ID: 161432
Naczepa Krone - awaria hamulca środkowa oś
ID: 161432
ID: 161432
Witam, ucieka mi powietrze na jednym kole w środkowej osi, świeci się kontrolka ABS oraz wyświetla się komunikat "Układ hamulcowy naczepy ostrzeżenie" oraz "EBS ostrzeżenie". Koło jest zablokowane. Podobno można je jakoś odblokować za pomocą śruby, która jest zamocowana na zacisku, ale nie mogę jej w ogóle ruszyć w żadną stronę, może coś robię źle? Czy są jakieś sposoby na odblokowanie tego koła, żebym mógł dalej jechać??
Naczepa KRONE 2007r. firanka.
Z góry dziękuję za konkretne i pomocne odpowiedzi.
Witam, ucieka mi powietrze na jednym kole w środkowej osi, świeci się kontrolka ABS oraz wyświetla się komunikat "Układ hamulcowy naczepy ostrzeżenie" oraz "EBS ostrzeżenie". Koło jest zablokowane. Podobno można je jakoś odblokować za pomocą śruby, która jest zamocowana na zacisku, ale nie mogę jej w ogóle ruszyć w żadną stronę, może coś robię źle? Czy są jakieś sposoby na odblokowanie tego koła, żebym mógł dalej jechać??
Naczepa KRONE 2007r. firanka.
Z góry dziękuję za konkretne i pomocne odpowiedzi.
~Driver z parkingu*.centertel.pl
*.centertel.pl
Posty (45)
~Ł ysy | Chłopcze, klin pod koło, spuszczasz ręczny i dopiero walczysz ze śrubą. | |||
~Ł ysy | Min 7tysi dla tego misia. | |||
~woytek | Lysy teraz jest specjalizacja. Jasnie Pan Kierowca jest od prowadzenia samochodu i wymiany zarowki i za to nalezy mu sie osemka. A ty dziadu transportowy dbaj o zlomy by takie sytuacje nie mialy miejsca ! Pewnie tak jak moj mgr inz mowisz -zrob jeszcze jedno kolko ! Lub na moje polecenie nie wykoano naprawy bo to drogo 160 zl. Dziady, dziady po trzykroc dziady ! | |||
~nonim | Czy po wkreceniu tej nakretki muszą być zaslepione oba przewody? I jak daleko należy wkręcać? Do oporu? | |||
~ktosik | do oporu. a co sie dzieje jak wciskasz hamulec? syczy? a co sie dzieje jak zwolnisz hamulec postojowy? syczy? | |||
ese
| 1. Do oporu. 2. Zwykle wystarczy zaślepić jeden przewód. Spróbuj zagiąć jeden a potem drugi. Będziesz wiedzial który, bo powietrze przestanie uciekać z siłownika. | |||
ese
| :) | |||
ese
| Z reguły sprężyna od części "postojowej" pęka i ostra krewędź przecina membranę. Wtedy po zaciągnięciu postojowego powietrze nie ucieka. Dopiero po zwolnieniu, gdy powietrze przez membranę stara się ścisnąć sprężynę "odhamowywując" koło. | |||
~ktosik | rownie czesto membrane dziurawi talerz niewazne. grunt zeby nie syczalo | |||
~nonim | Właśnie mam zaslepiony jeden, śrubę wkrecilem, a nadal gdzieś trzyma. Może za słabo wkrecilem, spróbuję jeszcze | |||
~ktosik | nie bede sie produkowal z wyjasnianiem budowy silownika jedno czy dwustopniowego, szczegolnie ze kolo nie umial cofnac membrany na postoju | 1 | ||
~ktosik | zanim zacznie cofac sie silownik, to nakretka idzie dosc lekko. MA BYC CIEZKO ja nakrecac, | 1 | ||
~nonim | Sądząc po długości śruby, mam ją już na maxa wkrecona, a naczepa nadal nie ruszy | |||
ese
| ~nonim (2015-02-27 12:49:04) Sądząc po długości śruby, mam ją już na maxa wkrecona, a naczepa nadal nie ruszy- śrugba włożona końcem z dwoma skrzydełkami głęboko w siłownik i zaczepiona ma po założeniu nakrętki WYCHODZIĆ z siłownika. Ma się pojawiać coraz wiecej gwintu. Podobnie zresztą jest z siłownikiem w ktrym śruba centralna jest na stałe. Też ją trzeba WYKRĘCIĆ. By jej było jak najwięcej na zewnątrz. | |||
~ktosik | moze scharatales klocki do zera i zacisk zablokowal? moze masz cos urawane w silowniku? moze cos moze tamtos. sprobuj odkrecic silownik. uwazaj na rece i glowe | 1 | ||
ese
| Dlatego nie rozumiem co znaczy "mam ją już na maxa wkrecona" | |||
~nonim | Chodziło mi o to, że nakretki na maxa wkrecona, a gwint wystaje | |||
~ktosik | nonim, im wiecej nakretke nakrecasz, tym wiecej gwintu ma byc widoczne. pret po ktorym krecisz nakretka ma sie wysuwac z silownika i ciagnac talerz wewnatrz silownika, odblokowujac tym samym hamulec postojowy | 1 | ||
~nonim | Tak właśnie zrobiłem | |||
~ktosik | screenshooter. net/3270122/rfwaywv 1 - pret z nakretka. wkrecajac nakretke, ten pret ma sie wysuwac z silownika. jesli tak robisz, to 2 - tez sie cofa, ciagnac za sobia krzywke od zacisku. jesli hamulec nie puszcza, to albo silownik jest uszkodzony i trzeba go odkrecic, albo zacisk i tez trzeba go zdemontowac. | |||
ese
| Albo potraktować go z lekka młotkiem :) | |||
~ktosik | ewntualnie jak przyjdzie mu do glowy na parkingu mysl o podwyzce ; P | |||
ese
| Można i tak :) Chwała Koledze, że chce się przynajmniej nauczyć jak to się dzieje że koło hamuje. Nie będzie może pytał jak pewien znajomy, czy jeśli pod autem robi "tyr.. tyr.. " to może być niebezpieczne. A potem, gdy bardziej rozeznany w budowie zajrzał pod auto, oznajmiał radośnie, że "tam z krzyżaka wyleciały wszystkie widełki". | |||
~nonim | Pewnie ze chce sie nauczyć, dlatego pytam tutaj, bo na parkingu nikt nic nie wie. Pomogło odkręcenie i zaślepienie drugiego przewodu. Dzięki za wszystkie porady, gdyby nie one dalej kwitł bym na parkingu.. | |||
ese
| ~nonim (2015-02-27 13:35:00) -Gratulacje. Serio. | |||
~ktosik | ese (2015-02-27 12:25:35) 1. Do oporu. 2. Zwykle wystarczy zaślepić jeden przewód. Spróbuj zagiąć jeden a potem drugi. Będziesz wiedzial który, bo powietrze przestanie uciekać z siłownika. wszystko bylo napisane. wystarczylo zrobic ; P | |||
~ktosik | a ja sie tu stresuje, przed monitorem... a on nie zaslepil wlasciwego ( wlasciwych ) przewodu (ow ) ! | |||
ese
| Upewnij się, że pozostałe koła nie blokują. Bo wygląda na to, że może być zawór uszkodzony. Ciśnienie w przewodach może być wyłącznie gdy 1. Jest ZWOLNIONY hamulec ręczny. 2. Naciska się na pedał hamulca nożnego. Raz będzie w jednym przewodzie ciśnienie, raz w drugim. | |||
~nonim | U mnie cisnienie jest na dwóch, czyli coś jeszcze z zaworem? Koła nie blokują, bo po odblokowaniu toczy się z górki | |||
~ktosik | caly czas jest na dwoch? przy zwolnionym postojowym ma byc CHYBA tylko na jednym a na drugim dopiero jak wcisniesz hamulec roboczy |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz