ID: 155362
światła stop - sprawdzanie
ID: 155362
ID: 155362
Witam wszystkich i mam pytanie.
Czy kierowcy ciężarówek głównie z naczepami i przyczepami sprawdzają czy działają im światła stopu i ewentualnie jak to robią? Jestem z innej branży i stąd może nie do końca trafione pytanie ale proszę o odpowiedzi. Z góry dziękuję.
Witam wszystkich i mam pytanie.
Czy kierowcy ciężarówek głównie z naczepami i przyczepami sprawdzają czy działają im światła stopu i ewentualnie jak to robią? Jestem z innej branży i stąd może nie do końca trafione pytanie ale proszę o odpowiedzi. Z góry dziękuję.
~Rere*.static.korbank.pl
*.static.korbank.pl
Posty (84)
~Rere | jak w temacie... | |||
~ktosik | jest kilka sposobow : 1 - naciskasz stop i biegniesz sprawdzic czy swieci ( tylko dla tych o szybkich nogach ) 2 - prosisz kogos 3 - blokujesz pe//dal hamulca jakas breszka, kluczem, rurka i spokojnie idziesz popatrzyc 4 - wieczorowa pora cofasz do jakiejs sciany czy innej przeszkody i spokojnie widzisz czy sie swieca swiatla 5 - podczas opadow deszczu, gdy nawierzchnia drogi jest mokra i jest ciemno, widac refleksy na drodze. 6 - niektore auta sa wyposazone w testery swiatel. wlacza sie taki tast i oglada z zewnatrz czy wszystkie swiatla sa sprawne. taki tester, wlacza kolejno kazde swiatlo | |||
Assad
| Najbardziej podoba mi się pierwszy sposób. Tego nie znałem. | |||
~ktosik | oczywiscie, w tych nowszych autach, informacje o niesprawnym oswietleniu ( spalona zarowka, przerwany obwod ) sa wyswietlane na wyswietlaczu komputera auta. ale to tez tylko dla tych co czasami zerkaja na niego. jak rzadko to robia, to moze uslyszec na CB. zazwyczaj taki "profesjonalista " prosi o pomoc i info czy mu kierunek swieci w naczepie ( przyczepie ) chociaz na desce ma kontrolke od tego.. kazde auta ma dwie kontrolki na jedna strone ( auto + przyczepa ) | |||
~Rere | Może Chuck Norris albo Lucke Luck by tak potrafili a tak na poważnie to czy dużo pojazdów posiada testery wszystkich świateł i czy może się zdarzyć, że tester pokazuje że światło powinno świecić a jak się naciska pedał nie świeci? | |||
~ktosik | Rere (2014-11-09 12:01:13) czy może się zdarzyć, że tester pokazuje że światło powinno świecić a jak się naciska pedał nie świeci? w teorii moze sie zdazyc. tester kontroluje stan instalacji i zarowek, a nie samych wlacznikow " czy dużo pojazdów posiada testery" tylko te, ktorych wlasciciele sobie tego zazyczyli przy kupnie | |||
~Rere | Czyli nie jest to standardowe wyposażenie i dodatkowo nie daje pewności; rozumiem, że jeżeli ktoś faktycznie nie zobaczy, że światło zostało zapalone to nie wiemy czy cały układ włącznie z pedałem, przełącznikami itd. działa właściwie? | |||
~uki | tak samo jak z poduszką powietrzną ; ) | |||
~ktosik | Rere - wlasnie tak. | |||
~młody | Mnie się ostatnio spaliła żarówka stopu w naczepie, w której i z prawej i z lewej strony miałem po dwie lampy (takie okrągłe - znak rozpoznawczy duńczyków - jak ktoś widział Shmitki firmy Freja to wie o co chodzi). Komputer nic nie wskazał, bo widocznie instalacja była tak zrobiona, że jeśli choć jedna żarówka jest sprawna to błędu nie będzie. A jak się o tym dowiedziałem? 10-cio litrową bańką na wodę zablokowałem pedał hamulca delikatnie tak, aby tylko się stopy zaświeciły i dałem radę samemu sprawdzić. Taka wersja dla indywidualistów... | |||
~ktosik | brawo mlody. odkryles wlasnie sposob nr3 | |||
~ktosik | za kilka lat odkryjesz inne metody | |||
Assad
| w tym tę super. Pierwszą którą opisałeś... | |||
~ktosik | ta jest tylko dla nielicznych, ze specjalnymi umiejetnosciami. wiec nie rob sobie i innym nadziei | |||
~Rere | Mam zatem jeszcze jedno pytanie; czy takie urządzenie, które będzie bardzo dobrze wyskalowane na żarówkę światła stop, które będzie działało nawet w pełnym słońcu i które przykładałoby się do samego światła po czym naciskało hamulec a następnie odczytywało sygnał, że żarówka zadziałała czyli że zadziałał tym samym cały system; to czy takie małe, kieszonkowe urządzenie za około 40 zł, byłoby waszym zdaniem chętnie zakupywane przez kierowców, właścicieli firm itp. ? | |||
~młody | @ktosik - nie okryłem jej, tylko opisałem. Przesiadując na tym forum mogłeś już zauważyć, że są osoby, które nawet do wkręcenia śrubki potrzebują poradnika dla opornych i głuchoniemych. | |||
~ktosik | nie. zbyteczny gadzet, prosciej w nocy zerknac w lusterko | |||
~ktosik | młody (2014-11-09 13:06:50) są osoby, które nawet do wkręcenia śrubki potrzebują poradnika dla opornych i głuchoniemych. trudno sie tutaj z toba nie zgodzic | |||
~ku-ku | ja kładę cegłę na pedała. | |||
~młody | @Rere - właścicieli firm ciężko się zwykle doprosić o podstawy podstaw takie jak rękawiczki, śrubokręt, zapasowa żarówka. Cieszą się jak choćby 2 zł przytulą do własnej kieszeni... Jak opornie im idzie dać mi zapasową żarówkę, to kupią urządzenie do sprawdzania oświetlenia? ; ) | |||
~kierowca | ktosik taki dowcipny jesteś i mądry w swoim komentarzu a nie wiesz że jak zmienisz żarówkę i będzie tandetnej firmy to mimo że działa to i tak wywala błąd i wtedy te dwie kontrolki na nic się nie zdają i trzeba sprawdzić a w trakcie jazdy jak na razie najlepsze jest CB mądralo | |||
Assad
| Sprawdziłem twoją metodę. Ja (niestety) takich umiejętności nie posiadłem. | |||
~ktosik | a co ma firma do opor*osci? Wat pozostaje Watem w zarowce A Wat to opor*osc. a wlasnie to jest sprawdzane - Opor*oSC | |||
~Rere | 40 zł to 3 paczki papierosów dla Polaka, 10 euro 1 paczka dla Niemca, a tu ma urządzenie pomiarowe, gdzie nawet w dzień sprawdzi sam na drodze żeby np. policja niepotrzebnie się się zainteresowała; pytanie do kierowców, czy to faktycznie niepotrzebny gadżet? |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz