Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Polska przeciw pomysłom Francji

ID: 147069


Francja chce ujednolicenia przepisów socjalnych w przewozie drogowym. Polska jest przeciw, bo zaszkodziłoby to konkurencyjności naszego sektora transportowego i byłoby tragedią dla wielu przewoźników - uważa wiceminister infrastruktury i rozwoju Zbigniew Klepacki.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (504)

~oby tak sie nie stalo
Tir a no nie jezdze bo mam w pl dobra prace 3-1 za 6-7tys zlotych i jestem caly tydzien w domu a tam mialem 2500-3000euro i weekendy w domu z rodzina bylem tylko w czasie urlopu a nie chcialem sie przeprowadzac jesli wprowadza te zmiany w transporcie zachod bedzie mial lepsze stawki pl dziady upadna to nic innego nie zrobie jak tylko wyprowadze sie z zona do niemieec
visitors
wystarczy ze kierowca podpisze zobowiazanie ze bedzie przestrzegal przepisow zawartych w 561/06 i kazdy prokurator moze cmoknac w dzyndzelek przewoznika ktory placi od km
pikol16
kiero, ja już się pogubiłem. Najpierw piszesz, że zjeżdzasz ciężarówką, teraz że osobówką. Czy coś źle zrozumiałem i tę osobówkę wieziesz sobie do polski na naczepie, żebyś nie musiał zużywać prywatnego auta, tylko służbowe? Ja tylko chyba naprawdę jestem ciężki frajer, bo widzę, że niektórzy mają życie jak w madrycie.

1

visitors
szczegolnie podczas weekendu
~Helwet
Mi firma z której wożę towar płaci z kilometra, a że płaci dobrze, to jakoś mi to nie przeszkadza, ale takiego orzeczenia SN o którym piszesz za cholerę nie mogę znalezc. Daj jakieś bliższe namiary, bo z wiadomych powodów jestem zainteresowany zapoznaniem się z tym wyrokiem, bo orzeczenie czegoś przez SN nie jest chyba wyrokiem prawomocnym.

1

visitors
trzeba zauwazyc, ze im dluzszy weekend, to tym wieksze zarobki i bardziej lajcikowa praca.

1

~TIR
Wietnam. Zrobiłeś z siebie głupka. Widzę walkę o tytuł Idiota Czerwca 2014 na etransport.
Masz duże szanse.

2

~TIR
oby tak się stało. Szef przysyłał po ciebie taryfę lub samolot?
~kiero
pikol co tydzień to inna sytuacja i co tydzień inny środek transportu. Tu kolega zadrwił z transportu lotniczego. Zaskoczę Was! Wracalismy 11 osób do pl samolotem na koszt firmy. Miało to miejsce w 2012roku!
~kiero
Dla Was warunki normalne są niewyobrażalne. Im bardziej nieosiągalne tym bardziej komentowane:)
~kiero
Jeszcze mam Wam gula rozchuśtać? Ja też pracowałem u dziadów, ale trafiłem do firmy NORMALNEJ! Tu na święta dostajesz więcej niż niejeden ma na wypłate!!!
~Robię Tu Wietnam
Helwet. Tobie odpowiem bopwiem jesteś normalny. TIR to dla mnie zero nie dorastające mi do pięt. wiec rozmowa z zerem nie ma racji bytu.
Poza tym gówno nie jest w stanie mnie obrazic wiec TIR może się nie wysilać.

A teraz do rzeczy. Żaden pracodawca nie napisze w umowie o pracę, że poza wynagrodzeniem podstawowym, zasadniczym płaci za ilośc przejechanych km czyli od kilometra. I każdy pracodawca wie dlaczego tego nie napisze. Pracodawca umawia się z kierowcą, że płaci od kilometra, ale daje kierowcy do wypełniania druk wyjazdu służbowego. Tam są rubryki jakie kierowca ma wypełniać. Czyli data, GODZINA wyjazdu z bazy ( ew stan licznika) data, godzina i miejsce przekroczenia granicy ( opuszczenia kraju) data, GODZINA i miejsce przekroczenia granicy przy powrocie do kraju. Pomijam rubryki takie jak wydatki, zaliczki etc. etc.

I teraz jak myslisz Helwet po co pracodawcy te dane? Otóż w razie kontroli pracodawca okazuje takie dokumenty aby pokazać iż na p[odstawie tych danych oblicza diety krajowe i zagraniczne i je wypłaca. W rzeczywistości wypłaca z kilometra, ale przy kontroli nie ma na to żadnego dowodu. Chyba że kierowca sam sloży skargę na takie płacenie. Jednak najcześciej nie sklada bowiem pracodawca daje mu do podpisu dokument w ktorym się stwierdza, że swoim podpisem kierowca potwierdza rozliczenie wyjazdu slużbowego. Sprytnie w nim pracodawca nie określa dokładnie czy w ramach diet czy z km.

W przypadku kontroli IP taki pracodawca pokazuyje, że raport z trasy to podstawa do naliczenia diet ( godziny przekroczenia granicy ważne dla okreslenia czy dieta pełna czy np pól dnia) i pokazuje podpis kierowcy, że wyjazd slużbowy zostal rozliczony.

TIR błażnie. Kiedy ja na salach sądowych broniłem kierowców ty gnoju skakaleś u tatusia z jajka na jajko. Dla mnie jesteś NIKIM smieciu. POgódź się z tym.

-1

visitors
a to orzeczenie SN bedzie nam dane przeczytac?
~Helwet
Wietnam ok, napisałeś oczywistą oczywistość, ale co z tym orzeczeniem SN, jestem ciekawy co jest w nim zawarte. Podaj jakiś numer lub datę.

1

~Robię Tu Wietnam
No i poczekam do jutra może visitors jest w stanie pokazac mi to orzeczenie Trybunalu Konstytucyjnego :) Roznica polega na tym, że gdyby TK stwierdził iż można placić od km, to tysiące za to ukaranych by wytoczylo dawno Państwu procesy. Za wyroki Sądów Pracy czy kar nalozomych przez Inspekcje Pracy. Nie robią tego bo takie orzeczenie nie istnieje. Natomiast istnieje zakaz płacenia od km ( jaki teraz wprowadzają Francuzi) i dlatego na podstawie istniejącego, obowiązującego prawa IP nakładają kary, a Sądy pracy wydają wyroki nakazujęce wypłaty diet a nie z km. I to jest ta zasadnicza różnica.

Bawcie się dobrze :)
visitors
wciaz czekamy na orzeczenie SN
visitors
visitors
(2014-06-08 00:55:53) zeby kogos ukarac, to trzeba najpierw udowodnic wine.

samo placenie z km nie jest karalne, bo takie placenie dopuszcza prawo
pikol16
kiero, ja nie neguję, że są firmy, które potrafią ściągać swoich pracowników, choćby samolotami, na wolne, święta jeśli wymaga tego sytuacja itp. SNeguję twoją bajkę, że pracujesz za granicą, zarabiasz tyle co autochtoni i szef co weekend wysyła cię do polski za własną kasę. Bo to nie ma żadnego sensu, lepiej by było zatrudnić autochtona, który mieszka rzut beretem od bazy. Pisze bujdy na resorach, a mi się już nie chce dyskutować w oparach absurdu. Dobranoc
pikol16
piszesz bujdy...
~kiero
skośnooki ma troche racji. Unik jest taki, że km przekładaja na zadaniowy czas pracy, ale nawet płatnośc na podstawie umowy o dzieło mozna wegzekwować skutecznie
visitors
"Zgodnie z zmienionym przepisem L. 3313-3 Code des transports, każdy pracodawca ma obowiązek zapewnić, że organizacja pracy kierowcy w czasie przewozu drogowego jest zgodna z przepisami dotyczącymi prawa do regularnego odpoczynku tygodniowego kierowcy zgodnie z przepisami art. 8 pkt 8 rozporządzenia 561/2006. Ponadto zgodnie z nowo utworzonym artykuł L. 3315-4-1 Code des transports wprowadza zakaz wynagradzania kierowców w oparciu o ilość przejechanych kilometrów bądź masę (objętość) przewożonego ładunku, jeśli sposób wynagradzania będzie wpływał na bezpieczeństwo ruchu drogowego i będzie zachęcał do naruszania przepisów UE. "



a jesli nie bedzie ( co trzeba przeciez udowodnic ze wplywalo ) to umyj zabki i cmoknij w pekniecie dolnej czesci plecow
~kiero
pikol pisałem o mojej bylej firmie. O polskiej firmie! Jeżeli chcesz wiedzieć, to są sektory transportu w których stawka za km wynosi nawet 100e i takie firny stac na wiele rzeczy! Ale co Ty atakujący kolego możesz wiedzieć coś więcej niż transport pod szmata?
~Helwet
TK bada tylko zgodność przepisów prawa z Konstytucją i nie ustanawia żadnych przepisów.
~oby tak sie nie stalo
to cos dla kierowcow ktorzy jezda po ue 3-1 za mniej niz 6-7 tysia i tych smiesznych krajowych za 3 tys

moj syn pracuje w krakowie na galeri ochrona ma 9. 30zl na h netto i jego firma sie oglasza daje tuta link dodam jeszcze jedno ze ma srednio 2200-2400zl nigdy pracuje po 12h 5x w tygodniu weekend wolny a wy wielcy kierowcy za 3500 sie chwalicie i codzien w domu nie wiem czym sie tu szczycic

Agencja Ochrony zatrudni po przeszkoleniu kandydatów na stanowisko Pracownik Ochrony. Praca w Krakowie na obiektach handlowych. Od kandydatów oczekujemy: świadectwa niekaralności, pełnego zaangażowania, odpor*ości na stres, obsługi komputera - podstawy, dyspozycyjności - praca również w weekendy. Oferujemy: stawka 8, 8zł/h netto przez pierwsze 3 miesiące, później 9, 30zł/h netto, ubranie służbowe, stabilizację zatrudnienia - po upływie 4 miesięcy dla najlepszych umowa o pracę. Szkolenie w wymiarze ok 20 godzin niepłatne.
~Zakręcony
Zawsze można wprowadzić tzw. premię uznaniową rzekomo niezależną od km. Tylko który pracodawca zapłaci koszty tej premiI?
~kiero
premia uznaniowa jest nieopodatkowana!
visitors
Helwet
(2014-06-08 01:36:31) TK bada tylko zgodność przepisów prawa z Konstytucją i nie ustanawia żadnych przepisów.

ja to wiem, ale nasz lew sal sadowych jakby tego nie zalapal
~kiero
mało tego premia uznaniowa nie wymaga podpisu! premie uznaniową w pełni odlicza się od podatku. Nawet nie wiecie ile razy tą premie stary sobie odliczył:D:D:D
~Robię Tu Wietnam
Coś Wam pokażę. Po przeczytaniu zasadne jest odpowiedziec sobie na pytanie : Jesli by było tak, że mozna płacić od ilości przejechanych kilometrów, to czemu wyrok jaki przeczytacie byl taki a nie inny? Poza tym tam jest też wiele ( w tym uzasadnieniu i samym wyroku) o tym co się kierowcy należy.

://www. sn. pl/Sites/orzecznictw o/Orzeczenia2/II%20P K%20144-12-1. pdf
~Helwet
kiero, a wiesz że wszystkie gratyfikacje "nieopodatkowane" trzeba wpisywać w rocznym rozliczeniu PIT? Numeru tego pita w tej chwili nie pamiętam.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.145.196.150

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels