ID: 159134
Dorabianie jako kierowca co 2 weekend
ID: 159134
ID: 159134
Witam serdecznie
nazywa m się Damian chciałbym upewnic się czy nie popełniam błędów przy transporcie:
1. Jestem żołnierzem zawowodym, i od pewnego czasu dorabiam sobie jako kierowca samochodu ciężarowego (ciągnik siodłowy), jeżeli chodzi o mojego pracowawcę (D-ce JW) to mam zgode i pozwolenie na pracę po godzinach służbowych i czy w razie kontroli muszę mie taki dokument tzn wyciąg z rozkazu dzienego z mojej Jednsotki wojskowej?
2. moje drugie zapytanie dotyczy czasu pracy, tzn ja głównie wykonuje transport co 2 weekendy czasami zaczynając od piętku wiecczorem, w związku z tym mój pracodawca (ten z firmy transportowej) wystawia mi na okres między moimi przerwawi tzw urlopówki właśnie tam mam zaznaczone że w danym okresie od - do pracownik "miał czas wolny od pracy lub odpowczywał***, i czy to jest dobrze zaznaczone czy przypadkiem nie powinna byc zaznaczona inna opcja?? ?np wykonywał inną pracę niż prowadzenie pojazdów?? bo w sumie w tych dniach pracuje jako żołnierz zawodowy, nie jestem na etecie kierowcy ale czasami prowadze wojskowy pojazd - który wiadomo nie podlega czasowi pracy. i jeżeli czeba inną opcje to czy muszę miec jakies dodatkowe zaświadczenie z Jednostki wojkowej o mojej słuzbie w danym okresie.
3. następnie mam problem z tachografem cyfrowym tzn, bo w tej firmie czasami jeżdze pojazdami wyposażonymi w tachograf a*alogowy a czsami w cyfrowy. oczywiście mam przy sobie zawsze karte i wykresówki z 28 dni oraz te urolpówki za te przerwy. Pytanie to czy ja mam np urlopówke od 04:31, 28. 12. 2014 ( bo tak skończyłem ostatnią trasę) do np 04:30 10. 01. 2015r. bo tak mam znów planowo zacząc trasę i tak planowo wsiadam do pajazdu i wkładam karte do tachografu cyfrowego to czy mam robic wpis manualny za ten okres i jeżeli tak to co mam zaznaczyc tzw " łóżko" czy inna prace?, bo jak nie zrobie wpisu to na wydruku wychodzą mi daty wcześniejsze z wykrzyknikami ( i czy będę za karany mimo że że mam za dany okres urlopówke?)
ale jest również 2 opcja związana np że wyjazd jest opóźniony tzn zamiast wyjechac o tej 04:31 j/w wyjeżdzam dopiero np o godz. 09:00, więc robie sobie wydruk i z tyłu wydruku od tej 04:31 do tej 09:00 wykreślam dalej odpoczynek, ale czy mam wykreślac według czasu UTC czy według czasu obowiązującego, oraz czy mam opisywac z tyłu wydruk mimo że z przodu na wydruku są moje dane i dane pojazdu z tacho cyfrowego.?
Z góry serdecznie dziękuje za odpowiedź
Damian
Witam serdecznie
nazywa m się Damian chciałbym upewnic się czy nie popełniam błędów przy transporcie:
1. Jestem żołnierzem zawowodym, i od pewnego czasu dorabiam sobie jako kierowca samochodu ciężarowego (ciągnik siodłowy), jeżeli chodzi o mojego pracowawcę (D-ce JW) to mam zgode i pozwolenie na pracę po godzinach służbowych i czy w razie kontroli muszę mie taki dokument tzn wyciąg z rozkazu dzienego z mojej Jednsotki wojskowej?
2. moje drugie zapytanie dotyczy czasu pracy, tzn ja głównie wykonuje transport co 2 weekendy czasami zaczynając od piętku wiecczorem, w związku z tym mój pracodawca (ten z firmy transportowej) wystawia mi na okres między moimi przerwawi tzw urlopówki właśnie tam mam zaznaczone że w danym okresie od - do pracownik "miał czas wolny od pracy lub odpowczywał***, i czy to jest dobrze zaznaczone czy przypadkiem nie powinna byc zaznaczona inna opcja?? ?np wykonywał inną pracę niż prowadzenie pojazdów?? bo w sumie w tych dniach pracuje jako żołnierz zawodowy, nie jestem na etecie kierowcy ale czasami prowadze wojskowy pojazd - który wiadomo nie podlega czasowi pracy. i jeżeli czeba inną opcje to czy muszę miec jakies dodatkowe zaświadczenie z Jednostki wojkowej o mojej słuzbie w danym okresie.
3. następnie mam problem z tachografem cyfrowym tzn, bo w tej firmie czasami jeżdze pojazdami wyposażonymi w tachograf a*alogowy a czsami w cyfrowy. oczywiście mam przy sobie zawsze karte i wykresówki z 28 dni oraz te urolpówki za te przerwy. Pytanie to czy ja mam np urlopówke od 04:31, 28. 12. 2014 ( bo tak skończyłem ostatnią trasę) do np 04:30 10. 01. 2015r. bo tak mam znów planowo zacząc trasę i tak planowo wsiadam do pajazdu i wkładam karte do tachografu cyfrowego to czy mam robic wpis manualny za ten okres i jeżeli tak to co mam zaznaczyc tzw " łóżko" czy inna prace?, bo jak nie zrobie wpisu to na wydruku wychodzą mi daty wcześniejsze z wykrzyknikami ( i czy będę za karany mimo że że mam za dany okres urlopówke?)
ale jest również 2 opcja związana np że wyjazd jest opóźniony tzn zamiast wyjechac o tej 04:31 j/w wyjeżdzam dopiero np o godz. 09:00, więc robie sobie wydruk i z tyłu wydruku od tej 04:31 do tej 09:00 wykreślam dalej odpoczynek, ale czy mam wykreślac według czasu UTC czy według czasu obowiązującego, oraz czy mam opisywac z tyłu wydruk mimo że z przodu na wydruku są moje dane i dane pojazdu z tacho cyfrowego.?
Z góry serdecznie dziękuje za odpowiedź
Damian
Posty (40)
raiderxx82
| jak w temacie... | -1 | ||
visitors
| osobiscie mam nadzieje ze czesto bedziesz kontrolowany. jestem kierowca na pelny etat i tacy jak ty psuja rynek pracy wiec, wiesz gdzie mam twoje problemy? | |||
~rgrwg | Autorze jak widzisz na tym forum możesz dostać tylko takie odpowiedzi jak powyżej. Na kazdym temacie tutaj panuje taki "wysoki" poziom wypowiedzi | 1 | ||
Wiro
| ic na emeryture | |||
raiderxx82
| ale ja tak naprawde nie zabieram pracy kolega z firmy tylko jade tylko wtedy kiedy oni kreca pauze 24 lub 48 bo i tak te auta wtedy stoja | -1 | ||
raiderxx82
| nawet sami do mnie dzwonia czy czasami moge sobie jakies wolne zalatwic bo np oni potrzebuja a szef im nie chce dac | -1 | ||
visitors
| pewnie ze dzwonia. zawsze to taniej dac w lape pod stolem jak zatrudnic na etat | |||
raiderxx82
| nie kolego ja wszystko legal umowa, itd zero magnesów itp | |||
~PRL | Skoro masz uprawnienia to chyba byłeś na kursie dokształcającym, ja sie po godzinach nie pcham do armii żeby dorobić, a nawet gdybym musiał to bym sie przygotował teoretycznie. Nie długo bedą jeżdzić emerytowani żołnierze, policjanci, strażacy, inspektorzy itd, sanepid itd. bez konieczności płacenia zus-u każdy was wezmie. Nie ma sie co dziwić że w pl. ten zawód schodzi na psy... | 2 | ||
visitors
| to sie pytaj kolegow o przepisy | -1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz