ID: 227082
SCANIA R410 E6 2014R MEGA. DUŻE SPALANIE
ID: 227082
ID: 227082
Witam 3tygodnie temu wziąłem w leasing swój pierwszy samochód Scania r410 2014r euro 6 ma 400tys km przebiegu. I jak na to auto dużo pali pusto często jeżdżę ok 300km w tygodniu ciągiem i wtedy ma spalanie już 30l z zaladunkoem 24t ostatnio 38-39 zazwyczaj ładowane ma ok 6 do 12t wtedy spalanie jest ok 32l jeździ głównie Polska Szwecja. Byłem w serwisie zaktualizowali oprogramowanie i nic nie dało. Dodam że opony klocki duży przegląd oleje filtry kompletnie wszystko było robione 3tyg. Temu. Serwis mówi że powinna palić 26 27l i nie wiedzą gdzie jest problem. Może jakieś pomysly? Wskazówki. Z góry dziękuję za pomoc.
Witam 3tygodnie temu wziąłem w leasing swój pierwszy samochód Scania r410 2014r euro 6 ma 400tys km przebiegu. I jak na to auto dużo pali pusto często jeżdżę ok 300km w tygodniu ciągiem i wtedy ma spalanie już 30l z zaladunkoem 24t ostatnio 38-39 zazwyczaj ładowane ma ok 6 do 12t wtedy spalanie jest ok 32l jeździ głównie Polska Szwecja. Byłem w serwisie zaktualizowali oprogramowanie i nic nie dało. Dodam że opony klocki duży przegląd oleje filtry kompletnie wszystko było robione 3tyg. Temu. Serwis mówi że powinna palić 26 27l i nie wiedzą gdzie jest problem. Może jakieś pomysly? Wskazówki. Z góry dziękuję za pomoc.
Posty (65)
~filou | no to znalazles przyczyne. jezeli klapa nie jest calkowicie otwarta powoduje zator spalin. aby te spaliny wypchnac silnik potrzebuje wiekszej mocy co powoduje wieksze zuzycie paliwa. otworz szampana i poklep sie po ramieniu. | 1 | ||
~Da_las | Jak zwolnisz hamulec reczny to klapa czasami sie nie cofa? | |||
~insomnia | Sprawdz termostat a jezeli chodzi o klape hamulca gorskiego to moze sie tak ustawiac po to zeby silnik szybciej nabrał temperatury. Podepnij SPD3 jezeli nie mam błedów to sprawdz temperature maks 20 km na pusto i silnik powinen byc ciepły. | |||
~filou | ~insomnia 2017-12-3 0 19:06:17 Sprawdz termostat a jezeli chodzi o klape hamulca gorskiego to moze sie tak ustawiac po to zeby silnik szybciej nabrał temperatury. U nas na cieciowni sa takie same ojawy. Jak otworze okno to musze do pieca dolozyc bo jest zimno | |||
Szlifiarz
| Panowie podłączyłem autocom takie coś mi się udało załatwić błędów nie ma żadnych a w ustawieniach od górskiego pokazuje że 33procent jest zamkniety. nawet po dogrzaniu silnika tyle że na luzie na tempomacie klapa też nie rusza jak mu coś odbije to klapa w trakcie pracy spadnie na 0 wypuści spaliny i zamyka się spowrotem? dziwi mnie to że gdy odepne kostkę że sterownika to spalanie spadnie na 2. 1l a jak ja Podłącze to wskakuje na 3. 7l nie ma ktoś takiej scani żeby zaobserwować jakieś spalanie na luzie pokazuje w danym momencie? | |||
~Ziom | Czy to Scania, Volvo albo Daf to na wolnych spalanie musi być na rozgrzanym w granicach 2-2, 5, jak masz więcej to dlatego Ci dużo pali, zacznij od tego górskiego | |||
~janek | PS4 juz zhakowali | |||
Szlifiarz
| Okazało sie jednak że hamulec górski w tej scani tak ma działać i służy do dogrzewania i zapobiegania szybkiego chłodzenia przy niskich temperaturach. Propozycja serwisu wymiana wszystkich filtrów. Filtry wymienione efekt marny nic sie nie zmieniło. Mimo wskazówek dla kierowcy 92% spalanie przy 8t 30l. Pozdrawiam | |||
~Jam | Sprzedaj scanie i kup premium. Będziesz miał tanie i ekonomiczne auto. Bo na szwecje pewnie za 0, 7e to ci nic nie zostanie przy takim kredycie i spalaniu. | |||
~Da_las | Sprawdzales to, o czym pisalem przed Swietami? Mozesz wierzyc lub nie, ale malo kiedy podwyzoszone spalanie idzie w parze z wyswietlajacymi sie bledami. W 90% trzeba robic testy i/lub regulacje. A serwis to z reguly nic innego nie potrafi jak tylko wymieniac. Od filtrow zaczynaja. A klient za wszystko zaplaci. Z tego zyja. | |||
Szlifiarz
| Panowie potrzebuje rozpiske błędów do scani r410 te dtc bo znalazłem z 3 błędy niby nie aktywne ale może coś nakieruja. | |||
~asa | Jedź na serwis a nie na forum pytasz. | 1 | ||
~Kamaz | Biedny ten twoj kierowca. Na pewno głowę mu cały czas zwracasz serwisami zamiast chłopak w domu miałby siedzieć. Postaw auto pod plotem to na pewno mniej spali. | |||
~Da_las | Do ~Kamaz i ~asa - uprasza sie o czytanie tekstu w calosci. Do ~Szlifierz: wpisz sobie w googlach: truck kody. ru. Strona rosyjska, ale jak nie znasz tego jezyka to bedzie z boku: tlumaczenie strony i w to kliknij. Scania jest tam dosc fajnie rozpisana. | 1 | ||
~jarsonsania | Poradziłeś sobie kolego z tym spalaniem? | |||
~Rafał | Kolego rozwiązałes ten problem z tym wysokim spalaniem? | |||
~mt. | Panowie, bez paniki. Moj kierowca jadac samym ciagninikiem po naczepe spalil na autostradzie 42 L / 100 km. Jechal R450 - nowa | |||
~obserwator | ~mt zmień kierowce, spalanie spadnie odrazu.. | |||
~cenna porada | tylko chip tunning v tech krk na 450KM U nas był ten sam problem scania R410 2013r bez egr spalanie 40-45/100km na plandece teraz po tunningu 29-31/100km (w serwisie wymienili dpf za 7tyś i nic nie dało) | |||
~pierwszy raz... | liczysz paliwo i km czy spisujesz z kompa? | |||
~Michalgdb | Scania r450 mega. 340 tyś km. Średnio pali mi 26-27 litrów na 100 km. Ładunki mieszane ale średnia wyjdzie około 18-20 ton | |||
Stoper90
| Witam, mam ten sam model i przy 320 tyś przebiegu zaczęło się to samo. Jeżeli ktoś to przerobił proszę o informacje co i jak. Pozdrawiam | |||
~Zen | Jeśli klapka o górskiego jest przycięta, to zazwyczaj wystarczy włącznik przestawić na automat i ciągle używać, na zimnym silniku zostawić zamkniętą, powinno się samo przedmuchać. Jeśli to nie pomorze, to trzeba rozebrać i przeczyścić. Jeżeli niema błędów, a termostat jest ok. to jest właśnie winowajca wyższego spalania nawet ok. 4l. Naturalnym środowiskiem diesla e6 jest ciężka praca wtedy rzadko się coś zapieka. | |||
~Zbyszek | Walczyłem z podobnym tematem w Volvo fh500, winowajcą okazał się czujnik temperatury spalin oraz czujnik nox na wylocie - błędów oczywiście na komputerach zero., . całą walka to aż dwa lata... | |||
~Tomasz111 | Zbyszek który rok był tego Volvo? O ile spadło spalanie? | |||
gigi
| a miały być takie oszczędne... | |||
~Zbyszek | Volvi fh 500 spalanie spadlo na 22, 5l | |||
~Adi | Szlifiarz udało się dojść co z tą Skanią? | |||
~Problem rozwiązany | Scania R410 Jest za niski moment obrotowy w tych modelach (nie we wszystkich, sprawdź VIN!). Trzeba podnieść te parametry i automtycznie moc do około 460KM oraz wtryski i DPF !!! | |||
~Woder | Witam. Mam ten sam problem ze scania. 32l przy ładunkach 10-15 ton po płaskim. Z licznika pokazuje 28l, a z paliwa 32l. Scania jest przereklamowana, tak mało miała palic |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz