Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

problem z zatrudnieniem dobrego kierowcy C+E

ID: 208011


generalnie jest problem z zatrudnieniem kierowcy zawodowego. Nie chodzi tu o Ukraińców czy Białorusinów - bo tych w naszej firmie nie zatrudniamy - ale o Polaków. Jak się ktoś pojawi, to zwykle przychodzi na rozmowę w dużych przeciwsłonecznych okularach (takie jakie miał Tom Cruise w filmie Top Gun) i szybko nudzi się kiedy zaczyna się mówić o parametrach sprawności kierowcy w raportach dostarczanych przez Scania Fleat Management i że od tego zależy duża część wynagrodzenia albo taki, którego nic innego nie interesuje oprócz odpowiedzi na jedno pytanie: "ile u was zarobie?" (przy czym nieważne jaka padnie oferta, ten kandydat będzie szedł dalej, bo mam kilka innych umówionych rozmów o pracę). To się porobiło.

Posty (881)

Don_Kiszrot
teraz chyba wiem czemu widzi się czasem biegnących kierowców do biura, to chyba ci co na wynik przez cała trasę pracują a czas w drodze do biura z dokumentami chcą nadrobić
konserwacje_zabytkow
dżidżi ale przecież jest wolny rynek - ja wiem, że są firmy, w których zarabia się po 50. 000-150. 000 EURO i więcej. Ja uważam, że warunki, które proponuje nie są złe. Kierowcy mają dodatkowo do dyspozycji opłacone autohofy (nie śpią po krzakach, na dzikich parkingach martwiąc się o zycie czy o ładunek). Odzież robocza szyta na miarę, urlopy kiedy chcą, telefony, nawigacje, kamery (wszystko nowe) - nie mogę więcej zaoferować.

-1

dzidzi1965
zgadzam się z tobą są różni kierowcy, ale ci co znają dobrze języki są już za granicą, a co do angielskiego to byłem na węgrzech, w gracji, macedonii, i gu. . no mi dał angielski, dawali radę ze słabym ruskim
MarcinSE
Masakra %z fleat decydują o wypłacie... A jak zamocował ładunek też tam ci pokazuje, jak odprawia papiery też pokazuje, jak zachowuje się na zał i rozładunku też pokazuje... koniec ŚWIATA! aaAA musi znać angielski... Ależ wymagania :) :) :)
konserwacje_zabytkow
Fleat Management to wydruk, który otrzymuje się raz w tygodniu oraz raz na miesiąc, kwartał i rok. Są tam różne parametry. Spalanie paliwa, jazda na jałowym biegu, gwałtowne użycie hamulca, emisja dwutlenku węgla, a także Support Driver. I o ten właśnie support driver nam chodzi - jezeli kierowcy osiągną sprawność 95 % i więcej to dostaje nie 5. 000 zł a 6. 000 zł miesiecznie - i to jest cała filozofia. to nie jest tak, że wynagrodzenie jest uzależnione od tego parametru - mozna to traktować jako premię. Supprot driver to nic innego jak współpraca kierowcy z autem - czy dobrze przewiduje trasę, czy prawidłowo uzywa tempomatu, retardera itp. Dlatego ja nie widze w tym nic dziwnego - co wiecej, to, że premiuje jazdę zgodną zgodnie z przepisami i zasadami ecodrive to nie powinnno budzić zdziwienia.

-1

dar69
Może zacząć od tego jaka jest oficjalna pensja na umowie bo 4000, 5000 czy 6000 to wszyscy płacą ale większości chodzi o stawkę oficjalną.
dzidzi1965
widzisz co piszą inni, wrzuciłeś kij w mrowisko tym Fleat Managemen, teraz cię zlinczują, a jak byś podał nazwę twojej firmy to kierowcy już nie znajdziesz, amen
dzidzi1965
o tu kolega ma rację z tą oficjalną stawką
konserwacje_zabytkow
oczywiście kierowcy (zwłaszcza starsi), którzy nie sa przyzwyczajeni do aut klasy EURO VI mogą mieć problemy z opanowaniem wszystkich systemów pojazdu (ale po to zostały systemy wymyslone, by ułatwiać pracę kierowcy a nie utrudniać). dlatego po 2 tygodniach jazdy każdy nasz kierowca jest wysyłany do szkoły scanii - na kurs ecodrive. A ecodrive to nic innego jak sztuka jazdy, w której szanuje się auto i kierowcę. Nie ma w tym nic dziwnego ani zaskakujacego

-1

konserwacje_zabytkow
2500
konserwacje_zabytkow
a detektywem nie trzeba być - jeżeli chodzi o nazwę firmy to nie mam nic do ukrycia - firma to Konserwacje Zabytków :)
dar69
No i tu jest pies pogrzebany. Już wiesz dlaczego nie ma kierowców i ich nie będzie. Bo jak ktoś wyżej napoisał ci co języki znają wolą za 1700 ale EUR pracować.
300D
MarcinSE- (było już Dawida87 max 80km/h by więcej zarobić... , )
Gdzie jak kiedy tak było?
dzidzi1965
ciekawe jak bym zakończył jazdę po 3 godzinach bo w we francji nie ma miejsca w nocy aby zaparkować to co byś powiedział, bo kierowca ma jeździć do 9 h a nie 9h
konserwacje_zabytkow
dżidzi, możesz kończyć po 3 godzinach - jeżeli zrobiłeś cały plan, który zaplanowała spedytorka to możesz nawet po 2 godzinach kończyć. nie wyobrażasz sobie chyba, że dzwonię do kierowców z poleceniem by jeździli tak długo w kółko aż im się czas pracy lub paliwo skończy :)

-1

dar69
Jak chcesz poznać nastroje wśród pracowników transportu to załóż nowy temat-Jakie emerytury ZUS wam wyliczył?A z odpowiedzi kierowców dowiesz się jakie masz szanse na zatrudnienie dobrych kierowców za 2500zł.
dzidzi1965
dobre z tym planem, jeszcze nie widziałem spedycji która daje realne czasy, najlepiej jak by było na wczoraj
konserwacje_zabytkow
dar69 - ja rozumiem, że młodość rządzi się innymi prawami, że młodzi ludzie potrzebuja też zarobić szybko i dużo itp. Ale młodzi ludzie z czasem zaczynają mysleć innymi kategoriami. Np. mamy kilku murarzy, którzy w Szwecji w jednej z duzych firm budowlanych murowali wiaduktu i tunele. Zarbiali po 18. 000 zł/mc. (w przeliczeniu na PLN) i wracali raz na dwa/trzy miesięce na kilka dni do domu. Ale po pewnym czasie człowiek uświadamia sobie, że pieniądze to nie wszystko i pracują u nas. Fakt, zarabiają 1/3 tego, co w szwecji ale u nas pracuja tylko od 8-14. 00 bo uważam, że nie można efektywnie pracować fizycznie dłużej na budowie niż 6 godzin dziennie. to samo tyczy się kierowców - kiedyś będą chcieli wrócić i założyć rodziny, zbudować domy i wychować dzieci.

-1

konserwacje_zabytkow
dżidżi ale to nie jest jakaś zewnętrzna spedycja. to nasza spedytorka, która pracuje w naszej firmie i jest po to, by pomagać kierowcy a nie przeszkadzać w pracy. Jak myślisz, czy rozsądne jest zatrudnianie w firmie pracowników, którzy sobie przeszkadzają lub utrudniaja pracę? Nie po to zatrudnia się pracowników, nie tak działają firmy

-1

MarcinSE
Konserwator... Nie dalej jak wczoraj na forum i mediach wybuchła afera po najechaniu na angielską rodzinę ciężarówka - bo w tel patrzył... Człowieku ty prowadzisz do takiego samego czyny ZMUSZAJĄC kierowców do wpatrywania się w kr*ynskie gwiazdeczki i procenciki scani... Nie kombinuj bo to ty napisałeś, że od fleat zależy czy 5czy 6... żal. pl
dzidzi1965
szukałem takiej spokojnej pracy nie chodziło mi o wielką kasę, ale okazało się że dalej j... bie to samo tylko za mniejszą kasę
konserwacje_zabytkow
dar69 - jeżeli liczysz na to, że polski system emerytalny zapewni ci godziwą starość, to musisz być dużym optymistą. Moi rodzice dziesiątki lat tyrali w farbykach socjalistycznych by w wolnej Polscee otrzymać emerytury, które są niższe niż pensja minimalna. dlatego nie miej złudzeń (bo ja ich nie mam)

-1

dzidzi1965
to dlatego że są takie stawki na umowach i to jeszcze jeden powód aby opuścić ten kraj
konserwacje_zabytkow
MarcinSE - to 1000 zł premii za 95% sprawność. Czyli za to, że - będziesz w trakcie jazdy skoncentrowany, uważny i rozważny. Jeszcze nikt za wypatrywanie gwiazdek nie otrzymał gwiazdek :) - coś ci się urządzenia pomyliły. Może pisałeś o teleskopie w dziecięcym pokoju córeczki a nie o urządzeniach aktywnych, w które jest wyposażone ciągnik siodłowy
dar69
Założyłem rodzinę wychowałem dzieci u krajowego pracodawcy. Dopiero ZUS mi uświadomił co mnie czeka na starość i postanowiłem zmienic pracodawcę na zagranicznego bo mi na masło nie wystarczy. A sposób myślenia to musi się zmienic i u pracodawców bo 2500 to uczciwa zapłata oficjalna ale NETTO.
konserwacje_zabytkow
dżidżi można mieć pretensje do świata, do systemu emerytalnego, do tego, że Polska to nie Niemcy a Niemcy to nie USA. Są różne podejścia - moje określiłbym jako umiarkowanie-utopijn e bo wierzę w to, że można zbudować kapitalizm etyczny w kraju zniszczonym dziesięcioleciami socjalizmu. Dlatego racja: moi kierowcy nie moga uzywać lewych kart do tachografów, nie mogą używać magnesów, nie mają limitów kilometrów do przejechania i zależy mi na tym, by się dobrze czuli. To samo dotyczy wszystkich moich pracowników.

-1

dzidzi1965
wszystko fajnie i co masz kierowców chętnych do takiej sielanki
konserwacje_zabytkow
Daro69, mam do ciebie pytanie: czy oszczędzasz przynajmniej część zarobionych pieniędzy? czy inwestujesz w jakiś sposób nadwyżki kapitałowe? Czy masz jakieś lokaty bankowe? Konta dla dzieci by miały opłacone studia? Daro, nie możesz obarczać winą za swoją przyszłość państwa - systemy emerytalne to nic innego jak gigantyczna pirmida finansowa, gdzie młode pokolenia finansuja starość starszym pokoleniom. Prawdopodobnie wiesz, że mamy niż demograficzny - jest więcej starych niż młodych i piramida powoli zaczyna się rozpadać. Poza tym czy wierzysz w to, że pokolenie wpatrzone w wyświetlacze telefonów w poszukiwaniu pokemonów będzie w stanie zapewnić ci godną starość?
konserwacje_zabytkow
dżidżi - właśnie tu jest problem, chodzi o to, że kierowców nie ma. Tak jak napisałem -albo pojawia się typ Toma Cruise "Ja wiem wszystko, dajcie mi tylko szmal i kluczki a ja wam pokażę" albo pojawiają się ludzie typu "za mało, tam mi dają więcej. Dacie tyle? nie? No to idę!". Oczywiście - nie generalizuję - są też bardzo dobrzy kierowcy i tacy pracują u nas.

-1

dar69
Jak napisałem wyżej rodzina, dzieci, dom więc wydatki na bieżąco. Po 20 latach pracy obudziłem się z ręka w nocniku, laurka z ZUS-u z hipotetyczna emeryturką 460zł. I 20 lat za najniższą krajową ewentualnie 200-300zł więcej jak u ciebie. Pora zarobic na godną starość. Oczywiście mam większe mozliwości bo mieszkam na zachodniej ścianie naszego kraju i normalne że wszyscy nie wyjadą. Ale mnie juz nie chciało sie czekać na paNstwowa podwyżkę pensji.
Tylko dla zalogowanych

Wątek ten komentować mogą tylko posiadacze kont w etransport.pl - Zapraszam do zalogowania lub rejestracji.

Zaloguj się Zarejestruj się

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels