~michał
| 70km - w sumie to oszczędzisz kilka euro = nie ma nawet na czym oszczedzać, kup sobie jedna kawe mniej i na to samo wyjdzie a pojedziesz bez stresu | | | |
~michał
| ktosik ty dalej nie widzisz różnicy w jechaniu z przeprowadzką lub dużym kempingiem a jechaniem z towarami związanymi z prowadzoną działalnością? !
link do strony ITD
ht tp://ww w. git d. p l/jazda-b ez-tach ografu | | | |
~ktosik
| michal - mam prosbe.
wskaz mi gdzie tutaj pisza o przeprowadzce
h ) pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7, 5 ton używanymi
do niezarobkowego przewozu rzeczy; | | | |
~michał
| ... " dotyczy wyłącznie przewozów wykonywanych prywatnie, niezwiązanych z jakąkolwiek działalnością gospodarczą "... | | | |
~michał
| przeczytaj to co na OFICJALNEJ STRONIE GITD którą podałem | | | |
~ktosik
| i ty mylisz pojecia.
jadac kempingiem, raczej nie jedziesz jako przedsiebiorca, tylko osoba prywatna ( a tylko przedsiebiorcow obejmuje ustawa i 561/06 )
bedac osoba prywatna nie musisz stosowac sie ani do Ustawy, ani do 561/06 nawet jak bedziesz sobie jechal ciagnikiem z naczepa | | | |
~ktosik
| ty sobie czytaj strony.
ja czytam ustawy i rozporzadzenia | | | |
~ktosik
| Artykuł 3
Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do przewozu
drogowego:
h) pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7, 5 ton używanymi
do niezarobkowego przewozu rzeczy;
GDZIE TUTAJ JEST MOWA O OSOBACH PRYWATNYCH? | | | |
~michał
| Niezarobkowy przewóz drogowy -... w przypadku przejazdu pojazdu załadowanego - rzeczy przewożone są własnością przedsiębiorcy lub zostały przez niego sprzedane, kupione, wynajęte, wydzierżawione, wyprodukowane, wydobyte, przetworzone lub naprawione albo celem przejazdu jest przewóz osób lub rzeczy z przedsiębiorstwa lu b do przedsiębiorstwa na jego własne potrzeby, a także przewóz pracowników i ich rodzin,
dalej za strona ITD | | | |
~ktosik
| no i co z tego wynika?
to wszystko napisalem wyzej | | | |
~ktosik
| w polsce tacho powyzej 7, 5T
w niemczech rejestrowanie czasu pracy kierowcy od 2, 8T
i nad czym chcesz sie jeszcze podniecac? | | | |
~michał
| nie przeczytałeś tematu -
tylda111 napisał
"... Prowadze działalnośc gospodarcza handlową. "
i nie moze być traktowany jako osoba prywatna i stąd twoje błędne rozumienie, gdyby to był przewóz " prywatny " oczywiście przyznałbym ci racje ( choc nie w całości, bo zwolienie z tacho do 7, 5 tobowiązuje równiez w D ) | | | |
~ktosik
| no i co z tego?
gdzie tutaj jest mowa o osobach prywatnych, skoro cale 561/06 dotyczy przedsiebiorcow?
Artykuł 3
Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do przewozu
drogowego:
h) pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7, 5 ton używanymi do niezarobkowego przewozu rzeczy; | | | |
~ktosik
| widzisz wyraznie 7, 5 T czy nie za bardzo? | | | |
~michał
| w niemczech rejestrownaie czasu pracy kierowcy ( w ramach PRACY ) od 2, 8 - tak, twierdzisz że w niemczech jest kierowcą a w polsce jedzie " prywatnie "? | | | |
~ktosik
| twierdze ze w polsce obowiazuje 561/06 w ktorym wyraznie jest napisane :
Artykuł 3
Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do przewozu
drogowego:
h) pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7, 5 ton używanymi do niezarobkowego przewozu rzeczy; | | | |
~buli
| Tylda111, jak chcesz kupowac mydlo powidlo i cos tam jeszcze, to zainwestyj zamiast tego calego transportowania w jeden kontener z chin, np z strzykawkami kupisz po 2 grosze za sztuke a sprzedaz po 50 groszy za, tylko dolicz do ceny zakupu, cene transportu, cla, o z 5 miesiecy oczekiwania, ale moze sie oplaca, bo widze ze bierzesz sie za cos o czym nie masz pojecia. To sprobuj tego co napisalem jak masz kase. | | | |
~michał
| czyli według ciebie w polsce dozowolona jest jazda samochodem ciężarowym o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3, 5 tony bez tachografu w ramach przewozu na potrezby własne zwiazane z działalnością gosp. ? | | | |
~ktosik
| buli - moze zainwestuj w kurs czytania ze zrozumieniem
Tylda nie bierze sie za transport, tylko szuka alternatywnych sposobow sprowadzeia dla siebie towarow | | | |
~ktosik
| michal - nie wg mnie, tylko wg obowiazujacych przepisow
tacho w polsce dopiero od 7, 5T | | | |
~ktosik
| i niewazne czy to bedzie pojazd ciezarowy, osobowy, specjalny, czy jakikolwiek.
liczy sie DMC | | | |
~michał
| ht tp://ww w. czas- pracy. p l/artykul, 1801, 7543, obo wiazki-praco dawcy-wobec-prow adzacych-pojazdy-o-d mc-powyzej. ht ml | | | |
~michał
| Zgodnie z jego art. 2 pkt 1 lit. a) znajduje on ( 561 ) zastosowanie do przewozu drogowego rzeczy, gdy DMC pojazdu łącznie z przyczepą lub naczepą przekracza 3, 5 tony. | | | |
~michał
| Jeśli jednocześnie spełniona zostaje przesłanka DMC pojazdu przekraczającej 3, 5 tony, pracownik niezależnie od zajmowanego stanowiska podlega przepisom międzynarodowym regulującym:
czas prowadzenia pojazdu,
obowiązkowe przerwy,
okresy odpoczynku. | | | |
~michał
| Pracodawca zatrudnia na stanowisku stolarza pracownika, który posiada uprawnienia do kierowania pojazdami o DMC przekraczającej 3, 5 tony. Zakres obowiązków pracownika obejmuje prowadzenie pojazdu ciężarowego podczas transportu mebli do klienta. Zadania takie są realizowane sporadycznie, a większość czasu pracy pracownika zajmuje produkcja mebli oraz ich montaż u klientów. Jednak fakt prowadz enia pojazdu o D MC przekraczającej 3, 5 tony oraz wykonywanie przewozów drogowych po drogach publicznych przesądza o konieczności st osowania przez pracownika ograniczeń wynikających z rozporządzenia (WE) nr 5 61/2006. Jego aktywność jako kierowcy musi być rejestro wana przez tachograf, a pracownik powinien liczyć się z k ontrolą inspekcji transportu drogowego (ITD). | | | |
~ktosik
| ta.
a co tutaj jest napisane :
Artykuł 3
Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do przewozu drogowego:
h) pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7, 5 ton używanymi do niezarobkowego przewozu rzeczy;
wyjasnie ci.
3, 5T dla przewozow zarobkowych, 7, 5T na potrzeby wlasne.
czujesz roznice? | | | |
~michał
| a ty czaisz? podstawowe definicje ze strony ITD
Niezarobkowy przewóz drogowy - przewóz na p otrzeby własne - każdy przejazd pojazdu po drogach publicznych z pas ażerami lub bez, załadow anego lub bez ład unku, przeznaczonego do nieodpłatnego krajowego i międzynarodowego przewozu drogow ego osób lub rzeczy, wyko nywany przez przedsiębiorcę pomocniczo w stosunku do jego po dstawowej działal ności gospodarczej | | | |
~ktosik
| tutaj masz cos jeszcze do wyjasnienia:
Arty kuł 3
1. Urządzenie rejestrujące jest instalowane i użytkowane w tych pojazdach zarejestrowanych w Państwie Członkowskim, które są wykorzystywane do przewozu drogowego osób lub rzeczy, z wyłączeniem pojazdów, o których mowa w art. 3 rozporządzenia (WE) nr 561/2006. Pojazdy o których mowa w art. 16 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 561/2006, oraz pojazdy, które wyłączono z zakresu stosowania rozporządzenia Rady (EWG) nr 3820/85, ale które nie są już wyłączone z zakresu stosowania rozporządzenia (WE) nr 561/2006, muszą spełniać ten wymóg do dnia 31 grudnia 2007 r.
2. Państwa Członkowskie mogą wyłączyć pojazdy wymienione w art. 13 ust. 1 i 3 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 z zakresu stosowania niniejszego rozporządzenia.
3. Państwa Członkowskie, za zgodą Komisji, mogą wyłączyć z zakresu stosowania niniejszego rozporządzenia pojazdy używane do przewozów, o których mowa w art. 14 rozporządzenia (WE) nr 561/2006
spokoj nej lektury | | | |
~ktosik
| to nie strona ITD stanowi prawo misiu.
ich strony nie byly " odsiwezane " od dosc dawna | | | |
~michał
| poddaje się : (, przykro mi że nierozumiesz sensu oraz różnicy w przewozie drogowym związanym z dzialnością gosp. i przewozie czysto prywatnym ( do którego odołanie de facto cały czas cytujesz ) który w tym przypadku nie ma zastosowania | | | |