ID: 216736
Tygodniowy czas pracy kierowcy 60 godzin
ID: 216736
ID: 216736
Witam. Mam pytanie tylko do doświadczonych kierowców.
Znalazłem informacje, że czas pracy kierowcy musi wynosic max. 60 godz pracy w tygodniu, a normalnie 48 godz. w tygodniu (Młotki + Jazda- nie wliczają sie przerwy i dyspozycja). Czy ktoś mi może to wytłumaczyc? Do tej pory trzymałem sie tylko przepisu mówiącego o 144 godz. pracy (początek tacho-koniec tacho) i pozostałych przepisów.
Jeśli przeciętny czas pracy w tygodniu jest 48 godz pracy w okresie 4 miesięcy i można go raz przedłużyc do 60 godzin to jak do tego maja sie przepisy o 56 godz jazdy w tygodniu. Nie rozumiem tego. Bardzo proszę o wytłumaczenie, ale jeśli można to nie takie na dwie strony, tylko proste wytłumaczenie jak to wygląda, bo jak przeglądam przepisy to jeden jest zaprzeczeniem drugiego, jakiś paradoks.
Prosiłbym również o wytłumaczenie tematu nadgodzin ile i w jakim okresie pracodawca musi rozliczyc nadgodziny, i co jest tymi nadgodzinami.
Z góry bardzo dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam.
Witam. Mam pytanie tylko do doświadczonych kierowców.
Znalazłem informacje, że czas pracy kierowcy musi wynosic max. 60 godz pracy w tygodniu, a normalnie 48 godz. w tygodniu (Młotki + Jazda- nie wliczają sie przerwy i dyspozycja). Czy ktoś mi może to wytłumaczyc? Do tej pory trzymałem sie tylko przepisu mówiącego o 144 godz. pracy (początek tacho-koniec tacho) i pozostałych przepisów.
Jeśli przeciętny czas pracy w tygodniu jest 48 godz pracy w okresie 4 miesięcy i można go raz przedłużyc do 60 godzin to jak do tego maja sie przepisy o 56 godz jazdy w tygodniu. Nie rozumiem tego. Bardzo proszę o wytłumaczenie, ale jeśli można to nie takie na dwie strony, tylko proste wytłumaczenie jak to wygląda, bo jak przeglądam przepisy to jeden jest zaprzeczeniem drugiego, jakiś paradoks.
Prosiłbym również o wytłumaczenie tematu nadgodzin ile i w jakim okresie pracodawca musi rozliczyc nadgodziny, i co jest tymi nadgodzinami.
Z góry bardzo dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam.
Posty (90)
JazdaBezTrzymanki
| jak w temacie... | |||
~maro | Nie ma tu żadnego paradoksu. Skąd wziąłeś te 144 godziny? | |||
~tadeo | Kolego- max 60 godz; pracy tygodniowo okresla kodeks pracy a 56 godz jazdy wynika z przepisow unijnych | |||
~maro | Ust. o cpk : Art. 3. Przepisy ustawy nie naruszają postanowień zawartych w rozporządzeniu (WE) nr 561/2006 i Umowie AETR | |||
~Czesio magnesio | Alescie wytlumaczyli | |||
~x-man | czas pracy jest 48 h w tygodniu maks 10h na dzien. w okresle rozliczeniowym nie moze przekorzyc 8h dziennie. w tym jest jazda i inna praca. przepisy socjalne okreslaja prace czy jazde i inna prace. przepisy unijne maksymalne czas prowadzanie i minimalne czasy odpoczynkow nic wiecej. | |||
~x-man | przepisy unijne i socjalne sie w pewien sposob uzupelniaja. zostaly tak napisane z prostego powodu rozne kraje unijna Maja odmienne przepisy socjalne to wszystko | |||
PavelSPM
| Wystarczy zrozumieć że to co jest napisane w Art. 11 i Art. 14 Ustawy o czasie pracy kierowców to jest podstawa a reszta Ustawy jak i Rozporzadzenie 561/2006 lub Ustawa AETR to tylko dają możliwość w pewnych wypadkach i warunkach poszerzyć możliwości, jako wyjątek. I od razu wszystko stanie na swoje miejsca. Art. 11. 1. Czas pracy kierowcy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy, w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy, z zastrzeżeniem art. 15 ust. 1 i 3-5. Art. 14. 1. W każdej DOBIE kierowcy przysługuje prawo do co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku. Dobowy odpoczynek, z wyłączeniem odpoczynku kierowców o których mowa w rozdziale 4a, może być wykorzystany w pojeździe jeżeli pojazd znajduje się na postoju i jest wyposażony w miejsce do spania. 2. W każdym TYGODNiU kierowcy przysługuje prawo do co najmniej 35 godzin nieprzerwanego odpoczynku. Tygodniowy nieprzerwany odpoczynek obejmuje odpoczynek dobowy, o którym mowa w ust. 1, przypadający w dniu, w którym kierowca rozpoczął odpoczynek tygodniowy. Art. 3. Przepisy ustawy nie naruszają postanowień zawartych w rozporządzeniu (WE) nr 561/2006 i Umowie AETR. | |||
~szyderca | Czas pracy jak piszesz (jazda + młotki) max 60 h Czas jazdy to 56 h (bez młotków) to czego tu nie rozumiesz? "Każda" jazda jest pracą.. Nie każda praca to jazda... | |||
~Quest | Jak stosujesz jazdę bez trzymanki to zadne przepisy cię nie obowiązują | |||
~api2 | 56 pierwszy tydzień, 34 drugi tydzień inna sytuacja 55 pierwszy tydzień, 35 drugi tydzień inna sytuacja 54 pierwszy tydzień, 36 drugi tydzień inna sytuacja 53 pierwszy tydzień, 37 drugi tydzień inna sytuacja 52 pierwszy tydzień, 38 drugi tydzień inna sytuacja 51 pierwszy tydzień, 39 drugi tydzień inna sytuacja 49 pierwszy tydzień, 41 drugi tydzień inna sytuacja 48 pierwszy tydzień, 42 drugi tydzień inna sytuacja 47 pierwszy tydzień, 43 drugi tydzień inna sytuacja 46 pierwszy tydzień, 44 drugi tydzień inna sytuacja 44 pierwszy tydzień, 46 drugi tydzień inna sytuacja 43 pierwszy tydzień, 47 drugi tydzień inna sytuacja 42 pierwszy tydzień, 48 drugi tydzień inna sytuacja 41 pierwszy tydzień, 49 drugi tydzień inna sytuacja 39 pierwszy tydzień, 51 drugi tydzień inna sytuacja 38 pierwszy tydzień, 52 drugi tydzień inna sytuacja 37 pierwszy tydzień, 53 drugi tydzień inna sytuacja 36 pierwszy tydzień, 54 drugi tydzień inna sytuacja 35 pierwszy tydzień, 55 drugi tydzień inna sytuacja 34 pierwszy tydzień, 56 drugi tydzień Wasz tok jest prawidłowy. Teraz proszę wniosek. | |||
~dudus | wniosek? lecz sie | |||
~Lybra | Przepisy są poje... Ale powinny nas chronić. Poje... są bo ciężko je zrozumieć i można różnie interpretować. Ale czas oczekiwania też trzeba wliczać do tych 60 godzin bo to Nasza praca a nie odpoczynek. Te 60 godzin to jest maksimum jak jest dużo roboty. Ale w ciągu 4 miesięcy ma wyjść średnia 48 godzin. Czyli jak np byłoby 16 tygodni to suma może być 16x48. W budżetówce dlatego dają wolne płatne (nie urlop) żeby nie przekroczyć tych godzin. | |||
~fryc | Nie ma czegoś takiego jak wolne i płatne. Odbierasz dzien wolny za przepracowany nadgodziny. Kierowców też to dotyczy, zwłaszcza tych co pracują w tzw systemach 2/1, 3/1 itp | |||
PavelSPM
| UWAGA !!! Na wniosek pracownika dni wolne za przepracowane nadgodziny odbierają się w wymiarze czasu - 1/1, na wniosek pracodawcy - 1/1, 5. | |||
~Bosz | ~fryc zdefiniuj pojęcie nadgodziny w transporcie. Czy to coś takiego przez co nie chce się pracować? Co radzisz? Jak pojawia się u mnie nadgodziny mam stanąć na pierwszym parkingu i czekać na nowy tydzień, w międzyczasie zjeżdżając we własnym zakresie do domu? | |||
~Bosz | Bo *a, jeśli za moją pracę w pocie czoła ktoś mi daje wolne to ja *lę taka po*ą robotę! Niech ukryj, Filipińczyki, czy kongijczyki zasówają za dni wolne. | |||
~fryc | Pojawiają ci się nadgodziny? | |||
~fryc | W kodeksie pracy masz zdefiniowane nadgodziny. | |||
~Bosz | Fryc ty wspomniałeś o nadgodzinach. Nie powinieneś odsyłać do kodeksu pracy tylko podać przykład z odnośnikiem do KP. Na konkretnych przykładach opisuje się takie przypadki. | |||
~fryc | Bosz zależy w jakim systemie pracujesz. I bynajmniej nie chodzi mi o te 3/1 i tym podobne. | |||
~Michalgdb | Nawet w 3/1 nadgodziny zrobisz. Np. Luty. Godziny etatowe 160g. Zrobisz 3x60 godz wychodzi ci 180 godz przepracowane. 20 nadgodzin. Zależy jaki masz system rozliczeniowy, miesięczny, kwartalny itp. | |||
~fryc | Teoretycznie zrobisz. W praktyce nie zawsze. Musiałbyś przez 5 dni w tygodniu mieć po 12 godzin pracy. A przy odpoczynku 11-godzinnym jest to nierealne. | |||
~Elo | Jak nie realne wystarczy 9h jazdy i po 3 godziny młotków. | |||
~fryc | Elo elo a gdzie czas przerwy? | |||
~stefek | ciekawe kto ma 3h młotków codziennie | |||
~Pan Ordynator | A np. ja. | |||
~Bolek | Ty nie liczysz się. Jesteś przysłowiowy wrzód na d... | |||
~Pan Ordynator | Acha, to spoko. | |||
PavelSPM
| Wystarczy wprowadzać "łóżko" do tachografu tylko w miarę potrzeby, wymaganych przepisami, w czasie odebrania przerw (15; 30; 45 minut) czy odpoczynków (9; 11; 24; 45 godzin), a reszta czasu rejestrować, wspierając się na przepisy, "młotkami" i "kopertą", i spokojnie bez problemów wypracowują się w jednym tygodniu (w 5-6-dziennym okresie przy 13-15-godzinnych pracowniczych zmianach (szychtach) maksymalnie dopuszczone 60 godzin pracy ("jazda" + "młotki"). Sprawdzono w praktyce. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.