~volvo
| i nie musisz latać samolotem do pracy | | | |
~Kolo
| Piszesz ze 2-1 to chyba jest 4-2 zreszta mam wyjeb... ja tak mam i dla mnie gitara | | | |
~volvo
| 2/1 to jeszcze sie dobrze nie rozpędzisz a już sie zwijasz na tydzień do domu | | | |
~Kolo
| Masz lepiej... każdy to wie... | | | |
~Kolo
| Jak ktoś zainteresowany to podac email bo we wrześniu przychodzi auto to będą dwóch potrzebować wysle aplikacje | | | |
~volvo
| nie obrażaj sie kolo tylko zauważ że jest nowa perespektywa
jak już ci ta cała anglia bokiem wyjdzie to tu też przy odrobinie szczęścia można całkiem fajnie pracować | | | |
~Kolo
| Ty nie kumasz kolego ze bie kazdy chce tak jak ty i ze jeden lubi blondynki a drugi... mnie pasuje bo pol roku nie pracuje a mam za caly okolo 8 tys. zl miesiecznie i dla mnie gitara bo moge kilku tematow w domu przypilnowac bo jednak miesiac wolnego to nie tydzień... . i coraz wiecej wiary tu tak robi bo nie chca tylko na 20 dni urlopu przylatywac... ja ciebie nie namawiam i szanuje ze masz jak masz... czyli tak chcesz... hawk | | | |
~volvo
| kwiatek do lufy
no hard feelings | | | |
~volvo
| sory kolo myślałem że sie tylko przechwalasz
nie wiedziałem że werbujesz | | | |
~dziod
| Wez volvo namiar od tego głupka, zobaczysz ile zostanie prawdy z tych bajkowych opowieści | | | |
~volvo
| to też prawda dziod wszyscy wiemy jak najczęściej wygląda zderzenie z rzeczywistością...
dałbym mu jednak kredyt zaufania, w końcu to co oferuje to nie jest niewiadomo co | | | |
~Zbyszek522
| -Adam42 - Sam myślę nad pracą w takim systemie 2/2 ale po paru telefonach wielce wielmożni pracodawcy twierdzą że cie nie zatrudnią tak bo "jak to może mieć pan tyle wolnego??" albo że im się to nie opłaci. " Czyli albo jesteś bezdomnym psem po EU albo dziękujemy. Jak ktoś chcę pracować więcej to spoko ale ci co chcą zarobić mniej, nie rozumie dlaczego nie mają takiej możliwości? Przecież system 2/2 to powinien być standart po EU jeśli ktoś ma ochotę tak pracować. Zarabiasz mniej, ale na tyle że można normlanie żyć i nie jesteś w domu tylko gościem raz na miesiąc.
I pytanie czy faktycznie pracodawca ma mniejszy zarobek z 2 pracowników na 1 auto w systemie 2/2 na pełen etat min. krajowa niż 1 osobie w systemie 4/1 też na pełen etat min. krajowa to proszę bardzo odpowiedz poniżej.
Łączny koszt pracodawcy za zatrudnienie 1 pracownika na pełen etat - min. krajową 1850 zł brutto ( tak jak to wiekszość firm robi ) to 2231, 28 zł z czego kierowca netto ma 1314 zł.
A więć jeśli 1 kierowca powiedzmy zarabia łącznie z podstawą ( min. krajowa 1314 zł netto) +reszta np: 8000 zł za 4 tygodnie jazdy w miesiacu. To dwóch kierowców za system pracy 2/2 powinno zarabiać 4000 zł do ręki (podstawa 1314 zł + reszta)
Tak więc teoretycznie koszt pracodawcy jest o 2231, 28 zł większy za tą samą robotę 2 kierowców co może zrobić 1 ale teraz policzmy że 1 kierowca musi w miesiącu zrobić średnio 8 dni pauzy weekendowej a więc auto jezdzi 22 dni.
Teraz weźmy pod uwagę że przy pracy 2 kierowców na 1 aucie 2/2 wystarczy zrobić 2 pauzy skrócone po 24h w miesiącu a więc auto może jeździć 28 dni a nie 22.
Pracodawca zatrudniając 2 pracowników ma teoretycznie możliwość wykorzystania dodatkowo 6 dni więcej jazdy auta, ale powiedzmy że nie zawsze jest taka opcja - zakazy, święta, jakiś przestój itd. to przyjmijmy że średnio auto pracuje o 4 dni więcej w miesiącu.
I liczymy cały czas że kierowca który jeździ sam pracuję cały miesiąc i odpoczywa tylko w kabinie a z reguły po 4 tygodniach pracy jest 1 tydzień wolnego, a więc z kwoty jaka ponosi pracodawca za pełen etat na min. krajowa 1 pracownika 2231, 28 zł należało by odjąć 1/4 ( bo 2 kierowców użytkuje auto non stop ) i wychodzi kwota 1673, 46 zł i o tyle większy jest koszt po stronie pracodawcy.
Pozostaje jeszcze kwestia tego że jeżdząc samemu cały miesiąć nabiję się sporo nadgodzin i koszty pracodawcy będą większe niż 2 kierowców bo oni więcej godzin pracy niż pełen etat nie robią, takżę żadnych nadgodzin nie będzie. Myślę że spokojnie można przyjąć tu kwotę 700 zł różnicy z podstawy.
Pytanie jest teraz czy auto które jeździ średnio o 4-6 dni więcej w miesiącu nie zarobi 1000 zł?..
Podsumówująć dla pracodawcy nie ma tak na prawdę żadnego znaczenia czy zatrudni 2 kierowców na jedno auto w systemie 2/2 czy 1 na 4/1 lub 3/1. Zysk pracodawcy jest praktycznie taki sam albo na korzyść systemu 2/2, tym bardziej jeśli kierowca jeźdzący sam ma wyższą podstawe niż minimalna albo jeździ 3/1 a nie 4/1. | | | |
~Kolo
| Dziod co konkretnie nie tak? | | | |
~dziod
| 1500 funta + zwrot wszystkich kosztów za 2 tygodnie pracy w miesiącu? Drugi kierowca tyle samo, czyli 3000 Funta za miesiąc + koszty ( ubezpieczenie, chata, telefon, samochód ), wychodzi nie mniej niż 4 tysiące funta miesięcznie. A gdzie paliwo, ubezpieczenie, leasing, serwis i inne koszty eksploatacji. Trzeba byłoby robić miesięcznie 14 tysięcy km, za nie mniej niż 1 funta z km. A gość założył firmę tylko po to, żeby dobrze zrobić polskiemu szoferowi? | | | |
~Kolo
| Ty jednak gamon jestes... mnie on placi 600 plus vat za tydzien a reszta kosztów 6 jest moja bo to działalność... a on ma okolo 1. 1f za km to chyba coś mu zostaje | | | |
~volvo
| i tak musi być dwóch kierowców do 4/1 | | | |
~Kolo
| 4/4 czyli jeden miesiac robi drugi miesiac w domu siedzi... to takie proste jest chlopaki | | | |
~dziod
| No to masz miesięcznie 1200 funtów ( bo robisz tylko 2 tygodnie ) czyli jakieś 6200 PLN x 12 m-cy = 74400, minus koszty ( ubezpieczenie, angielski ZUS, podatki, jedzenie, bilety itp. ) No to moje pytanie jest proste : jakim cudem zostało ci w ubiegłym roku 90 tys. ? Cud jakiś czy co? | | | |
~dziod
| Jak miesiąc pracujesz, a drugi siedzisz w domu to powinieneś być zatrudniony na pół etatu, proste nie? Drugie rozwiązanie wypłata co drugi miesiąc. Płaci się za pracę, nie za leżenie bykiem do góry jajami | | | |
~Kolo
| Jednak matoł jesteś... policz 25 tygodni po 720... to daje 18000f... po ole byl funt w tamtym roku i odejmij 1000 na podatek... znam takicj co nic nie placa bo zony zatrudniają i koszty robia... policz bo mniecsie juz nie chce | | | |
~volvo
| system i zarobek OK
ale w momencie jak dojdzie do jakichś problemów ( tfu tfu )
to was wycyckają z kasy do zera | | | |
~volvo
| wyżej głowy nie podskoczysz
jak podatku wogle nie płacą? ?? | | | |
~volvo
| popytaj jeszcze co wtedy jak likwidujesz spółke LTD | | | |
~dziod
| A angielski VAT | | | |
~Kolo
| Rejestrują ze zatrudniaja zony dzieci tesciowe i to angole tak robia to i nasi tez... i to dziala a znam anglikow co latami tak robia... aczkolwiek chca to ukriucic i w tym roku wprowadzili podatek od dywidendy... poki co narazie dziala... ltd zamyka sie normalnie bo nie jeden zjechal do pl zamknął rozliczyl i ma sie dobrze | | | |
~Kolo
| Pierwszy rok placisz 9%pozniej 10 od wystawionej faktury | | | |
~dziod
| Vat w GB to 20% czyli tyle musisz oddac od kazdej faktury, a dochodowy to druga rzecz. | | | |
~volvo
| jak nawywijasz, a może dojść do najróżniejszych sytuacji,
i przyjdzie do sporu kto za to ma zapłacić,
to wtedy okaże sie jak jeden drugiego bezpardonowo potrafi zadeptać
poczujesz sie poszkodowany... ale jak to sie mówi '' kogo to j. ebie '' w świecie pieniądza | | | |
~Kolo
| No jednak ta ksywa ci pasuje... 20 to jest dochodowy a vat jest rozny a ja jestem na flat scheme vat i to jest 10% | | | |
~volvo
| jak jeden koleś pisał
wmówili mu że uszkodził inny skład | | | |