Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Czas pracy kierowców -pytanko o 15 godzin pracy

ID: 222906


Cześć! Proszę o pomoc w jednej kwestii. Proszę bez hejtów i nie odpowiedzi, czego Cię uczyli na kursie itp, że to są podstawy podstaw. Mam pytanko w tej jednej konkretnej kwestii.

Zaczynam pracę PONIEDZIAŁEK Godzina 06. 00 jadę 4 godziny pauza 45 minut jadę 4 godziny. Robię zakończenie o godzinie 15. 00 i robię 9 pauzy i startuję o godzinie 00. 00 wtorek. Jadę znowu 4 godziny potem robię pauzę 45 minut jadę znowu 4 godziny i robię zakończenie o godzinie 9 rano i robię znowu 9 godzin pauzy i ropoczyn. am prace o godzinie wtorek 18. 00. Teraz pytanie bo o tą konkretną sytuację mi chodzi. Zrobiłem 2 dziewiątki z rzędu. Ale teraz pytanko ! ILE MOGĘ jeszcze razy zrobić 15 godzin pracy? Wiem, że 3 razy można w tygodniu. Chodzi mi o właśnie ten przypadek, że śmiało zmieściłem się w 13 godzinach pracy, ale robiłem 9 pauzy. To czy nadal mogę zrobić trzy razy po 15 godzin pracy czy mogę tylko 1 raz zrobić 15 godzin pracy, dlatego, że zrobiłem dwie 9 pauzy rzędu. TROCHĘ ZAGMATWANE, ale mam nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi.

Podsumowując zmieściłem się spokojnie dwa razy z rzędu w 13 godzinach pracy, ale robiłem dwa razy z rzędu 9 godzin pracy to czy nadal mogę pracować trzy razy po 15 godzin pracy czy została mi jedna 15 dlatego, że robiłem dwie dziewiątki z rzędu

Dziękuję za konkretne odpowiedzi!

~Kamil1832s
*.146.2.94.mobile.internet.t-mobile.pl

Posty (51)

~volvo
wy swoje a my swoje i każdy ma radoche.
kierowcy pracują po 70 godzin tygodniowo. póki co to możecie sobie tym kapitałami du pe wytrzeć
barracuda
Bardzo ładnie wklejone. A teraz poproszę o wlejkę artykułu, co pracą NIE JEST.
~volvo
jak wskazuje jeden z artykułów ustawy, pracą jest również okres oczekiwania na pracę ; )
~Ktosik
Wkleić każdy może.

Mnie zastanawia dlaczego musi oddać 21h... ?
~volvo
jak wskazuje jeden z artykułów ustawy, pracą jest również okres oczekiwania na pracę ; )

na pewno dyżurem,
Art 9 i 10
~janek
Ja pracuje 8godz i zarabiam więcej niż taki kierowca ciężarówki
Nie wiem co jest nie tak
wwwgitdgovpl
pracą nie jest tylko odpoczynek dzienny lub tygodniowy. nawet 45min przerwy to praca. tak czytacie, od kierowców przez osk po inspektoraty nie maja pojecia.

Dyrektywa 2002/15/we mówi barracuda co to jest czas pracy.
wwwgitdgovpl
BŁĄD, Przepraszam
Przerwy wymienione w art. 5, okresy odpoczynku określone w art. 6 i, bez uszczerbku
dla ustawodawstw Państw Członkowskich lub porozumień między partnerami
społeczn ymi stanowiących, że takie okresy powinny być wyrównane lub ograniczone,
okresy gotowości określone w lit. b) niniejszego artykułu, są wyłączone z czasu pracy;

Co nie zmienia faktu że cała reszta to praca.
barracuda
To może wklej art. 7 ust. o czasie pracy kierowców. Będzie prościej. Chociaż i tak nie zrozumiesz interpretacji. Nie wystarczy podszyć się pod ITD, żeby zrozumieć.
El_gato
Jak braknie czasu rób nocne 6-tki ale osobiście proponuję powtórzyć szkolenie z czasu pracy bo g. wno się nauczyłeś.
~maro
Do gitd...
Zapoznaj się ze znaczeniem słowa "dyrektywa" Gdy je poznasz i zrozumień, to może przestaniesz wklejać teksty, które formalnie nie mają żadnego znaczenia.
wwwgitdgovpl
ten nick to dla was abyscie uzyli swojej glowy. i widac art. 7 tylko czego hahahah.

proszę ludzie, nie umiecie dac odpowiedzi na proste pytania... czytac nie umiecie. ludzie ocknijcie sie troche. co wy wygadujecie? co popwtórzyć? to pytanie dla was abyscie to sobie wy powtorzyli.
placa wam 6 tys /m co nawet min krajowa nie jest i jeszcze wam mowia ze pod stolem bierzecie.

prosze, oszczedzcie sobie wstydu i innym ludzia. zwyczajnie skonczcie hanbic temat i udzielcie glosu osoba w temacie. itd nie ma odpowiedzi a wy tu klamstwa bedziecie rozglaszac, po pani urszulka i czesio w osk was poinstruowali o 15h pracy. pytanie tylko gdzie w ustawie pisze o 15h/24h pracy???

Rozumiec ie, że ja to piszę z troski o was, chłopcy?
~maro
Ty sam nie rozumiesz co piszesz, więc nie pouczaj innych.
wwwgitdgovpl
wytłumacz zatem znaczenie dyrektywa. słuchamy
~maro
Dyrektywa jest dla prawodawców krajowych, nie dla ciebie.
Powell13
Dyrektywa Unii Europejskiej 8211; akt prawa pochodnego Unii Europejskiej, którego mocą prawodawcy państw członkowskich Unii zostają zobowiązani do wprowadzenia (implementacji) określonych regulacji prawnych, służących osiągnięciu wskazanego w dyrektywie, pożądanego stanu rzeczy.
~maro
U o CPK
"Niniejsza ustawa wdraża dyrektywę 2002/15/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 marca
2002 r. w sprawie organizacji czasu pracy osób wykonujących czynności w trasie w zakresie trans-
portu drogowego (Dz. Urz. WE L 80 z 23. 03. 2002).
~maro
Zrozumiałeś różnicę?
~volvo
z kierowcami?
''co za idiota '' odbąknął jeden sam do siebie, odchodząc w swoim kierunku, znudzony poruszonym tematem
~volvo
ciemnej masy sie nie da urobić. dla nich tylko - ile można wyciągnąć -
~Zakręcony
Najwyższa pora, aby w nowej, zbliżającej się zmianie UoCPK zawrzeć sformułowanie, że czasem pracy kierowcy jest czas od momentu rozpoczęcia do chwili zakończenia pomniejszony o obowiązkową przerwę.
Czasy dyżuru pozostawić należy tylko dla podwójnych obsad.
wwwgitdgovpl
no a rozporządzenie dla planety ziemia? ale zabłysnołeś, gdzie jest ta różnica?, przepraszam bardzo? mówię, nie umiecie czytać i w tym tkwi problem.
2. The weekly driving time shall not exceed 56 hours and shall not result in the maximum weekly working time laid down in Directive 2002/15/EC being exceeded.
czy na pewno dla krajowej?, przestań się marać, maro.

Tam nie ma żadnej różnicy maro. Naucz się używać głowy. To tylko baza rozporządzenia. Na tym rozporządzenie zostało zbudowane. Tam jest wytłumaczone to co nie zostało wytłumaczone w rozporządzeniu 561/2006.
~maro
Mylisz wciąż pojęcia.
wwwgitdgovpl
wkleje tu odpowiedz od gitd. Do tego czasu nie będę pisać. Nastąpi to za miesiąc może 2. Nikt nie powinien mieć wtedy wątpliwości. Dziękuję za chęć pomocy.

I oczywiście lepiej było by bez obraz i spięć... komu to potrzebne? nie ma z tego pożytku dla stron konfliktu.
~Zakręcony
maro... wciąż mątasz próbując zmontować swój własny, oderwany od prawdy system.
wwwgitdgovpl
PS, a nick po to aby ułatwić nowym myślenie, że rozwiązanie wątpliwości i rozp. 561/2006 można znaleźć w streszczonej stronie na gitd. Ja osobiście wpadłem na to po czasie. I nie uważam że jestem najmądrzejszy. Zwyczajne pytania... I tyle.
~dobry kolega
no maro myslalem ze ty wszystko wiesz jak sie za krytyke zabierasz
~Zakręcony
~Zakręcony
2017-09- 23 12:47:29 maro... wciąż mątasz próbując zmontować swój własny, oderwany od prawdy system.

Prawda, że łatwo zamącić motając?
wwwgitdgovpl
Oto odpowiedź GITD, tak jak obiecałem:
Co prawda zajeło ok 6 miesięcy, w tym odpowiedź po ponad 4, 5 miesiąca od odebrania listu poleconego, niemniej zakończone sukcesem.

Oto treść:
-

W związku z pismem z dnia 30. 10. 2017 r., którym Pan Tomasz Dulak zwrócił się z prośbą o interpretację przepisów dotyczących czasu pracy kierowców, na wstępie Główny Inspektorat Transportu Drogowego informuje, że odpowiedzi udzielane
na zapytania prawne nie stanowią wiążących wykładni przepisów prawa, lecz są informacją na ich temat oraz wyjaśnieniem w zakresie ich stosowania.

Odnosząc się do pytania podniesionego we wskazanym piśmie należy przede wszystkim odróżnić tygodniowy czas pracy kierowcy od tygodniowego czasu jazdy kierowcy.
Zgodnie z art. 6 Ustawy o czasie pracy kierowców z dnia 16 kwietnia 2004 r. (Dz. U.
z 2012 r. poz. 1155) czasem pracy kierowcy jest czas od rozpoczęcia do zakończenia pracy, która obejmuje wszystkie czynności związane z wykonywaniem przewozu drogowego, w szczególności:
1) prowadzenie pojazdu;
2) załadowywanie i rozładowywanie oraz nadzór nad załadunkiem i wyładunkiem;
3) nadzór oraz pomoc osobom wsiadającym i wysiadającym;
4) czynności spedycyjne;
5) obsługę codzienną pojazdów i przyczep;
6) inne prace podejmowane w celu wykonania zadania służbowego lub zapewnienia bezpieczeństwa osób, pojazdu i rzeczy;
7) niezbędne formalności administracyjne;
8) utrzymanie pojazdu w czystości.
2. Czasem pracy kierowcy jest również czas poza przyjętym rozkładem czasu pracy, w którym kierowca pozostaje na stanowisku pracy kierowcy w gotowości do wykonywania pracy, w szczególności podczas oczekiwania na załadunek lub rozładunek, których przewidywany czas trwania nie jest znany kierowcy przed wyjazdem albo przed rozpoczęciem danego okresu.
3. Do czasu pracy kierowcy wlicza się przerwę w pracy trwającą 15 minut, którą pracodawca jest obowiązany wprowadzić, jeżeli dobowy wymiar czasu pracy kierowcy wynosi co najmniej 6 godzin.

W myśl art. 11 ust. 1 ustawy o czasie pracy kierowców czas pracy kierowcy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy, w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy, z zastrzeżeniem art. 15 ust. 1 i 3-5.

Zgodnie z art. 12 ustawy o czasie pracy kierowców tygodniowy czas pracy kierowcy, łącznie z godzinami nadliczbowymi, nie może przekraczać przeciętnie 48 godzin w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy. Tygodniowy czas pracy, o którym mowa w ust. 1, może być przedłużony do 60 godzin, jeżeli średni tygodniowy czas pracy nie przekroczy 48 godzin w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy. Wymiar czasu pracy określony w ust. 1 i 2 obowiązuje także kierowcę zatrudnionego u więcej niż jednego pracodawcy.

Stosownie do art. 3 Dyrektywy 2002/15/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 marca 2002 r. w sprawie organizacji czasu pracy osób wykonujących czynności w trasie w zakresie transportu drogowego z dnia 11 marca 2002 r. (Dz. Urz. UE. L Nr 80, str. 35)
8222; czas pracy8221; oznacza:
1) w przypadku pracowników wykonujących czynności związane z przewozem: czas od rozpoczęcia do zakończenia pracy, w którym pracownik wykonujący czynności związane
z przewozem znajduje na swoim stanowisku pracy, jest w dyspozycji pracodawcy i wykonuje swoje funkcje lub czynności, to znaczy:
- czas poświęcony wszelkim czynnościom związanym z przewozem w transporcie drogowym. Czynności te, w szczególności, obejmują:
i) kierowanie;
ii) załadunek i rozładunek;
iii) pomaganie pasażerom we wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu;
iv) sprzątanie i konserwację techniczną;
v) każdą inną pracę (8230; ).

Przepisy dotyczące czasu prowadzenia pojazdu przez wszystkich kierowców (nie tylko związanych z pracodawcą stosunkiem pracy) są uregulowane w Rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniające rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85 oraz Umowie Europejskiej sporządzonej w Genewie dnia 1 lipca 1970 dotyczącej pracy załóg pojazdów wykonujących międzynarodowe przewozy drogowe (AETR) (Dz. U. z 2014 r. poz. 409).

Zgodnie z powyższymi przepisami kierowca dzienne może przejechać 9 godzin, natomiast okres ten może w ciągu jednego tygodnia przedłużyć do 10 godzin. Po sześciu kolejnych okresach prowadzenia pojazdu kierowca musi bezwzględnie wykorzystać odpoczynek tygodniowy, w ciągu jednego tygodnia pojazd przez kierowcę może być prowadzony przez okres 56 godzin natomiast w ciągu dwóch tygodniu okres prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 90 godzin.
Odnosząc się do kwestii czasu pracy kierowcy wskazać należy, ze jest to czas od rozpoczęcia przez danego kierowcę pracy do jej zakończenia. Obejmuje on normy wynikające z rozporządzenia (WE) nr 561/2007 jaki i ustawy o czasie pracy kierowców oraz Dyrektywy 2002/15/WE.
Organ podziela stanowisko zaprezentowane w wyroku Sądu Najwyższego z dnia w którym wskazano, że czas prowadzenia pojazdu przez kierowcę jest dla niego czasem pracy od chwili wyjazdu z miejsca stałego postoju, co oznacza, że w niektórych przypadkach kierowca już od wyjazdu z domu (raczej z garażu lub z podwórka) może wykonywać pracę, jeśli parkuje pojazd służbowy w miejscu zamieszkania (por. wyr. SN z 19. 2. 2007 r., I PK 232/06, OSNP 2008, Nr 78211; 8, poz. 95).

Tak więc planując rozkład pracy dla danego kierowcy należy respektować zarówno maksymalne normy prowadzenia pojazdu jak normy odnoszące się do czasu pracy. Oznacza to, że maksymalny dopuszczalny czas jazdy kierowcy w ciągu jednego tygodnia kalendarzowego nie może przekroczyć 56 godzin a jednocześnie nie jest możliwym przekroczenie maksymalnego tygodniowego czasu pracy wynoszącego co do zasady 48 godzin, które mogą zostać pod warunkiem określonym w art. 12 ustawy o czasie pracy kierowców wydłużone do 60 godzin w danym tygodniu. Oznacza to, że przykładowo, jest możliwa sytuacja w której w danym tygodniu kierowca prowadzi pojazd 56 godzin a 4 godziny zostały zużyte na inną pracę lub oczekiwanie na załadunek lub rozładunek. Łączny czas pracy tego kierowcy nie przekroczy wtedy 60 godzin. Jednakowoż w kolejnych tygodniach zawierających się w okresie rozliczeniowym wynoszącym 4 miesiące tygodniowy czas pracy kierowcy winien zostać odpowiednio skracany do normy 48 godzin lub krótszej aby zrekompensować poprzednio wykorzystane 60 godzin pracy w uprzednim tygodniu. Maksymalny tygodniowy czas jazdy kierowcy winien być w tych tygodniach odpowiednio krótszy.
Tytułem uzupełnienia organ wyjaśnia, że wymiar okresów rozliczeniowych ( czyli 24 godziny lub 30 godzin) dla odpoczynków dziennych określonych przepisami rozporządzenia nr 561/2006 WE nie jest powiązany bezpośrednio z wymiarem tygodniowego czasu pracy oraz tygodniowym maksymalnym czasem jazdy.

Na marginesie organ wskazuje, że w obecnym stanie prawnym organy Inspekcji Transportu Drogowego nie mają możliwości sankcjonowania podczas kontroli naruszeń związanych z czasem pracy kierowców zatrudnionych na podstawie stosunku pracy.

Odnośnie kwestii użytkowania przez kierowcę siedzącego w miejscu pasażera pasów bezpieczeństwa, organ wyjaśnia, że muszą one być zapięte gdy kierowca przebywa w kabinie pojazdu a sam pojazd znajduje się w ruchu wykonując przejazd po drodze publicznej.
wwwgitdgovpl
Odpowiedź otrzymałem późno jako, że za powód przyjęto nieodebranie przeze mnie listu, który został zwrócony.
Ja z kolei nie wiedziałem o żadnym liście. W prawdzie brak było odpowiedzi na moje wiadomości e-mail przez co byłem już pogodzony z niemożnością uzyskania odpowiedzi...

Jeżeli chodzi o pasy:

DYREKTYWA 2002/15/WE
Art. 3 poz. 2 b).

8222; b) 8222; okresy gotowości8221; oznaczają:

-...

- dla pracowników wykonujących pracę w trasie, którzy jeżdżą w zespole, czas spędzony na siedzeniu obok kierowcy lub na kuszetce, gdy pojazd jest w ruchu; 8221;

I stąd pytanie.

Temat do zamknięcia.

Powodzenia.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.205.67.119

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels