ID: 155362
światła stop - sprawdzanie
ID: 155362
ID: 155362
Witam wszystkich i mam pytanie.
Czy kierowcy ciężarówek głównie z naczepami i przyczepami sprawdzają czy działają im światła stopu i ewentualnie jak to robią? Jestem z innej branży i stąd może nie do końca trafione pytanie ale proszę o odpowiedzi. Z góry dziękuję.
Witam wszystkich i mam pytanie.
Czy kierowcy ciężarówek głównie z naczepami i przyczepami sprawdzają czy działają im światła stopu i ewentualnie jak to robią? Jestem z innej branży i stąd może nie do końca trafione pytanie ale proszę o odpowiedzi. Z góry dziękuję.
~Rere*.static.korbank.pl
*.static.korbank.pl
Posty (84)
~Rere | jak w temacie... | |||
~ktosik | jest kilka sposobow : 1 - naciskasz stop i biegniesz sprawdzic czy swieci ( tylko dla tych o szybkich nogach ) 2 - prosisz kogos 3 - blokujesz pe//dal hamulca jakas breszka, kluczem, rurka i spokojnie idziesz popatrzyc 4 - wieczorowa pora cofasz do jakiejs sciany czy innej przeszkody i spokojnie widzisz czy sie swieca swiatla 5 - podczas opadow deszczu, gdy nawierzchnia drogi jest mokra i jest ciemno, widac refleksy na drodze. 6 - niektore auta sa wyposazone w testery swiatel. wlacza sie taki tast i oglada z zewnatrz czy wszystkie swiatla sa sprawne. taki tester, wlacza kolejno kazde swiatlo | |||
Assad
| Najbardziej podoba mi się pierwszy sposób. Tego nie znałem. | |||
~ktosik | oczywiscie, w tych nowszych autach, informacje o niesprawnym oswietleniu ( spalona zarowka, przerwany obwod ) sa wyswietlane na wyswietlaczu komputera auta. ale to tez tylko dla tych co czasami zerkaja na niego. jak rzadko to robia, to moze uslyszec na CB. zazwyczaj taki "profesjonalista " prosi o pomoc i info czy mu kierunek swieci w naczepie ( przyczepie ) chociaz na desce ma kontrolke od tego.. kazde auta ma dwie kontrolki na jedna strone ( auto + przyczepa ) | |||
~Rere | Może Chuck Norris albo Lucke Luck by tak potrafili a tak na poważnie to czy dużo pojazdów posiada testery wszystkich świateł i czy może się zdarzyć, że tester pokazuje że światło powinno świecić a jak się naciska pedał nie świeci? | |||
~ktosik | Rere (2014-11-09 12:01:13) czy może się zdarzyć, że tester pokazuje że światło powinno świecić a jak się naciska pedał nie świeci? w teorii moze sie zdazyc. tester kontroluje stan instalacji i zarowek, a nie samych wlacznikow " czy dużo pojazdów posiada testery" tylko te, ktorych wlasciciele sobie tego zazyczyli przy kupnie | |||
~Rere | Czyli nie jest to standardowe wyposażenie i dodatkowo nie daje pewności; rozumiem, że jeżeli ktoś faktycznie nie zobaczy, że światło zostało zapalone to nie wiemy czy cały układ włącznie z pedałem, przełącznikami itd. działa właściwie? | |||
~uki | tak samo jak z poduszką powietrzną ; ) | |||
~ktosik | Rere - wlasnie tak. | |||
~młody | Mnie się ostatnio spaliła żarówka stopu w naczepie, w której i z prawej i z lewej strony miałem po dwie lampy (takie okrągłe - znak rozpoznawczy duńczyków - jak ktoś widział Shmitki firmy Freja to wie o co chodzi). Komputer nic nie wskazał, bo widocznie instalacja była tak zrobiona, że jeśli choć jedna żarówka jest sprawna to błędu nie będzie. A jak się o tym dowiedziałem? 10-cio litrową bańką na wodę zablokowałem pedał hamulca delikatnie tak, aby tylko się stopy zaświeciły i dałem radę samemu sprawdzić. Taka wersja dla indywidualistów... | |||
~ktosik | brawo mlody. odkryles wlasnie sposob nr3 | |||
~ktosik | za kilka lat odkryjesz inne metody | |||
Assad
| w tym tę super. Pierwszą którą opisałeś... | |||
~ktosik | ta jest tylko dla nielicznych, ze specjalnymi umiejetnosciami. wiec nie rob sobie i innym nadziei | |||
~Rere | Mam zatem jeszcze jedno pytanie; czy takie urządzenie, które będzie bardzo dobrze wyskalowane na żarówkę światła stop, które będzie działało nawet w pełnym słońcu i które przykładałoby się do samego światła po czym naciskało hamulec a następnie odczytywało sygnał, że żarówka zadziałała czyli że zadziałał tym samym cały system; to czy takie małe, kieszonkowe urządzenie za około 40 zł, byłoby waszym zdaniem chętnie zakupywane przez kierowców, właścicieli firm itp. ? | |||
~młody | @ktosik - nie okryłem jej, tylko opisałem. Przesiadując na tym forum mogłeś już zauważyć, że są osoby, które nawet do wkręcenia śrubki potrzebują poradnika dla opornych i głuchoniemych. | |||
~ktosik | nie. zbyteczny gadzet, prosciej w nocy zerknac w lusterko | |||
~ktosik | młody (2014-11-09 13:06:50) są osoby, które nawet do wkręcenia śrubki potrzebują poradnika dla opornych i głuchoniemych. trudno sie tutaj z toba nie zgodzic | |||
~ku-ku | ja kładę cegłę na pedała. | |||
~młody | @Rere - właścicieli firm ciężko się zwykle doprosić o podstawy podstaw takie jak rękawiczki, śrubokręt, zapasowa żarówka. Cieszą się jak choćby 2 zł przytulą do własnej kieszeni... Jak opornie im idzie dać mi zapasową żarówkę, to kupią urządzenie do sprawdzania oświetlenia? ; ) | |||
~kierowca | ktosik taki dowcipny jesteś i mądry w swoim komentarzu a nie wiesz że jak zmienisz żarówkę i będzie tandetnej firmy to mimo że działa to i tak wywala błąd i wtedy te dwie kontrolki na nic się nie zdają i trzeba sprawdzić a w trakcie jazdy jak na razie najlepsze jest CB mądralo | |||
Assad
| Sprawdziłem twoją metodę. Ja (niestety) takich umiejętności nie posiadłem. | |||
~ktosik | a co ma firma do opor*osci? Wat pozostaje Watem w zarowce A Wat to opor*osc. a wlasnie to jest sprawdzane - Opor*oSC | |||
~Rere | 40 zł to 3 paczki papierosów dla Polaka, 10 euro 1 paczka dla Niemca, a tu ma urządzenie pomiarowe, gdzie nawet w dzień sprawdzi sam na drodze żeby np. policja niepotrzebnie się się zainteresowała; pytanie do kierowców, czy to faktycznie niepotrzebny gadżet? |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.