Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Spalanie zimą.

ID: 139046


Ile Wam palą auta zimą. Denerwuje się trochę ponieważ moja skanka zaczęła palić 33l dodam, że w jedną stronę 24 t. powrót pusto bądż sporadycznie 6 ton. - na kraju. do tej pory paliła około 28, 6 l/100km. Dodam, że kierowca lubi się grzać webasto chodzi prawie non stop. Proszę o komentarz.

~scania
*.42.3.159.alfanet24.pl

Posty (103)

barracuda
11 lat temu
Klemens, na jakich trasach?Przejedź np. Pilsen CZ-Poznań, przez Jakuszyce i uzyskaj takie spalanie. Na prostej potrafiłem mieć, z takim ładunkiem 27.
zibi1906
11 lat temu
scania
(2014-01-29 21:08:00) kolego zibi twoim zdaniem na jednakowe trasy auto może spalić raz 28 a raz 33. Ja rozumiem ten fakt w przypadku jazdy pod płachtą po Polsce (ładunku co dzień to inne) ale zrozum, że trasy są jednakowe zarówno tonaż jak i miejsce rozładunku


Po pierwsze to nie wyraziłem swojego zdania.
Po drugie to trasy mogą mogą być jednakowe, ale warunki jazdy, samopoczucie kierowcy i inne jeszcze "*rele... do kupy wzięte mogą mięć "wgląd" na spalanie.
~asde
11 lat temu
czy ja cie obrazilem? durnia poszuakj sobie w domu swoim, a zwiekszenie spalania o 4l to chyba nie wina webasto ale taki z ciebie wlasnie szef... tyle sie znasz
~scania
11 lat temu
a pytam po inne auta przy 20t. w obie strony wyrabiają się w 33-34 l.
~kiero.
11 lat temu
kiero, a smary w aucie przy -18 nie gestnieją?A jazda po śniegu nie powoduje większych oporów toczenia?A boczny wiatr, który potrafi podnieść spalanie nawet o 8 litrów?

Czytaj ze zrozumieniem.
Smary gestnieja w rozgrzanym silniku w czasie jazdy?.
Czy boczny wiatr tylko w zime wieje?. i spalanie wzrasta o 8 litrow. Powiem wiecej. nawet o 30 L moze wzrosnac spalanie.
Jazda w deszczu po koleinach pelnych wody tez zwieksza spalanie !.
~scania
11 lat temu
tak obraziłeś, głupimi odzywkami. Zamiast mądrze odpowiedzieć wszczynasz zaczepki słowne np. "no najlepiej jak bys moze jeszcze zakazl zalanczac webasto?! kolejny dziadtrans", kjerofca aside
~asde
11 lat temu
pomysl po ludzku... czy zwiekszanie spalania o 4, 4 l/100km to moze byc wina webasto? :)

4

barracuda
11 lat temu
kiero, smary są nie tylko w silniku.

2

~ccx
11 lat temu
o ja pierdzielę, a dlaczego ty scania w zimie jadasz bardziej energetycznie niż w lecie? przecież wykonujesz ta samą pracę

2

~kiero.
11 lat temu
smary są nie tylko w silniku?. Czy opona ma wiekszy opor toczenia w lato czy zime?.
~ccx
11 lat temu
mniejszy ma w zimie, sama się ślizga po sniegu i lodzie czyli scania scanii zimą powinna palić mniej
~kiero.
11 lat temu
a o ile moze wplynac zmiana temp otoczenia na spalanie przez opony?. Jezeli uwarzasz ze to glupie pytanie to sie wiecej nie odzywaj.
barracuda
11 lat temu
kiero, wbij w wyszukiwarkę, od czego zależą opory toczenia i spalanie zestawu. To naprawdę nie miejsce na wykłady. Jesli piszesz, że zima nie wpływa naspalanie-postudiuj .

1

~kiero.
11 lat temu
ja tego nie musze studiowac bo juz to dawno wiem.
~ccx
11 lat temu
poprzez opony - rozumiejąc to dosłownie przy niższej temperaturze opony się kurczą, jest takie pojęcie jak rozszerzalność cieplna ciał, a jak sa mniejsze to na pokonanie tej samej drogi muszą się obrócić więcej razy
może sprecyzujesz pytanie?
~bob
11 lat temu
scania jesli jest to scania r na klimatroniku to sprawdz termostat bo moja tak miala ze w temperaturze ponizej zera nawet z 24 tonami nie chciala sie zagrzac wiez spalanie rosnie to raz a dwa w tym czasie nie mozna bylo nagrzac kabiny ogrzewaniem z nadmuchow i tez trzeba bylo odpalic webasto zeby nie marznac
barracuda
11 lat temu
Kiero, jeśli piszesz, "zimą auto nie pali więcej", KONIECZNE wróć do szkoły.
~kiero.
11 lat temu
Pierwsze chodzi o sama twardosc opony (bierznika). Twardy bierznik mniejszy opor. Dodatkowo producenci by kola stawialy mniejszy opor, opony w naczepie i przednie ciagnika maja prosty bierznik w linie (okregi). Tylko tylnie ciadnace maja zabkowany by miec wieksza przyczepnosc. Pociagi by miec jak najmniejszy opor maja dlatego stalowe kola. Druga kwestia dotyczy dbania o cisnienie w kolach. Pompujac w lato w naczepie po 9 bar i tego nie sprawdzajac do zimy to przy - 20st. c mozesz miec 7 bar a to juz jakies okolo wiecej 2L/100km.
barracuda
11 lat temu
kiero, to wiedza przedszkolna. A Tobie-z przekonaniem, że zimą auto nie pali wiecej-potrzebna jest szkoła.

3

silwio
11 lat temu
A patrząc inaczej to w zimie powinno być mniejsze spalanie bo w czasie mrozu "siofer"nie będzie miał chęci odebrać "oszczędności".
~miki
11 lat temu
pozdrawiam wszystkich ortograficznych dupków :-) masakra nawet zalogowani de*ile- sorki lub pijani :-)
~kiero.
11 lat temu
Niech marginalnie auto pali wiecej przez nizsza temp. Tyle ze zima nie używasz klimatyzacji a to sie nawzajem rekompensuje.

-2

barracuda
11 lat temu
kiero, podejrzewam że nie jesteś kierowcą. Siądź kiedyś do auta i obserwuj zużycie na komputerze pokładowym, przy np. -18. Autem w pełni sprawnym.
~ccx
11 lat temu
zapominasz tylko kiero, że w czasie jazdy temperatura opony rośnie, a ciśnienie powietrza zwiększa się
napompuj taką zimną oponę do 9 bar, a po zagrzaniu będziesz miał 10

1

barracuda
11 lat temu
kiero, "marginalnie", to np. 10-15%. Policz ile to np. od 30-32 l.
barracuda
11 lat temu
kiero, nie zapomnij też o ogrzewaniu postojowym w czasie odpoczynku i o tym, że-przy silnym mrozie-nawet przy 9-cio godz. odpoczynku trzeba przelalić auto. To też paliwo.
~kiero.
11 lat temu
Skad ty takie dane bierzesz?. 10-15% w aucie dalekobierznym?. Mysle, ze zawziales sie swojej teorii a nie potrafisz tego wytlumaczyc. Bo podawac liczby a je odpowiednio umotywowac to dwie rozne rzeczy. W mysl zasady. Volkswagen i audi sa nie zawodne. Wiekszosc powie ze sa. Czemu?. No bo wszyscy tak mowią. Tylko czemu sami niemcy kupuja inne auta. To samo z twoja teoria.
~ccx
11 lat temu
kiero silnik jest maszyną cieplną i do optymalnej pracy potrzebuje właściwej temperatury, wiesz ile paliwa zużywa zimny silniik?
cały temat to pie rdolenie o szopenie - to tak jakby zapytac dlaczego lodówka zużywa w zimie mniej pradu

1

barracuda
11 lat temu
Moja teoria wynika i z nauki i z praktyki.
Deen
11 lat temu
Volvo eev 500: 29 do 34 litrów. Ładunki do 10 ton. Tylko teren górzysty...
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.141.2.184

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels