ID: 217517
W Niemczech kary za odpoczynek w kabinie – kolejny martwy przepis?
ID: 217517
ID: 217517
W dniu 25 maja 2017 roku Niemcy wprowadziły system kar pieniężnych dla przewoźników i kierowców, realizujących regularne (powyżej 45 godzin) odpoczynki w kabinie pojazdu.
W dniu 25 maja 2017 roku Niemcy wprowadziły system kar pieniężnych dla przewoźników i kierowców, realizujących regularne (powyżej 45 godzin) odpoczynki w kabinie pojazdu.
~etransport.pl
Posty (178)
~kierowca 61 | No, fajnisty instruktarz dla kierowcy jak ma postępować, aby uniknąć kar ! BAG zatrzyma sobie delikwenta jak tylko wsadzi kluczyk do stacyjki, a gdyby nawet robił wyrównanie, to BAG nie korzysta z ręcznego kalkulatora z kółeczkami, tylko ma program do tego odpowiedniktóry "prawdę" powie. Dodał bym jeszcze, gdy tylko zaczną kontrolować, dorobić jeszcze 7 godz pauzy i jak odjadą to z buta. Opcja 4 i najlepsza !!! | |||
~maro | Ten program do kontroli obarczony jest pewnym błędem, który w tym wypadku działa na korzyść kierowcy. | |||
~maro | Chodzi o rekompensatę do skróconego odpoczynku tygodniowego. | |||
ŻĄDŁO
| "Cel ogólny niemieckich przepisów jest jasny i zrozumiały 8211; zmierza do zagwarantowania kierowcom w ich ciężkiej pracy należytych i bezpiecznych warunków odpoczynków. " Więc o co przewoźnikom chodzi?Czy aby nie o zakłócanie przez Niemców funkcjonowania powszechnie występującego w Polsce modelu biznesowego który nie przewiduje praw socjalnych dla kierowców? | |||
ŻĄDŁO
| Już widzę tabuny kierowców ruszających w niedzielę z parkingu po wjeździe policji lub BAG. | 1 | ||
ŻĄDŁO
| Tak jak wędrujących pieszo z tobołami po kilka kilometrów. Ktoś upadł na głowę sądząc że jakikolwiek kierowca się na to zgodzi. | 1 | ||
Dawid87
| a miało być tak pięknie, zachód miał ocalić biednego, wszędzie okradaną Polską hołotę, hołotę proszę nie mylić z kierowcą | -2 | ||
~Jaśko | To teraz powstanie nowy zawód - asystent kierowcy. Kierowca śpi a asysten na czatach obserwuje czy BAG nie wjeżdża :) Kto popełnił tak de*ilny artykuł. | |||
KapitanNemo
| " sprawdzenie w jaki sposób kierowca korzysta z odpoczynku 8222; na gorącym uczynku8221; jest nielegalne 8211; w majestacie prawa zatem niemożliwe" Sądzę piszący nie ma bladego pojęcia o realiach. Np. teraz stoję na stacji paliw w Niemczech. Rajka na 15 ciężarówek a reszta stoi gdzie Bóg pozwolił. Czyli na osobówkach czy "za *mi" jak to się mówi. Jednym słowem ok 80% ciężarówek parkuje niezgodnie z prawem. A to już daje Policji czy Bagowcom prawo do interwencji. Sprawdzenie prawidłowości odbieranego wypoczynku odbędzie się niejako "przy okazji". | 2 | ||
leon
| Chłam... Piszący artykuł nie był w trasie min dwa ku tygodnie. Teoretyk piszący bzdury. | -2 | ||
~... | Czyli wchodzą nowe przepisy, ale nie przestrzegajcie ich, poniewaz nie będą egzekwowane. W jego/jej ocenie... | |||
~maro | leon co i dlaczego chłam? Potrafisz uzasadnić? | 1 | ||
~Krytyczny | Ciężko czytać ze zrozumieniem? Większość komentujących skupia się tylko na kwestiach "jak oszukać". Autor artykułu wyraźnie napisał, że ma on na celu uratowanie tyłka w sytuacjach kiedy musisz być w samochodzie z różnych przyczyn, niekoniecznie planowanych. Ile razy na rozładunku dowiedziałeś się że przesuwają Ci termin na dwa dni do przodu i musisz siedzieć w aucie 2-3 dni bez winy przewoźnika? I teraz albo robisz regularny z naruszeniem przepisów, albo włączasz tak jak w artykule napisano po 30 godzinach młotki na parę minut. Ja pierniczę jakim trzeba być młotem aby tak prostych wniosków nie wyciągnąć. Chociaż jak się niektórych posłucha na parkingach to aż dziw że jeszcze potrafią się podcierać... | 1 | ||
~Qra | Policja będzie kontrolować po weekendzie, łatwo zweryfikować czy kierowca stał w D i co ma w tacho całe 28 dni wstecz (ile regularnych odpoczynków) | |||
~Pan Kierowca | co za de*ile tu się rozpisują... rozszerzenie niemieckiej ustawy mówi wyraźnie, że kierowca i przewoźnik może być ukarany tylko w momencie zatrzymania na w czasie rzeczywistym nie w ciągu 28 dni... ale interpretacja buraków oderwanych od pługa jest inna | -1 | ||
~dobry kolega | gdyby zachod nie stawial wymagan to polski dziad dalej by placil 3000 zl i wysylal kierowcow w magnumce z 1998 | -1 | ||
~Paweł | Autor zapomniał dodać że można zrobić dwia pauze 24h pod rząd. Na podstawie art8 ust6/561/2006 we. Przy zachowaniu schematu 45h 24h 24h i 45h plus odbiór brakujących godzin. | -1 | ||
~Paweł | Kierowca rozliczamy jest wówczas w 35 dniowym okresie | -1 | ||
~Szofer. | Co ty za bzdury piszesz jakie dwie pauzy tygodniowe pod rząd 24h w drugim tygodniu musisz mieć zagwarantowane 45h pauzy tygodniowej koniec i kropka ! | -1 | ||
~milicja | szofer, nie musisz możesz zrobić jak napisał Paweł | 1 | ||
~Darek | A mógłbyś Pawel to wyjasnic? Po czym wnosisz ze mozesz zrobic 45-24-24-45? Oczywi scie możesz ale nie zgadnie z rozporządzeniem. | |||
~maro | Zaczyna pracę w poniedziałek po regularnym odpoczynku tygodniowym. Kończy za 20 dni w niedzielę i rozpoczyna odpoczynek tygodniowy regularny. W międzyczasie robi 2 skrócone. Darek coś ci się nie zgadza? | |||
~Rysiek777 | a skąd weźmiesz tyle godzin jazdy żeby dwa razy z rzędu robić 24? | |||
~maro | Rysiek co ma piernik do wiatraka? | |||
~maro | 146 godzin jazdy możesz mieć max w tym czasie? Mało? | |||
~Rysiek777 | no ma tyle że co ci da skracanie odpoczynków jak są zakazy, są limity godzin jazdy, powinni zakazać też 24 i byłby spokój | |||
~maro | Jakie zakazy? | |||
~Ł ysy | Ryszardzie, siedź w szatni, nie zabieraj głosu. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.