ID: 155920
9czy11, 24czy45 - kto decyduje?
ID: 155920
ID: 155920
CZy jesli na zadanie spedytora czy tam przelozonego ze mam robic pauze 9h JA jako kierowca odmowie bo np nie wyspie sie i zrobie 11h to czy moze byc to podstawa do zwolnienia?
CZy jesli na zadanie spedytora czy tam przelozonego ze mam robic pauze 9h JA jako kierowca odmowie bo np nie wyspie sie i zrobie 11h to czy moze byc to podstawa do zwolnienia?
~TOP ONE DRIVER*.248.36.174
*.248.36.174
Posty (266)
~TOP ONE DRIVER | jak w temacie... | |||
zibi1906
| Od kiedy tak jest że inna osoba ma decydować o Twoich odpoczynkach? | |||
~Jacek | Wygląda na to, że dopiero co zaczynasz w tej branży. Jeśli będziesz stawiał tylko na "swoim", współpraca nie będzie układała się dobrze i szybko zakończysz karierę. Spedytor czy też przełożony układa Ci pracę i to on decyduje o której powinieneś rozpocząć pracę. | |||
zibi1906
| ~Jacek (2014-11-19 10:38:20) Wygląda na to, że dopiero co zaczynasz w tej branży. Jeśli będziesz stawiał tylko na "swoim", współpraca nie będzie układała się dobrze i szybko zakończysz karierę. Spedytor czy też przełożony układa Ci pracę i to on decyduje o której powinieneś rozpocząć pracę Człowie ku co ty "pierniczysz"? Niby na jakiej podstawie ktoś ma decydować o moich odpoczynkach? | |||
~TOP ONE DRIVER | czy zaczynam czy nie to nie wazne bo spotykam sie w wielu firmach w PL ze wymog jest z gory narzucony w UK jak jezdzilem to lubilem moich dyspo wnerwiac pauzami po 11 lub 45h jak mi pasowalo i nikt nie mogl mi nic powiedziec a w PL jak widze to nie ma podstaw do zwolnienia jakiegos paragrafu tylko jest ja szef ja PAN jak cie wywale to za byle co | |||
~TOP ONE DRIVER | poprostu to pytanie jest bardzio wazne gdyz powinno rzutowac na tym kto w lape komu daje skoro planista ma kase od frachtow to powinnien byc mily dla kierowcy i jemu w lape dawac za robienie 9h i to planista powinien pytac czy PAn kierowca da rade na czas | |||
~adams | Tylko i wyłącznie szef decyduje ! | -1 | ||
zibi1906
| ~TOP ONE DRIVER (2014-11-19 10:44:42) poprostu to pytanie jest bardzio wazne gdyz powinno rzutowac na tym kto w lape komu daje skoro planista ma kase od frachtow to powinnien byc mily dla kierowcy i jemu w lape dawac za robienie 9h i to planista powinien pytac czy PAn kierowca da rade na czas Sprawa jest prosta... podejmujesz się przewozu drogowego z punktu A do punktu B, zgodnie z terminem obwiązującymi przepisami. Rozmiar odpoczynków jest Twoją indywidualną sprawą. | |||
zibi1906
| ~adams (2014-11-19 10:46:47) Tylko i wyłącznie szef decyduje ! Normalnie cyrk. | |||
~Kaziu wichura | Kolego ty decydujesz. Nie daj się bo oni by chcieli żebyś wogole nie miał pauzy i spał na załadunku. Ponagrywaj kilka rozmów telefonicznych a jak cie zwolni to pójdziesz obok do firmy bo roboty jest 4 razy więcej niż kierowców gościa uwalisz i tyle. | |||
~Jacek | zibi1906, możesz nawet i po 15 godzin odpoczywać, tylko jaką to korzyść przyniesie? Z własnego doświadczenia po obu stronach wiem, że musi być symbioza. W przeciwnym razie traci na tym kierowca. | |||
zibi1906
| ~Jacek (2014-11-19 10:54:35) zibi1906, możesz nawet i po 15 godzin odpoczywać, tylko jaką to korzyść przyniesie? Z własnego doświadczenia po obu stronach wiem, że musi być symbioza. W przeciwnym razie traci na tym kierowca. Jeśli przewóz wykonam zgodnie z terminem... to taką że się dobrze wyśpię. | |||
~TOP ONE DRIVER | to skoro KIEROWCA DECYDUJE to PYTAM SIE WAS PO KIEGO GRZYBA NOSICIE WALOWKI DLA PLANISTOW? ?? TO chyba oni wam powinni nosic... | |||
~TOP ONE DRIVER | skoro taki KIEROWCA placona diete a planista ma jakies bonusy od frachtow to sie pytam kto KOMU POWINIEN 4 litery lizac? ?? | |||
~Cezary_5 | Adams to pokiego wała szkolisz się z przepisów AETR jak: "Tylko i wyłącznie szef decyduje !" | |||
~NONL | Rozdział III Kodeksu Pracy - tylko kiero decyduje jaki robi odp Okresy odpoczynku Art. 132. § 1. Pracownikowi przysługuje w każdej dobie prawo do co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpo czynku, z zastrzeżeniem § 3 oraz art. 136 § 2 i art. 137. § 2. Przepis § 1 nie dotyczy: 1) pracowników zarządzających w imieniu pracodawcy zakładem pracy, 2) przypadków konieczności prowadzenia akcji ratowniczej w celu ochrony życia lub zdrowia ludzkiego, ochrony mienia lub środowiska albo usunięcia awarii. § 3. W przypadkach określonych w § 2 pracownikowi przysługuje, w okresie rozliczeniowym, równoważny okres odpoczynku. Art. 133. § 1. Pracownikowi przysługuje w każdym tygodniu prawo do co najmniej 35 godzin nieprzerwanego odpo czynku, obejmującego co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku dobowego. § 2. W przypadkach określonych w art. 132 § 2 oraz w przypadku zmiany pory wykonywania pracy przez pracownika w związku z jego przejściem na inną zmianę, zgodnie z ustalonym rozkładem czasu pracy, tygodniowy nieprzer wany odpoczynek może obejmować mniejszą liczbę godzin, nie może być jednak krótszy niż 24 godziny. § 3. Odpoczynek, o którym mowa w § 1 i 2, powinien przypadać w niedzielę. Niedziela obejmuje 24 kolejne godziny, poczynając od godziny 6. 00 w tym dniu, chyba że u danego pracodawcy została ustalona inna godzina. § 4. W przypadkach dozwolonej pracy w niedzielę odpoczynek, o którym mowa w § 1 i 2, może przypadać w innym dniu niż niedziela. Art. 134. Jeżeli dobowy wymiar czasu pracy pracownika wynosi co najmniej 6 godzin, pracownik ma prawo do przerwy w pracy trwającej co najmniej 15 minut, wliczanej do czasu pracy. | |||
~Jacek | zibi1906, ale od początku rozmawiamy tu o planowych i zgodnie z prawem możliwych odpoczynkach dobowych (9/11) i weekendowych. Co za tym idzie, chciałbym już to zobaczyć jak codziennie kręcisz 11-tkę, w weekendy 45-tki i Twój przełożony jest z tego zadowolony. Nie wspomnę już o fakcie takim, że często w interesie samego kierowcy jest aby zrobić skróconą dobową lub weekendową aby dzięki temu zjechać na czas do bazy. | |||
zibi1906
| ~Jacek (2014-11-19 11:05:42) zibi1906, ale od początku rozmawiamy tu o planowych i zgodnie z prawem możliwych odpoczynkach dobowych (9/11) i weekendowych. Co za tym idzie, chciałbym już to zobaczyć jak codziennie kręcisz 11-tkę, w weekendy 45-tki i Twój przełożony jest z tego zadowolony. Nie wspomnę już o fakcie takim, że często w interesie samego kierowcy jest aby zrobić skróconą dobową lub weekendową aby dzięki temu zjechać na czas do bazy Jacek i co mam Ci napisać... że kierowca powinien w sposób prawidłowy rozplanować sobie czas pracy i odpoczynki? Powinie n... i tu pojawiają się pierwsze schody. | 1 | ||
zibi1906
| Nie znam osobiście ktosika. | |||
~TOP ONE DRIVER | Mamy paragafy z prawa polskiego ze samemu ustalamy odpoczynki wiec moze to teraz spedytor powinien przychopdzic z walowka do kierowcy za to ze ten laskawie skrocil pauze do 9h wyrabiajac sie w czasie przez co spedytor mial bonus. | |||
zibi1906
| A za co bonus? Za przewóz wykonany zgodnie z terminem? | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | kierowcy to nikt nie musi mowic ile h ma jechac, ile h robic odpoczynku i gdzie, zeby wszystko mialo rece i nogi. trzymaczom kierownicy i pracownikom sezonowym to przekazywanie takich informacji jest wrecz wskazane. | 1 | ||
zibi1906
| Jeszcze jedna istotna sprawa odnośnie popularnych "dziewiątek". Tak naprawdę to nie chodzi tu o rozmiar wypoczynku (skoro wystarcza to w załodze to tym bardziej w pojedynczej obsadzie), co o okres prowadzenia pojazdu. Skoro brak jest "dziewiątek, brak też jest "piętnastek", a biorąc pod uwagę rozładunek lub załadunek po kilku godzinnej jeździe brak ten może okazać się bolesny. | |||
~sid | a jak srasz to kto decyduje ile czasu ty czy twój pan | -1 | ||
~ktosik | zibi - tutaj sie z toba nie zgodze. jesli kiero moze zrobic 9h i wbrew poleceniu przelozonego zrobi sobie 11, to moze to byc podstawa do zwolnienia, ( niewykonanie polecenia sluzbowego ) taka " samowola " kierowcy moze skutkowac karami za nie podstawienie auta pod zaladunek ( jakas terminowka ) inaczej sie ma jesli nie z przepisow wynika ze nie moze juz zrobic 9h odpoczynku | |||
~~~~~~~~~; ) | ~Jacek Ma racje. Jace, Jacek trzymaj się |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.