ID: 159134
Dorabianie jako kierowca co 2 weekend
ID: 159134
ID: 159134
Witam serdecznie
nazywa m się Damian chciałbym upewnic się czy nie popełniam błędów przy transporcie:
1. Jestem żołnierzem zawowodym, i od pewnego czasu dorabiam sobie jako kierowca samochodu ciężarowego (ciągnik siodłowy), jeżeli chodzi o mojego pracowawcę (D-ce JW) to mam zgode i pozwolenie na pracę po godzinach służbowych i czy w razie kontroli muszę mie taki dokument tzn wyciąg z rozkazu dzienego z mojej Jednsotki wojskowej?
2. moje drugie zapytanie dotyczy czasu pracy, tzn ja głównie wykonuje transport co 2 weekendy czasami zaczynając od piętku wiecczorem, w związku z tym mój pracodawca (ten z firmy transportowej) wystawia mi na okres między moimi przerwawi tzw urlopówki właśnie tam mam zaznaczone że w danym okresie od - do pracownik "miał czas wolny od pracy lub odpowczywał***, i czy to jest dobrze zaznaczone czy przypadkiem nie powinna byc zaznaczona inna opcja?? ?np wykonywał inną pracę niż prowadzenie pojazdów?? bo w sumie w tych dniach pracuje jako żołnierz zawodowy, nie jestem na etecie kierowcy ale czasami prowadze wojskowy pojazd - który wiadomo nie podlega czasowi pracy. i jeżeli czeba inną opcje to czy muszę miec jakies dodatkowe zaświadczenie z Jednostki wojkowej o mojej słuzbie w danym okresie.
3. następnie mam problem z tachografem cyfrowym tzn, bo w tej firmie czasami jeżdze pojazdami wyposażonymi w tachograf a*alogowy a czsami w cyfrowy. oczywiście mam przy sobie zawsze karte i wykresówki z 28 dni oraz te urolpówki za te przerwy. Pytanie to czy ja mam np urlopówke od 04:31, 28. 12. 2014 ( bo tak skończyłem ostatnią trasę) do np 04:30 10. 01. 2015r. bo tak mam znów planowo zacząc trasę i tak planowo wsiadam do pajazdu i wkładam karte do tachografu cyfrowego to czy mam robic wpis manualny za ten okres i jeżeli tak to co mam zaznaczyc tzw " łóżko" czy inna prace?, bo jak nie zrobie wpisu to na wydruku wychodzą mi daty wcześniejsze z wykrzyknikami ( i czy będę za karany mimo że że mam za dany okres urlopówke?)
ale jest również 2 opcja związana np że wyjazd jest opóźniony tzn zamiast wyjechac o tej 04:31 j/w wyjeżdzam dopiero np o godz. 09:00, więc robie sobie wydruk i z tyłu wydruku od tej 04:31 do tej 09:00 wykreślam dalej odpoczynek, ale czy mam wykreślac według czasu UTC czy według czasu obowiązującego, oraz czy mam opisywac z tyłu wydruk mimo że z przodu na wydruku są moje dane i dane pojazdu z tacho cyfrowego.?
Z góry serdecznie dziękuje za odpowiedź
Damian
Witam serdecznie
nazywa m się Damian chciałbym upewnic się czy nie popełniam błędów przy transporcie:
1. Jestem żołnierzem zawowodym, i od pewnego czasu dorabiam sobie jako kierowca samochodu ciężarowego (ciągnik siodłowy), jeżeli chodzi o mojego pracowawcę (D-ce JW) to mam zgode i pozwolenie na pracę po godzinach służbowych i czy w razie kontroli muszę mie taki dokument tzn wyciąg z rozkazu dzienego z mojej Jednsotki wojskowej?
2. moje drugie zapytanie dotyczy czasu pracy, tzn ja głównie wykonuje transport co 2 weekendy czasami zaczynając od piętku wiecczorem, w związku z tym mój pracodawca (ten z firmy transportowej) wystawia mi na okres między moimi przerwawi tzw urlopówki właśnie tam mam zaznaczone że w danym okresie od - do pracownik "miał czas wolny od pracy lub odpowczywał***, i czy to jest dobrze zaznaczone czy przypadkiem nie powinna byc zaznaczona inna opcja?? ?np wykonywał inną pracę niż prowadzenie pojazdów?? bo w sumie w tych dniach pracuje jako żołnierz zawodowy, nie jestem na etecie kierowcy ale czasami prowadze wojskowy pojazd - który wiadomo nie podlega czasowi pracy. i jeżeli czeba inną opcje to czy muszę miec jakies dodatkowe zaświadczenie z Jednostki wojkowej o mojej słuzbie w danym okresie.
3. następnie mam problem z tachografem cyfrowym tzn, bo w tej firmie czasami jeżdze pojazdami wyposażonymi w tachograf a*alogowy a czsami w cyfrowy. oczywiście mam przy sobie zawsze karte i wykresówki z 28 dni oraz te urolpówki za te przerwy. Pytanie to czy ja mam np urlopówke od 04:31, 28. 12. 2014 ( bo tak skończyłem ostatnią trasę) do np 04:30 10. 01. 2015r. bo tak mam znów planowo zacząc trasę i tak planowo wsiadam do pajazdu i wkładam karte do tachografu cyfrowego to czy mam robic wpis manualny za ten okres i jeżeli tak to co mam zaznaczyc tzw " łóżko" czy inna prace?, bo jak nie zrobie wpisu to na wydruku wychodzą mi daty wcześniejsze z wykrzyknikami ( i czy będę za karany mimo że że mam za dany okres urlopówke?)
ale jest również 2 opcja związana np że wyjazd jest opóźniony tzn zamiast wyjechac o tej 04:31 j/w wyjeżdzam dopiero np o godz. 09:00, więc robie sobie wydruk i z tyłu wydruku od tej 04:31 do tej 09:00 wykreślam dalej odpoczynek, ale czy mam wykreślac według czasu UTC czy według czasu obowiązującego, oraz czy mam opisywac z tyłu wydruk mimo że z przodu na wydruku są moje dane i dane pojazdu z tacho cyfrowego.?
Z góry serdecznie dziękuje za odpowiedź
Damian
Posty (40)
raiderxx82
| jak w temacie... | -1 | ||
visitors
| osobiscie mam nadzieje ze czesto bedziesz kontrolowany. jestem kierowca na pelny etat i tacy jak ty psuja rynek pracy wiec, wiesz gdzie mam twoje problemy? | |||
~rgrwg | Autorze jak widzisz na tym forum możesz dostać tylko takie odpowiedzi jak powyżej. Na kazdym temacie tutaj panuje taki "wysoki" poziom wypowiedzi | 1 | ||
Wiro
| ic na emeryture | |||
raiderxx82
| ale ja tak naprawde nie zabieram pracy kolega z firmy tylko jade tylko wtedy kiedy oni kreca pauze 24 lub 48 bo i tak te auta wtedy stoja | -1 | ||
raiderxx82
| nawet sami do mnie dzwonia czy czasami moge sobie jakies wolne zalatwic bo np oni potrzebuja a szef im nie chce dac | -1 | ||
visitors
| pewnie ze dzwonia. zawsze to taniej dac w lape pod stolem jak zatrudnic na etat | |||
raiderxx82
| nie kolego ja wszystko legal umowa, itd zero magnesów itp | |||
~PRL | Skoro masz uprawnienia to chyba byłeś na kursie dokształcającym, ja sie po godzinach nie pcham do armii żeby dorobić, a nawet gdybym musiał to bym sie przygotował teoretycznie. Nie długo bedą jeżdzić emerytowani żołnierze, policjanci, strażacy, inspektorzy itd, sanepid itd. bez konieczności płacenia zus-u każdy was wezmie. Nie ma sie co dziwić że w pl. ten zawód schodzi na psy... | 2 | ||
visitors
| to sie pytaj kolegow o przepisy | -1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.