Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Podwozie 10x4 prosto z fabryki – mocne i zwrotne

Utworzona: 2025-10-10


DAF Trucks rozszerza ofertę o podwozie w konfiguracji 10x4, przeznaczone do ciężkich zastosowań, które wymagają też maksymalnej zwrotności. Techniczna masa całkowita pojazdu wynosi 52 tony. Pięcioosiowe podwozie dostępne jest w modelach XD i XF. Można je zamawiać za pośrednictwem sieci ponad 1100 dealerów marki.

DAF oferuje szeroką gamę podwozi w konfiguracjach 4x2, 6x2, 6x4, 8x2 oraz 8x4. Oferta została ostatnio wzbogacona o fabrycznie montowane podwozie FAF 10x4, opracowane z myślą o ciężkich zastosowaniach budowlanych. Nowy wariant zapewnia jeszcze większą wszechstronność i elastyczność w doborze pojazdu do indywidualnych potrzeb klientów.

Pięcioosiowe podwozie jest wyposażone w dwie 8- lub 9-tonowe osie przednie z zawieszeniem piórowym i 34-tonowy układ trzyosiowy z zawieszeniem pneumatycznym. Ten ostatni składa się z zespołu dwóch osi napędzanych (z pojedynczą redukcją lub zwolnicą) oraz hydraulicznie skrętnej, podnoszonej osi wleczonej. Ta konfiguracja łączy w sobie dużą ładowność i wyjątkową zwrotność.

Podwójne osie przednie i odpowiadające im obciążenia osi umożliwiają montaż ciężkich dźwigów załadunkowych bezpośrednio za kabiną. Skrętna oś wleczona układu trzyosiowego jest przeznaczona do obciążenia statycznego 26 ton, co ma kluczowe znaczenie w takich zadaniach, jak umieszczanie i ładowanie ciężkich kontenerów, gdzie cała masa może tymczasowo spoczywać niemal całkowicie na ostatniej osi.

Przemyślana konstrukcja kabin modeli XD i XF idealnie nadaje się do zastosowania podwozia FAF. Pochyła deska rozdzielcza, bardzo nisko poprowadzona dolna krawędź okna i opcjonalne "okno krawężnikowe" zapewniają doskonałą widoczność bezpośrednią wokół kabiny. Cyfrowe kamery Digital Vision System i Corner View oraz kamera cofania zapewniają bardzo dobrą widoczność pośrednią obszarów z przodu, boku i tyłu pojazdu.

Podwozie FAF może być wyposażone w układy napędowe z silnikami PACCAR MX-11 i MX-13 oraz zautomatyzowaną przekładnię TraXon. Moc wyjściowa wynosi od 300 KM (220 kW) do 530 KM (390 kW).

Źródło: DAF Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Hellmann


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels