ID: 209768
Rozgryźć niedobór kierowców
ID: 209768
ID: 209768
Jak pokazuje raport ManpowerGroup, 45% pracodawców w Polsce ma problemy w pozyskaniu pracowników. To najwyższy wynik od ostatnich 6 lat. Na szczycie grup zawodowych obarczonych największym niedoborem talentów uplasowali się wykwalifikowani pracownicy fizyczni, inżynierowie oraz kierowcy.
Jak pokazuje raport ManpowerGroup, 45% pracodawców w Polsce ma problemy w pozyskaniu pracowników. To najwyższy wynik od ostatnich 6 lat. Na szczycie grup zawodowych obarczonych największym niedoborem talentów uplasowali się wykwalifikowani pracownicy fizyczni, inżynierowie oraz kierowcy.
~etransport.pl
Posty (247)
~pląba | Wysokości, świadczeń określają ustawy/przepisy ja czy ty możemy sobie jedynie po pier/dolic na forum | |||
~Wielki Szu | Mundek, a Twój forumowy kolega ł ysy postawił ( poza transportem ) na łapanie szczurów. I to jest właśnie dywersyfikacja o której napisałeś. | |||
konserwacje_zabytkow
| rajmund, o przyszłość unii niech się martwią politycy - a jeżeli chodzi o gospodarkę, to bez transportu ona nie istnieje. dlatego dopóki będzie istniała gospodarka nie ma się co martwić. o kierowców i pracodawców też nie ma się co martwić. Jeżeli ktoś jest tak głupi, żeby nie potrafić docenić dobrego pracownika ten powinien zająć się wyplataniem koszyków z wikliny a nie prowadzeniem działalności gospodarczej. Co się tyczy kierowców - niech idą, niech próbują swojego szczęścia za granicą. Nie mam nic przeciwko. Rynek nie znosi próżni, na ich miejsca pojawią się natychmiast nowi. To tylko kwestia czasu. | -1 | ||
~pląba | Trzeba też sobie jasno powiedzieć że wysokość wynagrodzenia jest uzależniona od rynku, u mnie w lubuskim sa firmy które płaca za 3/1 7, 5 tys oczywiście razem z dietami itp. . | |||
Dawid87
| wielki szu ty baranie a skąd możesz wiedzieć że firmy nie robią nic w polepszeniu bytu kierowcy, no chyba że masz na myśli Niemiecki firmy, w Polsce kierowcy mają się wyśmienicie, byś ty widział miny zadowolonych kierowców z Ukrainy jak dostają wypłatę to byś zmienił zdanie, piszesz o tym że Polski transport upadnie niby co ma doprowadzić do tego upadku? Milog, loi marcone, zakaz robienia przerwy 45 h w aucie, ryczałt jak na razie to leży zachodni transport, a Polski ma się swietnie | 1 | ||
konserwacje_zabytkow
| dywersyfikacja źródeł dochodu to podstawa - każdy przewoźnik powinien o tym pomyśleć (jeżeli do tej pory tego nie zrobił). To pomaga przetrwać chwilowe braki koniunktury w danej branży. | |||
konserwacje_zabytkow
| pląba ale nie odpisałeś na moje pytanie: nie chodzi mi ile i kto i gdzie zarabia, ale o to jak powinna wyglądać wzorowe wynagrodzenie dla kierowcy zawodowego | -1 | ||
Dawid87
| wielki baranie to wytłumaczysz mi co doprowadzi do upadku polskiego transportu? śmieszny jesteś | |||
~Wielki Szu | Konserwatorze - dywersyfikacja tak tyle że łapanie szczurów to już mniej. Oczywiście ja nie chce żebyś się tłumaczył za swego forumowego kolegę. Tylko chciałem przytoczyć przykład jakie pojęcie maja niektóre kmioty zaściankowe o dywersyfikacji. | |||
~pląba | konserwacje_zabytkow 2016-12-12 12:59:21 pląba ale nie odpisałeś na moje pytanie: nie chodzi mi ile i kto i gdzie zarabia, ale o to jak powinna wyglądać wzorowe wynagrodzenie dla kierowcy zawodowego Odpisa łem że są ustawy/przepisy które to określają, co do wysokości kwestia dogadania. | |||
konserwacje_zabytkow
| chodziło mi o to, byś napisał wprost ile i za co. to by ułatwiło nam w znacznym stopniu dalszą dyskusję. | -1 | ||
~pląba | konserwacje_zabytkow 2016-12-12 13:13:35 chodziło mi o to, byś napisał wprost ile i za co. to by ułatwiło nam w znacznym stopniu dalszą dyskusję. Mam pytanie... zaraziłeś się od wesołka? nie wiesz ile masz płacić kierowcy? czy pytasz jak można "ich' bardziej ruchać? przepraszam ale nie jestem w stanie ci pomóc, napiszę ci tylko że nie było mnie stać na płacenie 5 tyś netto czystego wynagrodzenie bez dodatków. z dietami i pozostałymi tematami trzeba dodać drugie tyle, zwyczajnie mnie nie było stać, jeżeli ciebie stać to extra, dobrze by było żebyś podał nazwę swojej firmy, wtedy zweryfikujemy czy naprawdę cię stać. | |||
~juz nie w Polsce | Dawid ja Ci odpisze do upadku albo zminimalizowania polskiego transportu doprowadza Ci którzy rozdaja karty czyli politycy w UE jako ze mieszkam juz troche w niemczech poweim ci jak to wyglada z tej strony granicy polacy, rumuni i bulgarzy przywiezli tutaj patologie o której sie nawet niemcom nie sniło dlatego co róż są zmieniane przepisy np pauzy weekendowe np milog tylko naiwny przedseibiorac z polski pokroju Ł ysego moze mówic ze swoim regulaminem wszystko załatwi popatrz na europe decyzja juz zapadła, trzeba ucywiliozac transport usunac z niego patologie, niestety dla polskich firm oznacza to koniec bo w wiekszosci one powstaly i funkcjonuja tylko dzieki tej patologi, poaptrz jest taka duza firma na O kilu set kierowców wszyscy na działanosci i w polsce prezes tej firma odbierał od ministra gospodarki wyroznienie w niemczech ten człowiek siedziałby w wiezieniu nawet zachodnie firmy (te wszystkie zachodnie molochy które maja u nas swoje odzdziały ) dziłaja w poslce bo tutaj cos za co w swoich krajach poszliby siedziec w polsce jest "skutecznym modelem biznesowym) | |||
~juz nie w Polsce | tak swoja drogą to holendry juz sie biora za firmy ktore tak postepowały niemiecy nie musza bo tutaj sytuacja jest inna niemieckie firmy nie otwierały filli w polsce tylko woziły polskich kierowców na bazy w niemczech wiec tutaj ten problem nie wystepował francja... cóz podatek od delegowania juz puka do drzwi | |||
konserwacje_zabytkow
| pląba - nazwa mojej firmy jak zdążyłeś się zorientować jest ściśle tajna :) już nie w Polsce - zmiany demograficzne, migracje, mieszanie się kultur są tak stare jak społeczeństwa same. ja bym w tym raczej nie upatrywał symptomów upadku. | -1 | ||
~Kamil | Juz nie w poslce. Strona sporu nie jestem, ale co do patologii, to wytlumaczysz fakt, ze raz w tygodniu pojawia sie temat na forum jak to zmuszaja w niemieckiej firmie do przeginania, jazdy bez karty i w dodatku nie placa lub placa ochlapy. Badzmy sprawiedliwi, zagranica tez sa nieuczciwi. | |||
~x-man | jak beda placic to beda miec pracownika to proste jak nie placa to pracownicy uciekaja. pracowalem u takieg jednego ciagle za malo ciagle zle zadnych podwyzek itd. miedzyczasie postawuiony dom kupiony apartament corka na studiach w GB poten Australia. w koncu sie umpomnialem o podwyzke bo pracowalem za trzech to mi powiedzial ze nie a najlepiej jak przejde na umowe zlecenie bo zus drogi. nastepnego dnia dostal wypowiedzenie i pojechalem do DE bo to nie mialo sensu. Tutaj w koncu mam normalna prace i zycie. po moim odjesciu moja prace robilo 3 ludzi i nie dawalo rady. tak wyglada model biznesowy w pl. mlodych i zdolnych nic nie trzyma w tym zafajdanym kraju. | |||
~x-man | teraz beda sciagac ukraincow zeby za miche ryzu pracowali. | |||
konserwacje_zabytkow
| kamil, uczciwość czy nieuczciwość nie jest cechą narodową - chodzi tylko o natężenie zjawiska w danych społecznościach. ja ci powiem z własnego doświadczenia: jak pracowałem jako szwarcarbeiter na budowie w Niemczech, to jak ognia unikałem pracy z Polakami. Wolałem pracować z Rosjanami, Niemcami ale nie z Polakami. Mógłbym napisać tutaj długo i dużo dlaczego. | -1 | ||
~Kamil | Juz sa sciagnieci x man, ale nieslugo zniosa im wizy i fala pojdzie na zachod. | |||
konserwacje_zabytkow
| xman - o widzisz, każdy ma prawo do własnego szczęścia. Ty znalazłeś za granicą. | |||
konserwacje_zabytkow
| kamil, jak ta fala pójdzie na zachód, to z zachodu wróci tsunami złożone z polskich kierowców, którzy będą już zbyt drogimi pracownikami dla niemieckich pracodawców | |||
~Kamil | Dokladnie Konserwacje, to mialem na mysli. | |||
~x-man | i tu sie mylicie w niemczech jest takie cos jak zwiazki branzowe i to one ustalaja min place w danym sektorze i sami siebie pilnuja zeby nie zanizac tych stawek. tego w PL nie ma i chyba nigdy nie bedzie. w PL szczescia nie moglem znalezc, niedawno wyslalem kilka podan o prace bo ofert duzo i dzwonili kity wciskali a suma sumarum wychodzilo jak zawsze. wieliie wymagania za nic z drugiej strony. | |||
konserwacje_zabytkow
| kamil, a wiesz co się dalej stanie? co będzie jak polscy kierowcy wrócą do Polski? co się stanie z wynagrodzeniami kierowców w Polsce? | |||
Dawid87
| już nie w Polsce, słuchaj nie ważne co by politycy zrobili i jaką uchwałę wprowadzili w życie nic to nie zmieni, a wiesz dlaczego bo Polski transport jest tańszy. Niemiec fury nie odpala za stawki za które jedzie polak, sam mam 3 stałe roboty na kabotaż po Niemczech, i śmieje się z Niemca i to prosto w twarz, a wiesz dlaczego bo 10 lat temu Niemcy bezczelnie śmiali się z Polaków. a jak sam nie umię podstawić auto to wystawiam na giełdzie z dopiskiem "only Polish company" dostałem kilka wiadomości z obraźliwymi słowami że mam wynośić się z Niemieckiego rynku bo niby go niszczę, ale ja przecież go nie niszcze dzięki mnie klienci ze transport płacą mniej | |||
konserwacje_zabytkow
| x-man, w Polsce też są związki zawodowe. najlepiej ma zawsze zarząd (jest objęty ochroną). Pan Duda z Solidarności ma nawet specjalną miseczkę dla swojego Yorka w solidarnościowym Hotelu Bałtyk | |||
~Kamil | Lonserwacje. Wiem doskonale. Ja jako kierowca nie ciesze sie z tego, bo jak wroci ta fala, to gdzies beda musieli pracowac. Naturalnie stawki wynagrodzen pojda w dół. | |||
~juz nie w Polsce | dawid sory napisałem duzo ale mam kompa wraka i wcieło | |||
~Kamil | Male grono dobrych fachowcow obroni swoje miejsca pracy, ale w koncu zwyciezy ekonomia i jezeli ktos bedzie mial wybor zaplaty za to samo mniej, dlaczego ma mniej nie zaplacic. Rozumiem to. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.