ID: 201974
Branża transportowa, generująca 10% PKB, zatrudniająca pół miliona osób, zaczyna odczuwać braki kadr
ID: 201974
ID: 201974
Nie chodzi tylko o te dotyczące pracowników magazynowych, ale także kierowców. O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy Pawła Trębickiego, Dyrektora Zarządzającego w spółce Raben Transport.
Nie chodzi tylko o te dotyczące pracowników magazynowych, ale także kierowców. O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy Pawła Trębickiego, Dyrektora Zarządzającego w spółce Raben Transport.
~etransport.pl
Posty (72)
gustav
| Śmieszne są nicki (a zwłaszcza ich posiadacze) takie jak "kierowca", kiero", "driver" itp. W końcu ludzie z innej branży muszą się wyróżniać na forum budowlanym! Można im wybaczyć wtedy niewiedzę branżową. | |||
~Miki | Twój nick to nazwa hitlerowskiego działa kolejowego, a ty tak z małej rury klikasz po klawiaturze. gustav. | |||
~Sloveniak | Dzisiejsze firmy podmioty ograbiają firmy z poczucia własnej wartości - jestes pa*tem złodziejem idiaota leniem niewazne czy dobrze pracowałes czy zle pochwała czy słowo dziękuję to unikat. Dla pocieszenia choc zadne to pocieszenie dodam ze znając czeski język przęglądam tamtejsze fora transportowe mimo ze praca kierowcy jest tam jest troche lepsza niz w pl to niestety sytuacja z brakami kadrowymi jest jeszcze gorsza niektóre fora to jakby etransport czytał tyle ze tam wiecej jest kultury wypowiedzi, - zdarza sie ze firmy sprzedają czśc taboru bo nie mają co znim zrobić. Brak chcętnych do pracy. | |||
~driver uk | gdzie sa podatki z tego calego polskiego zlodziejstwa. tz polskiej szarej strefy!!! | |||
~rikkard | Fajne państwo co dostaje 10%PKB i nie zauważa ludzi, którzy wypracowują te pieniądze, bez przyszłości na emeryturze i bez kasy na chorobowym to wreszcie się wykruszyli, cha cha cha. | |||
anthonius
| Kierowcy jeszcze się nie wykruszyli. Są braki, bo kto może dobiera żelaza i rozkręca biznes. Zaczną się wykruszać kiedy dosięgnie ich wiek emerytalny i zdrowie po*dnie. Biorąc pod uwagę liczbę ludzi którzy zbliżają się do tego punktu będzie niezłe zamieszanie. | |||
~kierowca | Powiem tak; ... już od paru lat pracuję na innych zasadach. Wysoka podstawa, średnie diety. A gdzie jest tak; Wysokie diety, niska podstawa !? Co wybierze normalnie myślący kierowca !? | |||
anthonius
| Coraz więcej ludzi wybiera wysoką podstawę i średnie bądź niskie diety. Ale wciąż jest to małe grono. Większość boi się zmian. | |||
~rikkard | Diety przeznaczam na jedzenie w czasie pracy, a żyję z pensji, ale niektórzy chyba wszystko robią odwrotnie i żyją z diet, a pensję na drobne zakupy na zachodzie przeznaczają. Jak kto woli, ja generalnie wolę stać na nogach niż na głowie. | |||
~maro | Coraz więcej ludzi wybiera wysoką podstawę i średnie bądź niskie diety. Ale wciąż jest to małe grono. Większość boi się zmian. Czy napewno się boi? Może potrafią liczyć, lepiej mieć na ręke 7000 czy 5000 złotych? | |||
anthonius
| Różnicę między 7000 a 5000 widać kiedy zachorujesz albo pójdziesz na urlop. | |||
~rikkard | Tak tak liczą dobrze nie licząc na urlop i nie chorują nigdy, bo wtedy obliczenia szlag trafia. Część się zamęczyła i rozchorowała i dlatego braki w kiermanach HaHa HA | |||
~rikkard | Nie rozumiem tylko dlaczego w innych zawodach są takie głąby niedouczone nie potrafiące liczyć i nie przejdą na formy nieskładkowe i nieopodatkowane?. Przecież mieliby wyższe pensje o te kwoty. A po co państwu albo ZUSowi kasa? Lepiej kaska ma w kieszeni pracownika, a potem wielki krzyk, bo lekarze niedobrzy, emerytury małe, szkoły niedofinansowane itd. To właśnie Polska i Polacy | |||
~kiero | Niedługo się zmieni PiS chce zlikwidować składki na ZUS, będzie wszystko w podatku. Mam nadzieje że zajmą się też dietami. | |||
~maro | Lepsze 2000 złotych w mojej kieszeni niż miliony w Zusie czy us | |||
~kiero | Lepsze 2000 złotych w mojej kieszeni niż miliony w Zusie czy us Poczekaj jak wylądujesz na L4 i będziesz żebrał o pieniądze na lekarstwa i rehabilitację. O emeryturze w wysokości 600 zł nie wspomnę. | |||
anthonius
| Jeżeli odłożył kasę na czarną godzinę to na leczenie mu starczy. Gorzej jeśli żyje od wypłaty do wypłaty bo buduje dom czy zaczął jakąś inwestycję. Wtedy widać różnicę między niską a wysoką podstawą. | |||
~maro | Jest wiele możliwości, aby sie zabezpieczyć. Topienie pieniędzy w zusie to frajerstwo. | |||
~rikkard | Z jednej strony polskie blachy i flagi na autach, a z drugiej strony jak płacić podatki dla państwa polskiego to lepiej do własnej kieszeni. Patriotyzm po polsku, dziwny jest ten świat. | |||
~kiero | Słusznie maro, najlepsze są polisolokaty, albo gra na foreksie. W ziemie się nie opłaca staniała. | |||
~rikkard | A najlepsze z tego jest, że państwo samo popiera niepłacenie przez kierowców ZUS i podatku - to jest wręcz nielogiczne, ale prawdziwe, to tylko u nas. Ha ha ha | |||
~kiero | rikkard jeszcze wielkie pretensje że rząd nie broni polskich transportowców. A jaki miałby w tym interes, przecież u nich zarabia się najniższą krajową, są kiepskimi pracodawcami i płatnikami podatków. | |||
~rikkard | kiero zobacz jakie straty średnio przynosi forex dla graczy :) | |||
~rikkard | a w sprawie polisolokat to pozwy zbiorowe szykują | |||
~rikkard | noo kiero chyba nie do końca, transport płaci Vat za kupione żelazo, Vat i akcyzę i podatek za paliwo, myto za drogi i to razem daje trochę zysku dla państwa. | |||
kamillo30
| I co czy będziesz miał 3500 na umowie czy 1850 myślisz ze 20-30 lat będziesz miał w ogóle jakąś emeryturę? Wszyscy walczą o wyższą podstawę a dostaniemy wielki UJ | |||
anthonius
| Emerytura emeryturą - są jeszcze zdarzenia losowe. Jak masz możliwość odłożyć to super. Gorzej jak oszczędności pójdą na budowę czy zakup mieszkania (nie każdemu zafundują rodzice) i zachorujesz czy złamiesz nogę. Wtedy się okazuje, że wspaniała podstawa nawet na opłaty nie starcza. | |||
~Połnocny | Rikkard w zasadzie się zgadzam ale pokaż mi firmę która chce płacic wysokie podstawy - po dziesięciu prawie latach raz dosłownie raz niedawno zdzwoniłem się z człowiekiem któy chce płacic diety czterdziesci pare euro i trzy szesćset podstawy. nie wiem czy brutto czy netto ale i tak to było coś. Gdzie nie zadzwonisz to az o uszy sie odbija podstawa niska bądz ciut wyzsza. W Czechach jest podobny problem ludzie gdzie moga uciekaja niektorzy rezygnują z tego zawodu prawie nie ma ogłoszen na tzw krajówke w kazdym razie mało sie widzi na tamtejszych stronach internetowych. Takie są efekty kiedy Panstwo pozwalało latami na takie praktyki. Moim zdaniem to jest nielegalne i nieuczciwe w dodatku powoduje chaos i zamieszanie takie samo jak z PRFONem umowami smieciowymi wsrod mlodych etc. | |||
~Połnocny | Natomiast pomysł rządu dotyczący likwidacji zus i liczenia wszystkiego z podatku uwazam za dobry przejrzysty i prostszy. We wszystkich cywilizowanych krajach zachodnich i Skandynawskich tak jest. Zus tez jest podatkiem i dodatkową biurokracją to juz lepiej jeden srednio duzy podatek i spokój i cały praktycznie dochód za kazdy dzien powienien zawierac podatek lub rozliczenie tego najlepiej z fiskusem skoncza się czarodziejskie metody płacenia pod stołem i wymyslanie jak królik z kapelusza dotyczy nie tylko kierowców. Ostatnio czytałem oferte pracy dla jakichs delegowanych do Czech Slowenii brygad do liczenia towaru w sklepach rachunkowosci na. . umowe zlecenie atrakcyjne zaron=bki awans zawodowy etc szansa.. az sie odechciewa bo az czuje sie z daleka nie mozna sie na czyms takim oprzec człowiek nie jest wiecznym studentem i potrzebuje poczucia stabilnosci bezpieczenstwa socjalnego | |||
~kiero | ~rikkard 2016-09-27 10:14:29 noo kiero chyba nie do końca, transport płaci Vat za kupione żelazo, Vat i akcyzę i podatek za paliwo, myto za drogi i to razem daje trochę zysku dla państwa. Kto jest producentem żelaza, tam idzie vat. Paliwo? znam firmę która jeździ w 60% na paliwie przywiezionym w zbiornikach zza wschodniej granicy. Z mytem się zgodzę. Firmy transportowe robią maksymalne koszty żeby uniknąć płacenia podatku. Całe rodziny mają służbowe wieśwagony na ropę. Mieszkają w biurze i prąd, gaz, opał zużywają też firmowy. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.