ID: 159134
Dorabianie jako kierowca co 2 weekend
ID: 159134
ID: 159134
Witam serdecznie
nazywa m się Damian chciałbym upewnic się czy nie popełniam błędów przy transporcie:
1. Jestem żołnierzem zawowodym, i od pewnego czasu dorabiam sobie jako kierowca samochodu ciężarowego (ciągnik siodłowy), jeżeli chodzi o mojego pracowawcę (D-ce JW) to mam zgode i pozwolenie na pracę po godzinach służbowych i czy w razie kontroli muszę mie taki dokument tzn wyciąg z rozkazu dzienego z mojej Jednsotki wojskowej?
2. moje drugie zapytanie dotyczy czasu pracy, tzn ja głównie wykonuje transport co 2 weekendy czasami zaczynając od piętku wiecczorem, w związku z tym mój pracodawca (ten z firmy transportowej) wystawia mi na okres między moimi przerwawi tzw urlopówki właśnie tam mam zaznaczone że w danym okresie od - do pracownik "miał czas wolny od pracy lub odpowczywał***, i czy to jest dobrze zaznaczone czy przypadkiem nie powinna byc zaznaczona inna opcja?? ?np wykonywał inną pracę niż prowadzenie pojazdów?? bo w sumie w tych dniach pracuje jako żołnierz zawodowy, nie jestem na etecie kierowcy ale czasami prowadze wojskowy pojazd - który wiadomo nie podlega czasowi pracy. i jeżeli czeba inną opcje to czy muszę miec jakies dodatkowe zaświadczenie z Jednostki wojkowej o mojej słuzbie w danym okresie.
3. następnie mam problem z tachografem cyfrowym tzn, bo w tej firmie czasami jeżdze pojazdami wyposażonymi w tachograf a*alogowy a czsami w cyfrowy. oczywiście mam przy sobie zawsze karte i wykresówki z 28 dni oraz te urolpówki za te przerwy. Pytanie to czy ja mam np urlopówke od 04:31, 28. 12. 2014 ( bo tak skończyłem ostatnią trasę) do np 04:30 10. 01. 2015r. bo tak mam znów planowo zacząc trasę i tak planowo wsiadam do pajazdu i wkładam karte do tachografu cyfrowego to czy mam robic wpis manualny za ten okres i jeżeli tak to co mam zaznaczyc tzw " łóżko" czy inna prace?, bo jak nie zrobie wpisu to na wydruku wychodzą mi daty wcześniejsze z wykrzyknikami ( i czy będę za karany mimo że że mam za dany okres urlopówke?)
ale jest również 2 opcja związana np że wyjazd jest opóźniony tzn zamiast wyjechac o tej 04:31 j/w wyjeżdzam dopiero np o godz. 09:00, więc robie sobie wydruk i z tyłu wydruku od tej 04:31 do tej 09:00 wykreślam dalej odpoczynek, ale czy mam wykreślac według czasu UTC czy według czasu obowiązującego, oraz czy mam opisywac z tyłu wydruk mimo że z przodu na wydruku są moje dane i dane pojazdu z tacho cyfrowego.?
Z góry serdecznie dziękuje za odpowiedź
Damian
Witam serdecznie
nazywa m się Damian chciałbym upewnic się czy nie popełniam błędów przy transporcie:
1. Jestem żołnierzem zawowodym, i od pewnego czasu dorabiam sobie jako kierowca samochodu ciężarowego (ciągnik siodłowy), jeżeli chodzi o mojego pracowawcę (D-ce JW) to mam zgode i pozwolenie na pracę po godzinach służbowych i czy w razie kontroli muszę mie taki dokument tzn wyciąg z rozkazu dzienego z mojej Jednsotki wojskowej?
2. moje drugie zapytanie dotyczy czasu pracy, tzn ja głównie wykonuje transport co 2 weekendy czasami zaczynając od piętku wiecczorem, w związku z tym mój pracodawca (ten z firmy transportowej) wystawia mi na okres między moimi przerwawi tzw urlopówki właśnie tam mam zaznaczone że w danym okresie od - do pracownik "miał czas wolny od pracy lub odpowczywał***, i czy to jest dobrze zaznaczone czy przypadkiem nie powinna byc zaznaczona inna opcja?? ?np wykonywał inną pracę niż prowadzenie pojazdów?? bo w sumie w tych dniach pracuje jako żołnierz zawodowy, nie jestem na etecie kierowcy ale czasami prowadze wojskowy pojazd - który wiadomo nie podlega czasowi pracy. i jeżeli czeba inną opcje to czy muszę miec jakies dodatkowe zaświadczenie z Jednostki wojkowej o mojej słuzbie w danym okresie.
3. następnie mam problem z tachografem cyfrowym tzn, bo w tej firmie czasami jeżdze pojazdami wyposażonymi w tachograf a*alogowy a czsami w cyfrowy. oczywiście mam przy sobie zawsze karte i wykresówki z 28 dni oraz te urolpówki za te przerwy. Pytanie to czy ja mam np urlopówke od 04:31, 28. 12. 2014 ( bo tak skończyłem ostatnią trasę) do np 04:30 10. 01. 2015r. bo tak mam znów planowo zacząc trasę i tak planowo wsiadam do pajazdu i wkładam karte do tachografu cyfrowego to czy mam robic wpis manualny za ten okres i jeżeli tak to co mam zaznaczyc tzw " łóżko" czy inna prace?, bo jak nie zrobie wpisu to na wydruku wychodzą mi daty wcześniejsze z wykrzyknikami ( i czy będę za karany mimo że że mam za dany okres urlopówke?)
ale jest również 2 opcja związana np że wyjazd jest opóźniony tzn zamiast wyjechac o tej 04:31 j/w wyjeżdzam dopiero np o godz. 09:00, więc robie sobie wydruk i z tyłu wydruku od tej 04:31 do tej 09:00 wykreślam dalej odpoczynek, ale czy mam wykreślac według czasu UTC czy według czasu obowiązującego, oraz czy mam opisywac z tyłu wydruk mimo że z przodu na wydruku są moje dane i dane pojazdu z tacho cyfrowego.?
Z góry serdecznie dziękuje za odpowiedź
Damian
Posty (40)
visitors
| masz ty " wszystko legal" pk1 i3 szczegolnie u ciebie jest legalny, co? Art. 12. 1. Tygodniowy czas pracy kierowcy, łącznie z godzinami nadliczbowymi, nie może przekraczać przeciętnie 48 godzin w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprze-kraczającym 4 miesięcy. 2. Tygodniowy czas pracy, o którym mowa w ust. 1, może być przedłużony do 60 godzin, jeżeli średni tygodniowy czas pracy nie przekroczy 48 godzin w przyję-tym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy. 3. Wymiar czasu pracy określony w ust. 1 i 2 obowiązuje także kierowcę zatrud-nionego u więcej niż jednego pracodawcy. | -1 | ||
~astrolog | TY DAMIAN DORABIAJ SOBIE KLUCZE NA TARGU NIEROBIE | |||
raiderxx82
| naprawdę staram się was rozumieć i rozumie, ja nie dorabiam bo mi sie nudzi tylko mam taka trudna sytuacje rodzinna, zona nie pracuje dziecko nie ważne, każdy ma problemy, ale jakby szef mnie nie potrzebował to by mnie nie zatrudnił i nie robił sobie problemów? ale mimo tego naprawdę szczerze dziękuje za podpowiedzi i zastanowię się czy mi się to jeszcze opłaca. | 1 | ||
Assad
| visitors napisał już ci że nie tylko psujesz innym pracę ale czas pracy (łączny z wojskiem) nie pozwala ci na taką opcję. Lepiej w czasie wolnym zaopiekuj się żoną i dzieckiem. | |||
~ktosik | kazdy ma. ja mam trudna sytuacje bo sa tacy co pracuja omijajac przepisy szef zawsze potrzebuje najtanszego pracownika. | -1 | ||
raiderxx82
| Visitors naprawdę dziękuje za cenne rady, tylko czas pracy to jest czas pracy jako kierowca podlegający tym przepisom, a ja w wojsku w sumie nie prowadzę codziennie pojazdów ale w sumie tez pracuje - służę, więc najlepiej to wyśle podobne zapytanie do ITD | 1 | ||
raiderxx82
| ~astrolog nie jestem "nierobem", ale cóż przyjdź na tydzień do mnie do jednostki do zobaczysz, hmmm widzisz ja już wiem jak wygląda twój zawód i wiem że nie jest przyjemny i lekki więc staram się cie szanowac | |||
~sąsiad | Znamy wasze nazwiska i wiemy gdzie mieszkacie ! | |||
raiderxx82
| Jeszcze raz dziękuje za opinie i te dobre i te tez mniej przyjemne, doczytam, douczę się i zapytam w ITD więc może na mnie nie wyskoczą tak jak wy, ale i tak wam życzę bezpiecznych tras i dobrych warunków pracy. pozdrawiam | 1 | ||
~sturmgewehr | kto jeszcze? operatorzy łopat budowlanych i betoniarek jada za polowe, emeryci i rencisci za 1/3 - a teraz jeszcze jakis wosjkowy pojedzie za flaszke wody - ludzie co sie dzieje | -1 | ||
~sturmgewehr | zara taki leń i nierób będzie 45 letnim emerytem i będzie sobie dorabiał za fajerom - jak dorobi 2 tysie to mu bedzie pasowało przecież... a normalny człowiek na chleb i opłaty nie zarobi przez takich frajerów | -1 | ||
~ktosik | w poczcie polskiej beda zwolnienia w tym roku maja zwolnic okolo 8tys doreczycieli. kto zgadnie gdzie znajda prace? | -1 | ||
raiderxx82
| ~sturmgewehr po 1 pierwsze to nie frajer i nie za flaszkę wody tylko wydaje mi się ze stawkę za kilometr mam ok, chyba tzn 0, 45 gr na rękę i pracuje tylko wtedy kiedy te auta i tak stoją nie mam z góry ustalonego grafiku nie pcham się na siłę, po prostu dostaje telefon i jezeli mam wolne i jestem wypoczęty to jade w taki przeważnie jednodniowy kursik, Wydaje mi się że jeśli nie byłoby zapotrzebowania to bym nie dorabiał??? chyba że jestem w błędzie | |||
~sturmgewehr | właśnie jest zapotrzebowanie na frajerów co za 0, 45 gr od kilometra pojadą - jak byś był chodź odrobine w temacie to płaca z km dla kierowcy jest niezgodna z prawem | |||
~ktosik | sturmgewehr (2015-01-19 23:33:56) ta? od kiedy? | -1 | ||
raiderxx82
| Fakt faktem do emerytury zostało mi jeszcze 9 lat (ale to jest po 15 latach wojska i to jest 40 procent emerytury) wierzcie mi bądź nie ale nie zamierzam odchodzić tak wcześniej tylko mam zamiar pracować do pelnej czyli w moim przypadku będę miał 56 lat, bo późno poszeam do wojska, wcześniej pracowałem w cywilu, ja tylko teraz tak dorabiam aż żona nie znajdzie pracy żeby mogła pogodzic prace z przedszkolem i moja praca w wojsku, | |||
~sturmgewehr | i pojadą bez umowy o pracę... | 1 | ||
~sturmgewehr | ktosik - doucz sie mądralo forumowy | 1 | ||
~ktosik | ty sie doucz. albo chociaz podaj gdzie to jest zabronione. tylko tak bardziesz w szczegole, bo art 10 pkt 1 rozp 561/06 tego nie zabrania | -1 | ||
raiderxx82
| no to za ile powinienem jeździć żeby nie być tym "frajerem" to powiem szefowi a jak mi nie da to będę szukał takiego kto mi tyle da???, każdy się uczy, | |||
BAGERA85
| Radek, wejdz sobie na "wage cięzką" albo na "40ton" tutaj Cie oplują tylko... Pogadaj z tymi szoferami i szefikiem jak to powinno wyglądac tak bez sciemy... A w ITD to lepiej sie nie podpisuj pod tym zapytaniem, albo zrò b tak, ze zamierzasz dopiero podjąć ewentualnie taką wspò łprace i pytasz jak to powinno wyglądać... A w ogole tak szczerze i niezłosliwie -co wieksze szkoly jazdy organizują szkolenia z tacho i zasad obowiazujacych -moze warto sie wyedukowac u fachowca. | 1 | ||
~sturmgewehr | po pierwsze stawka nie może być z kilometra - nie słuchaj ktosika bo to nie kierowca tylko frajer spedycyjny niedoinformowany jak osioł, na forum wiele razy pisano o tym że kilometrówka jest nie zgodna z prawem ale taki ktośjak ktosik nie wie co to szukajka, nie wie co to wujek google i w ogóle to ciul i gamoń, a ty kolego jak chcesz pracować to zarządaj od szefa stawki godzinowej i na moje oko nie powinno to być mniej jak 20zł netto za pracę (w tym też pauzy 45min) czyli dziennie miał byś 13-15h + należna dieta | 1 | ||
~ktosik | nie moze byc, ale jakos nie umiesz dac przepisu na to. tak to bywa z cwokami szkolonymi na parkingu ale mam dzis gest, wiec ci pokaze przepis. w razie problemow ze zrozumieniem czym jest zdanie warunkowe, to popros kogos kto ci wytlumaczy Art1 0 pkt 1 1. Przedsiębiorstwo transportowe nie może wypłacać kierowcom zatrudnio nym lub pozostającym w jego dyspozycji żadnych składników wynagrodzenia, nawet w formie premii czy dodatku do wynagrodzenia, uzależnionych od przebytej odległośc i i/lub ilości przewożonych rzeczy, jeżeli ich stosowanie może zagrażać bezpieczeństwu drogowemu lub zachęcać do naruszeń niniejszego rozporządzenia. | -1 | ||
~ktosik | czyli w skrocie - jesli nie zagraza i nie zacheca do naruszen - mozna placic z km lub % | -1 | ||
~ktosik | zrozumiales osle? | -1 | ||
BAGERA85
| Co by nie mowic, wszech-wiedzący ma racje:DDD Ale wystarczy zdanie kierowcy " ze przejezdzal z wiekszą predkoscia jak z dozwoloną, bo gonil kilometry od ktorych ma placone wynagrodzenie" I juz jest zamiecione... | 1 | ||
BAGERA85
| Miłego boksowania sie panowie | 1 | ||
~ktosik | ale wystarczy wtedy pokazac zapis w umowie ze kierowca ma stosowac sie do 561/06 i pocalujta wujta w c*ta | -1 | ||
raiderxx82
| dzięki BAGERA85 pozdrawiam i życzę miłej nocy | |||
~sid | chcesz dorobic jedz na misje postrzelasz do kobiet i dzieci [za ameryke] a polscy podatnicy ci zaplaca | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.