Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

światła stop - sprawdzanie

ID: 155362


Witam wszystkich i mam pytanie.
Czy kierowcy ciężarówek głównie z naczepami i przyczepami sprawdzają czy działają im światła stopu i ewentualnie jak to robią? Jestem z innej branży i stąd może nie do końca trafione pytanie ale proszę o odpowiedzi. Z góry dziękuję.

~Rere
*.static.korbank.pl

Posty (84)

~Rere
jak w temacie...
~ktosik
jest kilka sposobow :

1 - naciskasz stop i biegniesz sprawdzic czy swieci ( tylko dla tych o szybkich nogach )
2 - prosisz kogos
3 - blokujesz pe//dal hamulca jakas breszka, kluczem, rurka i spokojnie idziesz popatrzyc
4 - wieczorowa pora cofasz do jakiejs sciany czy innej przeszkody i spokojnie widzisz czy sie swieca swiatla
5 - podczas opadow deszczu, gdy nawierzchnia drogi jest mokra i jest ciemno, widac refleksy na drodze.
6 - niektore auta sa wyposazone w testery swiatel. wlacza sie taki tast i oglada z zewnatrz czy wszystkie swiatla sa sprawne. taki tester, wlacza kolejno kazde swiatlo
Assad
Najbardziej podoba mi się pierwszy sposób. Tego nie znałem.
~ktosik
oczywiscie, w tych nowszych autach, informacje o niesprawnym oswietleniu ( spalona zarowka, przerwany obwod ) sa wyswietlane na wyswietlaczu komputera auta.
ale to tez tylko dla tych co czasami zerkaja na niego.

jak rzadko to robia, to moze uslyszec na CB.
zazwyczaj taki "profesjonalista " prosi o pomoc i info czy mu kierunek swieci w naczepie ( przyczepie ) chociaz na desce ma kontrolke od tego..

kazde auta ma dwie kontrolki na jedna strone ( auto + przyczepa )
~Rere
Może Chuck Norris albo Lucke Luck by tak potrafili a tak na poważnie to czy dużo pojazdów posiada testery wszystkich świateł i czy może się zdarzyć, że tester pokazuje że światło powinno świecić a jak się naciska pedał nie świeci?
~ktosik
Rere
(2014-11-09 12:01:13) czy może się zdarzyć, że tester pokazuje że światło powinno świecić a jak się naciska pedał nie świeci?

w teorii moze sie zdazyc.
tester kontroluje stan instalacji i zarowek, a nie samych wlacznikow


" czy dużo pojazdów posiada testery"

tylko te, ktorych wlasciciele sobie tego zazyczyli przy kupnie
~Rere
Czyli nie jest to standardowe wyposażenie i dodatkowo nie daje pewności; rozumiem, że jeżeli ktoś faktycznie nie zobaczy, że światło zostało zapalone to nie wiemy czy cały układ włącznie z pedałem, przełącznikami itd. działa właściwie?
~uki
tak samo jak z poduszką powietrzną ; )
~ktosik
Rere - wlasnie tak.
~młody
Mnie się ostatnio spaliła żarówka stopu w naczepie, w której i z prawej i z lewej strony miałem po dwie lampy (takie okrągłe - znak rozpoznawczy duńczyków - jak ktoś widział Shmitki firmy Freja to wie o co chodzi). Komputer nic nie wskazał, bo widocznie instalacja była tak zrobiona, że jeśli choć jedna żarówka jest sprawna to błędu nie będzie. A jak się o tym dowiedziałem? 10-cio litrową bańką na wodę zablokowałem pedał hamulca delikatnie tak, aby tylko się stopy zaświeciły i dałem radę samemu sprawdzić. Taka wersja dla indywidualistów...
~ktosik
brawo mlody.
odkryles wlasnie sposob nr3
~ktosik
za kilka lat odkryjesz inne metody
Assad
w tym tę super. Pierwszą którą opisałeś...
~ktosik
ta jest tylko dla nielicznych, ze specjalnymi umiejetnosciami.
wiec nie rob sobie i innym nadziei
~Rere
Mam zatem jeszcze jedno pytanie; czy takie urządzenie, które będzie bardzo dobrze wyskalowane na żarówkę światła stop, które będzie działało nawet w pełnym słońcu i które przykładałoby się do samego światła po czym naciskało hamulec a następnie odczytywało sygnał, że żarówka zadziałała czyli że zadziałał tym samym cały system; to czy takie małe, kieszonkowe urządzenie za około 40 zł, byłoby waszym zdaniem chętnie zakupywane przez kierowców, właścicieli firm itp. ?
~młody
@ktosik - nie okryłem jej, tylko opisałem. Przesiadując na tym forum mogłeś już zauważyć, że są osoby, które nawet do wkręcenia śrubki potrzebują poradnika dla opornych i głuchoniemych.
~ktosik
nie.
zbyteczny gadzet,
prosciej w nocy zerknac w lusterko
~ktosik
młody
(2014-11-09 13:06:50) są osoby, które nawet do wkręcenia śrubki potrzebują poradnika dla opornych i głuchoniemych.

trudno sie tutaj z toba nie zgodzic
~ku-ku
ja kładę cegłę na pedała.
~młody
@Rere - właścicieli firm ciężko się zwykle doprosić o podstawy podstaw takie jak rękawiczki, śrubokręt, zapasowa żarówka. Cieszą się jak choćby 2 zł przytulą do własnej kieszeni... Jak opornie im idzie dać mi zapasową żarówkę, to kupią urządzenie do sprawdzania oświetlenia? ; )
~kierowca
ktosik taki dowcipny jesteś i mądry w swoim komentarzu a nie wiesz że jak zmienisz żarówkę i będzie tandetnej firmy to mimo że działa to i tak wywala błąd i wtedy te dwie kontrolki na nic się nie zdają i trzeba sprawdzić a w trakcie jazdy jak na razie najlepsze jest CB mądralo
Assad
Sprawdziłem twoją metodę. Ja (niestety) takich umiejętności nie posiadłem.
~ktosik
a co ma firma do opor*osci?
Wat pozostaje Watem w zarowce
A Wat to opor*osc.
a wlasnie to jest sprawdzane - Opor*oSC
~Rere
40 zł to 3 paczki papierosów dla Polaka, 10 euro 1 paczka dla Niemca, a tu ma urządzenie pomiarowe, gdzie nawet w dzień sprawdzi sam na drodze żeby np. policja niepotrzebnie się się zainteresowała; pytanie do kierowców, czy to faktycznie niepotrzebny gadżet?
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.145.180.66

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce