ID: 216736
Tygodniowy czas pracy kierowcy 60 godzin
ID: 216736
ID: 216736
Witam. Mam pytanie tylko do doświadczonych kierowców.
Znalazłem informacje, że czas pracy kierowcy musi wynosic max. 60 godz pracy w tygodniu, a normalnie 48 godz. w tygodniu (Młotki + Jazda- nie wliczają sie przerwy i dyspozycja). Czy ktoś mi może to wytłumaczyc? Do tej pory trzymałem sie tylko przepisu mówiącego o 144 godz. pracy (początek tacho-koniec tacho) i pozostałych przepisów.
Jeśli przeciętny czas pracy w tygodniu jest 48 godz pracy w okresie 4 miesięcy i można go raz przedłużyc do 60 godzin to jak do tego maja sie przepisy o 56 godz jazdy w tygodniu. Nie rozumiem tego. Bardzo proszę o wytłumaczenie, ale jeśli można to nie takie na dwie strony, tylko proste wytłumaczenie jak to wygląda, bo jak przeglądam przepisy to jeden jest zaprzeczeniem drugiego, jakiś paradoks.
Prosiłbym również o wytłumaczenie tematu nadgodzin ile i w jakim okresie pracodawca musi rozliczyc nadgodziny, i co jest tymi nadgodzinami.
Z góry bardzo dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam.
Witam. Mam pytanie tylko do doświadczonych kierowców.
Znalazłem informacje, że czas pracy kierowcy musi wynosic max. 60 godz pracy w tygodniu, a normalnie 48 godz. w tygodniu (Młotki + Jazda- nie wliczają sie przerwy i dyspozycja). Czy ktoś mi może to wytłumaczyc? Do tej pory trzymałem sie tylko przepisu mówiącego o 144 godz. pracy (początek tacho-koniec tacho) i pozostałych przepisów.
Jeśli przeciętny czas pracy w tygodniu jest 48 godz pracy w okresie 4 miesięcy i można go raz przedłużyc do 60 godzin to jak do tego maja sie przepisy o 56 godz jazdy w tygodniu. Nie rozumiem tego. Bardzo proszę o wytłumaczenie, ale jeśli można to nie takie na dwie strony, tylko proste wytłumaczenie jak to wygląda, bo jak przeglądam przepisy to jeden jest zaprzeczeniem drugiego, jakiś paradoks.
Prosiłbym również o wytłumaczenie tematu nadgodzin ile i w jakim okresie pracodawca musi rozliczyc nadgodziny, i co jest tymi nadgodzinami.
Z góry bardzo dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam.
Posty (86)
~Pan Ordynator | A np. ja. | |||
~Bolek | Ty nie liczysz się. Jesteś przysłowiowy wrzód na d... | |||
~Pan Ordynator | Acha, to spoko. | |||
PavelSPM
| Wystarczy wprowadzać "łóżko" do tachografu tylko w miarę potrzeby, wymaganych przepisami, w czasie odebrania przerw (15; 30; 45 minut) czy odpoczynków (9; 11; 24; 45 godzin), a reszta czasu rejestrować, wspierając się na przepisy, "młotkami" i "kopertą", i spokojnie bez problemów wypracowują się w jednym tygodniu (w 5-6-dziennym okresie przy 13-15-godzinnych pracowniczych zmianach (szychtach) maksymalnie dopuszczone 60 godzin pracy ("jazda" + "młotki"). Sprawdzono w praktyce. | |||
~sfdgf | ALE CZY DOSTANĘ MANDAT ZA PRZEKROCZENIE 60H tygodniowo? ?? | |||
~kiero | Jako kierowca nie. Jako pracodawca jest możliwe. Np przy kontroli PiP | |||
~Donn Diego | Zależy, na jakiego kontrolujacego trafisz. W D naliczyli mi za przekraczanie 48h pracy tygodniowo 2600 euro mandatu. | |||
~kiero | Pracujesz u Niemca. Kierowcy pracującego w polskiej firmie Niemcy nie sprawdzają czasu pracy, nie mają uprawnień. Zresztą ITD też nie może tego sprawdzac i karać za to. Czas pracy regulują ustawy krajowe, a nie unijne rozporządzenia, więc brak podstaw. | |||
~Donn Diego | kiero bzdury pleciesz, 48 h tydzien pracy jest w 561/2006, polskie blachy mialem. | |||
~kiero | Coś ci się chyba poyebało. Za jaki art z rozp 561 dostałeś mandat? | |||
~kiero | Bo rozp 561/2006 nie reguluje czasu pracy kierowcy. | |||
~sfdgf | no właśnie w 561 nic nie znalazłem o 60h tygodniowo... czyli są to chyba przepisy polskiego prawa pracy, a zatem BAG mi mandatu raczej nie da, ale czy ITD może za to karać podobnie jak za godziny nocne? | |||
~kiero | Nie może. Ustawa o transporcie drogowym nie daje im takich uprawnień wobec kierowców zatrudnionych na umowę o pracę. | |||
~Donn Diego | Tobie sie ostro po*o, 561/2006, rozdział II, artykuł 6, punkt 2. | |||
~Jula | Moga jesli jestes na samozatrudnieniu, a wiec wpadasz w definicje przewoznika-szefa. | |||
~Donn Diego | Jula, jak jesteś poza Polską, to obojętnie, jak jesteś zatrudniony, dla kontrolujących jesteś pracownikiem zatrudnionym na umowę o pracę. | |||
~kiero | ~Donn Diego 2022-03-29 18:35:45 Tobie sie ostro po*o, 561/2006, rozdział II, artykuł 6, punkt 2. Don Diego barani lbie przekroczyles tygodniowy czas jazdy i dostałeś za to karę. Nie rozumiesz prostych przepisów to płacisz i nawet nie wiesz za co | |||
~kiero | Ar 6. 2 rozp 561/2006 nie ustala czasu pracy. Ustala jedynie maksymalny tygodniowy czas jazdy, dodatkowo uzależnioniojac go od czasu pracy jedynie. | |||
barracuda
| Po długiej nieobecności, odezwał się ruski troll ze swoimi tasiemcowymi wklejkami, których nikt nie czyta. Gościu daj sobie spokój. Już nikt nie uwierzy Rosji i jej trollom. W propagandzie (i nie tylko) Ukraina was pobiła. Przegraliście z kretesem. Nie sil się na "pomoc prawną" polskim kierowcom. | |||
~Donn Diego | kiero, de*ilu, czas pracy, czytac nawet nie umiesz? | |||
~Donn Diego | Nawet Szoszon Stefan ci to wkleił. | |||
~Donn Diego | ~Stefan 2022-03-30 00:47:45 ~kiero 202 2-03-29 13:17:28 "... 561/2006 nie reguluje czasu pracy kierowcy" Wyjaśni enie. Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020 Art. 6. 2. Tygodniowy czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 56 godzin i NIE MOŻE SKUTKOWAĆ PRZEKROCZENIEM MAKSYMALNEGO TYGODNIOWEGO CZASU PRACY ustalonego w dyrektywie 2002/15/WE. DYREKTYWA 2002/15/WE Art. 4. Maksymalny tygodniowy czas pracy Państwa Członkowskie podejmą środki niezbędne w celu zapewnienia, że: a) średni tygodniowy czas pracy nie może przekraczać 48 godzin. Maksymalny tygodniowy czas pracy może być przedłużony do 60 godzin jedynie wówczas, gdy w ciągu czterech miesięcy nie została przekroczona średnia 48 godzin na tydzień. Art. 6 ust. 1 akapit czwarty i piąty rozporządzenia (EWG) nr 3820/85 lub, w miarę potrzeb, art. 6 ust. 1 akapit czwarty Umowy AETR mają pierwszeństwo przed niniejszą dyrektywą w zakresie, w jakim odnośni kierowcy nie przekraczają 48 godzin średniego tygodniowego czasy pracy w ciągu czterech miesięcy; b) czas pracy dla różnych pracodawców jest sumą godzin pracy. Pracodawca w drodze pisemnej prosi odnośnego pracownika wykonującego pracę w trasie o WYKAZ CZASU PRZEPRACOWANEGO DLA INNEGO PRACODAWCY. PRACOWNIK wykonujący pracę w trasie POWINIEN DOSTARCZYĆ taką informację NA PIŚMIE. A jednak Rozp. nr 561/2006/2020 reguluje czas pracy kierowcy. | |||
~kiero | Nadal nie rozumiesz za co dostałeś mandat. A dostałeś go napewno za przekroczenie tygodniowego czasu jazdy z art 6. 2 rozp 561/2006. Dodatkowo pracodawcy grozi mandat z PiP za przekroczenie czasu pracy. | |||
~kiero | 56 godzin jazdy to jest max. Od maksymalnego tygodniowego czasu pracy określonego w dyrektywie na 60 musisz odjąć czas innej pracy ( to co na karcie jest na mlotkach) Odejmujesz to od 60 i wynik tego jest maksymalnym czasem twojej jazdy w tygodniu. Jeśli go przekroczysz to mandat | |||
~kiero | Nie jest tak, że bezwarunkowo możesz mieć 56 godzin jazdy do wykorzystania. Dyrektywa o czasie pracy jest tylko odnosnikiem. Rozumiesz to już? | |||
~kiero | BAG nie ma uprawnień do karania kierowców z Polski za przekroczenie czasu pracy. Jeśli by Ci za to wystawili jednak, to szybko by zwrócili kaucję. | |||
~Donn Diego | weź się opanuj, w tej firmie nigdy nie przekroczyl nikt 40 godzin prowadzenia tygodniowo, i policjant wyraznie powiedzial i napisal, za czas pracy, bo ten rzeczywiscie wynosił po 70 h tygodniowo. I BAG i Polizei, i wszystkie służby kontrolujące mają prawo do kontrolowania i karania za przekroczenie czasu pracy! kierowcą to ty nie jesteś, na szczęście. | |||
~sid | 60 godzin tygodniowo OOO jak ja bym mial tyle nadgodzin [ 20 tygodniowo ] to bym pona 3000 euro wyciagal netto | |||
~sid | -ale man raptem 10-15 w miesiacu ; [[[[[ | |||
~kiero | Donn Diego 2022-03-30 13:19:45 weź się opanuj, w tej firmie nigdy nie przekroczyl nikt 40 godzin prowadzenia tygodniowo, i policjant wyraznie powiedzial i napisal, za czas pracy, bo ten rzeczywiscie wynosił po 70 h tygodniowo. . Tygodniowy czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 56 godzin i NIE MOŻE SKUTKOWAĆ PRZEKROCZENIEM MAKSYMALNEGO TYGODNIOWEGO CZASU PRACY ustalonego w dyrektywie 2002/15/WE. Czytaj chłopie do skutku, aż zrozumiesz. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.