Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

światła stop - sprawdzanie

ID: 155362


Witam wszystkich i mam pytanie.
Czy kierowcy ciężarówek głównie z naczepami i przyczepami sprawdzają czy działają im światła stopu i ewentualnie jak to robią? Jestem z innej branży i stąd może nie do końca trafione pytanie ale proszę o odpowiedzi. Z góry dziękuję.

~Rere
*.static.korbank.pl

Posty (84)

~ktosik
tak.
absolutnie zbyteczny i niepotrzebny.
lepiej wydac te 40zeta na piwo, fajki, czy inne przyjemnosci oferowane przy drodze.

lusterko, czy pomoc innej osoby jest prostsze i szybsze
~kierowca
sprawdź to ja nie dawno taki problem miałem żarówka a żarówka niby nic ale elektronika głupieje
~ktosik
a ja mam takie pytanie Rere do ciebie.

jaka dajesz gwarancje ze urzadzenie ktore ma kontrolowac dzialanie innego urzadzenia sie nie zepsuje?
a moze dodasz jeszcze nastepne urzeadzenie kontrolujace dzialanie urzadzenia kontrolujacego urzadzenie?
itd
~ktosik
kierowca - ok.
ja przez swoj okres pracy w zawodzie nie spotkalem sie z takimi cudami jakie opisujesz ( wyjatkiem sa genialne pomysly zastepowania zarowek diodami )
~młody
@Rere - chyba nie zdajesz sobie sprawy jaki procent kierowców ma głęboko w poważaniu to, czy te żarówki świecą czy nie. Ostatnio przejąłem naczepę od pana doświadczonego kierowcy (w porównaniu ze mną), który mimo posiadania zapasowych żarówek na stanie nawet się nie pofatygował, żeby je wymienić. Zjarane było 5 żarówek (2 pozycyjne, 2 stopu i jedna kierunkowskazu) i go to kompletnie nie interesowało, bo przecież z przodu wszystko widzi. To samo się tyczy w sumie i innych podzespołów auta - dużo ważniejszych.
~kierowca
Po czym poznać dziada? Pół naczepy nie świeci, lustra i szyby brudne jak po rajdzie DAKAR. Ale drewniaki muszą być
~Rere
Panowie, tak jak pisałem wcześniej urządzenie jest doskonale wyskalowane na żarówkę stop i działa nawet w pełnym słońcu, które ma wszelkie możliwe barwy; z takim prostym urządzeniem faktycznie się nie spotkałeś ponieważ otrzymałem na nie patent a to znaczy, że jest niepowtarzalne i nigdy wcześniej nigdzie nie mogło być zastosowane. Po naciśnięciu hamulca podchodzisz do światła i widzisz np. migającą diodę na pudełeczku-urządzeni u, która informuje, że wcześniej zapaliła się żarówka. Proszę kierowców o wyobrażenie sobie takiego działania i proszę o w miarę sprawiedliwą odpowiedź.
Czy faktycznie gdyby przekonali się, że działa to czy by to kupili?
~ktosik
nie.
bez sensu.
skoro mam isc i sprawdzic, to zablokuje pe//dal hamulca i sobie sprawdze

a ja mam takie pytanie Rere do ciebie.

jaka dajesz gwarancje ze urzadzenie ktore ma kontrolowac dzialanie innego urzadzenia sie nie zepsuje?
a moze dodasz jeszcze nastepne urzeadzenie kontrolujace dzialanie urzadzenia kontrolujacego urzadzenie?
itd
~ktosik
a placic 40zl za kondensator i diode to lekka przesada :D
~ktosik
ale zawsze mozesz zrobic takie cudo, wystawic na sprzedaz przez internet i wydawac na majorce zagarnieta kasiora.
o nasladowcow sie nie martw, bo przeciez masz oplacony patent ; )
~kiero
a ja sprawdzam tak
W sumie to ostatni raz sprawdzałem 9 lat temu na egzaminie E do C a od tamtej pory wiem, że nie mam światła stop jak mi ktoś powie. Przeważnie po takiej informacji (jeśli brak tylko jednego światła) jeżdżę tak ze 2-3 tygodnie i jak mnie zacznie denerwować "kolego nie masz stopu z prawej/lewej strony" (oczywiście za każdym razem udaje zdziwionego i mówię, że zaraz wymienię żarówkę) to albo wymienię żarówkę albo powiem na bazie że cos się ze stopem zrobiło bo nie ma i jakiś mechanik wymieni
~ktosik
jest jeszcze jedna kwestia.
twoje cud urzadzenie trzeba wpiac do instalacji.
i o ile do starszych naczep nie stanowi to problemu, bo i tak pewnie juz jest tam pajeczyna, to nie wyobrazam sobie ciecia instalacji w nowej naczepie tylko po to zeby takie cos wpiac.
wiadomo ze taka ingerencja konczy sie utlenianiem przewodow, brakiem przewodnosci itd..
~Rere
Świat jest tak skonstruowany, że wszystko się psuje nawet samoloty, nie mniej jednak awaryjność jest bardzo mała, ewentualnie może nie działać elektronika bo zimny lut itp. aczkolwiek na razie wszystko działa i to już od kilku lat. Widzę że ktosik nie jest zainteresowany a jakie jest zdanie innych kierowców?
~Rere
urządzenie ma ssawkę i przykleja się do klosza lampy.
~kiero
Rere
Nie kupiłbym a dlaczego? patrz 4 posty wyżej
~ktosik
~Rere
(2014-11-09 13:51:17) urządzenie ma ssawkę i przykleja się do klosza lampy.

aha. a zasilanie z ogniw slonecznych?
~kierowca
kupiłem żarówki nigdy nie zwracałem uwagi jakie biorę pierwszy raz miałem taki przypadek wymieniłem pozycje auto to MAN żarówka świeci a błąd dalej jest wymieniłem na inną dalej to samo, w pierwszej chwili myślałem że coś z autem ale po kilku dniach spaliła się kolejna w drugiej lampie i dalej to samo więc kupiłem inne żarówki i po problemie nazwy tych nie pamiętam poleciały do śmieci, były w ciemno czerwonym opakowaniu
~ktosik
Rere
(2014-11-09 13:51:17) urządzenie ma ssawkę i przykleja się do klosza lampy.

druga sprawa - homologaje masz na to?
bo wszystko co swieci na zewnatrz pojazdu ma miec homologacje
~Rere
jest bateria.
~ktosik
to daj foto tego cuda
~kiero
ktosik
nie chce cię obrażać ale ciśnie mi się jedno słowo Cymbał
Po co homologacja jak to cudowne urządzenie przytykasz do klosza na moment kontroli? później zdejmiesz i walniesz do schowka i użyjesz go znów za 4 miesiące jak ci się przypomni. Nic na zewnątrz pojazdu jednak nie będzie się świecić podczas jazdy...
~Rere
nie mam jeszcze skończonej obudowy, ale będzie to okrągłe wielkości pudełka od zapałek, przykleja się sprawdza potem do kieszeni i w drogę.
~ktosik
a, to ja zle zrozumialem.

czyli najpierw ide do lampy, przyklejam tester, potem do kabiny coby wcisnac hamulec i wiem czy sie swiecilo.
i tak 4razy, jesli sa tylko 4 zarowki...

a jak wiecej?
kuzwa, to nogi moga bolec niektorych, czyli takich co maja choinke z tylu...
~Rere
dokładnie tak to ma działać :)
~ktosik
to dorzuc do tego rolki, lub rower.

sprawdzenie dwoch zarowek w naczepie = ~100m
policzmy zarowki w normalnej lampie

pozycja - co najmniej 1
stop - 1
kierunek - 1
cofania - 1

czyli jedna lampa to przebiezka ~400m :D:D
przy zalozeniu ze mamy tylko po jednej zarowce :D

kuzwa, skuter bylby lepszy :D
~ktosik
tfu, nie 400m tylko 80m na jedna lampe
~ktosik
to ja juz lepiej pocwicze moj sposob nr1 z pierwszego wpisu
~ktosik
tak, wiem ze to tylko do stopow mialo byc.

ale wciaz cos mnie gnebi...

~Rere
(2014-11-09 13:49:36) wszystko się psuje nawet samoloty, nie mniej jednak awaryjność jest bardzo mała, ewentualnie może nie działać elektronika bo zimny lut itp. aczkolwiek na razie wszystko działa i to już od kilku lat.



tutaj chcialbym zwrocic uwage na ostatnie zdanie powyzej.

a potem wpis :

Rere
(2014-11-09 14:00:06) nie mam jeszcze skończonej obudowy, ale będzie to okrągłe wielkości pudełka od zapałek



no to jest czy go nie ma?
~kierowca
ktosik gdybyś posiaał odrobinę inteligencji wiedziałbyś, że wszystkie światła można sprawdzić bez chodzenia, a tylko stop potrzebuje zaglądania w przypadku starszych samochodów.
Temat ogólnie głupi.
Zapada noc i w 10sekund sprawdzasz wszystko patrząc tylko w lusterka.
~ktosik
kierowca - wkleic ci moj 1 wpis, czy sobie przewiniesz na poczatek watku?
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 13.58.216.183

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce