ID: 215480
ABS z ukrycia
ID: 215480
ID: 215480
Maskowanie lampek kontrolnych od uszkodzonego systemu ABS to ostatnio specjalność niektórych kierowców autobusów i autokarów.
Maskowanie lampek kontrolnych od uszkodzonego systemu ABS to ostatnio specjalność niektórych kierowców autobusów i autokarów.
~etransport.pl
Posty (101)
visitors
| kola ZAWSZE beda zablokowane. nawet przy delikatnym hamowaniu na suchej nawierzchni | |||
~moris | 2017-04-13 22:13:39 moris, tępa betonowa pało- to jest tak: wjeżdżasz na rolki na diagnostyce poszczególnymi osiami i... wszystko jest ok, bo przy badaniu każdej z osi pedał hamulca naciskałeś z inną siłą. gdybyś wjechał wszystkimi osiami naraz, to okazałoby się, że masz * nie hamulce, każda oś inaczej, każda żle... przód za mocno, napęd prawie wcale a reszta żyje własnym zyciem. Narka. tępa betonowa pało a jak to bylo rozwiazane w latach 80 auto np star 200 +naczepa tz lamaniec w tamtych czasach | -2 | ||
~moris | 2017-04-13 22:16:42 jesli producent wypuszcza pojazd wyposazony w pewny uklad ( czy to kierowniczy, czy hamulcowy, czy oswietleniowy ) to jakakolwiek usterka tego ukladu wplywa na bezpieczenstwo na drodze. kazda usterka teraz o bezpieczenstwie ok auto wyposazone w halogeny padl przekaznik halogeny nie dzialaja widocznosc ograniczana co mam zrobic czekac az widocznosc bedzie ok czy jechac dalej z zachowanie szczegolnej ostroznosci??? | |||
visitors
| w tamtych czasach, awaria byl ubytek plynu hamulcowego., awaria bylo odklejenie szczeki hamulcowej. tez sie dalo hamowac, prawda? czyli hamulce byly sprawne | |||
~maro | ktosik przeczytaj instrukcję pojazdu co oznacza kontrolka abs świecąca na żółto i sposób postępowania w tym przypadku. | |||
visitors
| moris - wlaczenie halogenow nie jest obligatoryjne, lecz fakultatywne | |||
~moris | stawiac te czerwone gleby jedne mam to gdzies nara pozdrawiam was i zycze wesolych swiat | |||
visitors
| maro - zacytuj, lub wklej | |||
~moris | 2017-04-13 22:27:55 w tamtych czasach, awaria byl ubytek plynu hamulcowego., awaria bylo odklejenie szczeki hamulcowej. tez sie dalo hamowac, prawda? czyli hamulce byly sprawne o czym ty piszesz? ?? dzieciaku ty te czasy znasz tylko z opowiadan taty jak jeszcze byles w pieluchach a w tych czasach jest ubytek cisnienia w ukladzie pneumatycznym zmienilo sie tylko to ze plyn zastapiono powietrzem zasada pozostala ta sama | -1 | ||
barracuda
| Czy KAŻDE dotknięcie hamulca-przy awarii ABS-blokuje koła? To chyba herezja. :-) Ostatnio mialem awarię ABS i zjechałem bezpiecznie do serwisu. Trzeba było tylko "ważyć "siłę hamowania. To że ABS ma być sprawny, nie oznacza, że przy awarii nie można jechać. A większość czasu, były auta bez ABS. Nie tęsknię za tymi czasami. :-) | 1 | ||
~maro | 2017-04-13 22:22:22 2017-04-13 22:17:22 Lampka ABS informuje o nie działającym układzie ABS. Sam układ hamulcowy może działać poprawnie bredzis z. jesli uklad ABS ma awarie, to uklad hamulcowy nie moze dzialac poprawnie Jeśli ktoś tu bredzi to tylko ktosik. | |||
~moris | 2017-04-13 22:34:31 Czy KAŻDE dotknięcie hamulca-przy awarii ABS-blokuje koła? To chyba herezja. :-) Ostatnio mialem awarię ABS i zjechałem bezpiecznie do serwisu. Trzeba było tylko "ważyć "siłę hamowania. To że ABS ma być sprawny, nie oznacza, że przy awarii nie można jechać. A większość czasu, były auta bez ABS. Nie tęsknię za tymi czasami. :-) i to jest koles ktory wie o czym mowa masz las zielonego o de mnie | |||
~moris | ~maro 2017-04-13 22:36:01 odpusc juz mu ja juz to zrobilem w koncu ida swieta | |||
~maro | O niesprawności układu hamulcowego informuje inna kontrolka. Kolor czerwony-jak najszybciej zatrzymać pojazd. | |||
~maro | Niech poczyta ktosik instrukcję pojazdu i wtedy niech wróci do rozmowy. | |||
~moris | ~maro 2017-04-13 22:40:24 O niesprawności układu hamulcowego informuje inna kontrolka. Kolor czerwony-jak najszybciej zatrzymać pojazd. ale o tym wiedza tylko etatowi kierowcy, a nie etatowi bywalcy et | -2 | ||
barracuda
| A taka ciekawostka. Rzeczony ABS nie działał, bo... nie założono uszczelki, czujnika obrotu koła. Wystarczylo wykręcić, wyczyścić czujnik i założyć uszczelkę. Koszt. Podpi232; cie komputera-300 netto i... 0. 5 roboczogodziny. :-) | |||
~maro | Ciekawostka ze scanii:kontrolka abs swiecąca na żółto może również oznaczać zbyt wysoką temperaturę co najmniej jednej piasty. | 1 | ||
tonidriver
| Czujnik abs raczej nie wymaga kompa żeby resetować. | |||
tonidriver
| Oczywiście błąd się zapisze jak najbardziej ale po samej naprawie kontrolka powinna zgasnąć, | |||
barracuda
| Czujnik nie, ale przyczynę wyświetlania ostrzeżenia, trzeba było znaleźć. :-) | |||
visitors
| a gdzie wyczytales ze trzeba bylo resetowac? | |||
~moris | bo komp jest potrzebny tylko do zlokalizowania usterki reszta jak piszesz | |||
barracuda
| Komputer podpięli, żeby znaleźć przyczynę. Elektryk okazał się fachowcem, a nie wymieniaczem i nie wymieniał czujnika, tylko wyczyścił. Oczywiście zaraz ostrzeżenie zgasło. :-) | |||
~moris | PORADY / EKSPLOATACJA Nie działa ABS Świecąca lampka ABS-u informuje o usterce układu. Wówczas układ hamulcowy działa tak, jakby był bez ABS-u. Świecąca cały czas kontrolka ABS-u oznacza, że układ jest uszkodzony i musimy odwiedzić serwis. Wstępną diagnostykę możemy jednak wykonać sami. Świecąca cały czas kontrolka ABS-u jest sygnałem, że układ jest uszkodzony i koniecznie musimy odwiedzić serwis. Ale wstępną diagnostykę możemy wykonać sami, gdyż usterka może okazać się łatwa do wykrycia. Przed każdym uruchomieniem silnika kontrolka ABS-u powinna świecić się, a następnie po kilku sekundach powinna zgasnąć. Jeśli kontrolka świeci się cały czas, albo zaświeci się podczas jazdy Fot. Grzegorz Burda: Świecąca lampka ABS-u informuje o usterce układu. Wówczas układ hamulcowy działa tak, jakby był bez ABS-u. jest to sygnał, że układ jest niesprawny. Dalszą jazdę można kontynuować, gdyż układ hamulcowy będzie działał tak jakby tego układu w ogóle nie było. Trzeba tylko pamiętać, że przy awaryjnym hamowaniu może dojść do zablokowania kół i w efekcie nastąpi brak sterowalności, co niechybnie prowadzi do wypadku. Dlatego jak najszybciej należy zdiagnozować usterkę. Powodów niesprawności może być dużo. Od przepalonego bezpiecznika, do uszkodzenia jednostki sterującej. kuzwa eksperci sie myla wszak izynierowie et twierdza ze uklad hamulcowy jest NIE SPRAWNY co teraz? | |||
barracuda
| A przy awarii rzeczonego czujnika, nie działała kontrola trakcji i automat zmieniał "dziwnie "biegi (wyświetlał sie komunikat "skrzynia biegów ostrzeżenie "). To wszystko przez ten niedziałający czujnik. | |||
visitors
| 2017-04-13 23:01:27 a teraz poszukaj porad eksperta od pojazdow ciezarowych. bo w tych pojazdach, uklad hamulcowy dziala zupelnie inaczej | |||
~moris | Kontrolka będzie się również świecić, jeśli cały układ będzie sprawny, a na jednej osi będą koła o innej średnicy. Wówczas komputer odczytuje cały czas różnicę prędkości obrotowej kół i taki stan również sygnalizuje jako usterkę. Także jazda z zaciągniętym hamulcem ręcznym może skutkować wyłączeniem się ABS-u. | |||
visitors
| moris 2017-04-13 23:06:48 Także jazda z zaciągniętym hamulcem ręcznym może skutkować wyłączeniem się ABS-u ot, fachowcy od ciezarowek... | |||
~moris | 2017-04-13 23:04:46 2017-04-13 23:01:27 a teraz poszukaj porad eksperta od pojazdow ciezarowych. bo w tych pojazdach, uklad hamulcowy dziala zupelnie inaczej inaczej?? ? czyli jak??? abs to abs a chodzi ci o ilosc osi sam sobie poszukaj chyba umiesz googlowac | -1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.