ID: 138208
przerwanie pauzy dobowej
ID: 138208
ID: 138208
przerwanie pauzy po kontroli policji i nakazie opuszczenia miejsca postoju
przerwanie pauzy po kontroli policji i nakazie opuszczenia miejsca postoju
~kiero2358*.205.65.244
*.205.65.244
Posty (14)
~kiero2358 | jak w temacie... | |||
kiero_2538
| można przerwać pauzę w przypadkach wskazanych w rozporządzeniu | |||
kiero_2538
| Przykładowe poprawne wpisy: „ Art. 12/561/2006 Dla zapewnienia bezpieczeństwa (ładunku / pojazdu / osób ) w celu dotarcia do (bezpiecznego parkingu / bazy pojazdów / odpowiedniego miejsca postoju - w miejscowości... ) wydłużam czas jazdy lub skracam przerwę / odpoczynek lub przesuwam odpoczynek poza 24 godziny / poza 30 godzin (jeśli jest obsada wieloosobowa) z powodu braku miejsc na parkingu / objazdu na drodze... , / złych warunków pogodowych. Podpis kierowcy... ” | |||
kiero_2538
| Dla zapewnienia bezpieczeństwa... (ładunku / pojazdu / osób ) skracam lub przerywam przerwę / odpoczynek lub przesuwam odpoczynek poza 24 godziny / poza 30 godzin (jeśli jest obsada wieloosobowa) z powodu konieczności przestawienia pojazdu na parkingu / przejechania na parking sąsiadujący na polecenie służb parkingowych / celnych / innych np. policji Podpis kierowcy... ” | |||
kiero_2538
| okres przerwy odpoczynku nie jest w rozporządzeniu wskazany, jednak Organ egzekwujący prawo powinien kierować się zawodową rozwagą kontrolując i oceniając kierowcę pod kątem zasadności naruszenia przepisów o odpoczynku, wziąć pod uwagę przede wszystkim: a) historię zapisów dotyczących okresów prowadzenia pojazdu przez kierowcę w celu sprawdzenia jego/jej zwyczajowych zachowań oraz tego, czy zazwyczaj przestrzega on/ona przepisów w zakresie czasu prowadzenia pojazdu i odpoczynku i czy odstępstwo ma charakter wyjątkowy; b) odstępstwo od ograniczeń w zakresie czasu prowadzenia pojazdu nie moŜ e występować regularn ie i musi być spowodowane wyjątkowymi okolicznościami, takimi jak: powaŜ ny wypadek drogowy, ekstremalne warunki pogodowe, objazdy, brak miejsca na parkingu, itp. (PowyŜ szy wykaz wyjątkowych okoliczności ma charakter orientacyjny. Zasada przy ocenie jest taka, Ŝ e przyczyna ewentualnego odstępstwa od przepisowego czasu prowadzenia pojazdu nie moŜ e być wcześniej znana i nie moŜ na jej było przewidzieć) ; c) dzienne i tygodniowe ograniczenia czasu prowadzenia pojazdu powinny być przestrzegane, czyli kierowca nie powinien mieć Ŝ adnych „ oszczędności czasowych” z powodu przekroczenia ograniczenia czasu prowadzenia pojazdu w poszukiwaniu miejsca parkingoweg o; d) odstępstwo od przepisów w zakresie czasu prowadzenia pojazdu nie moŜ e prowadzić do ograniczenia wymaganych przerw oraz dziennych i tygodniowych okresów odpoczynku. | |||
kiero_2538
| inspektorzy WITD informują, iż przerwa ta powinna trwać 5-15 minut, należy bowiem zwrócić uwagę, że przepisów nie można naginać i interpretować w sposób dowolny. W przeciwnym razie każdy wykorzystywałby czas pracy i jazdy do maxa a potem tłumaczył się brakiem miejsca parkingowego i jechał nie wiadomo gdzie i jak długo. Pracę należy ustalać i organizować w sposób, aby do przekroczenia czasu pracy czy jazdy nie doszło. Również przerwa pauzy z powodu złego miejsca parkingowego nie jest powodem do przerwania pauzy tak dosłownie, bowiem należy parkować w miejscach dozwolonych | |||
kiero_2538
| należy zwrócić uwagę, że przerwa pauzy dobowej wymaga obowiązkowego wydrukowania i wypełnienia wykresówki najpóźniej w miejscu docelowym, i w zależności jaki jest czas trwania przerwy należy dokończyć pauzę lub zacząć kręcić ją od nowa. I tak, w przypadku przerwy do 15 minut, można dokręcić brakujący czas pauzy, powyżej 15 minut zaleca się kręcenie pauzy od nowa. Oczywiście wszystko zależy od kontrolującego. W Niemczech kontrolerzy nie są przychylni i dają wysokie mandaty... | |||
kiero_2538
| Dyżury- godz. 9-15 DL1 Wrocław Środa 71 326-51-65 BD2 Bydgoszcz Piątek 52 323-83-56 LB3 Lublin Czwartek 81 740-69-73 GR4 Gorzów Poniedziałek 95 72-55-113 LD5 Łódź Piątek 42 639-80-68 ML6 Kraków Poniedziałek 12 416-51-22 WA7 Radom Poniedziałek 48 629-87-43 OP8 Opole Wtorek 77 474-21-22 RZ9 Rzeszów Wtorek 17 850 40 26 wewn. 308 BL10 Białystok Piątek 85 66-23-077 GD11 Gdańsk Czwartek 58 524-12-80 KA12 Katowice Poniedziałek 32 42-88-150 KI13 Kielce Czwartek 41 362-54-00 OL14 Olsztyn Środa 89 537-14-10 PO15 Poznań Środa 61 656-77-21 SZ16 Szczecin Środa 91 311-56-40 GITD Piątek 22 22 04 845 | |||
kiero_2538
| jak miał ktoś życiowy przykład kontroli i mandatu, niech wpisze... kwotę i historię... | |||
~juz nie kierowca | Kiero a po co Ty to wklejasz? | |||
~maly | jak kazal sie przestawic to trzeba bylo wydruk zrobic albo wyjac tarczke opisac i dac mu do podbicia i po sprawie ale opisz art i bedzie ok | |||
kiero_2538
| napisałem info dla osób, które tego nie wiedzą, są prośby w internecie | |||
~beret | chłop sie zjarał i mysli ze z kims pisze. | |||
~Lukasz | Pomogłeś mi kiero2538 Dziekówa |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.