30l z zaladunkoem 24t ostatnio 38-39 zazwyczaj ładowane ma ok 6 do 12t wtedy spalanie jest ok 32l jeździ głównie Polska Szwecja. Byłem w serwisie zaktualizowali oprogramowanie i nic nie dało. Dodam że opony klocki duży przegląd oleje filtry kompletnie wszystko było robione 3tyg. Temu. Serwis mówi że powinna palić 26 27l i nie wiedzą gdzie jest problem. Może jakieś pomysly? Wskazówki. Z góry dziękuję za pomoc.
Posty (65)
~filou | no to znalazles przyczyne. jezeli klapa nie jest calkowicie otwarta powoduje zator spalin. aby te spaliny wypchnac silnik potrzebuje wiekszej mocy co powoduje wieksze zuzycie paliwa. otworz szampana i poklep sie po ramieniu. | 1 | ||
~Da_las | Jak zwolnisz hamulec reczny to klapa czasami sie nie cofa? | |||
~insomnia | Sprawdz termostat a jezeli chodzi o klape hamulca gorskiego to moze sie tak ustawiac po to zeby silnik szybciej nabrał temperatury. Podepnij SPD3 jezeli nie mam błedów to sprawdz temperature maks 20 km na pusto i silnik powinen byc ciepły. | |||
~filou | ~insomnia 2017-12-3 0 19:06:17 Sprawdz termostat a jezeli chodzi o klape hamulca gorskiego to moze sie tak ustawiac po to zeby silnik szybciej nabrał temperatury. U nas na cieciowni sa takie same ojawy. Jak otworze okno to musze do pieca dolozyc bo jest zimno | |||
Szlifiarz
| Panowie podłączyłem autocom takie coś mi się udało załatwić błędów nie ma żadnych a w ustawieniach od górskiego pokazuje że 33procent jest zamkniety. nawet po dogrzaniu silnika tyle że na luzie na tempomacie klapa też nie rusza jak mu coś odbije to klapa w trakcie pracy spadnie na 0 wypuści spaliny i zamyka się spowrotem? dziwi mnie to że gdy odepne kostkę że sterownika to spalanie spadnie na 2. 1l a jak ja Podłącze to wskakuje na 3. 7l nie ma ktoś takiej scani żeby zaobserwować jakieś spalanie na luzie pokazuje w danym momencie? | |||
~Ziom | Czy to Scania, Volvo albo Daf to na wolnych spalanie musi być na rozgrzanym w granicach 2-2, 5, jak masz więcej to dlatego Ci dużo pali, zacznij od tego górskiego | |||
~janek | PS4 juz zhakowali | |||
Szlifiarz
| Okazało sie jednak że hamulec górski w tej scani tak ma działać i służy do dogrzewania i zapobiegania szybkiego chłodzenia przy niskich temperaturach. Propozycja serwisu wymiana wszystkich filtrów. Filtry wymienione efekt marny nic sie nie zmieniło. Mimo wskazówek dla kierowcy 92% spalanie przy 8t 30l. Pozdrawiam | |||
~Jam | Sprzedaj scanie i kup premium. Będziesz miał tanie i ekonomiczne auto. Bo na szwecje pewnie za 0, 7e to ci nic nie zostanie przy takim kredycie i spalaniu. | |||
~Da_las | Sprawdzales to, o czym pisalem przed Swietami? Mozesz wierzyc lub nie, ale malo kiedy podwyzoszone spalanie idzie w parze z wyswietlajacymi sie bledami. W 90% trzeba robic testy i/lub regulacje. A serwis to z reguly nic innego nie potrafi jak tylko wymieniac. Od filtrow zaczynaja. A klient za wszystko zaplaci. Z tego zyja. | |||
Szlifiarz
| Panowie potrzebuje rozpiske błędów do scani r410 te dtc bo znalazłem z 3 błędy niby nie aktywne ale może coś nakieruja. | |||
~asa | Jedź na serwis a nie na forum pytasz. | 1 | ||
~Kamaz | Biedny ten twoj kierowca. Na pewno głowę mu cały czas zwracasz serwisami zamiast chłopak w domu miałby siedzieć. Postaw auto pod plotem to na pewno mniej spali. | |||
~Da_las | Do ~Kamaz i ~asa - uprasza sie o czytanie tekstu w calosci. Do ~Szlifierz: wpisz sobie w googlach: truck kody. ru. Strona rosyjska, ale jak nie znasz tego jezyka to bedzie z boku: tlumaczenie strony i w to kliknij. Scania jest tam dosc fajnie rozpisana. | 1 | ||
~jarsonsania | Poradziłeś sobie kolego z tym spalaniem? | |||
~Rafał | Kolego rozwiązałes ten problem z tym wysokim spalaniem? | |||
~mt. | Panowie, bez paniki. Moj kierowca jadac samym ciagninikiem po naczepe spalil na autostradzie 42 L / 100 km. Jechal R450 - nowa | |||
~obserwator | ~mt zmień kierowce, spalanie spadnie odrazu.. | |||
~cenna porada | tylko chip tunning v tech krk na 450KM U nas był ten sam problem scania R410 2013r bez egr spalanie 40-45/100km na plandece teraz po tunningu 29-31/100km (w serwisie wymienili dpf za 7tyś i nic nie dało) | |||
~pierwszy raz... | liczysz paliwo i km czy spisujesz z kompa? | |||
~Michalgdb | Scania r450 mega. 340 tyś km. Średnio pali mi 26-27 litrów na 100 km. Ładunki mieszane ale średnia wyjdzie około 18-20 ton | |||
Stoper90
| Witam, mam ten sam model i przy 320 tyś przebiegu zaczęło się to samo. Jeżeli ktoś to przerobił proszę o informacje co i jak. Pozdrawiam | |||
~Zen | Jeśli klapka o górskiego jest przycięta, to zazwyczaj wystarczy włącznik przestawić na automat i ciągle używać, na zimnym silniku zostawić zamkniętą, powinno się samo przedmuchać. Jeśli to nie pomorze, to trzeba rozebrać i przeczyścić. Jeżeli niema błędów, a termostat jest ok. to jest właśnie winowajca wyższego spalania nawet ok. 4l. Naturalnym środowiskiem diesla e6 jest ciężka praca wtedy rzadko się coś zapieka. | |||
~Zbyszek | Walczyłem z podobnym tematem w Volvo fh500, winowajcą okazał się czujnik temperatury spalin oraz czujnik nox na wylocie - błędów oczywiście na komputerach zero., . całą walka to aż dwa lata... | |||
~Tomasz111 | Zbyszek który rok był tego Volvo? O ile spadło spalanie? | |||
gigi
| a miały być takie oszczędne... | |||
~Zbyszek | Volvi fh 500 spalanie spadlo na 22, 5l | |||
~Adi | Szlifiarz udało się dojść co z tą Skanią? | |||
~Problem rozwiązany | Scania R410 Jest za niski moment obrotowy w tych modelach (nie we wszystkich, sprawdź VIN!). Trzeba podnieść te parametry i automtycznie moc do około 460KM oraz wtryski i DPF !!! | |||
~Woder | Witam. Mam ten sam problem ze scania. 32l przy ładunkach 10-15 ton po płaskim. Z licznika pokazuje 28l, a z paliwa 32l. Scania jest przereklamowana, tak mało miała palic |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.