ID: 139046
Spalanie zimą.
ID: 139046
ID: 139046
Ile Wam palą auta zimą. Denerwuje się trochę ponieważ moja skanka zaczęła palić 33l dodam, że w jedną stronę 24 t. powrót pusto bądż sporadycznie 6 ton. - na kraju. do tej pory paliła około 28, 6 l/100km. Dodam, że kierowca lubi się grzać webasto chodzi prawie non stop. Proszę o komentarz.
Ile Wam palą auta zimą. Denerwuje się trochę ponieważ moja skanka zaczęła palić 33l dodam, że w jedną stronę 24 t. powrót pusto bądż sporadycznie 6 ton. - na kraju. do tej pory paliła około 28, 6 l/100km. Dodam, że kierowca lubi się grzać webasto chodzi prawie non stop. Proszę o komentarz.
~scania*.42.3.159.alfanet24.pl
*.42.3.159.alfanet24.pl
Posty (103)
~kiero. | Piewsze slysze by przepalac auto w czasie nocy?. Chyba masz stare akku?. Barracuda.? . mowimy teraz o spalaniu silnika na mrozie. O kwesti ogrzewania postojowego juz mowilismy. Samo webasto ci nie rozladuje w nocy akku. Ono raptem pobiera okolo 24 watt. Przedklada ci sie to na 1A na godzine ciaglej pracy. (a nie pracuje ciagle). Przy 11 godz rozladuje jakies 3-6% akumulatora. | |||
~ccx | teraz będzie licytacja komu pali mniej | |||
~bob | a tak na marginesie moje spali ile wleje co mu zrobić??? | |||
barracuda
| kiero, ile masz praktyki na dużych autach?Żaden normalny kierowca nie zaryzykuje nie przepalenia auta na mrozie. | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\ | przeciez eberspacher w scanii podczas jazdy sie wylaczy. | |||
~scania | a ile Wam palą auta po kraju koledzy, tylko bez kłótni, myślałem, że ktoś powie o podobnej sytuacji, może to jakaś awaria. A temat przerodził się na ponad 40 postów w tym 35 to kłótnia. Niektórzy pytają mnie czy spalanie się zwiększyło o 4, 4 l przez webasto - jak bym to wiedział nie zakładał bym tematu. | |||
~bob | mój sie jakoś nie wyłącza | |||
barracuda
| kiero, czy kiedyś słyszałeś o traceniu pojemności akumulatora na mrozie i równoczesnym marznieciu oleju w silniku? | |||
~kiero. | ccx. z reguły raz dziennie go rozgrzewasz. Silnik cieplny. To znaczy ze wiecej ciepla w zime traci?. Poknij sie w czolo. Tą wymiana cieplna reguluje termostat termostat. Idac twoim tokiem myslenia powinienes jezdzic zawsze z niedogrzanym silnikie. Gadasz jakbys pizze po miescie rozwozil i co chwile zapalal i nigdy go nie nagrzał do konca. Nie mozna porownywac auta osobowego ktore jezdzi na krotkich dystansach a auta ktore przemierza dziennie kilka setek km. | |||
~scania | u mnie w scanii również się eberspacher się nie wyłącza. | -2 | ||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\ | ladowka zuzywa mnie pradu jak jest pelna, dlaczego? pomyslcie | |||
~dorota | Kurde jeszcze wam łysy nie wyjasnil w czym rzecz przecierz jak tancerka hu... To i gacie w kroku zawadzaja | |||
~ccx | kiero nie wiem czy wozisz pizze czy kebaby, ale z 24 tonami kebabów zanim silnik i reszta elementów np łożyska osiągną optymalna temp pracy to tak jakbyś zrobił dodatkowo kilkadziesiąt kilometrów o technice jazdy, prędkościach, redukcjach itp i ich wpływie na spalanie możesz poczytać na różnych forach a definicję maszyny cieplnej możesz znaleźć w wikipedii a swoje auto które w zimie pali mniej niż w lecie zgło do programu mam talent | 1 | ||
~kiero. | Ty barracuda masz jakies zaciecie jazni. Zajeeba- łe-ś sie w jednym nagrzaniu silnika i nie potrafisz z tego wybrnać. Co z tego ze przy - 20 st traci pojemnosc o okolo 40%. To i tak jest wystarczajace by odpalic auto. Chyba ze aku juz wyeksploatowane i tak sam auto. No a jaki to ma wplyw na calo dniową jazde i spalanie. Marginalne. Moze ze 0, 2-0, 3 litra jedno razowo przy starcie w trase. Robisz np 600 km to dochodzi ci 30-50 ml na 100 km. | |||
Deen
| Mówią że kierowcy to niedouki a tu zaraz teoria względności się urodzi... Ciekawe kto wyprowadzi wzór na wpływ dzyndzołków powieszonych w kabinie oraz wielkiego znaku scani świecącego się za plecami kierowcy Wieśka co to swoje imię też podświetla na przedniej szybie... Długość anteny też nie pozostaje obojetna, więcej szronu w zimie zbiera i opory zwiększa... Czy ktoś zauważył że nikt tu nikogo do niczego nie przekonał? Jak masz kolego problem ze spalaniem wsiądz na miesiąc w auto i udowodnij kierowcy, że ty w zimie spalisz 27... | |||
~szalony kurp | 1. spadek efektywności cieplnej silnika w niskich temperaturach 2. skład paliwa jest inny zimą a inny latem. 3. zwieszone opory powietrza przez śnieg i lód zalegający na, pod, z boku i z tyłu pojazdu ale do głupoli i tak nie dotrze bo oni wiedzą lepiej. | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\ | zima auto powinno byc mocniejsze a czy jest? | |||
~ccx | ja pierdzielę, wg tego kolesia auto do chwili nagrzania się spali w zimie 1, 2 - 1, 8 litra więcej niż w lecie tak działają sześciopaki - moje auto pali najmniej ze wszystkich aut | 1 | ||
barracuda
| kiero, zadzwoń do dowolnego producenta. Tam Ci wytłumaczą, czemu auto, w zimie pali więcej. Ponawiam pytanie o Twoją praktykę na dużychautach. | |||
~Tom | Scania 164 480-33, 9 litr pod Chlodnia 70proc ład full reszta około 12-18t. Po uni. Przebieg 1. 2 M. | |||
Deen
| To ja jeżdzę jakimś szajsem... Ma zaledwie 350 tyś. przebiegu a pali jak smok... Skąd wy te dane bierzecie? | |||
~kiero. | ccx. ty chyba nie wiesz na jaki temat piszesz. tu nie mowa o technice jazdy czy wplywu ladunku na spalanie. jeszcze nie znalazlem artykulu w ktorym spece sie wypowiadaja o ile zmienia sie tarcie w lozysku od temp. i jak to wplywa na spalanie. Najwidoczniej znikomo skoro tego nie poruszaja. O 2 kg smaru w piastach ktore maja podniesc spalanie o 4 litry tez nie slyszlem. Bo zmiana konsystencji smaru prz +10 st. c. a przy - 20 st. c. to nie ma praktycznie wplywu. Moze to specu opiszesz jak to wplywa. Bo demagogie to mozna prowadzic bez twardych danych. Mozna tez np. przytoczyc wplyw spalania od chropowatosc powierzni lakieru czy plandeki. | |||
barracuda
| kiero, ile masz praktyki na dużych autach? | |||
~kiero. | //////////////////zi ma auto powinno byc mocniejsze a czy jest? a czy ty jezdzisz autem wolno ssącym ze o to sie pytasz?. Szalony kurp. skład paliwa jest inny zimą a inny latem. a jaka to jest roznica?, O srodki zapobiegajace wytracaniu sie parafiny a nie zmienia to wartosci opalowej samego paliwa. | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\ | to jest to auto mocniejsze zima w stosunku do lata czy nie?! | |||
~dorota | No bo jest okazja więcej spuścić a pić się chce | |||
~kiero. | nie jest. W wolno ssacym wplyw temp na objetosc powietrza jest duzy. Tu masz doladowanie silnika ktorym steruje komputer i na podstawie dawki powietrza i jego temp. dopasowuje ilosc wtrysniecia paliwa. Roznica moze byc marginalna. Z tym ze nawet jakbys na chamownie pojechal to by ci powiedzieli ze miesci sie to w granicy dopuszczalnego bledu pomiarowego. | |||
barracuda
| kiero, pytam o praktykę. | |||
~kiero. | ile bym nie napisal to i tak to mozesz wziasc w nieprawde. | |||
barracuda
| To nie tak. Mam wrażenie, że nie masz żadnej. Gdybyś tylko JEDEN raz jechał obok kierowcy-w pełni sprawnym nowym autem i obserwował zużycie przy -20. Bylaby inna rozmowa. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz