ID: 208011
problem z zatrudnieniem dobrego kierowcy C+E
ID: 208011
ID: 208011
generalnie jest problem z zatrudnieniem kierowcy zawodowego. Nie chodzi tu o Ukraińców czy Białorusinów - bo tych w naszej firmie nie zatrudniamy - ale o Polaków. Jak się ktoś pojawi, to zwykle przychodzi na rozmowę w dużych przeciwsłonecznych okularach (takie jakie miał Tom Cruise w filmie Top Gun) i szybko nudzi się kiedy zaczyna się mówić o parametrach sprawności kierowcy w raportach dostarczanych przez Scania Fleat Management i że od tego zależy duża część wynagrodzenia albo taki, którego nic innego nie interesuje oprócz odpowiedzi na jedno pytanie: "ile u was zarobie?" (przy czym nieważne jaka padnie oferta, ten kandydat będzie szedł dalej, bo mam kilka innych umówionych rozmów o pracę). To się porobiło.
generalnie jest problem z zatrudnieniem kierowcy zawodowego. Nie chodzi tu o Ukraińców czy Białorusinów - bo tych w naszej firmie nie zatrudniamy - ale o Polaków. Jak się ktoś pojawi, to zwykle przychodzi na rozmowę w dużych przeciwsłonecznych okularach (takie jakie miał Tom Cruise w filmie Top Gun) i szybko nudzi się kiedy zaczyna się mówić o parametrach sprawności kierowcy w raportach dostarczanych przez Scania Fleat Management i że od tego zależy duża część wynagrodzenia albo taki, którego nic innego nie interesuje oprócz odpowiedzi na jedno pytanie: "ile u was zarobie?" (przy czym nieważne jaka padnie oferta, ten kandydat będzie szedł dalej, bo mam kilka innych umówionych rozmów o pracę). To się porobiło.
Posty (881)
Don_Kiszrot
| teraz chyba wiem czemu widzi się czasem biegnących kierowców do biura, to chyba ci co na wynik przez cała trasę pracują a czas w drodze do biura z dokumentami chcą nadrobić | |||
konserwacje_zabytkow
| dżidżi ale przecież jest wolny rynek - ja wiem, że są firmy, w których zarabia się po 50. 000-150. 000 EURO i więcej. Ja uważam, że warunki, które proponuje nie są złe. Kierowcy mają dodatkowo do dyspozycji opłacone autohofy (nie śpią po krzakach, na dzikich parkingach martwiąc się o zycie czy o ładunek). Odzież robocza szyta na miarę, urlopy kiedy chcą, telefony, nawigacje, kamery (wszystko nowe) - nie mogę więcej zaoferować. | -1 | ||
dzidzi1965
| zgadzam się z tobą są różni kierowcy, ale ci co znają dobrze języki są już za granicą, a co do angielskiego to byłem na węgrzech, w gracji, macedonii, i gu. . no mi dał angielski, dawali radę ze słabym ruskim | |||
MarcinSE
| Masakra %z fleat decydują o wypłacie... A jak zamocował ładunek też tam ci pokazuje, jak odprawia papiery też pokazuje, jak zachowuje się na zał i rozładunku też pokazuje... koniec ŚWIATA! aaAA musi znać angielski... Ależ wymagania :) :) :) | |||
konserwacje_zabytkow
| Fleat Management to wydruk, który otrzymuje się raz w tygodniu oraz raz na miesiąc, kwartał i rok. Są tam różne parametry. Spalanie paliwa, jazda na jałowym biegu, gwałtowne użycie hamulca, emisja dwutlenku węgla, a także Support Driver. I o ten właśnie support driver nam chodzi - jezeli kierowcy osiągną sprawność 95 % i więcej to dostaje nie 5. 000 zł a 6. 000 zł miesiecznie - i to jest cała filozofia. to nie jest tak, że wynagrodzenie jest uzależnione od tego parametru - mozna to traktować jako premię. Supprot driver to nic innego jak współpraca kierowcy z autem - czy dobrze przewiduje trasę, czy prawidłowo uzywa tempomatu, retardera itp. Dlatego ja nie widze w tym nic dziwnego - co wiecej, to, że premiuje jazdę zgodną zgodnie z przepisami i zasadami ecodrive to nie powinnno budzić zdziwienia. | -1 | ||
dar69
| Może zacząć od tego jaka jest oficjalna pensja na umowie bo 4000, 5000 czy 6000 to wszyscy płacą ale większości chodzi o stawkę oficjalną. | |||
dzidzi1965
| widzisz co piszą inni, wrzuciłeś kij w mrowisko tym Fleat Managemen, teraz cię zlinczują, a jak byś podał nazwę twojej firmy to kierowcy już nie znajdziesz, amen | |||
dzidzi1965
| o tu kolega ma rację z tą oficjalną stawką | |||
konserwacje_zabytkow
| oczywiście kierowcy (zwłaszcza starsi), którzy nie sa przyzwyczajeni do aut klasy EURO VI mogą mieć problemy z opanowaniem wszystkich systemów pojazdu (ale po to zostały systemy wymyslone, by ułatwiać pracę kierowcy a nie utrudniać). dlatego po 2 tygodniach jazdy każdy nasz kierowca jest wysyłany do szkoły scanii - na kurs ecodrive. A ecodrive to nic innego jak sztuka jazdy, w której szanuje się auto i kierowcę. Nie ma w tym nic dziwnego ani zaskakujacego | -1 | ||
konserwacje_zabytkow
| 2500 | |||
konserwacje_zabytkow
| a detektywem nie trzeba być - jeżeli chodzi o nazwę firmy to nie mam nic do ukrycia - firma to Konserwacje Zabytków :) | |||
dar69
| No i tu jest pies pogrzebany. Już wiesz dlaczego nie ma kierowców i ich nie będzie. Bo jak ktoś wyżej napoisał ci co języki znają wolą za 1700 ale EUR pracować. | |||
300D
| MarcinSE- (było już Dawida87 max 80km/h by więcej zarobić... , ) Gdzie jak kiedy tak było? | |||
dzidzi1965
| ciekawe jak bym zakończył jazdę po 3 godzinach bo w we francji nie ma miejsca w nocy aby zaparkować to co byś powiedział, bo kierowca ma jeździć do 9 h a nie 9h | |||
konserwacje_zabytkow
| dżidzi, możesz kończyć po 3 godzinach - jeżeli zrobiłeś cały plan, który zaplanowała spedytorka to możesz nawet po 2 godzinach kończyć. nie wyobrażasz sobie chyba, że dzwonię do kierowców z poleceniem by jeździli tak długo w kółko aż im się czas pracy lub paliwo skończy :) | -1 | ||
dar69
| Jak chcesz poznać nastroje wśród pracowników transportu to załóż nowy temat-Jakie emerytury ZUS wam wyliczył?A z odpowiedzi kierowców dowiesz się jakie masz szanse na zatrudnienie dobrych kierowców za 2500zł. | |||
dzidzi1965
| dobre z tym planem, jeszcze nie widziałem spedycji która daje realne czasy, najlepiej jak by było na wczoraj | |||
konserwacje_zabytkow
| dar69 - ja rozumiem, że młodość rządzi się innymi prawami, że młodzi ludzie potrzebuja też zarobić szybko i dużo itp. Ale młodzi ludzie z czasem zaczynają mysleć innymi kategoriami. Np. mamy kilku murarzy, którzy w Szwecji w jednej z duzych firm budowlanych murowali wiaduktu i tunele. Zarbiali po 18. 000 zł/mc. (w przeliczeniu na PLN) i wracali raz na dwa/trzy miesięce na kilka dni do domu. Ale po pewnym czasie człowiek uświadamia sobie, że pieniądze to nie wszystko i pracują u nas. Fakt, zarabiają 1/3 tego, co w szwecji ale u nas pracuja tylko od 8-14. 00 bo uważam, że nie można efektywnie pracować fizycznie dłużej na budowie niż 6 godzin dziennie. to samo tyczy się kierowców - kiedyś będą chcieli wrócić i założyć rodziny, zbudować domy i wychować dzieci. | -1 | ||
konserwacje_zabytkow
| dżidżi ale to nie jest jakaś zewnętrzna spedycja. to nasza spedytorka, która pracuje w naszej firmie i jest po to, by pomagać kierowcy a nie przeszkadzać w pracy. Jak myślisz, czy rozsądne jest zatrudnianie w firmie pracowników, którzy sobie przeszkadzają lub utrudniaja pracę? Nie po to zatrudnia się pracowników, nie tak działają firmy | -1 | ||
MarcinSE
| Konserwator... Nie dalej jak wczoraj na forum i mediach wybuchła afera po najechaniu na angielską rodzinę ciężarówka - bo w tel patrzył... Człowieku ty prowadzisz do takiego samego czyny ZMUSZAJĄC kierowców do wpatrywania się w kr*ynskie gwiazdeczki i procenciki scani... Nie kombinuj bo to ty napisałeś, że od fleat zależy czy 5czy 6... żal. pl | |||
dzidzi1965
| szukałem takiej spokojnej pracy nie chodziło mi o wielką kasę, ale okazało się że dalej j... bie to samo tylko za mniejszą kasę | |||
konserwacje_zabytkow
| dar69 - jeżeli liczysz na to, że polski system emerytalny zapewni ci godziwą starość, to musisz być dużym optymistą. Moi rodzice dziesiątki lat tyrali w farbykach socjalistycznych by w wolnej Polscee otrzymać emerytury, które są niższe niż pensja minimalna. dlatego nie miej złudzeń (bo ja ich nie mam) | -1 | ||
dzidzi1965
| to dlatego że są takie stawki na umowach i to jeszcze jeden powód aby opuścić ten kraj | |||
konserwacje_zabytkow
| MarcinSE - to 1000 zł premii za 95% sprawność. Czyli za to, że - będziesz w trakcie jazdy skoncentrowany, uważny i rozważny. Jeszcze nikt za wypatrywanie gwiazdek nie otrzymał gwiazdek :) - coś ci się urządzenia pomyliły. Może pisałeś o teleskopie w dziecięcym pokoju córeczki a nie o urządzeniach aktywnych, w które jest wyposażone ciągnik siodłowy | |||
dar69
| Założyłem rodzinę wychowałem dzieci u krajowego pracodawcy. Dopiero ZUS mi uświadomił co mnie czeka na starość i postanowiłem zmienic pracodawcę na zagranicznego bo mi na masło nie wystarczy. A sposób myślenia to musi się zmienic i u pracodawców bo 2500 to uczciwa zapłata oficjalna ale NETTO. | |||
konserwacje_zabytkow
| dżidżi można mieć pretensje do świata, do systemu emerytalnego, do tego, że Polska to nie Niemcy a Niemcy to nie USA. Są różne podejścia - moje określiłbym jako umiarkowanie-utopijn e bo wierzę w to, że można zbudować kapitalizm etyczny w kraju zniszczonym dziesięcioleciami socjalizmu. Dlatego racja: moi kierowcy nie moga uzywać lewych kart do tachografów, nie mogą używać magnesów, nie mają limitów kilometrów do przejechania i zależy mi na tym, by się dobrze czuli. To samo dotyczy wszystkich moich pracowników. | -1 | ||
dzidzi1965
| wszystko fajnie i co masz kierowców chętnych do takiej sielanki | |||
konserwacje_zabytkow
| Daro69, mam do ciebie pytanie: czy oszczędzasz przynajmniej część zarobionych pieniędzy? czy inwestujesz w jakiś sposób nadwyżki kapitałowe? Czy masz jakieś lokaty bankowe? Konta dla dzieci by miały opłacone studia? Daro, nie możesz obarczać winą za swoją przyszłość państwa - systemy emerytalne to nic innego jak gigantyczna pirmida finansowa, gdzie młode pokolenia finansuja starość starszym pokoleniom. Prawdopodobnie wiesz, że mamy niż demograficzny - jest więcej starych niż młodych i piramida powoli zaczyna się rozpadać. Poza tym czy wierzysz w to, że pokolenie wpatrzone w wyświetlacze telefonów w poszukiwaniu pokemonów będzie w stanie zapewnić ci godną starość? | |||
konserwacje_zabytkow
| dżidżi - właśnie tu jest problem, chodzi o to, że kierowców nie ma. Tak jak napisałem -albo pojawia się typ Toma Cruise "Ja wiem wszystko, dajcie mi tylko szmal i kluczki a ja wam pokażę" albo pojawiają się ludzie typu "za mało, tam mi dają więcej. Dacie tyle? nie? No to idę!". Oczywiście - nie generalizuję - są też bardzo dobrzy kierowcy i tacy pracują u nas. | -1 | ||
dar69
| Jak napisałem wyżej rodzina, dzieci, dom więc wydatki na bieżąco. Po 20 latach pracy obudziłem się z ręka w nocniku, laurka z ZUS-u z hipotetyczna emeryturką 460zł. I 20 lat za najniższą krajową ewentualnie 200-300zł więcej jak u ciebie. Pora zarobic na godną starość. Oczywiście mam większe mozliwości bo mieszkam na zachodniej ścianie naszego kraju i normalne że wszyscy nie wyjadą. Ale mnie juz nie chciało sie czekać na paNstwowa podwyżkę pensji. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.