ID: 216736
Tygodniowy czas pracy kierowcy 60 godzin
ID: 216736
ID: 216736
Witam. Mam pytanie tylko do doświadczonych kierowców.
Znalazłem informacje, że czas pracy kierowcy musi wynosic max. 60 godz pracy w tygodniu, a normalnie 48 godz. w tygodniu (Młotki + Jazda- nie wliczają sie przerwy i dyspozycja). Czy ktoś mi może to wytłumaczyc? Do tej pory trzymałem sie tylko przepisu mówiącego o 144 godz. pracy (początek tacho-koniec tacho) i pozostałych przepisów.
Jeśli przeciętny czas pracy w tygodniu jest 48 godz pracy w okresie 4 miesięcy i można go raz przedłużyc do 60 godzin to jak do tego maja sie przepisy o 56 godz jazdy w tygodniu. Nie rozumiem tego. Bardzo proszę o wytłumaczenie, ale jeśli można to nie takie na dwie strony, tylko proste wytłumaczenie jak to wygląda, bo jak przeglądam przepisy to jeden jest zaprzeczeniem drugiego, jakiś paradoks.
Prosiłbym również o wytłumaczenie tematu nadgodzin ile i w jakim okresie pracodawca musi rozliczyc nadgodziny, i co jest tymi nadgodzinami.
Z góry bardzo dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam.
Witam. Mam pytanie tylko do doświadczonych kierowców.
Znalazłem informacje, że czas pracy kierowcy musi wynosic max. 60 godz pracy w tygodniu, a normalnie 48 godz. w tygodniu (Młotki + Jazda- nie wliczają sie przerwy i dyspozycja). Czy ktoś mi może to wytłumaczyc? Do tej pory trzymałem sie tylko przepisu mówiącego o 144 godz. pracy (początek tacho-koniec tacho) i pozostałych przepisów.
Jeśli przeciętny czas pracy w tygodniu jest 48 godz pracy w okresie 4 miesięcy i można go raz przedłużyc do 60 godzin to jak do tego maja sie przepisy o 56 godz jazdy w tygodniu. Nie rozumiem tego. Bardzo proszę o wytłumaczenie, ale jeśli można to nie takie na dwie strony, tylko proste wytłumaczenie jak to wygląda, bo jak przeglądam przepisy to jeden jest zaprzeczeniem drugiego, jakiś paradoks.
Prosiłbym również o wytłumaczenie tematu nadgodzin ile i w jakim okresie pracodawca musi rozliczyc nadgodziny, i co jest tymi nadgodzinami.
Z góry bardzo dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam.
Posty (90)
~sfdgf | ALE CZY DOSTANĘ MANDAT ZA PRZEKROCZENIE 60H tygodniowo? ?? | |||
~kiero | Jako kierowca nie. Jako pracodawca jest możliwe. Np przy kontroli PiP | |||
~Donn Diego | Zależy, na jakiego kontrolujacego trafisz. W D naliczyli mi za przekraczanie 48h pracy tygodniowo 2600 euro mandatu. | |||
~kiero | Pracujesz u Niemca. Kierowcy pracującego w polskiej firmie Niemcy nie sprawdzają czasu pracy, nie mają uprawnień. Zresztą ITD też nie może tego sprawdzac i karać za to. Czas pracy regulują ustawy krajowe, a nie unijne rozporządzenia, więc brak podstaw. | |||
~Donn Diego | kiero bzdury pleciesz, 48 h tydzien pracy jest w 561/2006, polskie blachy mialem. | |||
~kiero | Coś ci się chyba poyebało. Za jaki art z rozp 561 dostałeś mandat? | |||
~kiero | Bo rozp 561/2006 nie reguluje czasu pracy kierowcy. | |||
~sfdgf | no właśnie w 561 nic nie znalazłem o 60h tygodniowo... czyli są to chyba przepisy polskiego prawa pracy, a zatem BAG mi mandatu raczej nie da, ale czy ITD może za to karać podobnie jak za godziny nocne? | |||
~kiero | Nie może. Ustawa o transporcie drogowym nie daje im takich uprawnień wobec kierowców zatrudnionych na umowę o pracę. | |||
~Donn Diego | Tobie sie ostro po*o, 561/2006, rozdział II, artykuł 6, punkt 2. | |||
~Jula | Moga jesli jestes na samozatrudnieniu, a wiec wpadasz w definicje przewoznika-szefa. | |||
~Donn Diego | Jula, jak jesteś poza Polską, to obojętnie, jak jesteś zatrudniony, dla kontrolujących jesteś pracownikiem zatrudnionym na umowę o pracę. | |||
~Stefan | ~kiero 2022-03-29 13:17:28 "... 561/2006 nie reguluje czasu pracy kierowcy" Wyjaśni enie. Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020 Art. 6. 2. Tygodniowy czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 56 godzin i NIE MOŻE SKUTKOWAĆ PRZEKROCZENIEM MAKSYMALNEGO TYGODNIOWEGO CZASU PRACY ustalonego w dyrektywie 2002/15/WE. DYREKTYWA 2002/15/WE Art. 4. Maksymalny tygodniowy czas pracy Państwa Członkowskie podejmą środki niezbędne w celu zapewnienia, że: a) średni tygodniowy czas pracy nie może przekraczać 48 godzin. Maksymalny tygodniowy czas pracy może być przedłużony do 60 godzin jedynie wówczas, gdy w ciągu czterech miesięcy nie została przekroczona średnia 48 godzin na tydzień. Art. 6 ust. 1 akapit czwarty i piąty rozporządzenia (EWG) nr 3820/85 lub, w miarę potrzeb, art. 6 ust. 1 akapit czwarty Umowy AETR mają pierwszeństwo przed niniejszą dyrektywą w zakresie, w jakim odnośni kierowcy nie przekraczają 48 godzin średniego tygodniowego czasy pracy w ciągu czterech miesięcy; b) czas pracy dla różnych pracodawców jest sumą godzin pracy. Pracodawca w drodze pisemnej prosi odnośnego pracownika wykonującego pracę w trasie o WYKAZ CZASU PRZEPRACOWANEGO DLA INNEGO PRACODAWCY. PRACOWNIK wykonujący pracę w trasie POWINIEN DOSTARCZYĆ taką informację NA PIŚMIE. A jednak Rozp. nr 561/2006/2020 reguluje czas pracy kierowcy. | |||
~Stefan | Jako informacja o obłudniku / kłamcopajacu forumowym, niby to "znawcy" / "doradcy". Wątek " Przerwa po 6 godzinach pracy" ~kaziu 2021 -05-02 09:16:54 "Cześć a powie mi ktoś czy moje gapiostwo moze sie skonczyc mandatem zacząłem prace o 18; 00 wyjechałem 3. 34 zrobiłem pauze 53min pozniej mialem 2. 01 jazdy 1. 15 praca 12 min jazda 1. 24 praca 16 min jazda 55 min pracy 24 min jazdy i zakończyłem o 7; 11 rano" ~kiero 2021 -05-02 09:22:37 "Masz w porządku wszystko. " 2021-05-02 09:23:32 "O ile możesz jeszcze mieć 9 czyli skrócony odpoczynek dzienny. " Wyjaśnienie (dla tych które nie zrozumiały o co chodzi). "... zacząłem prace o 18; 00 wyjechałem 3. 34 zrobiłem pauze 53min... " Tu jest OK. "... 2. 01 jazdy 1. 15 praca 12 min jazda 1. 24 praca 16 min jazda 55 min pracy 24 min jazdy... " Tu jest ŹLE (przekroczenie dozwolonych maksymalnych 6 godzin pracy ("jazda"+"młotki") bez przerwy na odpoczynek (Uoczpk Art. 13), czyli w sumie tu jest 6 godzin i 27 minut pracy - za to jest mandat). Od "... zacząłem prace o 18:00... " do "... zakończyłem o 7:11 rano" (w okresie czasu 13 godzin i 11 minut) jest 10 godzin i 1 minuta pracy ("jazda"+"młotki") - tu też jest ŹLE (maksymalny czas pracy w porze nocnej - 10 godzin; Uoczpk Art. 21). Wątek "Dwuosobowa" ~Janus z 2021-06-26 17:51:49 "Jeżeli zaczynam pracę w dwuosobowej i po 6 godz przesiadam się do innego kierowcy, mam dalej dwuosobowa, czy już nie? Ten, do którego się dosiadłem, pracował już 4h" ~kiero 2021- 06-26 20:34:05 "Nie, pracujecie każdy już jako pojedyncza. Czyli po 13/15 godzinach pracy jednego z kierowców auto na parking i odbiór odpoczynku. " Wyjaśnienie. Są niuanse. Jeśli ten kierowca (w innym pojeździe), do którego dosiadłeś, też pracował 4h w załodze to dalej macie załogę (od początku w tym pojeździe była stworzona załoga i nadal trwa), licząc czas (21h) od twego rozpoczęcia (masz więcej (6h) wypracowanych godzin zmiany pracowniczej). Czyli w przypadku gdy, pracę w załodze rozpoczyna pierwszy i drugi kierowca i, powiedzmy (jak wariant), po 4 godzinach pierwszy kierowca opuszcza auto a na jego miejsce wchodzi kierowca nr. 3 i kontynuuje dalej pracę z drugim kierowcą to maksymalny czas w którym ta załoga musi rozpocząć okres odpoczynku mija po upływie 21 godzin od rozpoczęcia pracy w pierwszej załodze kierowców (w twoim przypadku, od rozpoczęcia pracy twojej pierwszej załogi - masz więcej (6h) wypracowanych godzin zmiany pracowniczej). Jeśli ten kierowca (w innym pojeździe), do którego dosiadłeś, pracował 4h w pojedynczej to dalej, chociaż faktycznie ty nadal pracujesz w załodze a on tylko dopiero od teraz w załodze, już was obowiązuje 13/15h zmiana pracownicza (od początku w tym pojeździe nie była stworzona załoga), licząc czas (13/15h) od twego rozpoczęcia (masz więcej (6h) wypracowanych godzin zmiany pracowniczej). REKOMENDUJĘ zapoznać się (różne przykłady z rysunkami pracy kierowców w załodze). s://blog. etransport. pl/transe*spert/publ ikacja, 227, cala_prawda_o_zalodz e_czyli_jak_prawidlo wo_policzyc_czas_pra cy. html (żeby link zadziałał trzeba: z przodu do niego dodać h t t p, zamienić * na x, usunąć w nim wszystkie odstępy) Na ten link powołuje się wiadomość : "Cała prawda o załodze, czyli jak prawidłowo policzyć czas pracy?" Utworzona : 2012-12-27 Źródło : etransport. pl Też REKOMENDUJĘ zapoznać się (wyjaśnienie Rozp. (WE) nr 561/2006 ułatwiające zharmonizowane egzekwowanie przepisów podczas kontroli drogowych; strona 49-50 "... Przykłady dotyczące załogi kilkuosobowej... ", są rysunki). s://ec. europa. eu/transport/sites/d efault/files/modes/r oad/social_provision s/doc/trace_explanat ory_text_pl. pdf (żeby link zadziałał trzeba: z przodu do niego dodać h t t p, usunąć w nim wszystkie odstępy) Wątek "Niemal 122 tysiące euro tytułem kaucji zabezpieczających - kolejna akcja BAG" ~kiero 2021-0 9-17 16:33:34 "... wszyscy którzy w ubiegłym tygodniu mają prawidłowo odebrany odpoczynek regularny, to nie mogą być być ukarani w tym tygodniu za odpoczynek w kabinie dłuższy niż 45 godzin. " Wyjaśnienie. Rozp. (WE) nr 561/2006/2020. Art. 8. 8. REGULARNE tygodniowe okresy odpoczynku ORAZ DOWOLNY tygodniowy okres odpoczynku trwający PONAD 45 GODZIN wykorzystywany jako rekompensata za wcześniejsze skrócone tygodniowe okresy odpoczynku NIE MOGĄ BYĆ wykorzystywane W POJEŹDZIE. Muszą one być wykorzystane w odpowiednim dla każdej płci miejscu zakwaterowania wyposażonym w odpowiednią infrastrukturę noclegową i sanitarną. Wszelkie koszty zakwaterowania poza pojazdem pokrywa pracodawca. Maksymalny dzienny okres odpoczynku - 23:59h Maksymalna rekompensata za skrócenie tygodniowego odpoczynku - 21h Razem - 44:59h Czyli jakikolwiek dowolny odpoczynek ponad 45 godzin automatycznie jest co najmniej tygodniowym okresem odpoczynku wykorzystywanym jako rekompensata za wcześniejsze skrócone tygodniowe okresy odpoczynku bo a priori innym być nie może. Mandaty za 45 godzin odpoczynku w pojeździe : Niemcy Mandat 500 EUR dla kierowcy i 1500 EUR dla przewoźnika (60 EUR za każdą godzinę dla kierowcy i 180 EUR dla przewoźnika) Francja Mandat średnio 2300 EUR dla przewoźnika (maksymalna kara to 30 000 EUR, rok pozbawienia wolności) Belgia Mandat do 1800 EUR (przy postępowanio sądowym do 60 000 EUR) Niderlandy Mandat do 1500 EUR Wielka Brytania Mandat 300 GBP Hiszpania Mand at 2000 EUR Włochy Mandat do 1700 EUR oraz konieczność odebrania pełnego odpoczynku tygodniowego poza kabiną pojazdu. Źródło: h t t p s://blogtransportowy . pl/tag/odpoczynek-ty godniowy/ (żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy) REKOMENDUJĘ, jak przykład, popatrzeć ten film (mandat za 45 godzin odpoczynku w kabinie pojazdu w Nienczech). h t t p s://www. youtube. com/watch?v=SAYyd14H DrI (żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy) Wątek "Zjazd z ronda i przepisy wg Pani w BMW" h t t p s://www. youtube. com/watch?v=R32g_ViD PAE (żeby link zadziałał trzeba usunąć w nim odstępy) ~kiero 2021-0 9-21 21:13:22 Sprawa jest prosta. Wjeżdżający na rondo nie ustąpił pierwszeństwa przejazdu pojazdowi BMW, który poruszał się po rondzie. 2021-09-23 20:38:49 "... Cwaniaczek nie ustąpił i wyebal się na prawy pas blokując BMW możliwość bezpiecznego zjazdu z ronda" Wyjaśnieni e. 20 21-09-24 16:59:46 "... Spojrzyj na początku tego filmu, jakie auto stoi na lewym pasie obok "filmowca". To moim skromnym okiem pani w "bawarce". A jeśli to ona, zmienia to całkowicie ocenę sytuacji. Ona nie była w ruchu po skrzyżowaniu. Wystartowała jak rakieta z lewego i wcięła się przed nos "filmowcowi"... " 2021-09-2 4 18:28:14 "Nawet czerwona strzałka (dla wątpliwych) w nagrywaniu z lewej strony wskazuje że to jest te same BMW... " Wątek "Jak jest płacona dniówka na busach?" ~kiero 20 21-09-29 07:23:33 "A kilka lat temu zez bredził, ze czas jazdy w jednej dobie to 10 godzin i tylko 2 razy w, tygodniu" Wyjaśni enie. Przykład - "... Powedzmy ruszyles o 00. 00 godzinie. Marz w ciongu 11 godzin powedzmy 9 godzin jazdy. Po pauzie 9 godzin chcerz zaczonc prace o 20. 00 godzinie. Od 20. 00 do 24. 00 godziny morzesz jechac tylko 1 godzine, rzeby nie przekroczyc 10 godzin jazdy w jednej dobie co dozwolone tylko dwa razy w tygodniu... ", wzięty z wątku "Pauza 9 godzin a praca 13godzin" (PavelSPM 201 8-08-23 08:28:08) jako odpowiedź na pytanie ~Slaws72 "Czy po 11godzinach pracy mogę skrócić pauza do 9 czy muszę robić 11" Ustawa o czasie pracy kierowców. Art. 6. 1. "Czasem pracy kierowcy jest... w szczególności: 1) prowadzenie pojazdu (czyli jazda) ;... " Art. 2. 6a) pora nocna - okres czterech godzin pomiędzy godziną 00:00 i godziną 07:00; definicję pory nocnej zawartą w tym przepisie stosuje się wyłącznie do celów ustalania czasu pracy; Art. 21. W przypadku gdy praca (przypomnę, jazda - to jest praca) jest wykonywana w porze nocnej (przypomnę z przykładu, "... ruszyles o 00. 00 godzinie. Marz w ciongu 11 godzin powedzmy 9 godzin jazdy... "), czas pracy kierowcy nie może przekraczać 10 godzin w danej DOBIE. Art. 8. 1 "... przez DOBĘ należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy. " Rozporzą dzenie (WE) nr 561/2006/2020. Art. 6. 1. "... dzienny czas prowadzenia pojazdu (czyli jazda) może zostać przedłużony do nie więcej niż 10 godzin nie częściej niż dwa razy w tygodniu. " Art. 4. k) "dzienny czas prowadzenia pojazdu" oznacza łączny czas prowadzenia pojazdu od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku; i) "tydzień" oznacza okres od godz. 00. 00 w poniedziałek do godz. 24. 00 w niedzielę; Wątek "15h " ~kiero 2022-02-0 2 22:51:15 "Nie ma czegoś takiego jak odpoczynek dobowy" Wyjaśnien ie. Ustawa o czasie pracy kierowców Art. 14. "1. W każdej dobie kierowcy przysługuje prawo do co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku. DOBOWY ODPOCZYNEK, z wyłączeniem odpoczynku kierowców o których mowa w rozdziale 4a * (kierowców tramwajów), MOŻE BYĆ * (nie znaczy że musi być) wykorzystany W POJEŹDZIE jeżeli pojazd znajduje się na postoju i jest wyposażony w miejsce do spania. (*) - wyjaśnienie Wąt ek "Plusy i minusy systemu 2/1" ~kiero 2022-0 2-23 17:34:28 "... 2 skrócone odpoczynki tygodniowe w trasie. Wtedy nie ogranicza cię 90 dwutygodniowy czas jazdy. " Wyjaśnienie. Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020 Art. 4. i) "tydzień" - oznacza okres od godz. 00. 00 w poniedziałek do godz. 24. 00 w niedzielę (czyli dwa kolejne tygodni - oznacza okres od godz. 00. 00 w poniedziałek pierwszego tygodnia do godz. 24. 00 w niedzielę drugiego tygodnia) Art. 6. 3. Łączny czas prowadzenia pojazdu W CIĄGU DWÓCH KOLEJNYCH TYGODNI nie może przekroczyć 90 godzin. | |||
~kiero | ~Donn Diego 2022-03-29 18:35:45 Tobie sie ostro po*o, 561/2006, rozdział II, artykuł 6, punkt 2. Don Diego barani lbie przekroczyles tygodniowy czas jazdy i dostałeś za to karę. Nie rozumiesz prostych przepisów to płacisz i nawet nie wiesz za co | |||
~kiero | Ar 6. 2 rozp 561/2006 nie ustala czasu pracy. Ustala jedynie maksymalny tygodniowy czas jazdy, dodatkowo uzależnioniojac go od czasu pracy jedynie. | |||
barracuda
| Po długiej nieobecności, odezwał się ruski troll ze swoimi tasiemcowymi wklejkami, których nikt nie czyta. Gościu daj sobie spokój. Już nikt nie uwierzy Rosji i jej trollom. W propagandzie (i nie tylko) Ukraina was pobiła. Przegraliście z kretesem. Nie sil się na "pomoc prawną" polskim kierowcom. | |||
~Donn Diego | kiero, de*ilu, czas pracy, czytac nawet nie umiesz? | |||
~Donn Diego | Nawet Szoszon Stefan ci to wkleił. | |||
~Donn Diego | ~Stefan 2022-03-30 00:47:45 ~kiero 202 2-03-29 13:17:28 "... 561/2006 nie reguluje czasu pracy kierowcy" Wyjaśni enie. Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020 Art. 6. 2. Tygodniowy czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 56 godzin i NIE MOŻE SKUTKOWAĆ PRZEKROCZENIEM MAKSYMALNEGO TYGODNIOWEGO CZASU PRACY ustalonego w dyrektywie 2002/15/WE. DYREKTYWA 2002/15/WE Art. 4. Maksymalny tygodniowy czas pracy Państwa Członkowskie podejmą środki niezbędne w celu zapewnienia, że: a) średni tygodniowy czas pracy nie może przekraczać 48 godzin. Maksymalny tygodniowy czas pracy może być przedłużony do 60 godzin jedynie wówczas, gdy w ciągu czterech miesięcy nie została przekroczona średnia 48 godzin na tydzień. Art. 6 ust. 1 akapit czwarty i piąty rozporządzenia (EWG) nr 3820/85 lub, w miarę potrzeb, art. 6 ust. 1 akapit czwarty Umowy AETR mają pierwszeństwo przed niniejszą dyrektywą w zakresie, w jakim odnośni kierowcy nie przekraczają 48 godzin średniego tygodniowego czasy pracy w ciągu czterech miesięcy; b) czas pracy dla różnych pracodawców jest sumą godzin pracy. Pracodawca w drodze pisemnej prosi odnośnego pracownika wykonującego pracę w trasie o WYKAZ CZASU PRZEPRACOWANEGO DLA INNEGO PRACODAWCY. PRACOWNIK wykonujący pracę w trasie POWINIEN DOSTARCZYĆ taką informację NA PIŚMIE. A jednak Rozp. nr 561/2006/2020 reguluje czas pracy kierowcy. | |||
~kiero | Nadal nie rozumiesz za co dostałeś mandat. A dostałeś go napewno za przekroczenie tygodniowego czasu jazdy z art 6. 2 rozp 561/2006. Dodatkowo pracodawcy grozi mandat z PiP za przekroczenie czasu pracy. | |||
~kiero | 56 godzin jazdy to jest max. Od maksymalnego tygodniowego czasu pracy określonego w dyrektywie na 60 musisz odjąć czas innej pracy ( to co na karcie jest na mlotkach) Odejmujesz to od 60 i wynik tego jest maksymalnym czasem twojej jazdy w tygodniu. Jeśli go przekroczysz to mandat | |||
~kiero | Nie jest tak, że bezwarunkowo możesz mieć 56 godzin jazdy do wykorzystania. Dyrektywa o czasie pracy jest tylko odnosnikiem. Rozumiesz to już? | |||
~kiero | BAG nie ma uprawnień do karania kierowców z Polski za przekroczenie czasu pracy. Jeśli by Ci za to wystawili jednak, to szybko by zwrócili kaucję. | |||
~Donn Diego | weź się opanuj, w tej firmie nigdy nie przekroczyl nikt 40 godzin prowadzenia tygodniowo, i policjant wyraznie powiedzial i napisal, za czas pracy, bo ten rzeczywiscie wynosił po 70 h tygodniowo. I BAG i Polizei, i wszystkie służby kontrolujące mają prawo do kontrolowania i karania za przekroczenie czasu pracy! kierowcą to ty nie jesteś, na szczęście. | |||
~sid | 60 godzin tygodniowo OOO jak ja bym mial tyle nadgodzin [ 20 tygodniowo ] to bym pona 3000 euro wyciagal netto | |||
~sid | -ale man raptem 10-15 w miesiacu ; [[[[[ | |||
~kiero | Donn Diego 2022-03-30 13:19:45 weź się opanuj, w tej firmie nigdy nie przekroczyl nikt 40 godzin prowadzenia tygodniowo, i policjant wyraznie powiedzial i napisal, za czas pracy, bo ten rzeczywiscie wynosił po 70 h tygodniowo. . Tygodniowy czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 56 godzin i NIE MOŻE SKUTKOWAĆ PRZEKROCZENIEM MAKSYMALNEGO TYGODNIOWEGO CZASU PRACY ustalonego w dyrektywie 2002/15/WE. Czytaj chłopie do skutku, aż zrozumiesz. | |||
~kiero | Zasada jest podobna jak z 10 godzinami jazdy dziennie i z przekroczeniem 15 godzin aktywności od rozpoczęcia pracy ( mylnie nazywana przez kierowców 15 godzin czasu pracy). Też jak przekroczysz te 15 godzin, to jechać już nie możesz, mimo iż masz nie wyjechałeś całego czasu jazdy. | |||
~kiero | Ja też dostalem taki mandat za to samo. Ale było to dokładnie za przekroczenie dozwolonego tygodniowego czasu jazdy skutkującego przekroczeniem czasu pracy itd |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.