ID: 158138
Przewóz na użytek własny lub prywatny
ID: 158138
ID: 158138
Witam wszystkich kierowców i z racji tego, że jestem nowy prosze o wyrozumiałość.
Jednoczesnie życze wszystkim bezpiecznego i szczesliwego nowego roku.
A oto moje pytania
Prowadze działalnośc gospodarcza handlową.
Do tej pory płaciłem za transport towarów zakupionych, jednak teraz chciałbym kupić ciężarówkę
i przywozic towar sam z Niemiec. i teraz pytania.
Co to jest transport na użytek własny? czym rózni sie od zwykłego?
Czy musze wystepowac o takie zaswiadczenie? Wogóle czy ono mnie dotyczy bo posiadam prawo jazdy CE z kodem 95 oczywiscie aktualne. Przewóz wykonywałbym sam.
Czy pryzy takim transporcie obowiazuje tacho?
Dziekuje i pozdrawiam
Witam wszystkich kierowców i z racji tego, że jestem nowy prosze o wyrozumiałość.
Jednoczesnie życze wszystkim bezpiecznego i szczesliwego nowego roku.
A oto moje pytania
Prowadze działalnośc gospodarcza handlową.
Do tej pory płaciłem za transport towarów zakupionych, jednak teraz chciałbym kupić ciężarówkę
i przywozic towar sam z Niemiec. i teraz pytania.
Co to jest transport na użytek własny? czym rózni sie od zwykłego?
Czy musze wystepowac o takie zaswiadczenie? Wogóle czy ono mnie dotyczy bo posiadam prawo jazdy CE z kodem 95 oczywiscie aktualne. Przewóz wykonywałbym sam.
Czy pryzy takim transporcie obowiazuje tacho?
Dziekuje i pozdrawiam
Posty (103)
~ktosik | ale zawsze polecam info z pierwszej reki : gitd. gov. pl/kontakt zadzwo nic mozna, spytac sie, popytac o podstwe prawna i samemu sprawdzic. | |||
poslizg
| Podobna dyskusja toczyła się kiedyś na wadzeciężkiej wklejam odpowiedź rzecznika itd; Autor: Matee [ 15 cze 2007, 20:06 ] Tytuł: Odswieżam temat Oto jakiego maila wysłałem do GITD: W związku z tym, iż w nijaki sposób nie mogę dodzwonić sie na infolinię, w porach przez państwa określonych, postanowiłem wysłac e-maila i oczekuję w miarę możliwości odpowiedzi na niego. Pytanie dotyczy oczywiście nowego rozporządzenia UE. W artykule "3" pozycja "h" Czytamy, iż rozporządzenie to nie ma zastosowania do pojazdów lub zespołów pojazdów używanych na potrzeby wałsne o DMC nie przekraczającej 7, 5 tony. I tu rodzi się moje pytanie. Czy w zgodnie z definicja transportu na potrzeby własne, pojazdy wymienione w Rozporządzeniu nr 561/2006 zwolnione są z obowiązku posiadania tachografów w wyposażeniu obowiązkowym, czy jedynie obiowiązywac będzie ich "stary" czas pracy. Jak to wygląda w praktyce Z góry dziekuje za odpowiedz. A oto jaką dostałem odpowiedź: Szanow ny Panie, Uprzejmie informuję, że Rozporządzenie 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Ra dy nie ma zastosowania do przewozu drogowego pojazdami lub zespołami pojazdów o dmc nieprzekraczającej 7, 5 t, używanymi wyłącznie do niehandlowych przewozów w celach prywatnych (art. 3 lit. h). Z poważaniem Alvin Gajadhur Rzecznik prasowy GITD | |||
~ktosik | gosciu - w przewozie czysto prywatnym ( wlasciciel pojazdu nie jest przedsiebiorca ) nie musi sie stosowac do zadnych przepisow zawartych w 561/06 czy w ustawie o Transporcie Drogowym bez wzgledu na DMC | |||
~michał | o żesz o to chodzi baranie że to nie jest przewóz czysto prywatny o czym napisał autor " prowadze dziaŁalnośc gospodarczą " CZAISZ? ! | |||
~ktosik | to sie jeszcze naucz rozrozniac definicje : uzytek wlasny uzytek prywatny i juz bedziesz w domu a jak bedziesz mial dalej problemy to : zawsze polecam info z pierwszej reki : gitd. gov. pl/kontakt zadzwo nic mozna, spytac sie, popytac o podstwe prawna i samemu sprawdzic. | |||
~ktosik | i na dokladke - UoTD oraz 561/06 w ogole nie obchodzi osob prywatnych | |||
Tylda111
| Kurcze wszyscy opieracie sie o te same 561 ale kazdy interpretuje to inaczej. Wg strony GITD Niezarobkowy przewóz drogowy = przewóz na potrzeby własne. Pewnie kazdy inspektor czy policjant tez tak moze roznie interpretowac, a przeciez musza byc jakies konkretne podstawy prawne | |||
~michał | i tu rówież sie mylisz, właśnie 561 nie obowiązuje miedzu innymi (lit H ) przewozów pojazdami o dmc do 7, 5 dmc - SAM TO CO CAŁY CZAS CYTUJESZ - kogo nie obejmuje ! a teraz twierdzisz że nie obejmuje wszystkich ( prywatnych ) ? ! masakra ! ustaw jedną wersje a potem pisz na forum | |||
~Bosk | Tylda111. Doszedłeś dokładnie do tego co napisałem ci na początku. Wróć tam, przeczytaj i tego się 3maj. | |||
~ktosik | michas, czyli wg ciebie jak bede jechal kamperem z DMC 12T to musze miec tacho i przestrzegac 561/06. tak? | |||
Tylda111
| Jestem w czarnej * 😄 | |||
~ktosik | michał (2015-01-01 19:36:25) Jeśli jednocześnie spełniona zostaje przesłanka DMC pojazdu przekraczającej 3, 5 tony, pracownik niezależnie od zajmowanego stanowiska podlega przepisom międzynarodowym regulującym: czas prowadzenia pojazdu, obowiązkowe przerwy, okresy odpoczynku. i wg tego, kazdy kierowca osobowki z przyczepka, zarejestrowana na firme gdzie ich laczne DMC wynosi powyzej 3, 5 musi przestrzegac 561/06. :D:D aha, no i tacho oczywiscie tez :D | |||
~michał | oczywiście, wskaż przepis który zwalnia z posiadania tacho samochodu o dmc powyżej 7, 5 t? ! | |||
~ktosik | Tylda : gitd. gov. pl/kontakt nie boj sie zadzwonic | |||
~ktosik | michas - sory, ale nie wciagniesz mnie w glupie przepychanki | |||
~michał | jeśli " kierowca osobówki " jednocześnie jest pracownikiem w pracy i wykonuje przewóz w ramach działalności gosp. ( jako pracownik lub właściciel ) to oczywiście że tak, jeśli jedzie po samochód dla siebie, żony albo pojeżdzić koniem albo z kampingiem to nie = i to jest róznica której ty nie widzisz na kogo zarejestreowany jest " samochód z przyczepką " nie ma znaczenia = znaczenie ma charakter przewozu | |||
~michał | przepychanki? prosze tylko o wskazanie przepisu potwierdzającego twoją tezę - napisałeś coś teraz prosze poprzyj argumentem | |||
~ktosik | tak, przepychanki. bo jak prostych zwrotow nie rozumiesz, to o czym dyskutowac? ROZDZ IAŁ I PRZEPISY WPROWADZAJĄCE Artyk uł 1 | |||
Tylda111
| Jutro dzwonie do Gitd ale na chlopski rozum Bosk ma racje co do 7. 5 dmc ale zobaczymy, | |||
~michał | ~ktosik (2015-01-01 12:36:00) przewoz na potrzeby wlasne niezarobko wy przewóz drogowy - przewóz na potrzeby własne - każdy przejazd pojazdu po drogach publicznych z pasażerami lub bez, załadowanego lub bez ładunku, przeznaczonego do nieodpłatnego krajowego i międzynarodowego przewozu drogowego osób lub rzeczy, wykonywany przez przedsiębiorcę pomocniczo w stosunku do jego podstawowej działalności gospodarczej, spełniający łącznie następujące warunki: a) pojazdy samochodowe używane do przewozu są prowadzone przez przedsiębiorcę lub jego pracowników, b) przedsiębiorca legitymuje się tytułem prawnym do dysponowania pojazdami samochodowymi, c) w przypadku przejazdu pojazdu załadowanego - rzeczy przewożone są własnością przedsiębiorcy lub zostały przez niego sprzedane, kupione, wynajęte, wydzierżawione, wyprodukowane, wydobyte, przetworzone lub naprawione albo celem przejazdu jest przewóz osób lub rzeczy z przedsiębiorstwa lub do przedsiębiorstwa na jego własne potrzeby, a także przewóz pracowników i ich rodzin, ~ktosik (2015-01-01 20:30:49) bo jak prostych zwrotow nie rozumiesz, to o czym dyskutowac? ROZDZ IAŁ I PRZEPISY WPRO WADZAJĄCE Artyk uł 1 Artykuł 1 Ni niejsze rozporządzenie ustanawia przepisy dotyczące czasu prowadzenia pojazdu, przerw i okresów odpo czynku ki erowców wykonujących przewóz drogowy rzeczy i osób "Czy pryzy takim transporcie obowiazuje tacho?" oczywisci e | |||
~michał | Uprzejmie informuję, że Rozporządzenie 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Ra dy nie ma zastosowania do przewozu drogowego pojazdami lub zespołami pojazdów - o dmc nieprzekraczającej 7, 5 t, używanymi wyłącznie do niehandlowych przewozów w celach prywatnych (art. 3 lit. h). - Z poważaniem Alvin Gajadhur Rzecznik prasowy GITD TO NAPISAŁ RZECZNIK PRASOWY ITD !!! i o czym tu wiecej pisac? ! | |||
~michał | cele prywatne to nie sa cele zwiazane z prowadzoną działalnością gosp. | |||
~Tylda111 | no więc dzwoniłem do inspekcji. sprawa wygląda następująco każdy kto prowadzi działalność gospodarczą i wsiadzie do pojazdu powyżej trzech i pół tony musi używać tachograf uz wyłączeniem transportu czysto prywatnego na przykład kupienia sobie kanapy w ikei do domu. każdy też musi posiadać prawo jazdy z kodem 95 wyjątkiem tego transportu czysto prywatnego z kanapą. muszę mieć też to zaświadczenie o przewozie rzeczy na użytek własny europejskie | |||
Tylda111
| A zapomnialem dodac iz z ta kanapa to do 7. 5 t. dmc. czyli generalnie to zwolnienie do siedmiu i pół tony dotyczy tylko samochodów prywatnych nie na firmę którzy kupują towar zmiana firmy i nie jest to towar handlowy czyli tak naprawdę dotyczy prywatnych laweciarze ciągnących pojazdy z zagranicy którzy kupują te auta na osoby prywatne kropka hej | 1 | ||
~michał | przecież pisałem przewóz niezarobkowy (prywatny ) NIE równa się przewozowi na potrzeby własne a zwolnienie dotyczy do 7, 5 tylko transportu prywatnego / niezwiazanego z działalnoscią powyzej 7, 5 nawet kemping jedzie z tacho masz działalnosc = masz tacho prosze dziekuje nie ma za co | |||
Tylda111
| No i git majonez. Dziekuje wszystkim za udzial w dyskusji. | |||
~Marcin | Witam serdecznie mam pytanie kupiłem samochód ciężarowy specjalny pomoc drogowa dmc 7, 5 i mam pytanie nie posiadam żadnej firmy i czy mogę się nim poruszać po polsce i za granicą bo nikt mi tego nie potrafi wytłumaczyć wszędzie dzwonie i nic jakie potrzebuje dokumenty w razie kontroli policji i IDT czy trzeba jechać na tacho czy nie i co z tym jak podczepie przyczepę wtedy będzie 11 dmc proszę o pomoc | |||
visitors
| Ustawa o transporcie drogowym Kilka pierwszych artykułów rozwiąże twój dylemat | |||
visitors
| Cholera, jak to możliwe że nikt do tej pory nie wpadł na to żeby wozic bez, rejestrowania firmy, bez płacenia podatków bez innych opłat bez tacha... Jak to możliwe, no jak? | |||
~Paweł | Witam wszystkich. Proszę o pomoc. Prowadzę firmę - branża śmieciowa. Odbieram makulaturę i folię od klientów - samochodami powyżej 3, 5 t. Muszę prowadzić wykaz tarczek z tachografów? Tarczki zbieram od kierowców, ale nie wiem czy muszę je wprowadzać do programu. Proszę o pomoc |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.