ID: 137116
Czas pracy/jazdy w nocy. Max 10 godzin?
ID: 137116
ID: 137116
Witam. Czy może ktoś wypowiedzieć sie na temat czasu pracy, jazdy czy aktywności kierowcy w nocy?. Jest max 10h-czyli jeśli zaczne jazde o 22 to musze z pauzą 45min. skończyć aktywność do max 8 rano?. I potem ile trzeba zrobić pauzy? W tej "dobie" kiedy znowu można zacząć jazde?. Dziękuję za normalne :) odpowiedzi i na temat:). Pozdrawiam.
Witam. Czy może ktoś wypowiedzieć sie na temat czasu pracy, jazdy czy aktywności kierowcy w nocy?. Jest max 10h-czyli jeśli zaczne jazde o 22 to musze z pauzą 45min. skończyć aktywność do max 8 rano?. I potem ile trzeba zrobić pauzy? W tej "dobie" kiedy znowu można zacząć jazde?. Dziękuję za normalne :) odpowiedzi i na temat:). Pozdrawiam.
~Mr. CALVIN*.22.174.222.ipv4.supernova.orange.pl
*.22.174.222.ipv4.supernova.orange.pl
Posty (98)
~woytek | Drodzy moi myslscie trzezwo 2014 rok sie zaczyna, prawo pracy, prawo o ruchu drogowym prawo skarbowe, prawo celne, prawo koscielne, prawo kierowcy helikoptera wymyslcie sobie co chceie jeszcze prawo WNP, jak cie chwyca to sie wykupisz ! | |||
torreador
| Z tymi nockami wyglada to tak, ze mozesz zaczac o 22ej i skonczyc o 13ej, o ile nie przekroczysz 10 godz pracy. pamietaj, ze do pracy nie zalicza sie Pauza. Po tym czasie robisz przerwe 9 lub 11 i dalej w droge. tacho masz czyste i nikt sie nie moze doczepic. Jeszcze jedno... pracodawca sam ustala 4 godz. w porze nocnej, jezeli zahaczysz je chociaz o 1 min, obowiazuje Cie juz 10godz. pracy. Np. 1-5. | -1 | ||
PrzPrz
| torreador: Nie do mnie należy ocena możliwości percepcji osób czytających moje posty. Jeżeli ktoś zadaje pytanie i prosi o odpowiedź - staram się to zrobić rzetelnie, pisząc jasno (być może nie zawsze mi to wychodzi) oraz przywołując odpowiednie podstawy prawne (nierzadko je przytaczając). Fakt, że przez to często wychodzi to mocno rozwlekle... Zaś okoliczność, że istnieje rozziew między przepisami a praktyką - to już niestety kolejna sprawa... :/ | 1 | ||
PrzPrz
| torreador: Istotny szczegół: na prowadzenie pojazdu oraz na inną pracę kierowca nie może wykorzystać pełnych 10 godzin, lecz 9h45m - 15 minut przerwy też się wlicza do limitu 10h. | |||
torreador
| Wez to pod uwage, ze nie kazdy jest taki elokwentny jak Ty... Pozdrawiam | |||
torreador
| Z pierwszej pauzy 45min... zapomniales dopisac... To puki co jest tylko teoria | |||
PrzPrz
| torreador: Tak, tylko 15 minut w całej dobie - stąd z 10h pozostaje do wykorzystania 9h45m Natomiast łączny czas przerw przy 9h45m prowadzenia pojazdu to będzie co najmniej 1h30m (2x45 min), w tym będzie właśnie to 15 minut czasu pracy, zaś reszta (co najmniej 1h15m) - będzie czasem dyżuru. | |||
torreador
| a od kiedy pauza jest dyzurem? | |||
~~~~~~~~~; ) | "15 minut przerwy też się wlicza do limitu 10h" Nie wspomnę o nicku "pisarza" bo mnie żuchwy boleć zaczynają od śmiechu; ) 15 minutowa przerwa jest płatnym czasem ale nie zalicza się do pracy i nie zależy od tego czy kierowca czy dyrektor. A pytający chciał się tylko dowiedzieć prostej rzeczy; ) | |||
PrzPrz
| torreador: Prawdopodobnie mylisz pojęcia "dyżur" i "dyspozycyjność". Pojęcie dyżur wynika z Uocpk i dotyczy odpowiedniego wynagradzania poszczególnych aktywności kierowcy, zaś "dyspozycyjność" jest jedną z czterech aktywności rejestrowanych przez tachograf (pozostałe to "prowadzenie pojazdu", "inna praca" i "przerwa/odpoczynek" ). Reasumując: czas przerw rejestrowany jest przez kierowcę na tachografie jako "przerwa/odpoczynek" , zaś wynagradzany jest przez pracodawcę jako czas dyżuru (za wyjątkiem 15 minut wliczanych do czasu pracy i tak wynagradzanych). | |||
PrzPrz
| ~~~~~~~~~; ) Miałbyś rację, gdyby limit 10h dotyczył aktywności rejestrowanych na tachografie, a nie czasu pracy. Limit ten jest jednak określony w art. 21 Uocpk - i dlatego z tej ustawy (a nie z R3821/85) należy przyjąć definicję "czasu pracy". W konsekwencji - skoro przerwa 15 minut jest wliczana do czasu pracy, to rónieżona wliczas się do limitu z art. 21 Uocpk. | |||
PrzPrz
| ~~~~~~~~~; ) (2013-12-29 18:40:41) (... ) Nie wspomnę o nicku "pisarza" bo mnie żuchwy boleć zaczynają od śmiechu; ) *-*-*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-*-*-* Tak na marginesie - jakiego gatunku jesteś przedstawicielem, skoro masz więcej niż jedną żuchwę... ? | |||
torreador
| to ile pracodawca ma mi zaplacic za ten dyzur, jezeli stoje teraz 60 godz? | |||
~~~~~~~~~; ) | Jestem kierowcą i nie obchodzą mnie zawiłości prawne czy coś się wlicza do czegoś czy nie. Mam możliwość 2 razy w cyklu tygodniowym jechać 10 godzin- niezależnie od płatnych czy bezpłatnych przerw- więc jadę. W połowie tygodnia robię 24-godzinna pauzę i jadę następne 2 razy 10 godzin. Cała filozofia. W Basel na granicy klarował kierowca, że BAG nałożyło karę na kierowcę, który załatwiał papiery celne 1, 5 godziny i nie miał wciśniętej pracy- bzdura i to totalna. Załatwia się papiery celne 2 razy 1 minuta, tzn 1 minuta na oddanie papierów i druga na ich odbiór; ) | -1 | ||
barracuda
| ~~~~~~~~~; ) (2013-12-29 13:22:16). Nie bardzo jestem w stanie zrozumieć za co TEN-typowo techniczny wpis-"zebrał" aż 3 (SŁOWNIE: TRZY) minusy. Tym bardziej, że to sama prawda. Nieraz się spierałem z autorem, ale NIGDY nie głosowałem na nick, a na treść wpisu. | |||
torreador
| ~~~~~~~odprawa celna zawsze na mlotkach!!! A po minucie, to Ty nie zdazysz nawet w galoty narobic:) | |||
torreador
| PrzPrz... to ile maja mi zaplacic??? | |||
~woytek | Pojezdzijcie ciut ciut jak mowia ua i w basel za czynnosci w focusie na oddychaniu zaplacicie nie tylko 30 euro, polowanie jest w calej we | |||
Locio
| ~~~~~~~~~; ) (2013-12-29 18:58:54) Jestem kierowcą i nie obchodzą mnie zawiłości prawne czy coś się wlicza do czegoś czy nie. Mam możliwość 2 razy w cyklu tygodniowym jechać 10 godzin- niezależnie od płatnych czy bezpłatnych przerw- więc jadę. W połowie tygodnia robię 24-godzinna pauzę i jadę następne 2 razy 10 godzin. Cała filozofia. W Basel na granicy klarował kierowca, że BAG nałożyło karę na kierowcę, który załatwiał papiery celne 1, 5 godziny i nie miał wciśniętej pracy- bzdura i to totalna. Załatwia się papiery celne 2 razy 1 minuta, tzn 1 minuta na oddanie papierów i druga na ich odbiór; ) No z tym się akurat nie zgodzę, czy to Basel czy inne przejście, załatwianie "robienie papierów " to jest twoja praca, nie pauza. Nawet jeżeli zrobisz jedną minutę pauzy ( ok można to przyjąć, dobry sposób ) ale Celnik np. na Svinesundzie, będzie kręcił się koło Twojego auta i jak będziesz szedł z dokumentami -sprawdzi Tobie "Tacho " i co wtedy d. u. p. a blada. Mandat. | |||
~mar | Niemcy coś organizują- www. trucker. de/ verboten-wochenruhez eit-im-lkw-1181745. html | |||
barracuda
| Podgląd konta torreadortorreador (2013-12-29 19:08:41) ~~~~~~~odprawa celna zawsze na mlotkach!!! Nie zawsze. Jeśli stoisz w kolejce-to tak. Jeśli idziesz, oddajesz papiery i słyszysz, przyjdź za 1, 5 godziny-możesz legalnie wcisnąć odpoczynek. Nawet nie musi to być czas dyżuru, bo przepis mówi, że tylko wtedy się ustawia dyżur, jak jego czas trwania nie jest z góry znany kierowcy. | 1 | ||
torreador
| barracuda, czepiasz sie szczegolow... | |||
~~~~~~~~~; ) | "A po minucie, to Ty nie zdazysz nawet w galoty narobic:) " Tak myślałem poddając przykład pod rozwagę. Po prostu o 7:00 idziesz do WC by te galoty nie narobić. Po drodze lub po wyjściu z WC idziesz do spedycji oddajesz papiery (to jest jedyny czas czynności służbowych). W spedycji mówią Ci, że masz się zgłosić, przyjść za 1, 5 godziny. Idziesz do samochodu wciskasz- tylko co? Łóżko! Czekasz 1, 5 godziny i idziesz się wysikać. Po drodze odbierasz papiery. KONIEC twojego piedrolonego wysiłku na rzecz firmy w której pracujesz. Ileś pracował? | 1 | ||
torreador
| a jak juz jestes taki dokladny, to powinienes napisac, ze wyjscie z samochodu na mlotkach, nastepnie przelaczamy na lozko ( czas oczekiwanie na dokumenty) po czym znowu mlotki i z usmiechem mozna pedzic po papiery | |||
barracuda
| Podgląd konta torreadortorreador (2013-12-29 19:16:57) To nie są szczegóły. Tak wygląda praca kierowcy. | |||
torreador
| ~~~~~~~pamietaj, ze za mlotki placa (powinni) jak najwiecej stojmy na mlotkach. | |||
~~~~~~~~~; ) | www. trucker. de/ verboten-wochenruhez eit-im-lkw-1181745. html Tekst dotyczy pauz tygodniowych 45 godzinnych, których nie wolno robić w samochodzie ponad miarę. Niemiecka firma zapłaciła w Belgii wielotysięczną karę za kierowcę, który w trasie był 7 tygodni. Samochód zwolniony z aresztu po wpłaceniu. Kierowca niczemu nie winien. | |||
barracuda
| ~~~~~~~pamietaj, ze za mlotki placa (powinni) jak najwiecej stojmy na mlotkach. To prawda, ale-czasem, jak będziesz za bardzo przepisowy-staniesz na weekend, zamiast w domu, za granicą. Bo "złapie" cię zakaz. | |||
~mar | Co znaczy ponad miarę? | |||
PrzPrz
| torreador (2013-12-29 18:56:49) to ile pracodawca ma mi zaplacic za ten dyzur, jezeli stoje teraz 60 godz? *-*-*-*-*-* -*-*-*-*-*-*-*-*-*-* -*-*-*-* Znowu mylisz pojęcia. Czym innym jest przerwa, a czym innym jest odpoczynek dzienny lub tygodniowy. Łączy je tylko to, że oba są przez kierowcę rejestrowane na tachografie jako "przerwa/odpoczynek" - pod symbolem "łóżko". Jakbyś natomiast przeczytał ze zrozumieniem Ustawę o czasie pracy kierowców, znalazłbyś w niej art. 27, a w nim: "1. Okresy przerw w prowadzeniu pojazdu, o których mowa w art. 7 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 i w art. 7 ust. 1 i 2 Umowy AETR, zalicza się do czasu dyżuru, o którym mowa w art. 9. 2. Okresy odpoczynku, o których mowa w art. 8 ust. 2 i 5 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 i w art. 8 ust. 1, 2 i 7 Umowy AETR, nie mogą być traktowane jak czas dyżuru, o którym mowa w art. 9. 3. Okresy przerw w prowadzeniu pojazdu, o których mowa w art. 7 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 i w art. 7 ust. 1 i 2 Umowy AETR, w części obejmującej 15 minut, wlicza się do czasu pracy kierowcy, jeżeli dobowy wymiar czasu pracy kierowcy wynosi co najmniej 6 godzin. " |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.