Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Tygodniowy czas pracy kierowcy 60 godzin

ID: 216736


Witam. Mam pytanie tylko do doświadczonych kierowców.

Znalazłem informacje, że czas pracy kierowcy musi wynosic max. 60 godz pracy w tygodniu, a normalnie 48 godz. w tygodniu (Młotki + Jazda- nie wliczają sie przerwy i dyspozycja). Czy ktoś mi może to wytłumaczyc? Do tej pory trzymałem sie tylko przepisu mówiącego o 144 godz. pracy (początek tacho-koniec tacho) i pozostałych przepisów.

Jeśli przeciętny czas pracy w tygodniu jest 48 godz pracy w okresie 4 miesięcy i można go raz przedłużyc do 60 godzin to jak do tego maja sie przepisy o 56 godz jazdy w tygodniu. Nie rozumiem tego. Bardzo proszę o wytłumaczenie, ale jeśli można to nie takie na dwie strony, tylko proste wytłumaczenie jak to wygląda, bo jak przeglądam przepisy to jeden jest zaprzeczeniem drugiego, jakiś paradoks.

Prosiłbym również o wytłumaczenie tematu nadgodzin ile i w jakim okresie pracodawca musi rozliczyc nadgodziny, i co jest tymi nadgodzinami.

Z góry bardzo dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam.

Posty (90)

JazdaBezTrzymanki
jak w temacie...
~maro
Nie ma tu żadnego paradoksu. Skąd wziąłeś te 144 godziny?
~tadeo
Kolego- max 60 godz; pracy tygodniowo okresla kodeks pracy a 56 godz jazdy wynika z
przepisow unijnych
~maro
Ust. o cpk : Art. 3. Przepisy ustawy nie naruszają postanowień zawartych w rozporządzeniu
(WE) nr 561/2006 i Umowie AETR
~Czesio magnesio
Alescie wytlumaczyli
~x-man
czas pracy jest 48 h w tygodniu maks 10h na dzien. w okresle rozliczeniowym nie moze przekorzyc 8h dziennie. w tym jest jazda i inna praca. przepisy socjalne okreslaja prace czy jazde i inna prace. przepisy unijne maksymalne czas prowadzanie i minimalne czasy odpoczynkow nic wiecej.
~x-man
przepisy unijne i socjalne sie w pewien sposob uzupelniaja. zostaly tak napisane z prostego powodu rozne kraje unijna Maja odmienne przepisy socjalne to wszystko
PavelSPM
Wystarczy zrozumieć że to co jest napisane w Art. 11 i Art. 14 Ustawy o czasie pracy kierowców to jest podstawa a reszta Ustawy jak i Rozporzadzenie 561/2006 lub Ustawa AETR to tylko dają możliwość w pewnych wypadkach i warunkach poszerzyć możliwości, jako wyjątek. I od razu wszystko stanie na swoje miejsca.
Art. 11.
1. Czas pracy kierowcy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy, w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy, z zastrzeżeniem art. 15 ust. 1 i 3-5.
Art. 14.
1. W każdej DOBIE kierowcy przysługuje prawo do co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku. Dobowy odpoczynek, z wyłączeniem odpoczynku kierowców o których mowa w rozdziale 4a, może być wykorzystany w pojeździe jeżeli pojazd znajduje się na postoju i jest wyposażony w miejsce do spania.
2. W każdym TYGODNiU kierowcy przysługuje prawo do co najmniej 35 godzin nieprzerwanego odpoczynku. Tygodniowy nieprzerwany odpoczynek obejmuje odpoczynek dobowy, o którym mowa w ust. 1, przypadający w dniu, w którym kierowca rozpoczął odpoczynek tygodniowy.
Art. 3.
Przepisy ustawy nie naruszają postanowień zawartych w rozporządzeniu (WE) nr 561/2006 i Umowie AETR.
~szyderca
Czas pracy jak piszesz (jazda + młotki) max 60 h
Czas jazdy to 56 h (bez młotków)
to czego tu nie rozumiesz?
"Każda" jazda jest pracą..
Nie każda praca to jazda...
~Quest
Jak stosujesz jazdę bez trzymanki to zadne przepisy cię nie obowiązują
~api2
56 pierwszy tydzień,
34 drugi tydzień
inna sytuacja
55 pierwszy tydzień,
35 drugi tydzień
inna sytuacja
54 pierwszy tydzień,
36 drugi tydzień
inna sytuacja
53 pierwszy tydzień,
37 drugi tydzień
inna sytuacja
52 pierwszy tydzień,
38 drugi tydzień
inna sytuacja
51 pierwszy tydzień,
39 drugi tydzień
inna sytuacja
49 pierwszy tydzień,
41 drugi tydzień
inna sytuacja
48 pierwszy tydzień,
42 drugi tydzień
inna sytuacja
47 pierwszy tydzień,
43 drugi tydzień
inna sytuacja
46 pierwszy tydzień,
44 drugi tydzień
inna sytuacja
44 pierwszy tydzień,
46 drugi tydzień
inna sytuacja
43 pierwszy tydzień,
47 drugi tydzień
inna sytuacja
42 pierwszy tydzień,
48 drugi tydzień
inna sytuacja
41 pierwszy tydzień,
49 drugi tydzień
inna sytuacja
39 pierwszy tydzień,
51 drugi tydzień
inna sytuacja
38 pierwszy tydzień,
52 drugi tydzień
inna sytuacja
37 pierwszy tydzień,
53 drugi tydzień
inna sytuacja
36 pierwszy tydzień,
54 drugi tydzień
inna sytuacja
35 pierwszy tydzień,
55 drugi tydzień
inna sytuacja
34 pierwszy tydzień,
56 drugi tydzień

Wasz tok jest prawidłowy.
Teraz proszę wniosek.
~dudus
wniosek?
lecz sie
~Lybra
Przepisy są poje... Ale powinny nas chronić. Poje... są bo ciężko je zrozumieć i można różnie interpretować. Ale czas oczekiwania też trzeba wliczać do tych 60 godzin bo to Nasza praca a nie odpoczynek. Te 60 godzin to jest maksimum jak jest dużo roboty. Ale w ciągu 4 miesięcy ma wyjść średnia 48 godzin. Czyli jak np byłoby 16 tygodni to suma może być 16x48. W budżetówce dlatego dają wolne płatne (nie urlop) żeby nie przekroczyć tych godzin.
~fryc
Nie ma czegoś takiego jak wolne i płatne.
Odbierasz dzien wolny za przepracowany nadgodziny.
Kierowców też to dotyczy, zwłaszcza tych co pracują w tzw systemach 2/1, 3/1 itp
PavelSPM
UWAGA !!!
Na wniosek pracownika dni wolne za przepracowane nadgodziny odbierają się w wymiarze czasu - 1/1, na wniosek pracodawcy - 1/1, 5.
~Bosz
~fryc zdefiniuj pojęcie nadgodziny w transporcie.
Czy to coś takiego przez co nie chce się pracować?
Co radzisz? Jak pojawia się u mnie nadgodziny mam stanąć na pierwszym parkingu i czekać na nowy tydzień, w międzyczasie zjeżdżając we własnym zakresie do domu?
~Bosz
Bo *a, jeśli za moją pracę w pocie czoła ktoś mi daje wolne to ja *lę taka po*ą robotę! Niech ukryj, Filipińczyki, czy kongijczyki zasówają za dni wolne.
~fryc
Pojawiają ci się nadgodziny?
~fryc
W kodeksie pracy masz zdefiniowane nadgodziny.
~Bosz
Fryc ty wspomniałeś o nadgodzinach. Nie powinieneś odsyłać do kodeksu pracy tylko podać przykład z odnośnikiem do KP. Na konkretnych przykładach opisuje się takie przypadki.
~fryc
Bosz zależy w jakim systemie pracujesz.
I bynajmniej nie chodzi mi o te 3/1 i tym podobne.
~Michalgdb
Nawet w 3/1 nadgodziny zrobisz. Np. Luty. Godziny etatowe 160g.
Zrobisz 3x60 godz wychodzi ci 180 godz przepracowane. 20 nadgodzin. Zależy jaki masz system rozliczeniowy, miesięczny, kwartalny itp.
~fryc
Teoretycznie zrobisz.
W praktyce nie zawsze.
Musiałbyś przez 5 dni w tygodniu mieć po 12 godzin pracy.
A przy odpoczynku 11-godzinnym jest to nierealne.
~Elo
Jak nie realne wystarczy 9h jazdy i po 3 godziny młotków.
~fryc
Elo elo a gdzie czas przerwy?
~stefek
ciekawe kto ma 3h młotków codziennie
~Pan Ordynator
A np. ja.
~Bolek
Ty nie liczysz się. Jesteś przysłowiowy wrzód na d...
~Pan Ordynator
Acha, to spoko.
PavelSPM
Wystarczy wprowadzać "łóżko" do tachografu tylko w miarę potrzeby, wymaganych przepisami, w czasie odebrania przerw (15; 30; 45 minut) czy odpoczynków (9; 11; 24; 45 godzin), a reszta czasu rejestrować, wspierając się na przepisy, "młotkami" i "kopertą", i spokojnie bez problemów wypracowują się w jednym tygodniu (w 5-6-dziennym okresie przy 13-15-godzinnych pracowniczych zmianach (szychtach) maksymalnie dopuszczone 60 godzin pracy ("jazda" + "młotki").
Sprawdzono w praktyce.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.17.5.68

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels