Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Pierwsza jazda do Niemiec - o porady proszę

ID: 138412


Prosze o porade, mam niedlugo jechac na niemcy a nigdy tam nie bylem, obecnie jade tylko po kraju zestawem... to nowy krok w moim zyciu, no wiec tak, oprocz tego ze musze trafic z punktu A do punktu B i tu musze sobie rade dac sam ( mam mape i nawi) musze tez znac kilka podstawowych zwrotow by dogadac sie z magazynierami i cieciami... ale co musze miec jeszcze - u nas jest wiatol a tam jakis tollkolekt - tak? gdzie go kupic? w PL czy w D? jak dlugo jest wazny? jak sie laduje? czy musze miec cos jeszcze? jakies wyposazenie dodatkowe samochodu? jak wyglada przejazd autostradami - czy sa platne? jesli tak to gotowka czy toll? Prosze o kilka wskazowek - dziekuje wszystkim ktorzy mi pomoga, szydercow prosze o niepisanie

~Boczek
*.17.200.200

Posty (103)

visitors
jacek
(2014-01-19 21:16:34) zbiornik nie ma nic do tego było 4 zbiorniki ale powiedzieli że limit jest 500

o jakim ty limicie piszesz?
czym ty jechales?
~jacek
zciagneli mnie z autostrady pod swoje changary i zwymiarowali mam taka tabelę wymiary zbiorników i ile w nich jest paliwa
~jacek
samochodem ciężarowym scania
visitors
czytaj wolno, ja powoli napisze:
nie pytam jak odbyla sie kontrola.
pytam o jakim limicie piszesz i czym jechales
visitors
zborniki oryginalne?
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\
na kolege z firmy w ktorej jezdzilem tez nalazyli kare za to ze mial za duzo paliwa bo byl dolozony drugi zbiornik a w oryginale powinien byc jeden. a mandat figuruje na niego a nie na wlasciciela auta co dla mnie jest chore.
~wgm
Miał na 100 % zamontowane dodatkowe zbiorniki (bez homologacji).
visitors
zreszta, niewane.
przysla moze jeszcze jedno, moze dwa ponaglenia.
potem dostaniesz pismo, ze do czasu uregulowania naleznosci nie wolno ci przebywac na terenie niemiec.
w przypadku gdybys byl, a mandat mial niezaplacony czeka cie odsiadka
Yva[R]
jacek to powinno cię zainteresować :

W art. 24 ust. 1 dyrektywy w sprawie podatku energetycznego określono, że oleje mineralne przekazane do zużycia w państwie członkowskim, znajdujące się w standardowych zbiornikach użytkowych pojazdów silnikowych i przeznaczone do wykorzystania jako paliwo przez te same pojazdy, nie podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym w żadnym innym państwie członkowskim

W art. 24 ust. 2 na potrzeby art. 24 ust, 1 określono następujące definicje:
„ zbiorniki standardowe" oznaczają:
- zbiorniki trwale zamontowane przez wytwórcę we wszystkich pojazdach silnikowych tego samego rodzaju jak dany pojazd i, których trwałe zamontowanie umożliwia bezpośrednie wykorzystanie paliwa, zarówno w celu napędu jak i, w odpowiednim przypadku, funkcjonowania systemów chłodniczych lub innych systemów, podczas transportu. Zbiorniki gazu zamontowane w pojazdach silnikowych zaprojektowanych dla bezpośredniego wykorzystania gazu jako paliwa oraz zbiorniki zamontowane w innych systemach, w jakie pojazd ten może być wyposażony, są również uważane za zbiorniki standardowe;
- zbiorniki trwale zamontowane przez wytwórcę we wszystkich kontenerach tego samego typu, jak kontener, o którym mowa w niniejszej sprawie i których trwałe zamontowanie umożliwia bezpośrednie wykorzystanie paliwa do funkcjonowania systemów chłodniczych i innych systemów podczas transportu, w jakie specjalne kontenery są wyposażone.

„ Kontener specjalny" oznacza jakikolwiek kontener wyposażony w specjalne urządzenia, zaprojektowane dla systemów chłodniczych, natleniających, izolacji cieplnej lub innych systemów.

Wskazał Pan, że paliwo opodatkowane przez niemieckie służby celne znajdowało się w zbiornikach zainstalowanych dodatkowo, które nie zostały zamontowane fabrycznie przez wytwórcę pojazdu, a zatem nie zostały zamontowane we wszystkich pojazdach silnikowych tego samego rodzaju.

Tego typu dodatkowy zbiornik nie spełnia warunków określonych odnośnie do „ zbiornika standardowego" w art. 24 ust. 2 dyrektywy w sprawie podatku energetycznego, a zatem nie mają zastosowania przepisy art. 24 ust. 1 tej dyrektywy. W szczególności należy podkreślić, że zbiorniki muszą m. in. być oryginalnie zamontowane przez wytwórcę we wszystkich pojazdach tego samego rodzaju, zatem nawet w przypadku, gdy właściwe władze zatwierdzą powiększenie zbiornika i dokonają jego certyfikacji, tak jak miało to miejsce w opisywanym przez Pana przypadku, powiększenie takie nie będzie objęte definicją zbiorników standardowych określoną w art. 24 ust. 2 dyrektywy w sprawie podatku energetycznego


tak więc wszystko opiera się czy zbiorniki były oryginale zamontowane przez producenta auta czy też jako tzw nieoryginalne.
Mały_Jack
Jacku ! Na 100% podpisales protokół i na 100% wiesz z czym sie to bedzie wiązalo. "Oni" nigdy nie wypuszczają nieswiadomego zatrzymanego. A tutaj owijasz jak mała dzidzia...
Yva[R]
żródło tego listu znajdziesz tutaj :
://www. ozptd. pl/news/893/64/Podwo jne-opodatkowanie-pa liwa-wwozonego-na-te ren-Niemiec. html

zlikwiduj w adresie spacje >
~jacek
samochód był firmowy ja kierowałem w piśmie do zapłaty jest podana firma pod spodem sa moje dane jako dłużnik solidarny w pierwszym pismie nr. konta był podany tylko przy firmie w ostatnim też przy moich danych, a z tą sprawą w sadzie tez tak myślałem ale łatwo ją mogę przegrać jak zechcą to odbiją na mnie ze jadac ja ponosze odpowiedzialność za znajomośc przepisów
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\
limit to byl kiedys.
podejrzewam ze po vin w aucie ktorym jezdzisz powinien byc zbiornik 500l i stad ta kara.
~jacek
miałem trzy pisma i w ostatnim napisali ze to ostateczne o zadnych karach nie pisali ale wiem ze tak do tego podchodzą ze przy zatrzymaniu zamykają do czasu urególowania
visitors
jacek - nie tak hop siup.

ty montowales te zbiorniki? nie
wiedziales ze ten typ auta ma inne zbiorniki montowane fabrycznie? nie
wykonywales polecenia przelozonych? tak

odpowiedziale s tak samo?
wiec mozesz spokojnie zakladac sprawe w sadzie o zwrot z poprzedniej firmyo kosztow za mandat
visitors
jacek
(2014-01-19 21:27:38) miałem trzy pisma i w ostatnim napisali ze to ostateczne o zadnych karach

w pierwszym miales. albo w protokole pokontrolnym.
w kazdym badz razie musiales go podpisac. inaczej by cie nie puscili
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\
to jest chore za mandat u niemcow figoruje na niego za to ze byly dolozone dodatkowe zbiorniki.

nie ma znaczenia czy te dodatkowe sa oryginalne w vin figuruje jeden zbiornik o kreslonej pojemnosci i tyle.
~jacek
każdy jest madry jak trochę pojeżdzi i zna przepisy danego kraju ja jako poczatkujący bez znajomości niemieckiego dzwoniłem do dyspozytora co mam robic i po konsultacji z szefem decyzja abym podpisywał i jechał dalej i tak nie było raczej innego wyjścia
~jacek
protokułu mi nie przesłali ale ta kartka co sa wymiary zbiornika z moim podpisem jest dołączona nie mam za bardzo możliwości jej wam opisac jak to wyglada
visitors
to juz wiesz dlaczego wiekszosc firm szuka kierowcow z doswiadczeniem?
visitors
protokol dostales od razu po kontroli
Mały_Jack
Jacek, albo nie widze, albo nie napisales co na to Twoja byla firma?
visitors
po co chcesz pokazac?
to nic nie zmieni.
mandat zaplacisz. w ten czy inny sposob.
pytanie tylko ile tego bedzie.

jak pisalem wyzej - po zaplaceniu mandatu, mozesz skierowac sprawe do polskiego sadu na firme w ktorej wtedy pracowales i starac sie o zwrot poniesionych kosztow z tytulu zaplacenia mandatu
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\
co po powrocie powiedzieli ci w firmie, ze kto ma zaplacic ten mandat ty czy sami zaplaca?

nie "wiem czemu" ale wydaje mi sie ze twoja forma probuje cie wydymac,
visitors
Maly - a co na to firma? wiadomo.
kiero zaplaci i po sprawie ( tym bardziej byly kiero)

chyba ze postraszy ich sadem. wtedy moze oddadza kasiore bez sadu
~jacek
dziedki wam wszystkim jestem laikiem nawet nie znam modelu tej scanii zrobiłem nią jeden kurs do belgi i tak jak pisze visitors ja jej nawet nie tankowałem zatankowali w firmie mają swoją cysterkę a paliwa miało mi starczyć do belgi i spowrotem
~jacek
do firmy dzwonię co jakiś czas mówią abym nie płacił ale oni tez nie płacą ponoc kiedyś mieli taki przypadek i się im udało ostatnio powiedział co się przejmujesz mandat jest na nas ale ja jestemjako dłużnik solidarny i to do mnie przychodzi pod muj adres domowy
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\
znam podobnie brzmiaca sytuacje z wykupowanym tollcolectem.
byl sztal i znajomemu w firmie szefostwo kazalo zjechac z trasy zeby zdazyl na cza na rozladunek. do firmy przyszlo zapltanie z niemiec o podanie kierowcy w czasie jazdy bez oplaty. firma podala mojego znajomego i do niego przyszlo obciazenie za jazde bez tolka.
jak poszedl do firmy zeby dali mu pieniadze na mandat bo oni mu kazali zjechac z trasy to uslyszal ze przeciez to on jechal bez oplaty drogowej i mandat jest na niego a nie na firme
dodam ze tez swiezy kierowca
~jacek
a nie pamiętam jak było z protokołem czy go dostałem być może ze tak jak był to zostawiłem go z innymi dokumentam jak się rozliczałem z wyjazdu i to chyba tak było
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\
skoro jestes dluznik solidarny to jestes odpowiedzialny za zaplate mandatu tak samo jak firma w ktorej jezdziles.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 216.73.216.195

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels