ID: 139046
Spalanie zimą.
ID: 139046
ID: 139046
Ile Wam palą auta zimą. Denerwuje się trochę ponieważ moja skanka zaczęła palić 33l dodam, że w jedną stronę 24 t. powrót pusto bądż sporadycznie 6 ton. - na kraju. do tej pory paliła około 28, 6 l/100km. Dodam, że kierowca lubi się grzać webasto chodzi prawie non stop. Proszę o komentarz.
Ile Wam palą auta zimą. Denerwuje się trochę ponieważ moja skanka zaczęła palić 33l dodam, że w jedną stronę 24 t. powrót pusto bądż sporadycznie 6 ton. - na kraju. do tej pory paliła około 28, 6 l/100km. Dodam, że kierowca lubi się grzać webasto chodzi prawie non stop. Proszę o komentarz.
~scania*.42.3.159.alfanet24.pl
*.42.3.159.alfanet24.pl
Posty (103)
barracuda
11 lat temu | Klemens, na jakich trasach?Przejedź np. Pilsen CZ-Poznań, przez Jakuszyce i uzyskaj takie spalanie. Na prostej potrafiłem mieć, z takim ładunkiem 27. | |||
zibi1906
11 lat temu | scania (2014-01-29 21:08:00) kolego zibi twoim zdaniem na jednakowe trasy auto może spalić raz 28 a raz 33. Ja rozumiem ten fakt w przypadku jazdy pod płachtą po Polsce (ładunku co dzień to inne) ale zrozum, że trasy są jednakowe zarówno tonaż jak i miejsce rozładunku Po pierwsze to nie wyraziłem swojego zdania. Po drugie to trasy mogą mogą być jednakowe, ale warunki jazdy, samopoczucie kierowcy i inne jeszcze "*rele... do kupy wzięte mogą mięć "wgląd" na spalanie. | |||
~asde 11 lat temu | czy ja cie obrazilem? durnia poszuakj sobie w domu swoim, a zwiekszenie spalania o 4l to chyba nie wina webasto ale taki z ciebie wlasnie szef... tyle sie znasz | |||
~scania 11 lat temu | a pytam po inne auta przy 20t. w obie strony wyrabiają się w 33-34 l. | |||
~kiero. 11 lat temu | kiero, a smary w aucie przy -18 nie gestnieją?A jazda po śniegu nie powoduje większych oporów toczenia?A boczny wiatr, który potrafi podnieść spalanie nawet o 8 litrów? Czytaj ze zrozumieniem. Smary gestnieja w rozgrzanym silniku w czasie jazdy?. Czy boczny wiatr tylko w zime wieje?. i spalanie wzrasta o 8 litrow. Powiem wiecej. nawet o 30 L moze wzrosnac spalanie. Jazda w deszczu po koleinach pelnych wody tez zwieksza spalanie !. | |||
~scania 11 lat temu | tak obraziłeś, głupimi odzywkami. Zamiast mądrze odpowiedzieć wszczynasz zaczepki słowne np. "no najlepiej jak bys moze jeszcze zakazl zalanczac webasto?! kolejny dziadtrans", kjerofca aside | |||
~asde 11 lat temu | pomysl po ludzku... czy zwiekszanie spalania o 4, 4 l/100km to moze byc wina webasto? :) | 4 | ||
barracuda
11 lat temu | kiero, smary są nie tylko w silniku. | 2 | ||
~ccx 11 lat temu | o ja pierdzielę, a dlaczego ty scania w zimie jadasz bardziej energetycznie niż w lecie? przecież wykonujesz ta samą pracę | 2 | ||
~kiero. 11 lat temu | smary są nie tylko w silniku?. Czy opona ma wiekszy opor toczenia w lato czy zime?. | |||
~ccx 11 lat temu | mniejszy ma w zimie, sama się ślizga po sniegu i lodzie czyli scania scanii zimą powinna palić mniej | |||
~kiero. 11 lat temu | a o ile moze wplynac zmiana temp otoczenia na spalanie przez opony?. Jezeli uwarzasz ze to glupie pytanie to sie wiecej nie odzywaj. | |||
barracuda
11 lat temu | kiero, wbij w wyszukiwarkę, od czego zależą opory toczenia i spalanie zestawu. To naprawdę nie miejsce na wykłady. Jesli piszesz, że zima nie wpływa naspalanie-postudiuj . | 1 | ||
~kiero. 11 lat temu | ja tego nie musze studiowac bo juz to dawno wiem. | |||
~ccx 11 lat temu | poprzez opony - rozumiejąc to dosłownie przy niższej temperaturze opony się kurczą, jest takie pojęcie jak rozszerzalność cieplna ciał, a jak sa mniejsze to na pokonanie tej samej drogi muszą się obrócić więcej razy może sprecyzujesz pytanie? | |||
~bob 11 lat temu | scania jesli jest to scania r na klimatroniku to sprawdz termostat bo moja tak miala ze w temperaturze ponizej zera nawet z 24 tonami nie chciala sie zagrzac wiez spalanie rosnie to raz a dwa w tym czasie nie mozna bylo nagrzac kabiny ogrzewaniem z nadmuchow i tez trzeba bylo odpalic webasto zeby nie marznac | |||
barracuda
11 lat temu | Kiero, jeśli piszesz, "zimą auto nie pali więcej", KONIECZNE wróć do szkoły. | |||
~kiero. 11 lat temu | Pierwsze chodzi o sama twardosc opony (bierznika). Twardy bierznik mniejszy opor. Dodatkowo producenci by kola stawialy mniejszy opor, opony w naczepie i przednie ciagnika maja prosty bierznik w linie (okregi). Tylko tylnie ciadnace maja zabkowany by miec wieksza przyczepnosc. Pociagi by miec jak najmniejszy opor maja dlatego stalowe kola. Druga kwestia dotyczy dbania o cisnienie w kolach. Pompujac w lato w naczepie po 9 bar i tego nie sprawdzajac do zimy to przy - 20st. c mozesz miec 7 bar a to juz jakies okolo wiecej 2L/100km. | |||
barracuda
11 lat temu | kiero, to wiedza przedszkolna. A Tobie-z przekonaniem, że zimą auto nie pali wiecej-potrzebna jest szkoła. | 3 | ||
silwio
11 lat temu | A patrząc inaczej to w zimie powinno być mniejsze spalanie bo w czasie mrozu "siofer"nie będzie miał chęci odebrać "oszczędności". | |||
~miki 11 lat temu | pozdrawiam wszystkich ortograficznych dupków :-) masakra nawet zalogowani de*ile- sorki lub pijani :-) | |||
~kiero. 11 lat temu | Niech marginalnie auto pali wiecej przez nizsza temp. Tyle ze zima nie używasz klimatyzacji a to sie nawzajem rekompensuje. | -2 | ||
barracuda
11 lat temu | kiero, podejrzewam że nie jesteś kierowcą. Siądź kiedyś do auta i obserwuj zużycie na komputerze pokładowym, przy np. -18. Autem w pełni sprawnym. | |||
~ccx 11 lat temu | zapominasz tylko kiero, że w czasie jazdy temperatura opony rośnie, a ciśnienie powietrza zwiększa się napompuj taką zimną oponę do 9 bar, a po zagrzaniu będziesz miał 10 | 1 | ||
barracuda
11 lat temu | kiero, "marginalnie", to np. 10-15%. Policz ile to np. od 30-32 l. | |||
barracuda
11 lat temu | kiero, nie zapomnij też o ogrzewaniu postojowym w czasie odpoczynku i o tym, że-przy silnym mrozie-nawet przy 9-cio godz. odpoczynku trzeba przelalić auto. To też paliwo. | |||
~kiero. 11 lat temu | Skad ty takie dane bierzesz?. 10-15% w aucie dalekobierznym?. Mysle, ze zawziales sie swojej teorii a nie potrafisz tego wytlumaczyc. Bo podawac liczby a je odpowiednio umotywowac to dwie rozne rzeczy. W mysl zasady. Volkswagen i audi sa nie zawodne. Wiekszosc powie ze sa. Czemu?. No bo wszyscy tak mowią. Tylko czemu sami niemcy kupuja inne auta. To samo z twoja teoria. | |||
~ccx 11 lat temu | kiero silnik jest maszyną cieplną i do optymalnej pracy potrzebuje właściwej temperatury, wiesz ile paliwa zużywa zimny silniik? cały temat to pie rdolenie o szopenie - to tak jakby zapytac dlaczego lodówka zużywa w zimie mniej pradu | 1 | ||
barracuda
11 lat temu | Moja teoria wynika i z nauki i z praktyki. | |||
Deen
11 lat temu | Volvo eev 500: 29 do 34 litrów. Ładunki do 10 ton. Tylko teren górzysty... |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.