ID: 158054
8, 5 € brutto za godzinę pracy na terenie Niemiec
ID: 158054
ID: 158054
1 stycznia 2015 roku w Niemczech wchodzi w życie ustawa dotycząca płacy minimalnej pracowników. Od tego dnia ustalona kwota będzie przysługiwała wszystkim pracującym na terenie Niemiec.
1 stycznia 2015 roku w Niemczech wchodzi w życie ustawa dotycząca płacy minimalnej pracowników. Od tego dnia ustalona kwota będzie przysługiwała wszystkim pracującym na terenie Niemiec.
~etransport.pl
Posty (1189)
~Wielki Szu | Zbliża sie realny koniec polskiego dziadtransa, willi z basenem i Q7. Pora kończyć z brudnymi czynami polskich panów. | |||
~Wielki Szu | Guldeny zamierzają wprowadzić ten zam przepis tyle że minimalna ma wynosić 10 euro na godz. | |||
~Ł ysy | Kmioctwo pójdzie na samozatrudnienie. Każe sie kmioctwu wyrobić certyfikat przewoznika i wszystko. | 2 | ||
~ku-ku | Ł ysy - czytałeś literaturę o pigmejach? | |||
ese
| ~pitger (2015-01-05 12:02:40) - I słusznie. Bo nie ma żadnego obowiązku pracować za najniższą dopuszczoną prawnie kasę. Trzeba się szanować Każdy ma prawo sam swoją robotę wycenić. I nic nie stoi na przeszkodzie by przy rozmowie o warunkach pracy w Niemczech powiedzieć że się przyjdzie, ale za nie mniej jak 50 euro na godzinę. A w Polsce n. p. 8tys. zł. netto. | 1 | ||
~Wielki Szu | ~Ł ysy (2015-01-05 07:59:09) Kmioctwo pójdzie na samozatrudnienie. Każe sie kmioctwu wyrobić certyfikat przewoznika i wszystko. Wystarczy napisać największą głupotę świata i podpisać sie ł ysol a już " kółkowicze " punktują na zielono. HIHI. A to wcale nie napisał łysol. hihi | |||
~Wielki Szu | Już niedługo polski dziadtrans będzie leżał i robił pod siebie. Czego sobie i wszystkim życzę. | -1 | ||
~ku-ku | wielki - może łykniemy? | |||
~Wielki Szu | Był ja pod sklepem wina sie napić z Solejukiem. Ł ysego tam spotkał w kolejce jak stał za sznurkiem i mientkim drutem | |||
~/////// | Szu jesteś malutki na przeciwko Łysego, gorzała ci mózg zżarła i pleciesz bez sensu napisz coś mądrego każdy chętnie przeczyta, nie wiem czy nie występujesz tu w dwóch osobach pomijam pocztowego bo to też za mądry nie jest, ale was trzech przygłupów opanowało wszystkie tematy na ET i piszecie ni z gruszki ni pietruszki, trudno was zrozumieć o co chodzi tylko ubliżania to was kręci. | 1 | ||
~olek | pianobijcy uzaleznieni od lania w butelke w kabinie | |||
~/////// | Szu wpis z godziny /12, 23/ czego sobie życzysz zastanów się co piszesz pewnie już leżysz i kitujesz pod siebie, chłopie rozumu nie masz wcale nawet nie umiesz sklecić zdania, twe posty to żenada. | |||
~Wielki Szu | kreskowy - spadaj leszczyku. Zwyczajnie, nie lubie polskiego dziadtransa, a zdaje sie że i Niemcy też za nimi nie przepadają. Może ktoś wreszcie z nimi porządek zrobi. Tak - jestem złośliwy i ciesze sie że przynajmniej jest mała szansa że ktoś ich pychę poskromi. Dziady będą kurki przy drodze sprzedawać a ja na pewno ich od nich nie kupię. | |||
~kiero | jak polski kierowca będzie płacił niemieckie rachunki za czynsz ( mitte) energię i gaz oraz płacił niemieckie podatki np. : drogowy od prywatnego pojazdu to będzie zarabiał 8, 5 e na godzinę | 1 | ||
~/////// | może i masz rację ale kurki dobry grzyb/wielokrotnego użytku/ale co to ma do rzeczy, oprócz tego są puszki po piwie i fajans cały rok ale te dziad-transy wrócą tam skąd są czyli wieś i znów i bieda nic nie zrobi, gąska, kurka jajko, kartofelek i dalej jest dobrze. | |||
negro_
| jak czytam te komentarze to już żałuję iż tu wlazłem, wydaje mi sie że ani łysy nie jest przewoźnikiem ani wielki szu pracownikiem, zero godności dla człowieka drugiego, trole internetowe w czystej postaci. prowadzę firmę transportową, sądzę że moi kierowcy są zadowoleni, płacę tyle na ile mnie stać po opłaceniu ludzi w biurze, aut, ubezpieczeń itd.. nie jeżdżę Q 7 i nie mam willi z basenem, jak by stawka 8. 5 € obowiązywałą nas wszytkich to WSZYSTKIE polskie firmy działające w DE plajtują, bez wyjątku, wiem co mówię. I myślicie panowie kierowcy że dostaniecie robote w firmach niemieckich? mam rodzinę w DE, sporo, jeden szukał ostanio pare miesięcy roboty na tirze, znalazł, i za ponad 250 godzin w miesiącu wyciąga niecałe 2000 € , bez żadnego tygodnia wolnego, każdy tydzień w robocie. niech każdy myślący sobie przeliczy korelację zarobków do kosztów życia w DE. pozdrawiam trzeźwo myślących | -1 | ||
~ku-ku | kreskowany - nie napinaj się ! | |||
~Widzew Łódź | witam, ale 8, 5euro chyba dotyczy tylko kabotaży a powiem ze na pewno tylko niemcy-niemcy. | |||
~Widzew Łódź | a jak czytam ze 8, 5 euro mało to niech ktos poda gdzie polak wiecaj płaci. oby weszło to unijnie to wrescie zaczniemy godnie zarabiac. pozdrawim i wszystkiego naj w 2015 roku życze. | |||
ŻĄDŁO
| Dziś na godz. 9 miałem awizację załadunku w DHL w Zabrzu. O godz. 6 rano zadzwonił szef i powiedział że czekamy bo spedycja która dała nam to zlecenie nie odpisała na zapytanie dotyczące rejestracji w Koln. Na moje pytanie o kary narzucane przez DHL za choćby niewielkie opóznienie odparł że jak mam zbędne 500000euro to mogę jechać. On nie ma. Powiedział że poczekamy do środy bo może Polska dostanie z Niemiec odpowiedz na pisma z 19 i 30 grudnia, a jeśli nie to spróbujemy usiąść i znalezć satysfakcjonujące nas rozwiązanie. Obydwaj zgodziliśmy się co do tego że za bardzo nie ma co liczyć że nas to nie będzie dotyczyło. Niemcy nie po to wprowadzili takie przepisy żeby wszystko funkcjonowało tak jak do tej pory. Jestem jedynym pracownikiem, mam młodego ale kumatego szefa więc na pewno się dogadamy. Tak dla informacji wirtualnych pracodawców. Sprawdzcie co znaczą określenia kabotaż i tranzyt w odniesieniu do kierowców firm Niemieckich na terenie Niemiec skoro twierdzicie że to wyłącznie ich dotyczy. | 2 | ||
~obserwator | Hitler nie takie rzeczy wymyślał. Jak się skończyło - wszyscy wiedzą. No przynajmniej powinni. | |||
~obserwator | negro - przemówiłeś do betonowej ściany. Nie zrozumieją. Nie wchodź tu bo grozi to spaczeniem spojrzenia na rzeczywistość. | 1 | ||
~wieloletni pracownik | Oj panowie po co ten post? W DE tak samo jak w PL wchodzi zmiana dotycząca pensji minimalnej, nasza obowiązuję też na terenie naszego kraju a ich na ich terenie ( to tak w dużym skrócie ) nie ma znaczenia czy ktoś jest kierowcą, spawaczem czy sprząta w szkole. To że jedziemy z ładunkiem z PL do DE, nie znaczy że po stronie DE musimy mieć płacone jak w DE. Gdyby takie absurdalne rozwiązanie mogło wejść w życie mielibyśmy do czynienia z naprawdę sporą emigracją w tym przypadku do pracy w DE. | |||
~jacek | kierowca duren bedzie sobie tlumaczyl i wmawial ze musi miec minimum 8, 5 euro, dobrze wam lysy powiedzial pojdziecie kmioty na samozatrudnienie i bedzie spokoj z marudzeniem | |||
~... | jacek. Wychodzisz sam na durnia. Na razie prawo niemieckie jest tak interpretowane przez fachowcow, ze stawka 8, 5eur za godzine dotyczyc ma wszystkich przewoznikow, nawet jadacych w tranzycie. Juz w zeszlym miesiacu dostalem taka informacje i linki do formularzy do wypelnienia i wyslania. | |||
~wieloletni pracownik | Co do ostatniego wpisu przez (fale i trzy kropki podaj mi namiary do tych specjalistów :) a w skrócie może wyglądać to tak Zacznie ono obowiązywać od 1 stycznia 2015, wyniesie 8, 50 euro brutto za godzinę i będzie dotyczyło oczywiście także osób pracujących za kierownicą, w tym też obcokrajowców. Żeby było ciekawiej, pracownik na przykład polskiej firmy transportowej, lecz oddelegowany do pracy wyłącznie na terenie Niemiec, również będzie musiał być wynagradzany zgodnie z nowymi przepisami. W tym celu jego polski pracodawca będzie musiał zameldować się w odpowiednim niemieckim urzędzie, a następnie prowadzić dokumentację dotyczącą wynagrodzenia. Dokumentacja ta będzie musiała być przechowywana przez aż dwa lata! W razie jakichkolwiek odstępstw od przepisów, karę będzie mogła ponieść zarówno polska firma zatrudniająca danego pracownika, jak i niemiecka firma, dla której wykonywał on zlecenie. Tylko tak jak to Niemiec ma wyegzekwować? ?? !!! Wyobrażasz sobie że ileś tysięcy pracowników co przejedzie przez teren DE będzie zgłoszonych przez firmy polskie, litewskie, ukraińskie i wiele jeszcze innych? | 1 | ||
~x-man | mieszkam i pracuje w de, dotyczy to wszystkich pracujacych na terenie de i niewazne co robia, i jak. jak wykonuja prace na terenie de za ten czas musza miec zaplacone 8, 5 eur brutto. ddotyczy to tylko czasu kiedy praca byla wykonywana na terenie de takie tlumaczenie dla mniej kumatych. nie ma znaczenia czy to jest tranzyt sranzyt czy kabotaz. przepis jest jasny, jednoznaczny i nie wiem kto i po co szuka tutaj jakis ukrytych krasnoludkow. niemcy maja dosc polskich dziadtransow to jest niestey prawda. czasami jak ogladam w tv programy z kontroli bag czy policji to sie noz otwiera czym kaza dziady kierowcom jezdzic. zycze wszystkim profesorom parkingowym dobrego samopoczucia i szczescia w tej pustej i bezsensownej dyskusji na temat rzyczy oczywistych | |||
~xxxx | x men bzdury piszesz juz calkiem niemcy zryli ci leb, jestem ciekawy czy jak za*asz w magazynie u niemca i jak zobaczysz polskiego drivera to znasz jezyk polski??? jestes odwazny odpowiedzic po polsku dzien dobry w obecnosci kolegi niemca? ?? jestem pewien ze nie !!! uciekasz jak szczur | |||
~xxxx | jestes prosty jak ustawodawca niemiecki ktory napisal taka ustawe, nie bede nic ci tlumaczyl bo i tak nic nie zrozumiesz, tak juz masz przez niemiecki ustoj w*e w leb abys nic poza prosta praca nie rozumial, i dlatego ta ustaw jest dla ciebie oczywista. | |||
~ku-ku | dziadostwo pakuje graty ! |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.