Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Czas pracy/jazdy w nocy. Max 10 godzin?

ID: 137116


Witam. Czy może ktoś wypowiedzieć sie na temat czasu pracy, jazdy czy aktywności kierowcy w nocy?. Jest max 10h-czyli jeśli zaczne jazde o 22 to musze z pauzą 45min. skończyć aktywność do max 8 rano?. I potem ile trzeba zrobić pauzy? W tej "dobie" kiedy znowu można zacząć jazde?. Dziękuję za normalne :) odpowiedzi i na temat:). Pozdrawiam.

~Mr. CALVIN
*.22.174.222.ipv4.supernova.orange.pl

Posty (98)

~woytek
Drodzy moi myslscie trzezwo 2014 rok sie zaczyna, prawo pracy, prawo o ruchu drogowym prawo skarbowe, prawo celne, prawo koscielne, prawo kierowcy helikoptera wymyslcie sobie co chceie jeszcze prawo WNP, jak cie chwyca to sie wykupisz !
torreador
Z tymi nockami wyglada to tak, ze mozesz zaczac o 22ej i skonczyc o 13ej, o ile nie przekroczysz 10 godz pracy. pamietaj, ze do pracy nie zalicza sie Pauza. Po tym czasie robisz przerwe 9 lub 11 i dalej w droge. tacho masz czyste i nikt sie nie moze doczepic. Jeszcze jedno... pracodawca sam ustala 4 godz. w porze nocnej, jezeli zahaczysz je chociaz o 1 min, obowiazuje Cie juz 10godz. pracy. Np. 1-5.

-1

PrzPrz
torreador: Nie do mnie należy ocena możliwości percepcji osób czytających moje posty.
Jeżeli ktoś zadaje pytanie i prosi o odpowiedź - staram się to zrobić rzetelnie, pisząc jasno (być może nie zawsze mi to wychodzi) oraz przywołując odpowiednie podstawy prawne (nierzadko je przytaczając). Fakt, że przez to często wychodzi to mocno rozwlekle...

Zaś okoliczność, że istnieje rozziew między przepisami a praktyką - to już niestety kolejna sprawa... :/

1

PrzPrz
torreador: Istotny szczegół: na prowadzenie pojazdu oraz na inną pracę kierowca nie może wykorzystać pełnych 10 godzin, lecz 9h45m - 15 minut przerwy też się wlicza do limitu 10h.
torreador
Wez to pod uwage, ze nie kazdy jest taki elokwentny jak Ty... Pozdrawiam
torreador
Z pierwszej pauzy 45min... zapomniales dopisac... To puki co jest tylko teoria
PrzPrz
torreador: Tak, tylko 15 minut w całej dobie - stąd z 10h pozostaje do wykorzystania 9h45m
Natomiast łączny czas przerw przy 9h45m prowadzenia pojazdu to będzie co najmniej 1h30m (2x45 min), w tym będzie właśnie to 15 minut czasu pracy, zaś reszta (co najmniej 1h15m) - będzie czasem dyżuru.
torreador
a od kiedy pauza jest dyzurem?
~~~~~~~~~; )
"15 minut przerwy też się wlicza do limitu 10h"
Nie wspomnę o nicku "pisarza" bo mnie żuchwy boleć zaczynają od śmiechu; )

15 minutowa przerwa jest płatnym czasem ale nie zalicza się do pracy i nie zależy od tego czy kierowca czy dyrektor.
A pytający chciał się tylko dowiedzieć prostej rzeczy; )
PrzPrz
torreador: Prawdopodobnie mylisz pojęcia "dyżur" i "dyspozycyjność".
Pojęcie dyżur wynika z Uocpk i dotyczy odpowiedniego wynagradzania poszczególnych aktywności kierowcy, zaś "dyspozycyjność" jest jedną z czterech aktywności rejestrowanych przez tachograf (pozostałe to "prowadzenie pojazdu", "inna praca" i "przerwa/odpoczynek" ).
Reasumując: czas przerw rejestrowany jest przez kierowcę na tachografie jako "przerwa/odpoczynek" , zaś wynagradzany jest przez pracodawcę jako czas dyżuru (za wyjątkiem 15 minut wliczanych do czasu pracy i tak wynagradzanych).
PrzPrz
~~~~~~~~~; ) Miałbyś rację, gdyby limit 10h dotyczył aktywności rejestrowanych na tachografie, a nie czasu pracy.
Limit ten jest jednak określony w art. 21 Uocpk - i dlatego z tej ustawy (a nie z R3821/85) należy przyjąć definicję "czasu pracy".
W konsekwencji - skoro przerwa 15 minut jest wliczana do czasu pracy, to rónieżona wliczas się do limitu z art. 21 Uocpk.
PrzPrz
~~~~~~~~~; ) (2013-12-29 18:40:41)
(... ) Nie wspomnę o nicku "pisarza" bo mnie żuchwy boleć zaczynają od śmiechu; )

*-*-*-*-*-*-*-*- *-*-*-*-*-*-*
Tak na marginesie - jakiego gatunku jesteś przedstawicielem, skoro masz więcej niż jedną żuchwę... ?
torreador
to ile pracodawca ma mi zaplacic za ten dyzur, jezeli stoje teraz 60 godz?
~~~~~~~~~; )
Jestem kierowcą i nie obchodzą mnie zawiłości prawne czy coś się wlicza do czegoś czy nie. Mam możliwość 2 razy w cyklu tygodniowym jechać 10 godzin- niezależnie od płatnych czy bezpłatnych przerw- więc jadę. W połowie tygodnia robię 24-godzinna pauzę i jadę następne 2 razy 10 godzin. Cała filozofia. W Basel na granicy klarował kierowca, że BAG nałożyło karę na kierowcę, który załatwiał papiery celne 1, 5 godziny i nie miał wciśniętej pracy- bzdura i to totalna. Załatwia się papiery celne 2 razy 1 minuta, tzn 1 minuta na oddanie papierów i druga na ich odbiór; )

-1

barracuda
~~~~~~~~~; )
(2013-12-29 13:22:16).
Nie bardzo jestem w stanie zrozumieć za co TEN-typowo techniczny wpis-"zebrał" aż 3 (SŁOWNIE: TRZY) minusy. Tym bardziej, że to sama prawda. Nieraz się spierałem z autorem, ale NIGDY nie głosowałem na nick, a na treść wpisu.
torreador
~~~~~~~odprawa celna zawsze na mlotkach!!! A po minucie, to Ty nie zdazysz nawet w galoty narobic:)
torreador
PrzPrz... to ile maja mi zaplacic???
~woytek
Pojezdzijcie ciut ciut jak mowia ua i w basel za czynnosci w focusie na oddychaniu zaplacicie nie tylko 30 euro, polowanie jest w calej we
Locio
~~~~~~~~~; )
(2013-12-29 18:58:54) Jestem kierowcą i nie obchodzą mnie zawiłości prawne czy coś się wlicza do czegoś czy nie. Mam możliwość 2 razy w cyklu tygodniowym jechać 10 godzin- niezależnie od płatnych czy bezpłatnych przerw- więc jadę. W połowie tygodnia robię 24-godzinna pauzę i jadę następne 2 razy 10 godzin. Cała filozofia. W Basel na granicy klarował kierowca, że BAG nałożyło karę na kierowcę, który załatwiał papiery celne 1, 5 godziny i nie miał wciśniętej pracy- bzdura i to totalna. Załatwia się papiery celne 2 razy 1 minuta, tzn 1 minuta na oddanie papierów i druga na ich odbiór; )


No z tym się akurat nie zgodzę, czy to Basel czy inne przejście, załatwianie "robienie papierów " to jest twoja praca, nie pauza. Nawet jeżeli zrobisz jedną minutę pauzy ( ok można to przyjąć, dobry sposób ) ale Celnik np. na Svinesundzie, będzie kręcił się koło Twojego auta i jak będziesz szedł z dokumentami -sprawdzi Tobie "Tacho " i co wtedy d. u. p. a blada. Mandat.
~mar
Niemcy coś organizują- www. trucker. de/ verboten-wochenruhez eit-im-lkw-1181745. html
barracuda
Podgląd konta torreadortorreador
(2013-12-29 19:08:41) ~~~~~~~odprawa celna zawsze na mlotkach!!!

Nie zawsze. Jeśli stoisz w kolejce-to tak. Jeśli idziesz, oddajesz papiery i słyszysz, przyjdź za 1, 5 godziny-możesz legalnie wcisnąć odpoczynek. Nawet nie musi to być czas dyżuru, bo przepis mówi, że tylko wtedy się ustawia dyżur, jak jego czas trwania nie jest z góry znany kierowcy.

1

torreador
barracuda, czepiasz sie szczegolow...
~~~~~~~~~; )
"A po minucie, to Ty nie zdazysz nawet w galoty narobic:) "

Tak myślałem poddając przykład pod rozwagę. Po prostu o 7:00 idziesz do WC by te galoty nie narobić. Po drodze lub po wyjściu z WC idziesz do spedycji oddajesz papiery (to jest jedyny czas czynności służbowych). W spedycji mówią Ci, że masz się zgłosić, przyjść za 1, 5 godziny. Idziesz do samochodu wciskasz- tylko co? Łóżko! Czekasz 1, 5 godziny i idziesz się wysikać. Po drodze odbierasz papiery. KONIEC twojego piedrolonego wysiłku na rzecz firmy w której pracujesz. Ileś pracował?

1

torreador
a jak juz jestes taki dokladny, to powinienes napisac, ze wyjscie z samochodu na mlotkach, nastepnie przelaczamy na lozko ( czas oczekiwanie na dokumenty) po czym znowu mlotki i z usmiechem mozna pedzic po papiery
barracuda
Podgląd konta torreadortorreador
(2013-12-29 19:16:57)

To nie są szczegóły. Tak wygląda praca kierowcy.
torreador
~~~~~~~pamietaj, ze za mlotki placa (powinni) jak najwiecej stojmy na mlotkach.
~~~~~~~~~; )
www. trucker. de/ verboten-wochenruhez eit-im-lkw-1181745. html
Tekst dotyczy pauz tygodniowych 45 godzinnych, których nie wolno robić w samochodzie ponad miarę.
Niemiecka firma zapłaciła w Belgii wielotysięczną karę za kierowcę, który w trasie był 7 tygodni. Samochód zwolniony z aresztu po wpłaceniu. Kierowca niczemu nie winien.
barracuda
~~~~~~~pamietaj, ze za mlotki placa (powinni) jak najwiecej stojmy na mlotkach.
To prawda, ale-czasem, jak będziesz za bardzo przepisowy-staniesz na weekend, zamiast w domu, za granicą. Bo "złapie" cię zakaz.
~mar
Co znaczy ponad miarę?
PrzPrz
torreador (2013-12-29 18:56:49)
to ile pracodawca ma mi zaplacic za ten dyzur, jezeli stoje teraz 60 godz?

*-*-*-*-*-* -*-*-*-*-*-*-*-*-*-* -*-*-*-*
Znowu mylisz pojęcia. Czym innym jest przerwa, a czym innym jest odpoczynek dzienny lub tygodniowy.
Łączy je tylko to, że oba są przez kierowcę rejestrowane na tachografie jako "przerwa/odpoczynek" - pod symbolem "łóżko".

Jakbyś natomiast przeczytał ze zrozumieniem Ustawę o czasie pracy kierowców, znalazłbyś w niej art. 27, a w nim:

"1. Okresy przerw w prowadzeniu pojazdu, o których mowa w art. 7 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 i w art. 7 ust. 1 i 2 Umowy AETR, zalicza się do czasu dyżuru, o którym mowa w art. 9.
2. Okresy odpoczynku, o których mowa w art. 8 ust. 2 i 5 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 i w art. 8 ust. 1, 2 i 7 Umowy AETR, nie mogą być traktowane jak czas dyżuru, o którym mowa w art. 9.
3. Okresy przerw w prowadzeniu pojazdu, o których mowa w art. 7 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 i w art. 7 ust. 1 i 2 Umowy AETR, w części obejmującej 15 minut, wlicza się do czasu pracy kierowcy, jeżeli dobowy wymiar czasu pracy kierowcy wynosi co najmniej 6 godzin. "
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.222.164.176

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels